Auteur Topic: [M] Dag 6 - Het duel  (gelezen 1403 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[M] Dag 6 - Het duel
« Gepost op: 17-07-2020, 21:03:05 »
Het duel

Brent: “IK KOM VERTELLEN DAT IK VANDAAG DE KAPITEIN BEN.” “Waarom?” vraagt Timvdons. “Daisy…voelt zich niet zo goed vandaag en heeft zich opgesloten in de kapiteinshut. Ze heeft mij de taak gegeven het over te nemen, want ik ben duidelijk het meest geschikt.” Focus: “Ik vertrouw nog steeds Mitchkox niet.” Mitchkox: “Lodewijk stond anders ook wel erg vroeg op vanochtend, erg verdacht.” De beschuldigingen vliegen over tafel. Brent: “Het is tijd om te stemmen.” Focus: “Wacht ik zet mijn artefact in.” Ze pakt een briefje erbij en legt uit dat er twee mensen dood moeten vandaag. Spacycolours: “Jeetje, ben je zo klaar met ons dat je er twee dood wil?” Focus: “Ja.” Drenziboy: “Ik wil ook nog een power spelen, Spacycolours ik wil in je ziel kijken.” Spacycolours: “Uhm…nee?” Drenziboy: “Jawel!” Brent: “Jongens de stemmen zijn binnen. De laatste twee muiters zijn… mijn eigen team Aqua! Lodewijk en Focus, ksssst spring het water in.” Lodewijk: “Mag ik eerst een zwembroek aandoen?” Brent: “Nee, jullie gaan met elkaar vechten voor mijn gevaar, net zolang tot de dood!” Timvdons en Spacycolours halen een aantal wapens uit het arsenaal. Focus: “Hier kan ik wel wat mee. Sorry alvast van je gezicht Lodewijk.” Lodewijk raakt bezorgd zijn gezicht aan. Brent: “Vecht mijn onderdanen!” Lodewijk probeert bovenop Focus te springen, maar ze countert zijn aanval en houdt een mes dicht bij zijn gezicht, langzaam steekt ze over zijn gezicht, alsof het een schilderij is.” Lodewijk: “Wat een kunstwerk ben ik toch” maar hij gebruikt zijn benen om haar van zich af te schoppen. Focus valt neer en is goed geraakt. Ze herpakt zich en grijpt een pistool uit de reeks wapens op de grond “Game over Lodewijk”. Ze schiet hem recht op een intieme plek en Lodewijk valt neer “SADIST! MUITER!” Focus: “Sorry lieverd” ze schiet nog een keer maar nu door zijn hoofd. Lodewijk valt dood neer, hij was een …

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Brent: “Nou dat was vermakelijk, nu Focus nog.” Focus richt het pistool op Brent: “Misschien heb ik daar andere gedachten over.” Drenziboy fluistert naar Timvdons: “Wiens goede idee was het om degene die dood zou gaan een pistool te geven?” Timvdons haalt zijn schouders op. Brent: “Wat een blunder, ik geef mij over oh grote Focus, heb genade.” Focus: “Ik ben nu de nieuwe kapite…” Een touw om haar keel stopt haar zin. “Het zijn mijn juwele…” probeert ze nog uit te brengen. Daisy: “Niet meer!” Daisy is ontsnapt uit haar kapiteinshut en richting Focus geslopen om haar af te maken. Focus haalt haar laatste adem en was een …

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Daisy: “En daarom ben ik de kapitein. Ik ga ervanuit dat we klaar zijn, morgen varen we terug naar het vasteland om bij te komen van deze ervaring mannen!” Drenziboy: “Eindelijk!” Brent: “Nou ik had het goed gedaan hoor.” De overgebleven vijf piraten slapen zacht die nacht. Toch was het niet helemaal stil. De volgende ochtend was Daisy als eerste op. “Ah de wind staat goed.” Ze liep richting het stuur en ziet opeens een enveloppe hangen. “Uhm, van wie zal dit zijn dan?” Ze maakt de enveloppe open en schrikt zich (bijna) dood. Er zitten twee ogen in de enveloppe. Door het geschreeuw komen Spacycolours en Drenziboy er snel bij. Spacycolours: “ Van wie zijn die blauwe kijkers?” Brent: “GOEDEMORGEN.” Achter hem komt Timvdons tevoorschijn. Drenziboy: “Mitchkox is dood.” Daisy fronst: “Het is dus nog steeds niet voorbij.”

Mitchkox zijn lichaam is niet meer gevonden, maar hij is wel dood. Hij was een…

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Wie is toch die verrader?

Deelnemerslijst:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 16-10-2020, 15:58:21 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 6 - Het duel
« Reactie #1 Gepost op: 17-07-2020, 21:04:48 »
D*N, je bent vergeten Brent bij de deelnemers te zetten.  :-X

De Stemming
Mitchkox -> Lödewijk
TimvDons -> Lödewijk
SpacyColours -> Lödewijk
Daisy -> Lödewijk (later veranderd)
Lödewijk -> SpacyColours
Focus -> Lödewijk
Daisy -> Focus
Brent -> Daisy

Lödewijk lag er dus sowieso uit, maar omdat er 2 mensen uit moesten, was het gelijkspel en moest kapitein Daisy bepalen wie er uit moest. Het zou gelikspel zijn tussen SpacyColours, Focus en Daisy zelf. Echter was Brent ietsje te laat met zijn stem en had ik de keuze al naar Daisy gestuurd met opties SpacyColours of Focus. Zij koos Focus.

TimvDons is door Brent het zwijgen opgelegd.
« Laatst bewerkt op: 17-07-2020, 21:13:41 door Robbieazerty »

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 6 - Het duel
« Reactie #2 Gepost op: 17-07-2020, 21:08:12 »
Focus dus wel een muiter ::vergroot::

Dus Brent, Spacy of Drenziboy is de laatste muiter ::vergroot::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 6 - Het duel
« Reactie #3 Gepost op: 17-07-2020, 21:13:24 »
Dag Focus.  ::zwaai::

Is er iemand met zwijgplicht nog? En zit Brent er niet meer in? Of is ie afgevallen omdat ie niet gestemd heeft?

Ik heb nog wel meer te vertellen, maar ik wacht tot de stemlijst er staat.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 6 - Het duel
« Reactie #4 Gepost op: 17-07-2020, 21:14:15 »
Focus dus wel een muiter ::vergroot::

Dus Brent, Spacy of Drenziboy is de laatste muiter ::vergroot::
Haha je wist het nog niet omdat we tegelijk aan het posten waren, maar je mag dus niet meer posten van Brent ;)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 6 - Het duel
« Reactie #5 Gepost op: 17-07-2020, 21:17:00 »
Ok duidelijk.

Man, die last minute switch naar Focus ... ik was echt bang dat ik de verkeerde keuze had gemaakt. ::rofl::
En toen moest ik nog kiezen ook. Ik kon safe mezelf kiezen, aangezien ik nog een artefect had die me zou beschermen (ik neem aan dat jij daarom mij koos Brent?)

We kunnen volgens mij niet meer verliezen, zolang Brent, Tim en ik maar hetzelfde kiezen. ::jaja::
Kiezen we deze ronde verkeerd, maken we het de volgende dag af.

Dus DRenzyBoy of Spacy, waarom zijn jullie een piraat ? En geen muiter?

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 6 - Het duel
« Reactie #6 Gepost op: 17-07-2020, 21:21:53 »
Timvdons en ik zijn allebei toch confirmed goodies door Mitchkox? ::trots::
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 6 - Het duel
« Reactie #7 Gepost op: 17-07-2020, 21:23:45 »
Timvdons en ik zijn allebei toch confirmed goodies door Mitchkox? ::trots::

Jij door Mitch idd en ik heb Tim zijn kaart gezien (piraat). Dus wij met zijn drieën moeten hetzelfde stemmen, dan gaat sws degene eruit die wij kiezen.
En kiezen we fout, dan herstellen we het de volgende dag. ::jaja::

Edit: zie ik het goed, en heeft Drenziboy  niet gestemd?

Ik wil wel van Drenziboy wat ie op de kaart van Spacy gezien heeft.
En wat Spacy zijn reactie daarop is. Dus kortom heren, zeg maar wat jullie zijn. Zit de bodygard wellicht onder jullie?

Tot die tijd heb ik niks te melden en ga ik lekker achterover leunen in mijn kapiteinshut. ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 17-07-2020, 21:28:59 door Daisy »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 6 - Het duel
« Reactie #8 Gepost op: 17-07-2020, 21:42:03 »
Dus DRenzyBoy of Spacy, waarom zijn jullie een piraat ? En geen muiter?
Ik heb m'n best gedaan om zo veel mogelijk met de groep mee te denken, en ik denk dat ik daarin ook wel één van de actiefste was. Toegegeven, het heeft weer niet vaak naar de juiste persoon geleid, maar vandaag kan ik eindelijk zeggen dat ik op een wolf ga stemmen, voor het eerst in twee potjes weerwolven! (de vorige ronde waarin ik op Tim stemde tel ik niet mee want toen was ik zelf een wolf)

En, dat wil ik ook maar gezegd hebben, DRenzyboy (of Dr. Enzyboy? D. Renzyboy?) was wel één van mijn hoofdverdachten. Gewoon omdat hij al het hele spel lang heel weinig van zich liet horen en heel weinig gedeeld heeft.

Dan wil ik toch nog even aan DRenzyboy vragen waarom jij mij dan verdacht? ::hypocriet:: Of was het gewoon letterlijk omdat mijn naam uit Random.org kwam rollen? ::rofl::

Oh ja, en DRenzyboy zal nu ongetwijfeld gaan claimen dat hij te horen heeft gekregen dat ik een wolf ben, maar dat zegt nu natuurlijk niets. Het trucje had misschien kunnen werken als hij het een ronde eerder had gebruikt...
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 6 - Het duel
« Reactie #9 Gepost op: 17-07-2020, 21:43:52 »
Wat voor rol ben je SpacyColours? Ben je een gewone piraat, of Piet piraat?
« Laatst bewerkt op: 17-07-2020, 21:45:42 door Daisy »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 6 - Het duel
« Reactie #10 Gepost op: 17-07-2020, 21:50:59 »
Ik ben een huis-, tuin- en keukenpiraat.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 6 - Het duel
« Reactie #11 Gepost op: 17-07-2020, 22:14:41 »
Volgens mij hebben we onze laatste muiter gevonden, jongens

IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Dag 6 - Het duel
« Reactie #12 Gepost op: 18-07-2020, 00:02:05 »
Sorry dat ik niet gestemd heb, ik ben vandaag op vakantie gegaan en had dus andere dingen die ik aan het doen was ten tijden van de stemming. Dat artefact kon ik snel tussendoor spelen.

Ik heb het antwoord gekregen en kan inderdaad bevestigen dat de laatste muiter SpacyColours is.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 6 - Het duel
« Reactie #13 Gepost op: 18-07-2020, 01:16:08 »
Leuk geprobeerd! ::ok::

Ik hoop dat men niet in deze opzichtige val trapt, en ach, anders duurt het spel een dagje langer.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 6 - Het duel
« Reactie #14 Gepost op: 18-07-2020, 08:58:54 »
Dus jij bent Piet Piraat DRenziboy ?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Dag 6 - Het duel
« Reactie #15 Gepost op: 18-07-2020, 11:06:46 »
Neen ik ben een gewone piraat.

De rede waarom ik Spacy verdacht vanaf dag 1. Was vanwege het feit dat hij wel actief zat te posten, maar de manier waarop voelde voor mij onnatuurlijk
« Laatst bewerkt op: 18-07-2020, 11:15:59 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 6 - Het duel
« Reactie #16 Gepost op: 18-07-2020, 11:42:19 »
Mmm jammer daar schieten we niks mee op, het was te proberen. :P

Jij denkt dus Spacy Brent? Dan moeten we dat maar doen.

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 6 - Het duel
« Reactie #17 Gepost op: 18-07-2020, 14:26:19 »
Ik denk echt dat Spacy de laatste muiter is, dus ik ga alvast mijn stem op hem parkeren. Je weet maar nooit of ik vanavond vergeet te stemmen, want ik ga uit eten.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 6 - Het duel
« Reactie #18 Gepost op: 18-07-2020, 14:29:19 »
Goed gespeeld, DRenzyboy! Zelfs Brent trapt erin. ::rofl::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 6 - Het duel
« Reactie #19 Gepost op: 18-07-2020, 14:36:46 »
Dan ga ik mee op Spacy Brent. ::jaja:: TimvDons, ik weet dat je dit leest, you know what to do. ;)
Mocht het toch niet kloppen, zou het leuk zijn als Piet Piraat de goede persoon kiest en we het morgen met zijn 3en kunnen afmaken.