Auteur Topic: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord  (gelezen 6585 keer)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #80 Gepost op: 6-08-2020, 16:02:15 »
Ik heb me voorgenomen deze keer niet direct weer iemand te nomineren omdat ik vrees dat Mitch K. me hoogstpersoonlijk lyncht als ik er onverhoopt weer naast zit.

Maar ik ben nog niet volledig overtuigd om op 1 van de mensen de stemmen die nu al zijn genomineerd. Van de huidige genomineerden zou ik eventueel Mrchipie of Vermoljoen kunnen overwegen, maar ik neig nu eigenlijk meer naar 1 van de mensen die de vorige keer niet hebben gestemd en die ook nu niets posten. Het zou kunnen dat die alles wel best vonden, omdat ze wisten dat we er toch wel naast zaten.

Edit: Mitch K. postte iets tussendoor. Wat een onthulling! :D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #81 Gepost op: 6-08-2020, 16:11:31 »
Mooi Mitchcox!
Zolang niemand zijn claim van magiër tegenspreekt stel ik voor dat de Mitchcox stemmers even hun stem aanpassen  ::)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #82 Gepost op: 6-08-2020, 16:14:02 »
Ik ben even helemaal de kluts kwijt, want ik heb eigenlijk enkel en alleen op Mitchkox gelet  ::rofl::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #83 Gepost op: 6-08-2020, 16:17:40 »
Dat heet tunnelvisie  ;)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #84 Gepost op: 6-08-2020, 16:37:02 »
Ik mag hopen dat je van de vorige keer geleerd hebt. Volgens mij reageer ik precies hetzelfde als de vorige keer en ook nu hoop ik dat ik weer iets kan betekenen voor de groep.

Ik heb inmiddels van dit spel geleerd, dat als je ook maar 1 dag afwijkt van wat je het vorige spel deed (Convans ::)) - je verdacht wordt. Dus zou het als wolf juist handig zijn om dezelfde strategie aan te houden als tijdens het vorige spelletje. Maar nu je zegt dat je de magiër te zijn, ga ik zeker niet op je stemmen, want zolang er geen andere magiër op staat, geloof ik dat uiteraard.

Brtdm haalde wel een goed punt aan om niet in dezelfde cirkel te blijven hangen. Dus ik ga een nieuwe naam nomineren. Iemand die er wel is, maar tot nu toe niks heeft bijgedragen aan de discussie, en dat is Molcrazy. Leuk zo'n citaten post, maar daar hebben we niks aan. Hoewel we niks uit eerdere potjes kunnen halen omdat hij daar niet bij was, vind ik dat niks voor hem. Dus ik nomineer hem bij deze (vandaar de diktedrukte naam).

Ik ben trouwens de volgende dagen beperkt aanwezig door privé dingen, dus als ik niet ergens wordt gelynched, geluncht of whatever, en dan niet direct ergens op reageer, weten jullie hoe het zit.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #85 Gepost op: 6-08-2020, 16:41:55 »
Sorry voor mijn afwezigheid de hele dag, maar had spontaan een uitje met mijn ouders en heb nu pas echt de tijd kunnen nemen om alles terug te lezen.

Op dit moment neig ik nog naar niemand en met de plotse onthulling van Mitchkox rol wordt het alleen maar onzekerder op wie ik nu moet gaan ogen.

Vond de gegeven meningen naar hem toe best wel overtuigend.

Dan denk ik dat ik toch maar iets willekeurigs ga doen dan... 
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #86 Gepost op: 6-08-2020, 17:03:27 »
maar ik neig nu eigenlijk meer naar 1 van de mensen die de vorige keer niet hebben gestemd en die ook nu niets posten.

Ik wil je er wel aan herinneren dat er ook nog een Feeks is die mensen besmet. Op beide dagen inactiviteit is natuurlijk prima.


En nog iets: kan de zieke zichzelf niet bekend maken? Dan hebben we in ieder geval 1 persoon die we het hele spel door kunnen vertrouwen.
Nadeel is dan wel dat de wolven dan niet ziek worden. Of is het beter om daarmee te wachten tot   er veel stemmen komen op deze persoon?
« Laatst bewerkt op: 6-08-2020, 17:09:18 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #87 Gepost op: 6-08-2020, 17:16:17 »
Ik wil je er wel aan herinneren dat er ook nog een Feeks is die mensen besmet. Op beide dagen inactiviteit is natuurlijk prima.

Een wat? Ben ik nou de enige die de posts van Lucy steeds aandachtig leest?  ;D ;)

Citaat
In het dorp wonen 5 weerwolven en 8 gewone burgers. Ook is er een vrijmetselaarsgilde met 3 leden, en een van de burgers is een volgeling van het kwaad! De weerwolven hebben ook de hulp van een Tovenaar.

De rest van de inwoners hebben de volgende krachten:

Leerlingziener           
Bodyguard           
Zieke               
Jager               
Lycantroop           
Magiër               
Ziener               
Bink
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #88 Gepost op: 6-08-2020, 17:18:08 »
Ik heb voor dit moment op Mitchkox gestemd, vooral omdat ik weinig tijd heb vandaag en vluchtig het topic heb doorgelezen. Ik probeer het topic nog te checken om dingen te wijzigen indien nodig. ::jaja::

Op zich is Tim wel een belangrijk iemand om in het oog te houden en te kunnen volgen want als Lycantroop is hij sowieso tegen de wolven gekant. Nu kunnen we ons nog afvragen of hij echt de Lycantroop is maar nog niemand anders heeft de rol geclaimd en dat zou je als Lycantroop toch wel doen?

... want ik denk dat open communicatie het meest nuttig is voor ons goedzakken  ::jaja::

 ::jaja:: min of meer, lijkt me niet handig dat de Ziener vol openbaar rondstrooit wat hij of zij ontdekt heeft, toch niet nu al. Anders wordt die sowieso een target van de Wolven natuurlijk.

Ik las redelijk snel door het topic en voor mij was het duidelijk zat dat Tim inderdaad een goedzak is tot iemand anders dit tegenspreekt.

Klopt ::jaja::

In eerste instantie zouden we dan mee kunnen gaan met Tims stem op Mitchkox. Nu heeft Mitchkox onthuld dat hij de magiër is en die willen we natuurlijk niet verliezen. Vervolgens verandert Tim zijn stem wat alleen maar in zijn voordeel spreekt ::jaja::

Ik wacht nog even met stemmen maar zal dat sewens natuurlijk doen ::jaja::

Brtdm haalde wel een goed punt aan om niet in dezelfde cirkel te blijven hangen. Dus ik ga een nieuwe naam nomineren. Iemand die er wel is, maar tot nu toe niks heeft bijgedragen aan de discussie, en dat is Molcrazy. Leuk zo'n citaten post, maar daar hebben we niks aan. Hoewel we niks uit eerdere potjes kunnen halen omdat hij daar niet bij was, vind ik dat niks voor hem. Dus ik nomineer hem bij deze (vandaar de diktedrukte naam).

Nog even hierop reageren. Zeker niet handig om in dezelfde cirkel te blijven hangen.

Wat ik wel interessant vind om te weten is waarom je mijn naam hier voordraagt Daisy ::vergroot::

1) er zijn namelijk verschillende mensen die nog niets bijgedragen hebben, er zijn er zelfs die niet eens gestemd hebben. Met welke reden noem je dan mijn naam en niet die van een inactiever iemand?

2) om nog even in te pikken op "Leuk zo'n citaten post, maar daar hebben we niks aan.": het spel is nog maar net begonnen. Als we dit spel vergelijken met een voetbalwedstrijd bevinden de hoofdrolspelers zich op het veld en de toeschouwers zich naast het veld. De toeschouwers kunnen alleen maar het spel bekijken, analyseren en proberen vast te stellen waar het goed of fout gaat. Ik ben, net als verschillende anderen, nog altijd aan het analyseren omdat we nog niet veel informatie hebben. Bovendien wil ik nog eens benadrukken dat ik wel deelneem aan de discussie, ook al is het voorlopig door te reageren op citaten. Als we  de redenering doortrekken dat we niets hebben aan citatenposts, kun je dus ook verschillende anderen nomineren wat me opnieuw brengt tot de vraag in 1), namelijk waarom word ik genoemd en niet iemand anders die evenveel of minder (of niets) bijdraagt? ::vergroot:: Trouwens, aan geen reacties hebben we ook niets om informatie te weten te komen dus de citatenpostredenering is een beetje kort door de bocht.
2024: wie is de Mol?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #89 Gepost op: 6-08-2020, 17:19:23 »
Op zich is Tim wel een belangrijk iemand om in het oog te houden en te kunnen volgen want als Lycantroop is hij sowieso tegen de wolven gekant. Nu kunnen we ons nog afvragen of hij echt de Lycantroop is maar nog niemand anders heeft de rol geclaimd en dat zou je als Lycantroop toch wel doen?

Tim is ook geswitcht naar mijn openbaring he  ::ok::

Ik switch naar mr.chipie voor dit moment ::jaja::

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #90 Gepost op: 6-08-2020, 17:20:14 »
Tim is ook geswitcht naar mijn openbaring he  ::ok::

Precies ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #91 Gepost op: 6-08-2020, 17:20:37 »
Ik ga ook nog switchen, maar moet nog kiezen op wie. Iemand die zich kandidaat wil stellen?  ;D
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #92 Gepost op: 6-08-2020, 17:20:41 »
Een wat? Ben ik nou de enige die de posts van Lucy steeds aandachtig leest?  ;D ;)


Echt, mijn leesvermogen...

Heb dat lijstje net 3 keer gelezen.  ::schaam:: ::schaam:: ::schaam::


Zo ingewikkeld als er meer rollen staan in de uitleg.  ::hypocriet::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #93 Gepost op: 6-08-2020, 17:23:23 »
Ik moet ook nu stemmen. En ga maar voor Molcrazy, omdat hij gisteren op mij ging. En daarmee is hij de enige waarvan ik zeker weet dat hij een goede getarget heeft.

Daarom is ook een reden en als je van de trap af valt... ::tandpastasmiley::

Nee zonder gekheid, ik heb geen idee en het duizelt me een beetje. Volgens mij wel bij meer gezien de nominaties. Hopelijk hebben we morgen wat meer info!



Nieky grab a life vest!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #94 Gepost op: 6-08-2020, 17:27:45 »
::jaja:: min of meer, lijkt me niet handig dat de Ziener vol openbaar rondstrooit wat hij of zij ontdekt heeft, toch niet nu al. Anders wordt die sowieso een target van de Wolven natuurlijk.

Nee dat is waar natuurlijk  ::jaja::
Ik bedoelde vooral open zijn in onze verdenkingen en waarom we deze mensen verdenken.
Ik snap dat sommigen misschien bang zijn om namen te noemen omdat dat zich tegen je kan keren, maar toch is t nuttig voor de burgers  ;)

Mede om die reden is t belangrijk dat de inactievelingen snel hun mond open trekken, anders zijn ze als burger nutteloos voor ons, en als wolf willen we ze dan natuurlijk meteen dood.
+ Het is gewoon niet leuk voor het spel als niet iedereen meespeelt. Dus, aangezien die mensen alsnog gewoon wolf kunnen zijn offer ik ze t liefst als ze inactief blijven  ::hypocriet::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #95 Gepost op: 6-08-2020, 17:28:15 »
Echt, mijn leesvermogen...

Heb dat lijstje net 3 keer gelezen.  ::schaam:: ::schaam:: ::schaam::


Zo ingewikkeld als er meer rollen staan in de uitleg.  ::hypocriet::

Zeg ik wist toch niet van tevoren hoeveel aanmeldingen er zouden zijn ::hypocriet::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #96 Gepost op: 6-08-2020, 17:30:37 »
En nog iets: kan de zieke zichzelf niet bekend maken? Dan hebben we in ieder geval 1 persoon die we het hele spel door kunnen vertrouwen.
Nadeel is dan wel dat de wolven dan niet ziek worden. Of is het beter om daarmee te wachten tot   er veel stemmen komen op deze persoon?

Lijkt me beter om die geheim te houden. Denk ook dat wolven met die rol in het spel misschien wat banger zijn om actievelingen te eten met de angst dat diegene juist de zieke is.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #97 Gepost op: 6-08-2020, 17:45:00 »
Ik moet ook nu stemmen. En ga maar voor Molcrazy, omdat hij gisteren op mij ging. En daarmee is hij de enige waarvan ik zeker weet dat hij een goede getarget heeft.

Haha, jij zal wel zeggen dat je een goede bent hillo :P of spring je nu gewoon handig op de nominatie van Daisy met het toeval dat ik dan gisteren op je gestemd heb?

Nu, ik kan nu ook weer simpel een 'wraakstem' plaatsen op Daisy's nominatie of jouw stem nu op mij maar daar hebben we als dorp niks aan ::ohno:: ik ga dus ook niet op Daisy of hillo stemmen.

Lijkt me beter om die geheim te houden. Denk ook dat wolven met die rol in het spel misschien wat banger zijn om actievelingen te eten met de angst dat diegene juist de zieke is.

Mij lijkt het ook beter om te wachten. Het zou toch een groot voordeel zijn als de wolven een nacht niet kunnen lunchen :D
2024: wie is de Mol?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #98 Gepost op: 6-08-2020, 17:50:41 »
Ik snap dat sommigen misschien bang zijn om namen te noemen omdat dat zich tegen je kan keren, maar toch is t nuttig voor de burgers  ;)

Mede om die reden is t belangrijk dat de inactievelingen snel hun mond open trekken, anders zijn ze als burger nutteloos voor ons, en als wolf willen we ze dan natuurlijk meteen dood.
+ Het is gewoon niet leuk voor het spel als niet iedereen meespeelt. Dus, aangezien die mensen alsnog gewoon wolf kunnen zijn offer ik ze t liefst als ze inactief blijven  ::hypocriet::

Helemaal mee eens. Om die reden ga ik dus nu toch maar weer een nieuw persoon nomineren, ook al was ik dat niet van plan...

Sanmol.
Reden voor deze nominatie is dus zijn passiviteit. En die valt me des te meer op omdat hij bij het Songfestival (enige vergelijkingsmateriaal dat ik heb...) juist heel veel postte. Daarom sta ik voor nu meer achter een stem op hem dan 1 van de al genomineerde personen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [U] Dag 3 - De Verkeerde Moord
« Reactie #99 Gepost op: 6-08-2020, 18:02:06 »
Van Timvdons weten we zeker dat hij voor het dorp speelt dus ik ga hem volgen.
2024: wie is de Mol?