Auteur Topic: [M] Feedback topic  (gelezen 607 keer)

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[M] Feedback topic
« Gepost op: 18-07-2020, 23:47:37 »
Ik heb de rolverdeling volgens de spelregels van ultimate werewolf gedaan waarbij positieve rollen een aantal pluspunten hebben en negatieve hebben minpunten. Je moet herborenere ao goed mogelijk op 0 te krijgen om een gebalanceerd spel te hebben.

Voordat de_witte zich last-minute inschreef waren de wolven zelfs nog met -1 punten in het voordeel. Toen de_witte mee deed heb ik er dus een gewone piraat in gestoken.

Het was op een gegeven moment inderdaad duidelijk dat de muiters niet meer gingen winnen. De artefacten hebben daar vast een beetje mee te maken gehad maar ook het feit dat alle gewone piraten er eerst uit gingen waardoor sterke extra rollen langer bleven. En dat de tovenares er als eerste uitgesteld was, toch een ally voor de muiters.

Ik las commentaar van ja hoe kan de tovenares dat dan communiceren? Nou gewoon openbaar posten “Ik ben de tovenares en die is de ziener! Kill HIM!”. Dan wordt je meteen gelyncht maar who cares, je hebt je rol vervuld en de wolven geholpen. Ik heb soms de indruk dat mensen liever hun eigen hachje redden terwijl het soms niet zo erg is om dood te gaan, als daar voor de overledenen veel info uitgehaald kan worden.

Maar goed naast de artefacten denk ik dat het vooral het spel van Belg en het overblijven van alle sterke burgerrollen waren die het ook moeilijker maakten voor de muiters. Het spel heeft best lang door gegaan nog.

Oh en zelf zat ik er niet echt heel goed in. Verschillende kleine foutjes gemaakt, ook met het hele dag en nacht die gelijk lopen en niet door hebben of de ziener nou al kon zien of niet etc.

Maar goed, wat vonden jullie? Wat kan beter, wat mag blijven?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [M] Feedback topic
« Reactie #1 Gepost op: 19-07-2020, 01:12:07 »
Ik vond het zeer geslaagd. ::bravo:: Heb er eigenlijk niet echt iets op aan te merken. :)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [M] Feedback topic
« Reactie #2 Gepost op: 19-07-2020, 01:36:58 »
Zoals meestal bij een spel van jou is het altijd net wat ingewikkelder (wat niet wil zeggen minder leuk). Wel zou ik nog altijd graag zien dat er gewoon in het topic gestemd kan worden. Volgens mij komt het echt de activiteit ten goede wanneer je dat zou doen. Kun je gelijk om redenen voor stemmen vragen en heb je ook nog een betere kans om je te verdedigen wanneer de stemming jou kant op dreigt te gaan. Ook heeft de organisator minder werk met bijhouden etc. Maar ja hier hebben we het vorige keer al over gehad en toen werd het afgekeurd.

Maar ik vond het weer leuk dus ik ben er volgende keer zeker weer bij. Benieuwd welk musicalpersonage ik mag zijn in de editie van Lucy ::hypocriet::


Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [M] Feedback topic
« Reactie #3 Gepost op: 19-07-2020, 09:49:23 »
Ik heb zeker feedback >:(
Het duurde te kort en er werd te weinig gespamd. Nu kon ik gewoon gedurende het spel alles bijlezen, in plaats van dat ik 3 weken achterliep >:(



Weet niet zeker of ik als speler voor- of tegenstander van openbaar stemmen zou zijn.
Desalniettemin zou 't me interessant genoeg lijken om een keer uit te proberen; misschien valt het mee of juist tegen. :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [M] Feedback topic
« Reactie #4 Gepost op: 19-07-2020, 10:55:40 »
Ik vond de artefecten echt een superleuke toevoeging! ::bravo::
Die zorgen ervoor dat je wat onverwachts kan creëren.

Verder vond ik het jammer dat er weinig activiteit in de topics was, maar dat lag niet aan het spel zelf.

Openbaar stemmen, ik weet niet of dat iets toevoegt, ik vond het al wel goed dat de volgorde werd getoond, inclusief switches.

Ik ben nog wel benieuwd naar de wolven/kijkers PM ::jaja::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [M] Feedback topic
« Reactie #5 Gepost op: 19-07-2020, 11:03:26 »
Ik vergat nog te zeggen dat ik de tekstjes van D*N erg leuk geschreven vond!  ::bravo::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [M] Feedback topic
« Reactie #6 Gepost op: 19-07-2020, 11:03:57 »
Ow ja, ik ook, helemaal mee eens!  ::bravo::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [M] Feedback topic
« Reactie #7 Gepost op: 19-07-2020, 11:24:36 »
Ja leuke combi zo, de verhalen van D*N en de organisatie van Robbie ::bravo:: D*N heeft wel veel gruwelijke manieren om iemand te doden in zijn hoofd hoor :o


Ik vond de artefacten ook een erg leuke toevoeging :D Dat het spel snel gedaan is, ligt echt aan een combinatie van factoren. Per ongeluk snel een hulpmuiter uitgeschakeld, direct stevig ingezet spel, het kan gewoon heel snel gaan.
De topics waren inderdaad wat rustiger, wat voor mij wel fijn was eerlijk gezegd, ik kon nu na het werk goed bijlezen en stemmen. Stemmen in het openbaar hoeft van mij niet, de manier waarop het nu bekend werd gemaakt vond ik prima. Ook al had ik er waarschijnlijk zelf wel langer in gezeten als ik de stemmen van de anderen had gezien (dan hadden we zonder ziener verder moeten spelen, is toch ongunstiger dan 2 gewone piraten als Convans en ik eruit).
Keep calm and eat chocolates!

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [M] Feedback topic
« Reactie #8 Gepost op: 19-07-2020, 11:40:28 »
Ja hulde aan D*N met de verhalen! Dat had ik niet zo goed kunnen doen (en geen tijd/geduld voor gehad).

Openbaar stemmen kan wel eens uitgetest worden om te kijken hoe het loopt.

Dank ook ieder voor het meespelen!  ::bravo::

Oh en zijn mijn spellen inderdaad zo veel ingewikkelder??  :-[
* Robbieazerty herbekijkt al z’n plannen voor Zap 3

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [M] Feedback topic
« Reactie #9 Gepost op: 19-07-2020, 11:46:00 »
Ik ben toch nog wat kritischer over het spel dan anderen. Beginnend met het positieve: D*N zijn verhaal was leuk om te lezen, de spelers vond ik vrij competitief op sommige momenten en er zaten ook echt gag-worthy gebeurtenissen in het spel zoals MrChipie die zijn artefact gebruikte en daarna stierf door twee foute muiters aan te duiden. De artefacts vind ik een leuke toevoeging, maar wel met een kanttekening erbij. Als je kijkt naar op hoeveel manieren, wij als muiters, konden worden ''exposed'' zijn het er te veel: de kraken weet wie er goede spelers zijn en na het gebruik van Lödewijk zijn artefact had Chardo dat makkelijk door kunnen geven (veel respect naar Chardo dat hij dat niet deed), de ziener en leerling ziener in het spel konden informatie doorgeven aan de piraten en artefacts zoals ''laat jouw rol zien aan of laat de rol zien van'' konden ook rollen laten zien. Alhoewel, veel artefacts een leuke toevoeging zijn vond ik toch beter geweest als er wat minder extra rollen in het spel waren deze keer. De tovenares had van mij niet gehoeven, want die doet letterlijk een kamikaze actie als ze laat horen wie de ziener is. Een leerling ziener vond ik ook onnodig (vooral met zo'n kleine groep mensen) en de kraken had ik liever als een sekteleider gezien. Nu was het gewoon te moeilijk voor de weerwolven om te winnen - alhoewel dat misschien anders op papier stond. Toch vond ik het een heel leuk spel hoor.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [M] Feedback topic
« Reactie #10 Gepost op: 19-07-2020, 11:52:13 »
Ik heb denk ik al feedback gegeven in de kijkersPM, maar zal het nogmaals kort samenvatten:

Heel erg leuke benadering van weerwolven, maar voor mij wel soms te ingewikkeld. Ik hou van classic weerwolven, met enkele speciale rollen, maar waar je wel nog altijd het overzicht hebt.

Ik denk dat dit de activiteit wat deed dalen bij heel wat spelers (zeker bij mij).

Ik zie zo’n spellen veel meer potentie hebben om op 1 avond te spelen.

Offline belg

  • Forumlid
Re: [M] Feedback topic
« Reactie #11 Gepost op: 19-07-2020, 14:19:13 »
De artefacts vind ik een leuke toevoeging, maar wel met een kanttekening erbij. Als je kijkt naar op hoeveel manieren, wij als muiters, konden worden ''exposed'' zijn het er te veel: (...). Nu was het gewoon te moeilijk voor de weerwolven om te winnen - alhoewel dat misschien anders op papier stond.
Ik ga akkoord met Sanmol, maar besef ook dat mijn eigen spel onze winstkansen heeft gefnuikt. Zeker omdat net de medemuiter die ik in de eerste ronde had aangevallen er samen met mij uitlag door de Kraken.

WIj mochten als muiters niet overleggen over de artefacts en aangezien ze openbaar gespeeld moesten worden, was er eigenlijk amper een mogelijkheid om die in ons voordeel in te zetten.
@Robbie: Krijgen we een overzicht van wie welke artefact had?

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [M] Feedback topic
« Reactie #12 Gepost op: 19-07-2020, 15:57:06 »
Ik doe even een duitje in hetzakje voor de neutrale killing rol. Ik vind dat als er een derde partij meedoet aan het spel, dat ie dan evenveel kans moet hebben om te kunnen winnen. Is dat dus een eenling, dan moet die rol 's nachts onsterfelijk zijn of onzichtbaar zijn voor de ziener. Nu had die rol zowel de jacht van het dorp over zicht heen als de moord van de wolven.

De artefacten zijn leuk als special ability, hoewel sommigen iets te OP waren. Anderen een handicap opleggen bijvoorbeeld, zoals muten, is prima toevoeging. Meer dan dat hoeft echt niet. Misschien zelfs artefacten die helemaal geen invloed hebben op het spel. Je kan hier heel veel kanten mee op en ik hoop het terug te zien in de toekomst.

Verhalen toevoegen is leuk. En speciaal iemand inhuren hiervoor is nog wel beter eigenlijk. Spel leiden en teksten schrijven zijn immers twee verschillende onderdelen. Dus heel goed dat D*N dat op zich heeft genomen.

Dat is alles wat ik wilde zeggen. Goed gedaan R&D.  ::joehoe::