Auteur Topic: [M] Dag 5 - Kapitein Brent  (gelezen 3971 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[M] Dag 5 - Kapitein Brent
« Gepost op: 16-07-2020, 20:30:09 »
Kapitein Brent

Daisy: “Zullen we ze dan nu even te grazen nemen?” Nieky: “Sterk plan.” Focus: “GO!” Brent, Lodewijk en Focus bespringen tegelijk Chardo. “Ik heb z’n dunne bovenarmpje” roept Lodewijk. “Ik hang aan zijn benen” zei Focus verleidelijk. Brent: “Deze vriend is niet te vertrouwen jongens, jij gaat ook niets meer kunnen zeggen!” Brent duwt een touw in zijn mond terwijl Lodewijk en Focus hem aan een mast vastbinden. De discussie is geopend. Drenziboy: “Mitchkox is ook verdacht.” Meerdere piraten gaan mee in dit idee. “Wacht even” roept Mitchkox. “Ik heb ziener krachten gekregen en ik heb gezien welke mensen er goed zijn. Nieky, Brent en Daisy zijn goed.” Brent: “Dat klopt helemaal.” Daisy: “Maar toch vertrouw ik het niet.” Timvdons: “Mitchkox was ook wel heel erg dronken de dag dat dit allemaal begon. Die heeft zoveel rare dingen gezegd dat je niet meer weet wat echt is.” Focus: “Ik dacht dat Mitchkox gewoon een beetje raar was.” Lodewijk: “Maar wat doen we met onze vastgebonden vriend dan?” Brent: “Ja goed punt, ik denk dat Chardo een geniepige muiter is.” Focus: “Maak hem af!” De stemmen zijn binnen. Daisy: “Chardo, jij bent een muiter! Om even te komen zijn hier enkele messen, wie wil er gooien?” Focus: “IK!” Focus grijpt een mes, richt en gooit het mes precies door Chardo zijn hart. “Fo-kusjes schat”. Chardo is niet meer, hij was een …

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Chardo zijn lichaam begint te gloeien. Heel even veranderd hij terug in zijn vorige gedaante en dan verdwijnt hij in een zwarte wolk as. In de verte hoor je zijn stem nog galmen: “Ik hou het weer voor geziiiiien”. Die nacht kwamen de muiters weer bijeen. Muiter: “Hier heb ik lang naar uit gekeken.” Ze verdwijnen in het donker. Later die nacht… Daisy: “Wat doe jij hier?” De kapiteinshut slaat dicht: “Er is een nieuwe kapitein op dit schip!” zegt Brent terwijl hij het slot dicht draait. Daisy: “Je gaat hier niet mee wegkomen muiter!”  Maar Brent ging weer rustig in zijn bedje liggen. De volgende ochtend komen Drenziboy en Spacycolours het dek op. Drenziboy zucht: “Wie weet wat er nu weer gebeurd is”. Brent en Focus zijn er ook bijgekomen. Brent: “GOEDEMORGEN allen, luister nu allemaal even naar mij…” Hij kan zijn zin niet afmaken want Drenziboy begint te schreeuwen. “Kijk, daar, beneden!” Nieky zijn dode lichaam hangt aan een touw tegen het schip aan. Hij is naar beneden gehangen en komt door zijn lengte elke keer net kopje onder. “Die heeft de hele nacht zo gehangen totdat hij geen adem meer kreeg waarschijnlijk” zei Drenziboy met afschuw. Timvdons is ook eindelijk wakker en komt gapend het dek op. Brent: “OKE LUISTER EVEN NAAR MIJ.” “Moet dat zo hard?” zucht Timvdons. Brent: “IK KOM VERTELLEN DAT…”

Nieky is niet meer, hij was een…
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 16-10-2020, 15:59:48 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 5 - Kapitein Brent
« Reactie #1 Gepost op: 16-07-2020, 20:32:19 »
Stemming
Mitchkox -> Chardo
TimvDons -> Mitchkox (later veranderd
Chardo -> Focus
Daisy -> Mitchkox (later veranderd)
Focus -> Mitchkox (later veranderd)
Daisy -> Chardo
DRenziboy -> Chardo
TimvDons -> Chardo
Nieky -> Chardo (telt dubbel)
Focus -> Chardo
Brent -> Chardo
SpacyColours -> Chardo
Lödewijk -> Mitchkox

Dus:
Chardo - 9 stemmen
Focus - 1 stem
Mitchkox - 1 stem


Brent heeft zijn artefact ingezet op DAISY. Die mag hier dus niet posten.
« Laatst bewerkt op: 16-07-2020, 20:43:11 door Robbieazerty »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 5 - Kapitein Brent
« Reactie #2 Gepost op: 16-07-2020, 20:45:52 »
(Oh, ik had blijkbaar toch op Chardo gestemd... heb die beslissing blijkbaar zo gehaast gemaakt dat ik het niet meer wist. :'))
Sky might be falling but remember you can fly

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 5 - Kapitein Brent
« Reactie #3 Gepost op: 16-07-2020, 20:46:31 »
Ik hoop hiermee officieel mijn onschuld te bewijzen. Vol op Chardo en als eerste stemmen. Van wie willen jullie de rol inzien?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 5 - Kapitein Brent
« Reactie #4 Gepost op: 16-07-2020, 20:47:41 »
Wie heb je vannacht bekeken?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 5 - Kapitein Brent
« Reactie #5 Gepost op: 16-07-2020, 20:50:15 »
Wie heb je vannacht bekeken?

Brent. Er gaat denk iets fout. Ik zie/kijk elke keer op de dag waardoor de telling van de dagen/nachten bij Daisy fout gaat denk ik. Ik kies na 20:00 uur en krijg dan meteen de uitslag van Robbie

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 5 - Kapitein Brent
« Reactie #6 Gepost op: 16-07-2020, 20:55:23 »
Wacht, ik snap het even niet. Je had Brent toch al eerder gecheckt?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 5 - Kapitein Brent
« Reactie #7 Gepost op: 16-07-2020, 21:22:49 »
Wacht, ik snap het even niet. Je had Brent toch al eerder gecheckt?

Ja gisteren na de stemming. Ik krijg dus overdag het resultaat. Nu ook. Als ik nu iemand kies dan hoor ik het resultaat voor 20u morgen van Robbie.

Dus dinsdag Daisy, woensdag Nieky, donderdag Brent en heb nu de stem voor vrijdag

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 5 - Kapitein Brent
« Reactie #8 Gepost op: 16-07-2020, 21:30:06 »
Nu ben IK de kapitein met mijn grijze haren!

IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 5 - Kapitein Brent
« Reactie #9 Gepost op: 17-07-2020, 08:28:36 »
Ik wil eigenlijk voor 12:00 uur kiezen.

Focus
DRenziboy
SpacyColours
Lödewijk

Hier zitten dus twee muiters tussen. Wie willen we zien?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 5 - Kapitein Brent
« Reactie #10 Gepost op: 17-07-2020, 08:37:37 »
Persoonlijk ben ik vooral benieuwd naar Focus en Lodewijk
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 5 - Kapitein Brent
« Reactie #11 Gepost op: 17-07-2020, 08:40:17 »
Persoonlijk ben ik vooral benieuwd naar Focus en Lodewijk

Ik zelf Lödewijk en ook DRenziboy wel. Sowieso weet ik van alle vier niet zo goed wat ik er van moet denken... ::rofl::

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 5 - Kapitein Brent
« Reactie #12 Gepost op: 17-07-2020, 13:44:21 »
Even weer een open kaart momentje. Officieel is het zo dat de terugkoppeling van de ziener na 20u komt. Dit is op dag één fout gegaan bij Daisy waardoor de telling niet uitkomt. Robbie geeft daarom pas na 20u het antwoord aan mij :)

Ik stem op Lodewijk en ga de rol van Focus inzien als ik die kans nog krijg :D
« Laatst bewerkt op: 17-07-2020, 13:46:57 door Mitchkox »

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 5 - Kapitein Brent
« Reactie #13 Gepost op: 17-07-2020, 13:56:34 »
Ik blijft de kwestie Mitchkox en ziener vreemd blijven. Het is dat niemand anders de ziener claimt, ander zou ik direct op hem stemmen.

Waarom wil jij op Lodewijk stemmen Mitch?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: Dag 5 - Kapitein Brent
« Reactie #14 Gepost op: 17-07-2020, 14:00:20 »
Stemming
Mitchkox -> Chardo
TimvDons -> Mitchkox (later veranderd
Chardo -> Focus
Daisy -> Mitchkox (later veranderd)
Focus -> Mitchkox (later veranderd)
Daisy -> Chardo
DRenziboy -> Chardo
TimvDons -> Chardo
Nieky -> Chardo (telt dubbel)
Focus -> Chardo
Brent -> Chardo
SpacyColours -> Chardo
Lödewijk -> Mitchkox
Waarom is er zo massaal op Chardo gestemd? Door mijn gejatte artefact is hij zijn kracht verloren, dus hij was minder schadelijk voor ons, toch? Hij had natuurlijk een verlegen muiter kunnen zijn die wel nog kon moorden als hij als enige was overgebleven, maar hij liet duidelijk merken in het topic dat hij graag wilde dat ik zijn kracht zou afpakken. Ik heb daar toen voor gekozen omdat ik snel een keuze moest maken en geen tijd had om alles te overwegen. Als muiter zou ik het raar vinden dat je er expliciet om vraagt of iemand je kracht kan afpakken. Dit waren namelijk de mogelijkheden:
Citaat
Volgens de spelregels is de speciale kracht van een wolf om wakker te worden. Een muiter blijft dus muiter, maar kan niet meer mee overleggen wie er 's nachts moet sterven. Dus als je een muiter zou kiezen, wordt die uit het overleg gehaald. Dit blijft duren tot hij als enige muiter over is, dan hoeft er niet meer overlegd te worden en kan die muiter mij zo laten weten wie ie killt.

Syrena/Cupido heeft zijn ding al gedaan, dus diens kracht verdwijnt niet.
One-eyed Willie/ziener kan niet meer zien als je hem kiest.
One-eyed Willie's Best Friend/leerling ziener kan geen ziener meer worden.
Jack Sparro/Prins kan overdag weer wel gelyncht worden.
Piet Piraat/Bodyguard kan niemand meer beschermen.
The Kraken kan niet meer moorden en wordt een Piraat/burger
En de dronkaard is al lang niet meer dronken.
Het is voor niemand echt voordelig om zijn kracht te laten afpakken. Alleen een piraat boeit het niets en het is inderdaad zo dat het voor een muiter ook niet zoveel uitmaakt. The Kraken is daarnaast zo'n moeilijke rol dat ik (ook wel een beetje achteraf gezien) goed begrijp waarom Chardo wilde dat die rol van hem werd afgepakt, zodat hij bij de burgers zou gaan horen. Dus nogmaals, waarom de heksenjacht tegen die arme Chardo? Hij heeft zichzelf namelijk erg in de spotlight gezet door zijn rol te laten afpakken (wat we terugzien in de stemmen) en waarom zou een muiter dat doen?
« Laatst bewerkt op: 17-07-2020, 14:06:48 door Lödewijk »

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 5 - Kapitein Brent
« Reactie #15 Gepost op: 17-07-2020, 14:01:07 »
Ik blijft de kwestie Mitchkox en ziener vreemd blijven. Het is dat niemand anders de ziener claimt, ander zou ik direct op hem stemmen.

Waarom wil jij op Lodewijk stemmen Mitch?

Omdat ik hem het minst vertrouw. Stel wij gaan er nu vanuit dat ik ziener ben. Uit die vier namen die ik post zijn er twee slecht en twee goed. Als ik dan moet kiezen vind ik Lodewijk het meest verdacht en ga ik de rol van Focus bekijken :)

Als ik de nacht overleef is er veel duidelijk. En we hebben nog een reserve-ziener.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 5 - Kapitein Brent
« Reactie #16 Gepost op: 17-07-2020, 15:55:02 »
Ik vind het goed om nu voor Lödewijk te gaan. :) Als hij geen wolf is dan is het voor mij sowieso wel duidelijk dat Focus en DRenziboy de wolfjes zijn, en kunnen Mitchkox en/of eventueel de Ziener in opleiding dit nog bevestigen.

(Het is hier trouwens wel saai zonder Daisy! :()
Sky might be falling but remember you can fly

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 5 - Kapitein Brent
« Reactie #17 Gepost op: 17-07-2020, 15:58:18 »
Ik vind het goed om nu voor Lödewijk te gaan. :) Als hij geen wolf is dan is het voor mij sowieso wel duidelijk dat Focus en DRenziboy de wolfjes zijn, en kunnen Mitchkox en/of eventueel de Ziener in opleiding dit nog bevestigen.

(Het is hier trouwens wel saai zonder Daisy! :()

Als iedereen op Lodewijk stemt en ik leef nog dan weten we het van Lodewijk/Focus. En blijven DRenziboy en jij over als onbekend en is er veel duidelijk. Mocht ik het niet overleven hebben we Lodewijk weggestreept en blijven DRenziboy, Focus en SpacyColours over. En is er ook veel duidelijk  ::bravo::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 5 - Kapitein Brent
« Reactie #18 Gepost op: 17-07-2020, 16:00:09 »
And then we celebrate! ::confettie:: ::cheerleader::

Sky might be falling but remember you can fly

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: Dag 5 - Kapitein Brent
« Reactie #19 Gepost op: 17-07-2020, 16:35:26 »
Mag ik jullie er even op wijzen dat ik degene was die als eerste twee keer op belg (een muiter) had gestemd?