Auteur Topic: [M] Dag 7 - Land in zicht  (gelezen 760 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[M] Dag 7 - Land in zicht
« Gepost op: 18-07-2020, 20:23:14 »
Land in zicht

Brent loopt naar Timvdons toe: “Jij gaat vandaag niets zeggen, als je dat wel doet, dan steek ik je neer!” Timvdons knikt angstig. Spacycolours: “Stop maar met zoeken, het moet wel Drenziboy zijn die de laatste muiter is!” Drenziboy: “Dat zou ik ook zeggen als ik jou was, Spacycolours als laatste muiter!” Daisy: “Ik heb Timvdons zijn rol gezien dus hij is het in ieder geval niet.” Drenziboy: “Brent kan het ook niet zijn, dus dan moet het één van hun twee zijn.” Brent: “Natuurlijk ben ik goed. Ik ben zelfs zo goed dat ik feilloos de laatste muiter hieruit haal. Spacycolours, jij bent het!” Daisy: “Moeten we nog gaan stemmen?” Timvdons staat nee schuddend naast haar. Daisy: “Spacycolours, jij bent de laatste muiter!” Spacycolours: “Vrienden vrienden, als ik moet sterven, kan ik dan niet nog een laatste avondmaal krijgen? Ik geef mij over, echt!” Brent: “Gooi hem van het schip!” Daisy: “Nee oké, we kunnen hem best een laatste avondmaal geven.”

Spacycolours zit die avond vastgebonden aan zijn voeten aan tafel. De zon gaat langzaam onder. Drenziboy staat in de mast: “Laaaand in zicht!” Daisy: “Ah eindelijk, we zijn er bijna.” Spacycolours: “Bedankt vrienden dat jullie mij een laatste maal gunnen.” Brent: “Om te beginnen maar een wijntje”? Spacycolours: “Graag Brent.” Brent schenkt hem een wijn in en Spacycolours neemt een slok. Hij begint helemaal te spacen. Daisy: “Wat is er mis met hem?” Brent: “Ik heb wat smaakversterkers in zijn wijn gegooid die hem van binnen kapot zullen maken. Leuk toch!” Spacycolours valt op de grond en vergaat van de pijn. Hij maakt een kwartier lang nog spastische bewegingen tot hij stopt. Spacycolours is niet meer en hij was …

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De memoires 1720 van Daisy worden een succes aan het vaste land een aantal jaren nadat de vier piraten hun schat hebben verdeeld. Aan de oostkust van de USA ontmoeten twee van onze piraten elkaar weer. “Daisy?” Timvdons loopt bijna tegen haar op. Daisy: “Timvdons, dat is lang geleden, waar ben jij geweest?” Timvdons: “Ik heb rondgereisd met een aantal vrienden door dit ruige gebied. Ik zie dat je memoires overal te lezen zijn.” Daisy: “Ons verhaal zal voortleven, we hebben zoveel meegemaakt.” Timvdons: “Nog iets van de andere twee gehoord”? Daisy: “Drenziboy heeft zijn eigen schip gekocht en is als kapitein van dat schip koers gaan zetten richting Japan. Brent is zuidelijk gegaan, hij zei iets over het vergroten van het wateroppervlakte van de wereld. Als je het mij vraagt is die zich aan het bezatten op een tropisch eiland.” Timvdons: “De vloek is nog steeds een angstaanjagend iets hoor, dat wij daar zomaar in zijn gekomen, al die magische gebeurtenissen, al die onschuldige vrienden die vermoord zijn…” hij zucht. Daisy: “We zullen nooit weten waar de vloek vandaan komt. Hey Timvdons, leuk je weer gezien te hebben, het ga je goed.” Timvdons gaat weer verder. Daisy haar ogen lichten groen op: “Mijn vloek zijn blijven strijden tegen egoïstische zielen”, ze kijkt naar de camera: “MISSCHIEN BEN JIJ DE VOLGENDE”.



THE END
« Laatst bewerkt op: 16-10-2020, 15:58:04 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 7 - Land in zicht
« Reactie #1 Gepost op: 18-07-2020, 20:49:32 »
Bravo Brent, Tim, Drenziboy en alle overleden piraten, we hebben gewonnen! ::bravo::

Wat een raar potje. Kwam niet op gang, omdat er maar weinig mensen echt actief waren. Begon goed toen de muiters direct hun handlanger kilden, maar daarna zaten wij qua piraten ook niet echt lang op het juiste spoor.

Was leuk als burgemeester, maar het ging natuurlijk tot gisteren rampzalig.  ::schaam::
Die wissel gisteren om enkele minuten voor 8 was zenuwslopend (en ik was er lang niet zeker van of het de juiste beslissing was), maar uiteindelijk heeft de gok goed uitgepakt. Zie je Belg, burgemeester zijn kan ook wel eens nuttig zijn voor het spel! ::vergroot::

Uiteraard moet ik nog even mijn excuses maken aan Mitch, dat ik je zolang verdacht heb. Maar ik denk dat het je wel langer in het spel gehouden heeft. Doordat de muiters lang naar de ziener zochten, maar ik jou ontzettend verdacht, hebben ze jou niet genomen, om mijn hoofdverdachte in het spel te laten (denk ik). En dankzij jou konden, Tim, Brent en ik elkaar vertrouwen.  ::ok::

3 maal hoera voor de piraten ::bravo::

(En idd ontzettend grappig dat 4 van de 6 wolven uit het vorige potje nu bij de laatste 5 zaten ::rofl:: )
« Laatst bewerkt op: 18-07-2020, 20:53:43 door Daisy »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 7 - Land in zicht
« Reactie #2 Gepost op: 18-07-2020, 20:52:52 »
Jeeeej piraten, goed gespeeld! ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 7 - Land in zicht
« Reactie #3 Gepost op: 18-07-2020, 20:54:18 »
Goed gespeeld. ::ok::

Ook al hebben we niet gewonnen, ben ik trots op mijn medemuiters. ::bravo::

Met al die artefacts en speciale rollen was het best lastig, vooral omdat die speciale rollen lang in het spel bleven en er op een gegeven moment steeds meer mensen als onschuldig werden aangewezen, waardoor we richting het einde wisten dat het spel wel gespeeld was. Maar we hebben het nog aardig lang vol kunnen houden. :)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Dag 7 - Land in zicht
« Reactie #4 Gepost op: 18-07-2020, 21:15:09 »
Goed gespeeld!
Wel vraag ik me af waarom de muiters mij uitkozen om te lynchen? Was niet echt logisch op dat moment.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 7 - Land in zicht
« Reactie #5 Gepost op: 18-07-2020, 21:36:52 »
Goo pirateeeeen ::bravo::


Dit potje was in het begin indd een beetje aan de trage kant, maar daarna werd het beter!


Dacht ik doe er beetje pit in alleen had ik beter een andere timing kunnen kiezen  ::rofl::
chipsverslaafde <3

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 7 - Land in zicht
« Reactie #6 Gepost op: 18-07-2020, 21:52:38 »
 ::bravo:: ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 7 - Land in zicht
« Reactie #7 Gepost op: 18-07-2020, 23:46:50 »
Goed gedaan lieve piraatjes! Dit vat mijn spelervaring samen:



IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 7 - Land in zicht
« Reactie #8 Gepost op: 19-07-2020, 00:50:57 »
Zo was de sfeer op de eerste dag:




Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 7 - Land in zicht
« Reactie #9 Gepost op: 19-07-2020, 02:10:55 »
@Daisy op het begin vond ik het fijn dat je me verdacht vond. Af en toe een stem liet de muiters niet op mij stemmen, maar het werd steeds extremer. Elke keer met ‘ik zie’ beginnen hielp niet. Het zo opnemen voor Brent hielp niet. En ik loog niet over de dagen maar dat er wat misging daarin hielp ook niet.

Ik vond het een hele leuke editie dus ode aan Robbie. Dankjewel voor de tijd die je erin stak. Ook mer de artefacten!

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 7 - Land in zicht
« Reactie #10 Gepost op: 19-07-2020, 09:24:34 »
Goed gedaan piraten ::bravo::

Jammer dat juist op de dag dat jullie mij weg hebben gestemd ik nauwelijks tijd had om op het forum te kijken. Anders had ik mezelf wel eerder/beter verdedigd...

Mijn artefact was trouwens in een muiter veranderen (maar dat weet dan dus ook iedereen omdat je het openbaar post). Ik had al wel bedacht dat ALS ik het zou gebruiken ik dat dan om 5 voor 8 ofzo zou doen zodat ik de lynch misschien wel overleefde en als Tia Dalma 's nachts nog wel een extra piraat kon vermoorden (mits ik die kracht nog niet had gebruikt).

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 7 - Land in zicht
« Reactie #11 Gepost op: 19-07-2020, 10:58:04 »
@Daisy op het begin vond ik het fijn dat je me verdacht vond. Af en toe een stem liet de muiters niet op mij stemmen, maar het werd steeds extremer. Elke keer met ‘ik zie’ beginnen hielp niet. Het zo opnemen voor Brent hielp niet. En ik loog niet over de dagen maar dat er wat misging daarin hielp ook niet.

Het kwam omdat de rol van de ziener nu anders was, toen ik 'm was. Toen ik ziener was in dat spel van Convans en jou, stuurde ik een PM en kreeg ik direct antwoord. Nu pas de nacht erop. Daardoor klopte mijn berekening niet. Uiteraard bleek wel dat je goed was, toen die nacht toen Chardo werd geëlimineerd, maar ik kon er niks meer van zeggen, want ik mocht die dag niks zeggen. En daarna lag je eruit.

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 7 - Land in zicht
« Reactie #12 Gepost op: 19-07-2020, 14:16:33 »
Wat was dit een leuk potje... Ik vond het leuk dat de muiters zichzelf op dag 1 meteen in de vingers sneden. Ik had ook een heel goed artefact. Ik kan iemand zijn krachten spiegelen zodat ik ook die krachten kreeg.
Så hva gjør vi nå?

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 7 - Land in zicht
« Reactie #13 Gepost op: 19-07-2020, 16:44:07 »
Ik heb mijn artefact helaas nooit kunnen inzetten. Jullie zullen nooit weten wat het was.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 7 - Land in zicht
« Reactie #14 Gepost op: 19-07-2020, 18:34:44 »
Ik was sowieso nog van plan een overzicht te posten.  ::jaja::

Deze waren bekend:
TimvDons (piraat) had de Pendant of Pride waarmee hij zijn rol aan iemand kon laten zien.
Convans (piraat en geliefde van Swifty) had de saaiste combinatie ever als gewone piraat en zijn artefact Void of Nothingness, waarmee hij helemaal niks kon.
Brent (Piet Piraat) kon met zijn Mask of Spellcasting elke dag iemand het zwijgen opleggen.
Focus (muiter) kon met haar Talisman of Trouble 2 mensen laten lynchen.
Lödewijk (One-eyed Willie's Best Friend) kon met zijn Emerald of Jealousy een andere speler zijn artefact stelen en moest deze dan meteen spelen. Dat werd die van Mitchkox (Dronkaar die One-eyed Willie werd), de Brand of the Villager, waarmee een persoon gekozen moest worden die zijn/haar speciale kracht zou verliezen.
Nieky (Piraat) kon zijn stem dubbel laten tellen met de Mark of the Mayor.
Bij Mrchipie (piraat) was de Orb of Speculation in goede handen natuurlijk. Hij kon 2 mensen aanduiden en als dat beiden muiters waren, zouden de piraten meteen winnen. Zoniet, zou mrchipie zelf dood gaan.
Belg (muiter) kon met de Amethyst of Knowledge iemand's artefact bekijken en beslissen of die persoon dat artefact moest spelen of niet.
Michael90 (Jack Sparrow) kon met zijn Heart of Indifference elke keer iemand kiezen die niet mocht stemmen.
Daisy (Syrena) werd met de Cloak of the Prince zo goed als onschendbaar, want als ze overdag gelyncht zou worden, zou ze de Cloak haar beschermen.
DRenziboy (piraat) kon met de Staff of the Seer de rol van 1 speler inkijken.
Swifty (piraat en geliefde van Convans) moest na het spelen van de Coin of Youth altijd minstens één keer per dag haar rol benoemen.

Deze waren nog niet bekend:
Lucy (piraat)


Ricardo (Haifaa Meni)


Kaaasje (Tia Dalma)


Chardo (The Kraken)

(overigens dacht Chardo dat ie een hele stoere Kraken was, but we all know dat ie er zo uit zag ::hypocriet:::
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Sanmol (muiter)


SpacyColours (muiter)


de_witte (piraat)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 7 - Land in zicht
« Reactie #15 Gepost op: 19-07-2020, 19:09:32 »
Ja, ik had dus vrij weinig aan mijn artefact. :P

(maar was op zich wel blij dat niemand anders hem had)
Sky might be falling but remember you can fly