Auteur Topic: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II  (gelezen 6814 keer)

Online Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #40 Gepost op: 11-08-2020, 23:27:34 »
EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID

De bodyguard kan niet tweemaal achter elkaar dezelfde beschermen. Deze nacht zal niemand opgegeten worden dus hoeft hij ook niemand te beschermen. De volgende nacht zal hij dus niet nogmaals dezelfde als afgelopen nacht kunnen beschermen.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #41 Gepost op: 11-08-2020, 23:28:27 »
Verdorie.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #42 Gepost op: 11-08-2020, 23:29:04 »
Ik wil best mee op Daisy of Vermoljoen. Die staan ook op mijn lijst (disclaimer: dit zijn vaak onschuldige mensen :p)
Ok dan gaan we dus op DRenziboy ::rofl::

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #43 Gepost op: 11-08-2020, 23:38:49 »
Ik wilde even wachten en azen op wat de rest ging zeggen.

Nu begin ik bij mensen voor schot te raken... Is dit omdat ik als burgemeester te weinig initiatief heb genomen, of straal ik iets uit wat niet te vertrouwen is?

Ik kan je verzekeren ik probeer te doen wat het beste voor ons allemaal is.

Zelf zou ik mijn pijlen nu op Vermoljoen zetten, weet niet of alle zaken rondom hem helemaal heldere koffie is.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #44 Gepost op: 11-08-2020, 23:44:12 »
Ik nomineer Daisy

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #45 Gepost op: 11-08-2020, 23:47:28 »
Mitch wil jij anders op Kaaasje gaan dan weet ik eindelijk dat ik haar kan afschrijven.
Så hva gjør vi nå?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #46 Gepost op: 11-08-2020, 23:55:48 »
Nou goed, ik zal nog maar eens proberen uit te leggen waarom Vermoljoen volgens mij een wolf is.

1- De meeste wolven houden zich redelijk op de vlakte, dit is de grootste groep en daarom lastig te spotten. Daarnaast stemmen we vaak op aanvallende personen. Als wolf heb je voordeel om je niet verdacht op te stellen. Vermoljoen heeft heel weinig verdachte dingen gedaan. Verdedigt zich ook minimaal, waardoor er weinig focus naar hem gaat.

2- De meute stemt niet snel mee. Waar mensen bij mrchipie opeens heel snel volgden zonder goede redenering, gaat het een stuk lastiger bij Vermoljoen. Welke wolf wil nou dat er massaal op de juiste wordt gestemd? Bovendien hoor ik geen enkel tegengeluid dat Vermoljoen het niet kan zijn (muv hemzelf), maar waarom volgen dan zo weinig mensen?

3- D*N gaat mee in mijn stemgedrag. (dat is al raar opzich) Op dag 3 als enige, dus veilig en maakt zich zo onverdacht. Maar vooral dag 4 is interessant. D*N stemt pas 5 minuten voor de deadline op het moment dat Vermoljoen al veilig is. Op dat moment had hij totaal geen vermoeden dat hijzelf gespot was door de ziener. Alles leek erop dat Vermoljoen eerder aan zijn einde zou komen en door op Vermoljoen te stemmen kon D*N zichzelf mooi veiligstellen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #47 Gepost op: 12-08-2020, 00:25:06 »
Even een open vraag (heb bij Lucy gecheckt of dit zo mag): is er eigenlijk niemand die iemand anders 100% zeker wil vrijpleiten? Scheelt ons weer.

Denk er maar even over na. ::zwaai::

Voor dit ondergesneeuwd raakt. Er is vast wel iemand die hierop wil reageren...
Nieky grab a life vest!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #48 Gepost op: 12-08-2020, 00:34:02 »
Ik ga toch maar stemmen op DRenziboy of Vermoljoen. Die staan volgens mij bij velen wel redelijk hoog op het lijstje. Op Daisy krijg ik toch nooit een meerderheid mee nu. Ga nog even nadenken wie van de twee het gaat worden

Ze staan ook zeker op mijn lijst, maar als ze ook op de jouwe staan, geeft dat toch te denken.  ::) ;)

Daisy vind ik vooral gevoelsmatig best wel verdacht inderdaad, maar voor Vermoljoen zijn vooralsnog betere rationele argumenten, zoals in de post van Brtdm hierboven.

Wel heel goed dat Brtdm bevestigd burger is. Ik verdacht hem toch al wat minder, maar fijn om het nu zeker te weten. Kan hij zijn mooie overzichtjes blijven maken (een verzoek aan de wolven om dat ook te respecteren, alsjeblieft?). :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #49 Gepost op: 12-08-2020, 00:44:16 »
Ergens is het trouwens ook wel weer jammer dat de wolven vannacht niet mogen lynchen/lunchen, omdat dan ongetwijfeld hun volgeling/sneue meeloper eraan zou moeten geloven. ;D Nou ja, hopelijk de nacht erna dan maar. ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #50 Gepost op: 12-08-2020, 06:06:47 »
Nou goed, ik zal nog maar eens proberen uit te leggen waarom Vermoljoen volgens mij een wolf is.

1- De meeste wolven houden zich redelijk op de vlakte, dit is de grootste groep en daarom lastig te spotten. Daarnaast stemmen we vaak op aanvallende personen. Als wolf heb je voordeel om je niet verdacht op te stellen. Vermoljoen heeft heel weinig verdachte dingen gedaan. Verdedigt zich ook minimaal, waardoor er weinig focus naar hem gaat.

2- De meute stemt niet snel mee. Waar mensen bij mrchipie opeens heel snel volgden zonder goede redenering, gaat het een stuk lastiger bij Vermoljoen. Welke wolf wil nou dat er massaal op de juiste wordt gestemd? Bovendien hoor ik geen enkel tegengeluid dat Vermoljoen het niet kan zijn (muv hemzelf), maar waarom volgen dan zo weinig mensen?

3- D*N gaat mee in mijn stemgedrag. (dat is al raar opzich) Op dag 3 als enige, dus veilig en maakt zich zo onverdacht. Maar vooral dag 4 is interessant. D*N stemt pas 5 minuten voor de deadline op het moment dat Vermoljoen al veilig is. Op dat moment had hij totaal geen vermoeden dat hijzelf gespot was door de ziener. Alles leek erop dat Vermoljoen eerder aan zijn einde zou komen en door op Vermoljoen te stemmen kon D*N zichzelf mooi veiligstellen.

Deze punten heeft Kaaasje ook. Jij vindt haar minder verdacht, terwijl zij als bijkomstig punt ook haar speeltactiek veranderde na dag 2, omdat ze het spel liep te sturen en niet de verantwoordelijkheid nam. Ze heeft hier een verklaring voor gegeven. Ik kan me zelf heugen dat ik ook wel eens, mijn "zwakte" uitvergroot in het niet zeker zijn van beslissingen maken. Net zoals mijn tactiek dat ik speelde alsof ik onervaren was, dit kan een tactiek van KD. zijn of hij is echt een onervaren speler. Kijk, hier dek ik mijzelf alweer in op KD. ::rofl::.
Så hva gjør vi nå?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #51 Gepost op: 12-08-2020, 09:13:24 »
Mitch wil jij anders op Kaaasje gaan dan weet ik eindelijk dat ik haar kan afschrijven.

Nee want ik verdenk Kaaasje momenteel niet :P

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #52 Gepost op: 12-08-2020, 09:15:09 »
@Ricardo, hoezo gelden die punten ook voor mij?

1. Ik houd me volgens mij niet echt op de vlakte?

2. Er was best wat meute die meeging op mij (maar gelukkig ook wat mensen die mij wilden verdedigen waardoor ik uiteindelijk niet gelyncht werd.)

3. D*N heeft niet op mij gestemd.

Dus welke punten slaan ook op mij ::rofl::


Edit: @hillo, ik vertrouw op het moment hillo, Mitchkox, Catshee, Brtdm, Bjorrn en Michael90  :)
« Laatst bewerkt op: 12-08-2020, 09:21:32 door Kaaasje »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #53 Gepost op: 12-08-2020, 09:23:18 »
Ik ben twee keer genomineerd, kan ik die tegen elkaar wegstrepen?  :P

Ik ga voorlopig Vermoljoen stemmen, die verdenk ik al langer. Al begin ik nu ook wel te twijfelen over Ricardo. Maar zou een wolf zo standvastig op één persoon stemmen? Zou ik een bijzondere strategie vinden, aan de andere kant, omgekeerde psychologie... argh....

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #54 Gepost op: 12-08-2020, 09:45:16 »
Ik ben het wel eens met de argumenten over vermoljoen en ga voorlopig ook op hem stemmen
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #55 Gepost op: 12-08-2020, 10:25:25 »
Nog even over stem dag 4, toen molcrazy de meeste stemmen kreeg. Naast een paar bevestigde goodies stemden Robbie, Sanmol, Michael en KD. op hem.

Daar moet toch ook nog een wolf tussen zitten? Lastige is dat we deze mensen redelijk lijken te vertrouwen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #56 Gepost op: 12-08-2020, 10:40:37 »
Er zijn momenteel nog 4 wolven op 11 onbevestigde kandidaten. Dus dan is de kans groot dat daar ook nog wel een wolf tussen zit, ja.

Ik zat ook nog even te kijken naar jouw schema. De meeste onbevestigde deelnemers hebben ook wel eens een keer op iemand gestemd die nog steeds onbevestigd is: Kaaasje, Sanmol of Vermoljoen.

Alleen Michael en Robbie hebben, afgezien van D*N, drie keer op iemand gestemd die inmiddels bevestigd onschuldig is. Dus dat blijft toch ook iets om in de gaten te houden.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #57 Gepost op: 12-08-2020, 11:04:14 »
Het lastige is dat ik best wel wat aannames heb gedaan in de verwachting dat Kaaasje of Vermoljoen een wolf is. Als dat niet het geval is zijn we (oké, Ricardo en ikzelf) echt een stel kneuzen en wordt het lastig de stemmingen te analyseren.

Als een van hen wel een wolf is, moeten we vast meer duidelijkheid kunnen krijgen. Vooral van dag 4, toen het spannend was.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #58 Gepost op: 12-08-2020, 11:11:16 »
Alleen Michael en Robbie hebben, afgezien van D*N, drie keer op iemand gestemd die inmiddels bevestigd onschuldig is. Dus dat blijft toch ook iets om in de gaten te houden.
Hillo mag mij best nakijken, maar ik weet dat dat zonde is van zijn kracht. Zeker als het een van de laatste keren is dat hij dat kan doen. 't Is dat we weten dat die mensen waar ik op gestemd heb, bevestigd onschuldig zijn, maar als bvb Sanmol door hillo bekeken was en onschuldig was, dan had jij ook 3 keer op een onschuldige gestemd muv D*N.

Ik weet niet hoe ik van "Robbie vertrouwen we" naar "Robbie is verdacht" gedraaid ben (behalve die stem op mitchkox nadat ie als magiër uit de kast gekomen was, maar dat heb ik al uitgelegd dat ik die hele dag niet online heb kunnen zijn en nog op tijd moest stemmen). En eventueel door mijn complottheorie ivm hillo als ziener, maar dat was ook om te kijken wat voor reacties er op zouden komen, wie er in mee zou gaan. Nu 1 van de 3 die hillo noemde inderdaad zieke blijkt te zijn, is de 1% twijfel ook helemaal weg.

Anyway, mijn verdenkingen zijn enkel op gevoel. DRenziboy omdat ie er nog steeds in zit als burgemeester, maar dat kan ook zo'n wolventactiek zijn van "we houden hem lang in leven dan wordt ie vanzelf wel verdacht" en Ricardo door het pitbull achtige inhakken op kaaasje. Maar dat is net zo opvallend als ik die mitch wegstemt nadat ie zijn magiërrol claimt, dus ook daar twijfel ik.

Vermoljoen... kan ook.
Brent... horen we zo goed als niks van.
Molduck.... is zoals ze anders ook is.
Daisy... zou zomaar kunnen, maar heb er geen wolfgevoel bij (voor zover dat dat iets zegt).

Ik wil gerust een bevestigde niet-wolf volgen. Tell me what to do. Want het is natuurlijk ook zo, hoe meer je hier post, hoe meer mensen er iets verdachts in je uitleg gaan vinden.

EDIT: oh en hillo ik ben niet mee met je plan/hint. Maar zal wel zijn omdat ik een gewone burger ben. Maar ik zal het nog eens quoten om het niet onder te laten sneeuwen. Ik kan me één scenario bedenken eventueel. Maar weet niet of we het over hetzelfde hebben.
Even een open vraag (heb bij Lucy gecheckt of dit zo mag): is er eigenlijk niemand die iemand anders 100% zeker wil vrijpleiten? Scheelt ons weer.

Denk er maar even over na. ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 12-08-2020, 11:15:36 door Robbieazerty »

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #59 Gepost op: 12-08-2020, 11:15:45 »
Ik verwacht inderdaad dat als Vermoljoen een wolf is er ook nog wolven op Molcrazy hebben gestemd.
Als Vermoljoen onschuldig blijkt hebben we vrijwel niks aan die stemming want dan was het gewoon spannend tussen 3 onschuldigen...

Het probleem is wel dat veel burgers ook gewoon vaak op onschuldigen stemmen. Het zou niet de eerste keer zijn dat burgers er regelmatig naast zitten.

We hebben 5 stemmen op Vermoljoen, 3 op DRenziboy, 2 op Daisy en 1 op mij. Ik weet van mezelf dat ik geen wolf ben maar hoewel ik de andere 3 allemaal verdenk kan ik me niet voorstellen dat ze alledrie samen wolven zijn. Hmm.

@Mitch, vergeet je stem niet dik te drukken want nu telt ie volgens mij nog niet?