Auteur Topic: 2de Fase  (gelezen 6194 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
2de Fase
« Gepost op: 28-12-2003, 13:01:12 »
Wat gebeurde er in de 1ste Fase?

CSC ging van start met 4 teams:

Team Rood:
Han13 (Leider)
Floortje
Annuh
Ville
Maapie

Team Geel:
Cora Bora (Leider)
Mollenvanger
Intikker
Bertha531
Jokivin

Team Groen:
Test (Leider)
D**n
Bodejos
Molice
Malcolm

Team Blauw:
Daisy (Leider)
EIDM
Melktandje
Augustus
LC

De populariteitsmeter ging lopen en na de eerste week bleek dat Team Geel het minst populair was. Het Gele Team moest naar de eerste eilandraad. Mollenvanger moest het eiland verlaten. Een week later moest het Blauwe Team van Leider Daisy naar de eilandraad. Het team moest afscheid nemen van EIDM. Maar ook op het Groene Eiland vertrok er iemand,Malcolm nam vrijwillig afscheid van het spel. Na de twee eerste rondes was het tijd voor de eerste samensmelting. Eén van de vier teams zou opgaan in de andere teams. Het was het Gele Team dat een Teambattle verloor van het Blauwe Team. Bovendien was de vervanger van Malcolm gearriveerd: Robin... De teams zouden opnieuw worden ingedeelt. Robin.. en Cora Bora vertrokken naar het Blauwe Team, Intikker en Bertha531 vertrokken naar het Groene Team en Jokivin zou het Rode Team gaan versterken:

Team Rood:
Han13 (Leider)
Floortje
Annuh
Ville
Maapie
Jokivin

Team Groen:
Test (Leider)
D**n
Bodejos
Molice
Intikker
Bertha531

Team Blauw:
Daisy (Leider)
EIDM
Melktandje
LC
Robin...
Cora Bora

Na de eerste samensmelting was het opnieuw Team Blauw dat afscheid moest nemen van iemand. In een superspannende stemming werd het gelijk tussen Melktandje en EIDM. Daisy, de leider kreeg de beslissende stem en besloot de minder populaire EIDM weg te stemmen. Na het afscheid van EIDM was het voor Team Groen de eerste keer tijd om naar de eilandraad te gaan. Voor de eerste keer werd het team tactisch gespeeld en Team Groen was genadeloos toen ze één van de grootste kanshebbers op de titel 'CSC-Survivor' eruit stemden: Molice. Na het vertrek van Molice kregen de gewone kandidaten even rust, maar werd het spannend voor de 3 leiders: Han13, Daisy en Test. In een heuse leidersbattle beslisten alle Survivors welke leider moest vertrekken. Een andere sterke deelnemer, Daisy werd weggestemd. De Survivors die in eerste instantie blij waren met hun populariteit zagen in dat die populariteit nu een negatief effect kreeg. Na de leidersbattle moest Team Groen naar de eilandraad en opnieuw werd er een populaire Survivor weggestemd. Hij zag het al aankomen, maar het gebeurde ook daadwerkelijk Bodejos moest vertrekken. Het was extra zuur, omdat vlak erna een nieuwe samensmelting zou zijn. Opnieuw moest Team Blauw eraan geloven, ze moesten strijden tegen Team Groen in een Teambattle. Deze keer hadden ze minder geluk. Team Blauw verloor en werd opgedeelt in de 2 andere teams. Cora Bora mocht als enige vertrekken naar het Rode Team dat dan toe nog geen één eilandraad had gehad. Robin.., Melktandje en LC mochten het Groene Team gaan versterken.

Team Rood:
Han13 (Leider)
Floortje
Annuh
Ville
Maapie
Jokivin
Cora Bora

Team Groen:
Test (Leider)
D**n
Intikker
Bertha531
Robin...
LC
Melktandje

Na deze samensmelting moesten de 14 overgebleven Survivors strijden voor een plaats in de 2de Fase. Met de aanvulling van 3 nieuwe Survivors bleek Team Groen nu echter wel sterk genoeg. Team Rood moest voor de eerste keer ooit naar de eilandraad. Voor de eilandraad komen er geruchten naar buiten over een eventueel Geel Verbond. In het diepst geheim zouden de 4 officiele leden van het Gele Team een verbond hebben gesloten en daarmee oa Bodejos en Daisy buiten spel hebben gezet. Terwijl Jokivin, Intikker en Cora Bora ontkennen klapt Bertha531 uit de school en biecht alles op. Tegen alle verwachtingen in, wordt het Verbond vergeven en de populariteit van Bertha531 neemt toe. Team Rood stemt in de eilandraad Floortje weg, die door haar vervelende gedrag op het eiland zelf ook wel doorhad dat het niks zou worden. In een volgende immuniteitsproef moest Team Rood opnieuw naar de eilandraad. Het hechte kliekje vrouwen stemde Ville weg, wat een moeilijke beslissing was. Voor de derde keer op rij wist Team Groen een immuniteitsproef te winnen. Daardoor waren LC, Melktandje, Bertha531, Robin..., Intikker en D**n zeker van de 2de Fase in het spel. De dames moesten opnieuw naar de eilandraad. In een opnieuw spannende eilandraad werd Cora Bora vlak voor de 2de Fase weggestemd, mede doordat zij zelf niet gestemd had. Jokivin, Annuh en Maapie bereikten de 2de Fase. Een spannende Leidersbattle moest uitmaken wie van de 2 leiders zich als 10de Survivor voor de 2de Fase zou plaatsen. Na 9 wekenlang hun team te hebben geleid, was hun immuniteit nu voorgoed verdwenen en was het 50-50 of ze de finale zouden bereiken.




« Laatst bewerkt op: 2-01-2004, 15:16:07 door Chriz »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: 2de Fase
« Reactie #1 Gepost op: 28-12-2003, 13:44:38 »
Hoe verloopt de Tweede Fase?

Natuurlijk is er nog de allerlaatste leidersbattle zijn waarin Test en Han13 beslissen wie de 10de en laatste Survivor is, die de 2de Fase zal spelen, maar hoe gaat die 2de fase nu eigenlijk verlopen?

Survivors 2de Fase:
1. Bertha531
2. D**n
3. Intikker
4. LC
5. Melktandje
6. Robin..
7. Annuh
8. Maapie
9. Jokivin
10. Han13/Test

Voedselprijs
Na de laatste samensmelting krijgen de 10 Surviors een eigen fanclub. Deze fanclub zullen ze zelf beheren. Degene die de fanclub het best beheert, krijgt de voedselprijs. Hoe zorg je daarvoor? 1. Wekelijks wordt er gekeken welke Survivor z'n fanclub kwalitatief het beste onderhoudt. De leukste, gezellige, interessante fanclubs krijgt 10 punt, de een-na-beste fanclub krijgt 9 punt etc. etc. totdat de slechtste fanclub 1 punt krijgt. 

2. Fanclubs kunnen officiele fans aanwerven. Users (en Survivors) kunnen zich aanmelden bij een fanclub van hun favoerite fanclub. Ze mogen maar van 1 fanclub lid zijn, maar ze mogen wel veranderen van fanclubs. Elke officiele fan (in die week) levert nog eens 3 punt extra op.

De punten van 1 en 2 bij elkaar opgeteld, bepalen wie die week in totaal de meeste punten heeft en wie er met de voedselprijs naar huis gaat.

Eilandraad/Immuniteit
In de 2de Fase moet iedereen naar de eilandraad toe. Iedereen behalve degene met immuniteit. Immuniteit is te verkrijgen door in die WEEK de meeste stemmen te behalen in de populariteitspoll. Voor de rest zijn de eilandraden niet anders van karakter dan eerst. Alle Survivors (incluis de Survivor met immuniteit) brengt zijn stem uit door een lijstje te maken met bovenaan degene die hij het liefst weg wil hebben en onderaan degene die volgens hem/haar  moet blijven. In de eerste week van de 2de Fase is er een uitzondering op de regel.

Duivelseiland 'Chriz Rock' 
Jaja, ook de CSC heeft zijn eigen Duivelseiland. Elke week vertrekt de afvaller automatisch naar 'Chriz Rock' het duivelseiland. 'Chriz Rock' is een alternatieve manier om de finale te bereiken. Degene die het het langst volhoudt op Chriz Rock wint daarmee een finaleplaats in de CSC. Hoe houd je dit zolang mogelijk vol? Dit kun je doen door zoveel mogelijk 'duels' te winnen. Elke week strijdt degene die op 'Chriz Rock' zit een 'Duel' tegen de volgende afvaller. Dit duel wordt gespeeld door een aparte populariteitsmeter waarin het aantal stemmen in deze populariteitsmeter bepaalt wie het duel wint. Let op! Degene die het LANGST blijft zitten op Chriz Rock wint een finaleplaats en dus niet zoals in Expeditie Robinson, degene die als laatste overblijft. De Survivors op Chriz Rock staan los van de rest van de expeditie. Ze hebben geen recht om te stemmen in de eilandraden of recht op winnen van een voedselprijs. Hun fanclubs worden gesloten bij vertrek naar Chriz Rock. 

De Sociale Proef
Als er 6 Survivors zijn afgevallen in de 2de Fase dan krijgen de 4 laatste Survivors in de voorronde voor de finaleronde een vragenlijst waarin ze getest worden over hun kennis over de andere Survivors en het verloop van de Expeditie. Degene die de meeste vragen goed beantwoord verdient daarmee een finaleplaats. Let goed op! De winnaar van de Sociale Proef kan in de laatste eilandraad niet worden weggestemd. De uitslag wordt bekend gemaakt in de Finale Ronde.

De Populariteitsmeter
Behalve het bepalen van wie er wekelijks immuniteit wint, heeft de populariteitsmeter nog een belangrijke functie in het geheel. Na de leidersbattle en het begin van de 2de Fase wordt er niet langer gepubliceerd wie er in TOTAAL de meeste stemmen heeft gekregen over het gehele verloop van het spel gezien. Na de laatste eilandraad wordt er bekendgemaakt wie er van de laatste 2 Survivors (Immers de winnaar van de sociale proef is als verzekerd van de finale) de meeste populariteitsstemmen heeft gekregen gedurende het hele spel. Diegene verdient uiteindelijk de derde en laatste finaleplaats.

De Finale
Uiteindelijk strijden er dan 3 Survivors tegen elkaar in de finale:
1. De meest populaire Survivor, gekozen door het publiek
2. De Survivor die de sociale proef heeft gewonnen
3. De Survivor die het langst heeft volgehouden op 'Chriz Rock' het Duivelseiland
De 7 andere Survivors die de 2de Fase hebben gespeeld bepalen uiteindelijk wie de winnaar wordt, bij een gelijkspel wordt er gekeken naar de status van de 7 Survivors. Degenen die het verste zijn gekomen krijgen meer 'stemkracht' dan degene die al snel het spel zijn uitgestemd.


« Laatst bewerkt op: 2-01-2004, 15:18:13 door Chriz »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: 2de Fase
« Reactie #2 Gepost op: 28-12-2003, 15:05:27 »
Als er iemand nog vragen heeft, dan hoor ik het graag!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2de Fase
« Reactie #3 Gepost op: 28-12-2003, 15:10:02 »
Natuurlijk is er nog een laatste eilandraad waarin Team Rood iemand moet wegstemmen en zal er volgende week een allerlaatste leidersbattle zijn waarin Test en Han13 beslissen wie de 10de en laatste Survivor is, die de 2de Fase zal spelen,

Hoe gaat deze leidersbattle in z'n werk? Komt er 'n populariteitspoll tussen Test en mij? Of telt de populariteit tot nu toe?  ???

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2de Fase
« Reactie #4 Gepost op: 28-12-2003, 15:17:44 »
@han, ik denk 'tzelfde als toen tussen Test, jij en mijzelf, dat elke speler Chriz moet PMen wie die kwijt wil.

@Chriz. 3 dingetjes (voor de rest is het duidelijk hoor ::ok::)

1 Dus als ik 't goed begrijp, mag degene die de meeste dagen op Chriz Rock heeft doorgebracht ook naar de finale? Dus stel, in week 1 vd 2e fase belandt bijv. LC op Chriz Rock, die speelt vervolgens iedereen weg, maar gaat in de laatste week onderuit tegen, ik noem maar iemand, Bertha531, is 't toch LC die door gaat naar de finale? En waar verblijft die dan die ene week? ;D

2 En als er nog 4 over zijn hè, zeg maar A B C en D. Zie ik 't zo goed.
* Stel, A wint de sociale proef, die gaat door naar de finale?
* Daarna wordt er gekeken naar de pop. poll, daarvan blijkt B de populairste.
* De eilandraad gaat tussen C & D ? ? ? ? ? ?

3
Citaat
In de eerste week van de 2de Fase is er een uitzondering op de regel.
Wat is die uitzondering, of lees ik daar overheen?
« Laatst bewerkt op: 28-12-2003, 15:19:37 door Daisy »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: 2de Fase
« Reactie #5 Gepost op: 28-12-2003, 15:37:06 »
@han, ik denk 'tzelfde als toen tussen Test, jij en mijzelf, dat elke speler Chriz moet PMen wie die kwijt wil.

@Chriz. 3 dingetjes (voor de rest is het duidelijk hoor ::ok::)

1 Dus als ik 't goed begrijp, mag degene die de meeste dagen op Chriz Rock heeft doorgebracht ook naar de finale? Dus stel, in week 1 vd 2e fase belandt bijv. LC op Chriz Rock, die speelt vervolgens iedereen weg, maar gaat in de laatste week onderuit tegen, ik noem maar iemand, Bertha531, is 't toch LC die door gaat naar de finale? En waar verblijft die dan die ene week? ;D

2 En als er nog 4 over zijn hè, zeg maar A B C en D. Zie ik 't zo goed.
* Stel, A wint de sociale proef, die gaat door naar de finale?
* Daarna wordt er gekeken naar de pop. poll, daarvan blijkt B de populairste.
* De eilandraad gaat tussen C & D ? ? ? ? ? ?

3Wat is die uitzondering, of lees ik daar overheen?

@Han13: De leidersbattle zal hetzelfde zijn als de eerste leidersbattle, alleen zullen jij en Test zelf niet hoeven te stemmen. Bij een gelijkstand gaat de meest populaire door.

@Daisy:
1. In jouw voorbeeld zal LC dan idd naar de finale gaan. Als hij er al vanaf week 1 zit, dan zal hij niet eens meer de laatste Battle tegen Bertha531 hoeven te spelen, immers als Bertha531 wint, kan hij er nog maar 1 week zitten en LC nooit meer inhalen. Alle afvallers van 'Chriz Rock' worden opgevangen in Chriz' villa die op een eilandje staat een eindje verderop.  ::)

2. Stel dat Bertha531, D**n, Intikker en LC de laatste 4 zijn. Zij krijgen dan via de pm de opdracht om een lijstje in te leveren voor de eilandraad en de vragenlijst opgestuurd. In de volgende aflevering wordt eerst de winnaar van de sociale proef bekend gemaakt. Die krijgt een finaleplaats. Dan is er een eilandraad tussen de 3 anderen. 1 ervan valt af. Dan zijn er nog 2 Survivors over, degene daarvan die over het hele spel de meeste populariteitsstemmen heeft gekregen krijgt de derde finaleplek.

3. Geen commentaar, wacht maar af.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2de Fase
« Reactie #6 Gepost op: 28-12-2003, 15:47:26 »
 ::ok:: Ik wacht af ::ok::

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2de Fase
« Reactie #7 Gepost op: 28-12-2003, 15:52:33 »
@Han13: De leidersbattle zal hetzelfde zijn als de eerste leidersbattle, alleen zullen jij en Test zelf niet hoeven te stemmen. Bij een gelijkstand gaat de meest populaire door.

Oke duidelijk. Mmmm, maar dit betekent dus wel dat ik eigenlijk al minder kans maak om te winnen dan Test, omdat Groen volgende week nog met 7 is en Rood maar met 5. En er vanuit gaande dat de meeste expeditieleden hun eigen leider er in willen houden, is 't eigenlijk al 'n verloren zaak voor mij.  :-[

Om maar niet te spreken van 't op handen zijnde gele verbond, waar Test blijkbaar ook vanalles mee te doen heeft. Ik denk dat ik alvast m'n afscheidsbrief ga schrijven.... :'(

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 2de Fase
« Reactie #8 Gepost op: 28-12-2003, 15:57:55 »
En er vanuit gaande dat de meeste expeditieleden hun eigen leider er in willen houden, is 't eigenlijk al 'n verloren zaak voor mij. 
Das nogal 'n aanname...

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re: 2de Fase
« Reactie #9 Gepost op: 28-12-2003, 16:02:07 »
Dat is zeker niet zeker Han, een paar mensen van Blauw hadden hun eigen leider er ook uitgestemd ::niet-ok::

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2de Fase
« Reactie #10 Gepost op: 28-12-2003, 16:07:55 »
Das nogal 'n aanname...

Maar 't is zeker geen ondenkbaar scenario. Misschien had ik 't ietsjes anders moeten formuleren ("Als ik er vanuit ga dat iedereen zijn eigen leider erin wil houden, dan...."), maar ik bedoel dus te zeggen dat 't met dat scenario 'n verloren zaak is voor mij.  :-\

Dat is zeker niet zeker Han, een paar mensen van Blauw hadden hun eigen leider er ook uitgestemd ::niet-ok::

Ja kan ook gebeuren natuurlijk. Ik houd er dus ook maar rekening mee dat er leden van m'n eigen team zijn die me liever zien vertrekken.  :-[
« Laatst bewerkt op: 28-12-2003, 16:21:59 door Han13 »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2de Fase
« Reactie #11 Gepost op: 28-12-2003, 16:17:59 »
In een heuse leidersbattle beslisten alle Survivors welke leider moest vertrekken. Opnieuw bleek dat er werd gevreesd voor concurrentie. Een andere sterke deelnemer, Daisy werd weggestemd. Zelfs door enkele mensen van haar eigen eiland.

Thnx for letting me know chriz, dat het er meer waren, ik weet nu precies wie 't zijn ;D

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 2de Fase
« Reactie #12 Gepost op: 28-12-2003, 17:22:38 »
Han, ook al zat ik op het groene eiland, ik geloof niet zomaar dat jij minder kans maakt om de leidersbattle te overleven. Jij speelt het spelletje op jouw manier, en dat is, als ik het goed begrijp, zonder "ondergrondse" hulp van wat voor verbond dan ook. Dat wordt denk ik toch wel gewaardeerd.

Maar even iets anders, mis ik iets, of hebben de rode survivors geen eigen fanclub? Indien dat zo is, hebben ze nu al een fikse achterstand, want groen is al driftig begonnen met posten.
« Laatst bewerkt op: 28-12-2003, 17:56:39 door bodejos »

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: 2de Fase
« Reactie #13 Gepost op: 28-12-2003, 18:06:23 »
zoals je al zei, telt het toch niet mee, en alleen die waarvan al bekend is dat ze in de tweede fase zitten zijn er fanclubs..
Take a glorious bite out of the whole world

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: 2de Fase
« Reactie #14 Gepost op: 28-12-2003, 18:08:54 »
Dazzzz weer waar Daan, daar had ik overheen gelezen. Of had ik dit berichtje in JOUW topic moeten zetten ;D ;D

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: 2de Fase
« Reactie #15 Gepost op: 28-12-2003, 18:11:53 »
als je voor de offtopic prijs wil gaan... misschien... :P
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: 2de Fase
« Reactie #16 Gepost op: 28-12-2003, 20:38:17 »
Snap het dan, Han is gewoon een oh-wat-ben-ik-zielig campagne begonnen... ;D En ook een laster campagne tegen mij... :-\ Het lijken de presendentiële verkiezingen van de Verenigde Staten wel.  ;D
Geniet nooit met mate...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2de Fase
« Reactie #17 Gepost op: 29-12-2003, 09:25:26 »
Snap het dan, Han is gewoon een oh-wat-ben-ik-zielig campagne begonnen... ;D

Meer 'n oh-wat-ben-ik-reeel campagne, maar goed.  :-\

Citaat
Het lijken de presendentiële verkiezingen van de Verenigde Staten wel.  ;D

Ik geloof dat die 'n stuk eerlijker verlopen dan onze verkiezingen hier. Jullie van team Groen mogen immers al 'n fanclub vormen, en wij van Rood nog niet. De leden van Rood hebben straks dus echt wel 'n achterstand op de leden van Groen.  :-[

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: 2de Fase
« Reactie #18 Gepost op: 29-12-2003, 09:27:33 »
Neehoor, de enige reden dat die groeners al een fanclub hebben en de roders nog niet is LC. Maar ik zou er zeker niet van uitgaan dat iedereen op zijn eigen leider stemt hoor :)

Snap het dan, Han is gewoon een oh-wat-ben-ik-zielig campagne begonnen... ;D
Jij niet, bedoel je?Of was dat niet expres? ;D
Take a glorious bite out of the whole world

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re: 2de Fase
« Reactie #19 Gepost op: 29-12-2003, 09:38:51 »
Jullie van team Groen mogen immers al 'n fanclub vormen, en wij van Rood nog niet. De leden van Rood hebben straks dus echt wel 'n achterstand op de leden van Groen.  :-[

Ja komt door mij, maar omdat bij jullie nog niet zeker is wie in de 2de fase komt, hebben jullie nog geen fanclub