Poll

Het budget voor de Giro-pool...

Moet blijven op 200 miljoen
14 (53.8%)
Mag omhoog naar 205 miljoen
3 (11.5%)
Mag omhoog naar 210 miljoen
9 (34.6%)

Totaal aantal stemmen: 26

Auteur Topic: Giro Pool 2020  (gelezen 93476 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #40 Gepost op: 28-09-2020, 18:38:28 »
Ik heb van alle ploegen de voorlopige selecties ingevuld. Ik verwacht hier geen grote wijzigingen meer in t.o.v. de definitieve startlijst.
Controleer je ploeg even, want sommige namen heb ik vervangen, dus het kan zijn dat je ploeg nu incompleet is.

Er zijn nauwelijks duurdere opties bijgekomen en er is een heel scala aan onbekende goedkope renners om eventueel uit te kiezen.
Daarnaast is het 'minimumbudget' met goedkoopste reservebank goedkoper geworden omdat er meer goedkopere beschermde renners zijn.

Dat, samen met de uitslag van de poll, zorgt ervoor dat ik het prima te verdedigen vind als het budget op 200 miljoen blijft  ::jaja::

Als er weinig variatie is komt dat denk ik eerder omdat er gewoon relatief weinig interessante renners zijn i.p.v. dat er weinig mogelijkheden/opties zijn met 200 miljoen.

Ik heb ook zelf nog even wat aangeklooid en er zijn heel veel combinaties te maken voor 200 miljoen met de interessantere renners. Sterker nog; het is met 200 miljoen zelfs mogelijk om de 2 duurste kopmannen en de 3 duurste beschermers te kiezen.

Met 200 miljoen zijn er hier verschillende varianten op te puzzelen (1 minder dure kopman en een 4e duurdere beschermer of 1 minder dure beschermer en meer geld voor helpers etc. etc.) Ik denk dat dat voor de meest interessante pool zorgt.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 28-09-2020, 19:06:02 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #41 Gepost op: 30-09-2020, 14:15:07 »
Ineos selectie is ook rond. Geen Sosa :(

Giro-selectie INEOS Grenadiers:
Geraint Thomas
Ben Swift
Tao Geoghegan Hart
Filippo Ganna
Jonathan Castroviejo
Rohan Dennis
Salvator Puccio
Jhonatan Narváez

Thomas: "Swifty en ik zijn vrienden sinds mijn twaalfde."

Moet jij ons iets vertellen Swift(y)? Je weet nooit of deze informatie nog van pas komt voor een forumquiz. :P

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #42 Gepost op: 30-09-2020, 17:39:25 »
En Aranburu gaat ook niet rijden omdat hij positief is getest op Covid

Ik hoop morgen de laatste kleine mutaties te verwerken!
You'll never walk alone

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #43 Gepost op: 1-10-2020, 14:16:49 »
De startlijst staat er nu helemaal in.  ::ok::
Controleer je team dus nog een keer om zeker te zijn  ;)

Er staan ook nog een aantal renners tussen die niet meedoen en die ik niet kan verwijderen omdat ze nog in iemands' team zitten. Dus hierbij een service van de zaak om welke renners het gaat

- Zeits
- Elissonde
- De Kort
- Troia

Succes met de laatste beslissing (zelf twijfel ik al 2 dagen over een vrij cruciale keuze  :P )
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #44 Gepost op: 1-10-2020, 14:47:40 »
Dus hierbij een service van de zaak om welke renners het gaat

Succes met de laatste beslissing (zelf twijfel ik al 2 dagen over een vrij cruciale keuze  :P )
::ok:: Troia was een fijne 2 miljoener, maar helaas. Heb daar wel een andere leuke back-up voor gevonden.

Vertel na zaterdag maar wat die twijfel was, ben wel benieuwd  ::vergroot::

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #45 Gepost op: 1-10-2020, 15:04:43 »
ik had ook al Troia  ::rofl::

Even aanpassen
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #46 Gepost op: 1-10-2020, 15:17:55 »
Zijn trouwens meerdere leuke alternatieven voor 2 miljoen te vinden.  ::ok::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #47 Gepost op: 1-10-2020, 19:59:48 »
Ik heb nog steeds maar wat random helpers aangeklikt ken die allemaal niet.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #48 Gepost op: 1-10-2020, 20:31:37 »
Ik heb ellisonde moeten vervangen.


Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #49 Gepost op: 1-10-2020, 21:36:11 »

Thomas: "Swifty en ik zijn vrienden sinds mijn twaalfde."

Moet jij ons iets vertellen Swift(y)? Je weet nooit of deze informatie nog van pas komt voor een forumquiz. :P


Dat is tussen Geraint en mij ::fluit::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #50 Gepost op: 1-10-2020, 21:56:55 »
Vandaag ook maar eens een beetje hierin verdiept. Mijn eerste ploeg, met alleen maar helpers van 2 miljoen, was 192 miljoen euro. Inmiddels is de ploeg opgeschroefd naar 199 miljoen, met 2 helpers die punten gaan scoren. Morgen nog eens kijken of ik die laatste miljoen nog wil besteden of niet.


Edit: toch nog maar een wissel gedaan, en mijn team is nu 200 miljoen. Ik heb een probleem met de beschermde renners, ik weet niet wie van de 5 goeien ik op de reservebank moet zetten. Normaal doe ik de goedkoopste 2 op de reservebank, maar nu denk ik er toch anders over. De goedkoopste zit er zeker wel, maar wie komt er naast hem zitten...
« Laatst bewerkt op: 2-10-2020, 10:13:28 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Online G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #51 Gepost op: 2-10-2020, 10:50:54 »
ik weet niet wie van de 5 goeien ik op de reservebank moet zetten. Normaal doe ik de goedkoopste 2 op de reservebank, maar nu denk ik er toch anders over.

Bekend probleem. Zo heb ik in de Tourpool Hirschi en Cosnefroy ingeruild voor duurdere renners. Want duurder is beter toch?  :-X
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #52 Gepost op: 2-10-2020, 10:52:41 »
Ah, dank, dat argument zocht ik, Hirschi was inderdaad een goeie keuze in de Tour, achteraf :D

Sorry dure beschermde renner, je gaat toch op de bank ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #53 Gepost op: 2-10-2020, 12:10:31 »
Ik verwacht dat mijn team echt afwijkend gaat zijn van de anderen. Erg veel dark horses gebruikt die het wel in zich hebben, maar nooit echt getoond. Beetje zoals hirschi in de tour, al was die al wel wat verder.

Benieuwd naar welke ploegen we morgen hebben als deelnemers.   Ik heb er zin in.

Mogen NOS en EEn gewoon live weer uitzenden want dat is toch een tijd een issue geweest in italie?

« Laatst bewerkt op: 2-10-2020, 12:20:19 door Tarbozan »

Online G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #54 Gepost op: 2-10-2020, 13:13:58 »
Mogen NOS en EEn gewoon live weer uitzenden want dat is toch een tijd een issue geweest in italie?

Eurosport heeft alleenrecht op Giro en veel andere Italiaanse koersen. Dus kijken bij NOS of Sporza zit er ook dit jaar niet in.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Uil

  • Forumlid
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #55 Gepost op: 2-10-2020, 14:20:56 »
Teams samenstellen bij spellen waar het budget voor je gevoel net te beperkt is, vind ik denk ik juist het leukst. Harde keuzes maken, misschien wat meer tactiek, nadenken over risicospreiding...
Dan zou er meer ruimte zijn voor debat bij de waarde van de doorgaans wat goedkopere renners, zeker renners die het op écht hoog niveau allemaal nog maar moeten bewijzen. Dan valt er misschien net iets meer te kiezen aan de onderkant. Ga niet mijn fantastische kopman of beschermde renner inruilen voor een goedkopere om een risico te nemen met een jongen van 4-7 miljoen omdat hij toevallig eens een keer recent goed voor de dag kwam in een leuk koersje.

Snel even in een uurtje in elkaar gepuzzeld, mag niet te veel twijfelen van mezelf. Weinig spijt achteraf.

Leuk spelletje hoor  ;D Het is tenminste gratis en niet voor prijzen, vind ik toch leuker.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #56 Gepost op: 2-10-2020, 15:58:14 »
Eurosport heeft alleenrecht op Giro en veel andere Italiaanse koersen. Dus kijken bij NOS of Sporza zit er ook dit jaar niet in.
Bah en Eurosport heeft zo n slecht commentaar. Dan is de ontsnapte renner al 29 seconden weg en dan gaan zij een keer zoeken wie het dan ook weer was.

Jammer. Had ivm thuiswerken best wel wat live kunnen kijken maar of ik dat met Eurosport ook echt ga doen,? Ik twijfel nog, zitten wel paar hele mooie ritten tussen (op papier in elk geval)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #57 Gepost op: 2-10-2020, 16:23:43 »
Mooi op tijd om even mijn ploeg op te pimpen, er zijn wat renners uitgevallen.

Ineens een enorme keuze uit leuke helpers, dat wordt nog lastig kiezen.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #58 Gepost op: 2-10-2020, 16:30:31 »
Ik heb Zeits uit mijn team gehaald ::zwaai::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Giro Pool 2020
« Reactie #59 Gepost op: 2-10-2020, 16:33:57 »
Ik had trouwens een leeg veld ergens, dus ik denk dat er wel een renners uitgehaald zijn die ik ook had.

Anyway, helemaal happy met mijn team nu, kon makkelijk de 200 miljoen besteden, dat was echt niet te weinig.
Gezien de statistieken zal het wel helemaal niks worden nu. ::rofl::