Auteur Topic: [M] Dag 1 - Gestolen Schat  (gelezen 5051 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[M] Dag 1 - Gestolen Schat
« Gepost op: 12-07-2020, 21:06:17 »
OK, de deadline is verstreken, ik ben thuis en hier is een update.

Eerst nog wat vragen beantwoorden:
- Artefacten speel je openbaar, dus dat wil zeggen dat iedereen kan zien wat je doet en als je bvb iemand moet kiezen, wie je kiest etc.
- Oh en als het nog niet duidelijk was: je artefact moet gespeeld worden VOOR je dood bent. Het mag niet meer gespeeld worden nadat je uit het spel ligt. Het artefact wordt dan ook niet doorgegeven, het verdwijnt samen met jou het graf de open zee in!
- D*N gaat de verhalen schrijven. We hebben besloten om het zo te doen: Ik post de uitslag van wie er vermoord is etc, maar geen rollen. D*N probeert zo snel mogelijk zijn verhaal te posten waarin bekend gemaakt wordt welke rol die persoon/personen hadden.

Kapitein stemming op volgorde van stemmen:
Convans: Daisy
Mitchkox: Daisy
Sanmol: Daisy
Kaaasje: Daisy
de_witte: Daisy
belg: Swifty
Daisy: Sanmol
Chardo: Daisy
SpacyColours: Daisy
Swifty: Daisy
Michael: Daisy
mrchipie: Daisy
timvdons: Daisy
DRenziboy: Daisy

Niet gestemd:
Lucy, Ricardo, Brent, Focus, Lödewijk & Nieky



Het eerste slachtoffer van de muiters is...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Gelieve nog even niet te posten wat je bent etc, zodat het in D*N's verhaal onthuld kan worden. :)

Blijven nog over:
Mitchkox
TimvDons
Lucy
Convans
Kaaasje
Chardo
Brent
Focus
Lödewijk
Nieky
mrchipie
belg
michael90
Sanmol
Daisy
SpacyColours
DRenziboy
Swifty
de_witte


Alle nachtacties, lynchstemmen en de persoon wie door de muiters vermoord wordt, moeten vóór maandagavond 20u binnen zijn!
« Laatst bewerkt op: 16-10-2020, 15:58:42 door D*N »

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #1 Gepost op: 12-07-2020, 21:29:07 »
Gestolen schat

De volgende ochtend werden de piraten wakker. Drenziboy: “Pfoe ik voel mij een beetje licht in mijn hoofd hoor”. Belg: “Het is alsof ik honderd jaar geslapen heb”. Focus is de eerste die haar ogen op de schat werpt… ze schrikt heel even en roept vervolgens: “DE SCHAT”! Ook Lucy, Swifty en Chardo zijn er als de kippen bij. “Er is een groot deel gestolen” zucht Swifty. Lucy kijkt boos om zich heen. “Weet je wel hoeveel toekomstige games die nog helemaal niet bestaan ik hiervoor had kunnen kopen?” sprak Chardo. “ARGH!” riep Mrchipie spontaan.

Swifty stond op: “Orde, orde mijn whisky drinkende vrienden. Laten we de daders opsporen”. “EN ZE KIELHALEN” gilde Brent op hoge toon. “We hebben een nieuwe kapitein nodig die dit wil doen, dit gaat mijn pet te boven”. De_witte stond gelijk op, hij had al een tijdje ogen op het kapiteinschap: “Ik stel mij bij deze kandidaat”! Maar uit de kajuit gelopen kwam ook Daisy: “Mannen en macht, dan belanden we allemaal in de gracht. Ik stel mij ook kandidaat”. Een korte campagne barst los. Lucy legt Chardo uit waarom het goed is om vrouwen aan de top te hebben. Michael90 en Mitchkox twijfelen of een goedlachse vrouw als Daisy deze zware taak wel aan kan. De_witte houdt nog een speech over hoe alles niet zwart is maar wit. Maar uiteindelijk wint Daisy met een grote meerderheid van de stemmen.



Met de aanstelling van Daisy als kapitein begint ze een plan te maken om de muiters te pakken. Iedereen wordt uitvoerig onderzocht. “Ik ga niet strippen voor je hoor Daisy”! roept Lodewijk. “Dat zou je niet aankunnen” gniffelde Spacycolours. Daisy sprak met iedere piraat apart in haar kapiteinshut. Ricardo: “Ik was inderdaad niet dronken, maar was gewoon erg moe, vandaar dat ik niets heb gezien”. Timvdons: “Mijn handen zitten 24/7 onder de kerosine, dus dat hadden jullie wel doorgehad als ik iets had gestolen”. Na een lange dag van ondervragingen gaan de piraten weer slapen om hun zonden te overdenken. Ze hebben meer tijd nodig, maar tijd… hebben ze niet.

De muiters komen ’s nachts bijeen en vinden een boodschap. “Iemand zal moeten sterven, slechts één persoon”. De vloek dwong de muiters om een mede-piraat te vermoorden. Het liefst hadden ze gelijk alle anderen ook kiel gehaald, maar slechts één persoon zei de vloek. Na kort overleg sneaken de muiters weer weg voordat ze gezien kunnen worden. Ze hebben geen idee dat er in de andere kajuiten ook piraten zijn met krachten en deze nacht veel minder stil is dan zij denken.

De volgende ochtend wordt iedereen wakker. Nietsvermoedend komen Mrchipie, Drenziboy en Sanmol het dek op. De andere piraten volgen langzaam. Dan voelt Nieky opeens wat druppelen op zijn hoofd. Hij voelt aan zijn hoofd en zijn handen zitten vol rode vlekken: “Bloed”? Hij kijkt omhoog en daar hangt Ricardo gehangen aan de mast van het schip. Mrchipie: “Is hij dood”? Convans: “Erg levendig ziet hij er niet uit”. “Iemand moet hem naar beneden halen” spreekt Swifty. “Nou dat ga ik dus mooi niet doen” roept Brent. Kaaasje is uiteindelijk degene die haar atletische lichaam in de strijd gooit en een levenloze Ricardo naar beneden haalt. “Ah een briefje” roept ze opgewekt terwijl ze deze uit zijn broekzak haalt.

Ricardo was:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ricardo had zijn eigen plan om de muiters te helpen. Jammer genoeg voor hem wisten de muiters hier niets vanaf en hebben ze per ongeluk hun stille bondgenoot vermoord! Chardo: “Die gaan we dus niet missen, gooi hem maar de zee in”. Daisy knikte: “Overboord”! Nieky, De_witte en Belg gooiden het lichaam van Ricardo overboord voor de haaien. Daisy sprak de rest toe: “Hoewel Ricardo een verrader was, is dit wel een moord geweest van de muiters met de bedoeling om één van ons uit te schakelen. Ze zullen hiervoor moeten boeten. Tijd om iemand kiel te halen”!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #2 Gepost op: 12-07-2020, 21:32:28 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: Nou dat was niet slim muiters ::rofl::

Maar wie zou Ricardo als eerste lynchen? en waarom?
chipsverslaafde <3

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #3 Gepost op: 12-07-2020, 21:37:19 »
Dennis!!
Waarom zou ik nou twijfelen of Daisy dit wel aan kan?  :P

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #4 Gepost op: 12-07-2020, 21:39:40 »
Dennis!!
Waarom zou ik nou twijfelen of Daisy dit wel aan kan?  :P
Je bent een stoere mannelijke piraat in dit verhaal  ::jaja:: ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #5 Gepost op: 12-07-2020, 21:40:50 »
::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: Nou dat was niet slim muiters ::rofl::

Maar wie zou Ricardo als eerste lynchen? en waarom?

Waarschijnlijk omdat Ricardo heeft aangegeven minder tijd te hebben, aangezien je mijn inziens uit de afgelopen 24 uur niks kan halen. Dus denk ik dat ze voor een potentieel inactief iemand zijn gegaan.

Wel heel gunstig voor ons in dit geval  ::bravo::

Dank voor alle stemmen, ik beloof jullie vertrouwen niet te schaden. ::ok::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #6 Gepost op: 12-07-2020, 21:40:57 »
Natuurlijk kan Daisy dit wel aan.

Wel fijn dat de muiters hun handlanger hebben uitgeschakeld  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #7 Gepost op: 12-07-2020, 21:41:37 »
Whahaha, heerlijke start muiters! ::rofl::

(en heerlijk verhaal D*N!)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #8 Gepost op: 12-07-2020, 21:41:49 »
Dankjewel muiters ::rofl:: ::joehoe::. Dit is al een goed begin mensen - ik voel het aan mijn water.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #9 Gepost op: 12-07-2020, 21:45:49 »
Das een mooi begin  ::bravo::

Mogen de muiters vaker doen ::jaja::

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #10 Gepost op: 12-07-2020, 21:48:55 »
Alle nachtacties van speciale rollen, lynchstemmen en de persoon wie door de muiters vermoord wordt, moeten vóór maandagavond 20u binnen zijn!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #11 Gepost op: 12-07-2020, 21:51:16 »
We gaan beginnen.

Belg, waarom heb je niet op mij gestemd?

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #12 Gepost op: 12-07-2020, 21:59:42 »
Ik gooi mijn artefact er maar in dan aangezien ik het niemand anders al zie doen

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #13 Gepost op: 12-07-2020, 22:01:53 »
Wat een blunder voor de muiters  ::rofl::

Iemand enig idee hoe nu verder?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #14 Gepost op: 12-07-2020, 22:04:08 »
Ehm Michael vanwaar zo snel dat artefact?
chipsverslaafde <3

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #15 Gepost op: 12-07-2020, 22:05:01 »
een artefact met een permanent effect. Lijkt me niet handig om die lang geheim te houden toch?
Wit is ook een kleur!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #16 Gepost op: 12-07-2020, 22:05:37 »
We gaan beginnen.

Belg, waarom heb je niet op mij gestemd?

Ben ik ook benieuwd naar, waarom die stem op mij? Ik wil nooit burgemeester zijn.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #17 Gepost op: 12-07-2020, 22:06:21 »
Ik gooi mijn artefact er maar in dan aangezien ik het niemand anders al zie doen



Ah, interessant.

Moet je openbaar melden wiens stem niet meetelt?
Keep calm and eat chocolates!

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #18 Gepost op: 12-07-2020, 22:06:55 »
Ehm Michael vanwaar zo snel dat artefact?
Ja ik kan hem er toch beter alvast maar ingooien?
Ik ga ook echt pas een naam doorgeven als ik een mogelijke muiter in iemand zie. Kan dus best dat ik eerst een paar dagen wacht

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 1 - Gestolen Schat
« Reactie #19 Gepost op: 12-07-2020, 22:14:48 »
Ik stel voor dat we iemand gaan lynchen die het minst stoer is van ons allen! Arrrr!

Tijd voor de test!