Auteur Topic: Wie is de Mol? In de media  (gelezen 18809 keer)

Offline bmol

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #80 Gepost op: 9-02-2021, 02:32:47 »
Goeie vraag bij 5:40  ;)

https://youtu.be/YaHqe5cGDA8

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #81 Gepost op: 11-02-2021, 18:51:09 »
Woosie down?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #82 Gepost op: 12-02-2021, 12:19:42 »
Viel een beetje tegen, vond ik. Buddy als Splinter was niet grappig, en Ilse Warringa deed op zich een goede poging om Marije na te doen, maar ik blijf bij haar toch altijd Ilse Warringa zien.

Carlo als Rop is wel leuk. ::rofl::

(En wanneer gaan ze nou eens Nikkie de Jager imiteren, in plaats van haar alleen maar overbodige cameo's te geven?)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #83 Gepost op: 12-02-2021, 13:13:11 »
Vond het ook niet geweldig, maar ik vind de woordmopjes in de TV Kantine sowieso maar mwah. Splinter, Rop en Marlijn kwamen niet echt uit de verf, Marije vond ik heel goed. Die imitatie van Robert ten Brink was geniaal.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #84 Gepost op: 12-02-2021, 13:32:53 »

(En wanneer gaan ze nou eens Nikkie de Jager imiteren, in plaats van haar alleen maar overbodige cameo's te geven?)

Als ze dat zouden doen zou dit forum ontploffen.
Woosie down?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #85 Gepost op: 12-02-2021, 13:47:53 »
Daar heb je wel een punt, ja :-[
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #86 Gepost op: 5-03-2021, 17:53:44 »
Kijk, beste Charlotisten, Charlotte zegt het zelf: Dit spel maakt je gestoord!

 :-*
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Molest

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #87 Gepost op: 5-03-2021, 18:00:39 »
Wat wil je ermee zeggen? Dit zijn gewoon een paar kreten uit de podcast. Die hele podcast is al uitgebreid onder de loep genomen. Want daarin kwamen toch wel een paar opvallende zaken naar voren.
::vergroot::

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #88 Gepost op: 5-03-2021, 18:19:50 »
Niks. Ik vond het gewoon een grappige uitspraak van verliezer Charlotte.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #89 Gepost op: 7-03-2021, 09:24:24 »
AD:

Mol Renée verraadde zichzelf bijna: 'In het begin heb ik me een keer versproken’

Door: Dennis Jansen

Renée Fokker (59) schreef zaterdagavond geschiedenis: de actrice is niet alleen de oudste Mol ooit, ze zorgde ook voor de laagste pot in de historie van Wie is de Mol? ‘Er waren momenten waarop ik dacht: waar ben ik aan begonnen?’

Eindelijk kon ze het gisteravond van de daken schreeuwen. Renée Fokker, actrice van beroep, is de grote saboteur van Wie is de Mol? ,,Zo lekker dat het hoge woord eruit is. Ik weet het natuurlijk al een tijd. Fijn dat ik het eindelijk kan zeggen. Vooral ook voor mijn familie en kinderen. Ze werden gek.”

Zoon Daan en dochter Esah, ze vonden het, zo zegt ze, ‘vetcool toen ze in december hoorden dat hun moeder had meegedaan aan Wie is de Mol? Toen de uitzendingen op de buis kwamen, begon het gespeculeer. ,,’Mam, je bent het hè?’. ‘Zeg het nou gewoon’. ‘Nee, je bent het toch niet’. Telkens waren er discussies. Het geheim houden voor hen vond ik het moeilijkste.”

21 seconden

In het 21ste seizoen van het populaire televisieprogramma bleven Renée Fokker en voormalig voetbalster Rocky Hehakaija over als de twee finalisten. De laatste afvaller voor de finale was SBS 6-verslaggever Charlotte Nijs die net zo veel vragen (37 van de 40) goed beantwoordde als Rocky Hehakaija, maar 21 seconden langzamer was. Daardoor werd Rocky de winnaar, en opvolger van Nikkie de Jager, die het jubileumseizoen won.

Ze schonk het bedrag voor de winnaar - er bleek uiteindelijk 9675 euro in de pot te zitten - aan haar stichting de Favela Street Foundation die kansarme kinderen, in dit geval op Curaçao, helpt. Renée Fokker loste Jeroen Kijk in de Vegte af als Mol. Ze vroeg de radio-dj vooraf om advies, net als aan Merel Westrik. ,,Dat was heel fijn, ook voor de periode wanneer het wordt uitgezonden en wat er over je heen komt via social media enzo. Dat geeft steun. Zij begrijpen waar je doorheen gaat.  Als Mol is het zo’n andere sensatie en beleving dan als kandidaat.”

Het begin was nerveus. ,,Alsof De Mol heel groot op je voorhoofd staat afgedrukt, dat gevoel. Dat ebt gelukkig weg. Een tactiek? Die had ik niet echt. Het was actie, reactie. Kijken wat er om me heen gebeurt en daar op reageren.”

‘Moeilijkste rol’

Renée Fokker is een gevierd actrice, zowel op toneel als in films en series, zoals Vrouwenvleugel. ,,Maar dit was een van de moeilijkste rollen die ik ooit heb gespeeld”,  stelt ze, om meteen te nuanceren. ,,Nou ja, het was niet echt een rol, of toneel, eerder een echt leven en toch ook weer niet. Ik was een soort spion die ook goed contact en vrienden moest maken.”

Eenvoudig was het niet altijd. ,,Elke opdracht was spannend. Een uitdaging, maar ook leuk. Ik was heel blij als het weer gelukt was om te mollen. Maar er waren ook momenten waarop ik dacht: waar ben ik aan begonnen? Maar als ik dan ‘s morgens opstond, ging ik er weer voor. Een keer heb ik me versproken. Dat gebeurde in het begin. Ging over een uitspraak op een foto die ik niet gezien kon hebben. Toen zei een kandidaat: ‘Hoe kun jij dat nou weten?’ ‘Oh my God’, dacht ik toen. Zei ik maar dat iemand dat tegen mij had verteld. Later voelde ik wel dat kandidaten mij verdachten, maar ik dacht: ‘Ik ga daar niet naar leven, ik doe mijn ding.”

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #90 Gepost op: 7-03-2021, 09:24:44 »
Toen Wie is de Mol? op televisie kwam, groeide wederom de spanning. Hoe zouden de kijkers reageren? Lang werd Renée Fokker niet verdacht. ,,In het begin stond ik gelukkig op negen procent op het verdachtenlijstje. Ja, daar hou je je wel mee bezig. Vanaf de achtste aflevering begon ik omhoog te klimmen.”

Ze zorgde als Mol voor de laagste pot. ,,Schijnt wel een dingetje te zijn, he. Ik ben best een trots molletje, ook dankzij mijn medekandidaten die zo brutaal zijn geweest om veel geld uit de pot te halen. Veel schaduwmollen hebben mijn werk gedaan. Grappig hoe er best veel gerotzooid werd. Iedereen was zo met zichzelf bezig. Kon ik af en toe een stapje terug doen.”

Ze kreeg de voorbije weken veel reacties. Van de dokter die haar in het ziekenhuis voor nierstenen behandelde (‘Ik ben Louis en ik heb een huis in Tsjechië’), van de jeugd op social media (‘Zo lief’), maar ook op straat van ouderen en oude buren. ,,Ik heb gemerkt dat het programma zo ontzettend leeft.”

Renée Fokker heeft, zegt ze, ‘met sommige kandidaten een sterke band gekregen’. ,,Drie weken zit je in een bubbel die bijna niet te omschrijven is. Een andere wereld. Af en toe was het best zwaar. De trips, laat slapen, vroeg op. De opdrachten. Heel intens allemaal, maar ik had het nooit willen missen.”

https://www.ad.nl/show/mol-renee-verraadde-zichzelf-bijna-in-het-begin-heb-ik-me-een-keer-versproken~a5c83caf/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Online Molest

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #91 Gepost op: 7-03-2021, 12:28:59 »
Een keer heb ik me versproken. Dat gebeurde in het begin. Ging over een uitspraak op een foto die ik niet gezien kon hebben. Toen zei een kandidaat: ‘Hoe kun jij dat nou weten?’ ‘Oh my God’, dacht ik toen. Zei ik maar dat iemand dat tegen mij had verteld. Later voelde ik wel dat kandidaten mij verdachten, maar ik dacht: ‘Ik ga daar niet naar leven, ik doe mijn ding.”
Fotogenie(k)? 4.2. Dat er 'de Mol' stond op een gemiste foto van Joshua? Maar iedereen heeft die tentoonstelling gezien... Welk ander moment zou ze kunnen bedoelen?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #92 Gepost op: 7-03-2021, 12:34:07 »
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Edit: Het antwoord staat in dit artikel:


Nu.nl:

De laagste pot ooit en schaduwmollen: de Mol is WIDM-kandidaten dankbaar

Een pot van 9.675 euro, iedereen leek de Mol: de echte Mol heeft een succesvol seizoen achter de rug. In een speciale livestream na de ontknoping vertelt de saboteur van het 21e seizoen Wie is de Mol? dan ook erg tevreden te zijn.

"Die laagste pot ooit is wel een dingetje hé? En ik geloof dat ik ook de oudste Mol ooit ben", aldus Renée Fokker, die zaterdagavond werd onthuld als de Mol van 2021. Rocky Hehakaija won het seizoen en Charlotte Nijs viel als allerlaatste kandidaat af.

"Ik ben best een trots Molletje, al is die lage pot ook zeker te danken aan mijn medekandidaten", wijst de 59-jarige actrice naar Nijs, Hehakaija en Marije Knevel die in één opdracht 5.000 euro uit de pot haalden in ruil voor informatie over een opdracht.

Dat Hehakaija met die actie eigenlijk zichzelf geld heeft afgenomen neemt ze voor lief. "Dat maakt niet uit, je wil dan gewoon door, ten koste van alles. Ik had die hele pot erin gegooid."

Ieder jaar proberen miljoenen mensen vanaf de bank te raden wie de rest van de groep voor de gek houdt, maar een begrip als 'follow the money' ging dit seizoen niet op: door de onhandigheid van sommige kandidaten werd er zoveel geld uit de pot gehaald dat die oude Wie is de Mol-wijsheid van tafel kon.

Het hielp de kijker ook niet dat er dit jaar meerdere schaduwmollen waren: kandidaten die zichzelf voordoen als Mol, in de hoop zo hun medekandidaten op een verkeerd spoor te zetten en zo zelf verder te komen. Onder anderen zanger Joshua Nolet had daar dit seizoen een handje van. Hoewel dat het voor de kijker lastiger maakte en ook kandidaten er in meegingen, had Fokker weinig last van de nepmollen.

"Ik vond dat op zich wel lekker, die doen het werk voor jou. Dat is ook het grappige van de Mol zijn: er wordt best wel veel gerotzooid, dus je kunt een stapje achteruit doen en denken: 'oh zij gaan het nu doen'. Het loopt eigenlijk vanzelf: als ik de Mol wilde zijn hoefde ik alleen maar in te spelen op wat er gebeurde."

Voor Hehakaija was het wel ingewikkeld, want iedereen leek verdacht. "Heel moeilijk, maar vanaf dag één ben ik bij mijn gevoel gebleven. Bij die opdracht met de Joker onder de deur voelde ik direct: dit is too good to be true. Dat dan blijkt dat je gelijk hebt helpt echt bij de rest van het spel."

21 seconden verschil

De finale halen is voor iedere kandidaat het doel, maar het dan net niet winnen is wel heel pijnlijk. Zeker als het verschil niet in het aantal goede vragen zit, maar in de tijd die is gebruikt voor het invullen van de test. Zowel Nijs als Hehakaija hadden 37 vragen goed, maar de journaliste deed 21 seconden langer over de quiz van veertig vragen.

"Die 21 seconden, ik schoot echt uit mijn stoel. Ik dacht dat ik meer fouten had gemaakt en jij (Hehakaija, red.) minder, dat we echt een groot verschil hadden. Ik heb als een gek die test zitten maken, was heel rap, maar jij was dus nog sneller. Ik maakte alle testen heel snel, dus ik had nooit gedacht dat ik het op snelheid zou verliezen."

Aanwijzingen naar de Mol

Aan het einde van de aflevering is traditiegetrouw te zien hoe de kijker al die tijd al had kunnen weten wie de Mol is. Dit jaar verwezen de namen van de afleveringen iedere keer direct naar Fokker en in aflevering twee zat een referentie naar de serie Vrouwenvleugel waar Fokker jarenlang in speelde. Tegen Nijs zei ze letterlijk dat ze goed zat tijdens een opdracht, toen zij de actrice vertelde dat ze haar in het vizier had.

Toch is het moeilijk in te schatten, al heeft Fokker zich één keer echt versproken tegenover haar medekandidaten. "We hadden bij de allereerste opdracht van iedereen een kaart met een quote, maar niet je eigen kaart. In de bus zei ik later tegen iemand iets over mijn eigen kaart, terwijl ik die dus helemaal niet had kunnen zien. Dat is het enige moment geweest dat ik dacht: dat was stom. Maar door te zeggen dat iemand anders me dat vertelde, kwam ik er onderuit."

Dat iedereen nu weet dat zij al die weken de Mol was is een opluchting voor Fokker, die het zelfs niet aan haar eigen kinderen vertelde. "Dat vond ik wel het moeilijkste. Op 21 december hoorden ze dat ik meedeed, dat was al een heel ding. Iedere keer keken zij weer opnieuw: 'Ah mam, je bent het, of niet?'. Ja, wel dus."

https://www.nu.nl/media/6120348/de-laagste-pot-ooit-en-schaduwmollen-de-mol-is-widm-kandidaten-dankbaar.html
« Laatst bewerkt op: 7-03-2021, 12:46:05 door Heinz »

Offline MaxvdBroek

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #93 Gepost op: 7-03-2021, 17:05:55 »


Interview met Renée en Rocky!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #94 Gepost op: 7-03-2021, 17:30:05 »
Super leuk! ::ok::

Twee interessante dingen aangaande molacties die we nog niet wisten:

1. Renée reed bij het moltainbiken bordjes voorbij terwijl ze er juist zo op gebrand was om op de bordjes te letten. Rocky is Renée toen al gaan verdenken.

2. Renée over de busopdracht: "Er stond geef die en die twee jokers of haal 500 euro uit de pot. Geen moment in mijn hoofd dat ik dacht haal 500- Ik dacht o wat leuk, ik mag twee jokers uitdelen. Want de opdracht was dat ik daar uit moest stappen. Maar ik had eigenlijk gewoon 500 euro uit die pot moeten halen. Ik was blind. Een mol is blind en soms ook in het spel is de Mol blind."

Vooral dat tweede vind ik wel heel grappig. Zo zie je maar dat we op dit forum eindeloze discussies kunnen voeren over wat de Mol idealiter in een opdracht zou doen terwijl de Mol in werkelijkheid gewoon een stommiteit beging. ;D

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #95 Gepost op: 7-03-2021, 17:35:31 »
Super leuk! ::ok::

Twee interessante dingen aangaande molacties die we nog niet wisten:

1. Renée reed bij het moltainbiken bordjes voorbij terwijl ze er juist zo op gebrand was om op de bordjes te letten. Rocky is Renée toen al gaan verdenken.

2. Renée over de busopdracht: "Er stond geef die en die twee jokers of haal 500 euro uit de pot. Geen moment in mijn hoofd dat ik dacht haal 500- Ik dacht o wat leuk, ik mag twee jokers uitdelen. Want de opdracht was dat ik daar uit moest stappen. Maar ik had eigenlijk gewoon 500 euro uit die pot moeten halen. Ik was blind. Een mol is blind en soms ook in het spel is de Mol blind."

Vooral dat tweede vind ik wel heel grappig. Zo zie je maar dat we op dit forum eindeloze discussies kunnen voeren over wat de Mol idealiter in een opdracht zou doen terwijl de Mol in werkelijkheid gewoon een stommiteit beging. ;D
::rofl:: Ik ben blij dat ik die busopdracht aan me voorbij heb laten gaan wat analyseren betreft.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #96 Gepost op: 7-03-2021, 21:04:48 »

Interview met Renée en Rocky!

Tof, bedankt!  ::ok::

En ik heb Renée afgestreept om de abseil/kajak-opdracht én de bus...
Beide een inschattingsfout dus van de mol.  ::oink::
Bizar, maar daarmee heeft ze me wél om de tuin geleid.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 7-03-2021, 23:31:47 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #97 Gepost op: 28-06-2021, 09:01:08 »
Thomas van der Vlugt van StukTV wil heel graag mee doen aan Wie is de Mol. Hij droomt er al jaren van.
Kalvijn neemt hem in de maling en laat hem denken dat hij echt mee doet:

https://www.youtube.com/watch?v=Y-R7KBCyIas


Ergens wel lullig en alleen daarom hoop ik dat Thomas echt een keer mee mag doen in de toekomst  :D
When life knocks you down, fight back!

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #98 Gepost op: 2-07-2021, 14:39:15 »
Dit plaats Rick McCullough op instagram. Een gele/gouden vrijstelling?

https://www.instagram.com/p/CQ0w9t_FdBL/?utm_medium=copy_link
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #99 Gepost op: 19-09-2021, 09:20:46 »