Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money  (gelezen 25924 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #140 Gepost op: 28-09-2020, 22:37:26 »
++
Een overduidelijke montagehint, waaruit voorkennis blijkt gecombineerd met een montage-molactie gecombineerd met een doorsnee kijkersanalyse.

Hallo Ron, je bent de Mol!? ::vergroot::
Voor mij is dit juist een reden Ron minder te verdenken. Ik kan mij geen situatie herrineren waarin bewust een sturende opmerking van de mol op z ‘n manier wordt weggemonteerd.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #141 Gepost op: 28-09-2020, 23:25:43 »
Voor mij is dit juist een reden Ron minder te verdenken. Ik kan mij geen situatie herrineren waarin bewust een sturende opmerking van de mol op z ‘n manier wordt weggemonteerd.
Voor mij ook. Ze hadden even kort kunnen switchen naar een close shot van een paar andere kandidaten. Doen ze zo vaak.

Beetje jammer, zo'n edit.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #142 Gepost op: 28-09-2020, 23:55:49 »

Nikkie zegt heel duidelijk Roep, geen Rob. Het is een reactie op Peggy die zegt dat ze iemand gezien denkt te hebben


In molstreken hebben ze dit stukje laten horen en Nikkie zegt duidelijk Rob. De volgende info gaven ze nog door:
14 maart 2020 was de mol Rob bekend en 12 november 2019 was deze opdracht bezig.
Dus hoe kon Nikkie dat weten.
Ook  lieten ze bij het schilderij van Tygo de mogelijke mol letters in het schilderij zien.

Offline MolletjeKim

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #143 Gepost op: 29-09-2020, 01:51:13 »
Ze zegt echt geen Rob Rob,  ::ohno:: ik twijfel er niet aan dat ze roep zegt. Dat hoorde ik al direct toen ik het keek zaterdagavond, en als ik het nogmaals luister hoor ik nog steeds roep roep.. Ik snap niet dat er mensen hier zo stellig zijn in dat ze Rob zegt.. hóe dan  ???

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #144 Gepost op: 29-09-2020, 02:20:51 »
Naast dat het duidelijk ‘roep’ is, is het puur contextueel ook veel logischer.

Peggy zegt iets als ‘Ik denk dat ik een oudmol heb gezien’

Nikkie zegt ‘Roep roep’

Peggy noemt Jon

Nikkie zegt iets als ‘Ja, die dacht ik ook’

Dus als Nikkie ook Jon dacht, waarom zou ze dan 2x Rob roepen na die eerste opmerking van? Het is veel logischer dat ze wilde dat Peggy de naam riep om te kijken of het dezelfde was.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #145 Gepost op: 29-09-2020, 07:29:28 »
Nikkie bevestigd steeds de foute suggesties en gaat (bijna) niet in op de goede suggesties. Bij Klaas plaatst ze een vraagteken om dit in de groep te laten bezinken.
Nikkie molt gewoon open en duidelijk hier. In your face. Maar durven molloten dat te accepteren als mogelijkheid? Ik hoor wel heel vaak "dat valt te veel op" of Nikkie wordt verdacht gemaakt.
Ze heeft er inmiddels overduidelijk plezier in om weer een streekje uit te halen. En ook hier best handig om over Patrick Stoof te zeggen: oh, ik dacht dat jij Jon was.
Net zoals "o dat raam is hieronder" (nee dus) en haar gelach over haar schilderij.

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #146 Gepost op: 29-09-2020, 08:33:55 »
Ron is wel iemand die vaak in zichzelf mompelt, dus denk dat ie t echt niet hardop zei.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #147 Gepost op: 29-09-2020, 09:58:47 »
Ron is wel iemand die vaak in zichzelf mompelt, dus denk dat ie t echt niet hardop zei.

Maar dan is het wel erg toevallig dat Nikkie daarna net die naam zegt. Het meest waarschijnlijk lijkt mij dat Ron het gemompeld heeft maar dat Nikkie het wel gehoord heeft. Dan zijn ze nog steeds allebei verdacht trouwens (Ron geeft verkeerde suggestie, Nikkie gaat erin mee).

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #148 Gepost op: 29-09-2020, 11:34:08 »
Nikkie zegt volgens mij ook "Roep, Roep", maar het kan een (oor)leeftijd dingetje zijn. Jongere mensen horen andere dingen dan oudere mensen.

Maar stel dat Nikkie de mol zou zijn en ze weet dat Rob de toekomstige mol is, dan weet de rest nog niet dat Rob een mol was en eerlijk gezegd, voor januari had ik nog nooit van Rob Dekay gehoord, laat staan dat ik hem zou herkennen. Dat zal ook voor de andere kandidaten gelden.

Jan is niet zo'n gekke optie, hij heeft immers al bewezen dat hij stiekem langs de kandidaten kan lopen.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #149 Gepost op: 29-09-2020, 11:50:35 »
Even los van dat het waarschijnlijk is dat ze 'Roep Roep' zegt: als ze Rob zou benoemen, is het dan niet gek dat niemand daar over valt? Er wordt ook op Klaas gereageerd tenslotte ("die is al geweest"). En eerlijk gezegd denk ik niet dat ze de Mol van 20-2 uberhaupt hebben geinformeerd over de Mol van 20-1. Dat heeft niet echt meerwaarde (genoeg oud-mollen voor een training), dus waarom zou je dat risico dan lopen.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #150 Gepost op: 29-09-2020, 11:56:36 »
Even los van dat het waarschijnlijk is dat ze 'Roep Roep' zegt
Moet ik ook nog eens terugkijken, maar ze zegt het kennelijk wel twee keer, daar sla ik dan op aan.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #151 Gepost op: 29-09-2020, 12:22:40 »
Even los van dat het waarschijnlijk is dat ze 'Roep Roep' zegt: als ze Rob zou benoemen, is het dan niet gek dat niemand daar over valt? Er wordt ook op Klaas gereageerd tenslotte ("die is al geweest"). En eerlijk gezegd denk ik niet dat ze de Mol van 20-2 uberhaupt hebben geinformeerd over de Mol van 20-1. Dat heeft niet echt meerwaarde (genoeg oud-mollen voor een training), dus waarom zou je dat risico dan lopen.

Dit. Waarom zou Nikkie door de productie op de hoogte zijn gebracht van het molschap van Rob? Dat is toch totaal niet relevant voor haar om te weten? Plus, je vergroot daarmee de kans dat de naam van Rob als mol was uitgelekt.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #152 Gepost op: 29-09-2020, 12:57:49 »
Moet ik ook nog eens terugkijken, maar ze zegt het kennelijk wel twee keer, daar sla ik dan op aan.
Dat ze het 2 keer zegt is voor mij juist meer reden dat ze roep zegt. Een naam hoef je maar één keer te noemen. Als je iemand aanspoort (met roep in dit geval) gebruik je vaker meer (al dan niet dezelfde) woorden.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #153 Gepost op: 29-09-2020, 15:44:59 »
Jah, hebben ze vorig seizoen nog gedaan geloof ik ...in de edit inzoomen op de ene kant van de groep, om Nathan en Miljuschka verdacht te maken. Bij het sleutelmoment bij het theeservies. De Mol was daar amper in beeld en op het beslissende moment helemaal niet, toch?

De reden dat ik Rob volledig had afgeschreven. Onterecht dus, maar zo een risico nemen terwijl nog niemand je verdacht was toch een grote steek die hij liet vallen. Maar dat doet elke mol wel.

Als er 750 per oud-mol te verdienen was, is deze opdracht oké. Anders komt hij in het rijtje van onmogelijk.

Het lijkt mij persoonlijk ook bijzonder straf dat Nikkie zou weten dat Rob een mol is geweest. Wat valt daar mee te winnen?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #154 Gepost op: 29-09-2020, 16:37:24 »
In molstreken hebben ze dit stukje laten horen en Nikkie zegt duidelijk Rob. De volgende info gaven ze nog door:
14 maart 2020 was de mol Rob bekend en 12 november 2019 was deze opdracht bezig.
Dus hoe kon Nikkie dat weten.
Ook  lieten ze bij het schilderij van Tygo de mogelijke mol letters in het schilderij zien.
Nee hoor, het is 110% zeker Roep ;)

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #155 Gepost op: 29-09-2020, 18:11:35 »
Niemand heeft een oud mol gezien. Dus er moet worden geraden.

De mol zal zeker geen goede naam raden.

Er zijn vier kandidaten die wel een goede naam raden:

Patrick: roept als eerste Dennis
Ellie: roept als eerste Klaas
Ron: Dennis, volgens hem is Klaas al in de eerdere opdracht geweest
Tygo: Dennis, stelt deze keuze voor

Deze bovengenoemde vier kandidaten zijn waarschijnlijk niet de mol (Ellie zeker niet).

Blijven over als verdachten:

- Peggy
- Nikkie
- Jeroen

Peggy noemt als eerste een verkeerde naam, maar op zich is dat niet erg verdacht, want niemand had iets gezien..

Nikkie het meest verdacht, omdat zij drie verkeerde namen noemt. Aan de andere kant wel te begrijpen, omdat zij Peggy volgt met Jon, Margriet inderdaad een optie is en er verwarring is over Klaas en Dennis.

Jeroen is verdacht omdat hij de naam van Dennis afkeurt, terwijl die toch goed was. Hij is niet de enige die een goede naam afkeurt. Ron keurt ook een goede naam af (Klaas), maar gaat wel mee in de goede keuze voor Dennis.

Conclusie:

Als Nikkie hier de mol is, dan ligt dat er een beetje te dik bovenop.

Als Peggy hier de mol is, dan doet ze juist weer vrij weinig als mol.

Als Jeroen hier de mol is, dan doet-ie het precies goed!

Ron blijft nog een klein beetje in beeld, hij zaait verwarring.
Patrick valt voor mij af. Absoluut niet mols om Dennis te roepen.
Tygo valt ook af. Hij stelt voor om Dennis te kiezen, en dat zou ook zijn gebeurd als Nikkie op het laatste moment niet Jan had geroepen.

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #156 Gepost op: 29-09-2020, 18:17:08 »
In molstreken hebben ze dit stukje laten horen en Nikkie zegt duidelijk Rob. De volgende info gaven ze nog door:
14 maart 2020 was de mol Rob bekend en 12 november 2019 was deze opdracht bezig.
Dus hoe kon Nikkie dat weten.
Ook  lieten ze bij het schilderij van Tygo de mogelijke mol letters in het schilderij zien.

Als ze duidelijk Rob zou zeggen, zou ze dat erna nog wel een keer opperen, maar dat doet ze niet.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #157 Gepost op: 29-09-2020, 18:59:51 »
Als Peggy hier de mol is, dan doet ze juist weer vrij weinig als mol.

Ben ik het mee oneens. Ik begrijp uit de verwoording van Rik dat het geld voor de groep is als ze de drie oudmollen hebben herkend. Hij zegt geloof ik niks over ‘per oudmol’ of ‘voor elke oudmol’, dus 1 verkeerde naam is dan genoeg. Peggy noemt als eerste een verkeerde naam en deze wordt uiteindelijk ook door de groep gekozen, logisch, want niemand anders heeft een oudmol gezien dus er is geen beter alternatief. Hiermee is er al direct geen geld verdiend.

En mocht het toch 750 per naam zijn haalt ze gelijk 750 uit de pot, ook niet verkeerd.

En laten we eerlijk zijn, deze opdracht was sowieso vrij hopeloos vanaf het begin, en al helemaal vanaf dat het voor de mol duidelijk is dat niemand iets gezien heeft. In principe hoeft de mol dus niks te doen, maar een beetje subtiel de verkeerde kant op sturen is volgens mij de perfecte molactie.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #158 Gepost op: 29-09-2020, 20:43:10 »
Ik ben het niet eens dat de opdracht vrij hopeloos was. Als er maar één kandidaat is die een oud-mol opmerkt in het eerste deel van de opdracht, valt het kwartje dat ze daar ook op moeten letten. Dan hadden ze de andere twee vast ook snel gezien.

Maar goed, dat is niet gebeurd en daar is iedereen net zo schuldig aan. Dus voor de zoektocht naar de mol schieten we weinig op met dat feit.

Offline wateenIDee

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
« Reactie #159 Gepost op: 29-09-2020, 21:03:40 »
Nee dat zegt Ron

Misschien is dit al gezegd, maar Ron zegt ‘onder’ Patrick, niet ‘voor’