Auteur Topic: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)  (gelezen 6504 keer)

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #20 Gepost op: 25-01-2021, 21:56:32 »
Ik bouw ook nog snel een barricade bij de school, als ik daar een actiepunt voor over heb!
Talk less, smile more

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #21 Gepost op: 25-01-2021, 21:59:13 »
Gezien ik niet weet wat ik pak en of dat handig is heb ik nog een actiepunt over en gaat Lori een barricade bouwen voor kamer 3
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #22 Gepost op: 25-01-2021, 23:03:56 »
Ik weet dat het na tienen is, maar gezien Robbie nog niet officieel de dag gesloten heeft, wil ik nog een poging wagen. Ook omdat het vandaag allemaal nog zo onduidelijk was.

Omdat ik nog steeds niet snap hoe het met Yumiko en zoeken zit  (sorry, monkeysuncle, ook jouw uitleg mocht niet baten) wil ik twee mogelijke acties noemen. Als het niet meer mag, of als mijn medespelers bezwaar hebben, ook goed en anders moet Robbie maar aangeven hoe het zit.

Ik denk dat ik zonder een punt in te zetten nog twee keer mag zoeken met Yumiko zonder lawaai te maken en dat ik mag kiezen welk van de gevonden items ik mag houden. Als dat zo is, dan doe ik dat én zet ik voor één actiepunt een barricade bij het politiebureau.

Als het wel een extra punt kost om lawaailoos te zoeken, dan zoek ik niet meer door en plaats alleen de barricade bij het politiebureau.

Ik heb weer lekker lange zinnen gemaakt zie ik. Succes met begrijpen wat ik bedoel  ::schaam::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #23 Gepost op: 25-01-2021, 23:16:46 »
Volgens mij heb je het prima begrepen Ycaris

(Of ik snap er ook niks van  ::schaam:: )
My fall will be for you

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #24 Gepost op: 26-01-2021, 00:07:06 »
Ik begin maar vast met Enid op pad sturen richting het ziekenhuis. Ze mag in het ziekenhuis 1 extra item bekijken en houden, dus kan niet wachten om daar heelhuids aan te komen en dit uit te voeren!
Ze krijgt helaas een wonde onderweg. Ik pm je de 2 items die je krijgt (of je mag nog geluid maken om te zoeken)


Citaat
Jerry stuur ik naar de school en laat ik daar ook op zoek gaan.
Komt heelhuids aan en ik pm je zijn vondst

Citaat
Klopt het dat ik nu nog 1 actiepunt over heb om te laten zoeken/barricade te bouwen ergens?
Klopt!

Maar Yumiko mag (2x) doorzoeken zonder geluid te maken. Ik neem aan dat ik daar wel een actiepunt voor moet inleveren. Als ik nu nog een keer zoek, mag ik dan allebei de items houden, of moet ik kiezen?
Je kan met geluid maken meer zien, maar mag uiteindelijk maar één van de items die je ziet houden. Dus per search kan jij eigenlijk 3 items bekijken (maar dus 1 houden). En tja waarom zou je dat ook niet doen, dan heb je keuze.

Ezekiel en Shiva gaan naar de bibliotheek en zoeken met de klok mee naar items.
Gabriel gaat naar school en onthult de bovenste 4 kaarten.

Ook bouw ik een barricade bij de school  ::jaja::
Iedereen komt heelhuids aan en ik pm je de items die Ezekiel en Shiva vinden.
Gabriel onthult geen outsiders.

Ik denk dat ik zonder een punt in te zetten nog twee keer mag zoeken met Yumiko zonder lawaai te maken en dat ik mag kiezen welk van de gevonden items ik mag houden. Als dat zo is, dan doe ik dat én zet ik voor één actiepunt een barricade bij het politiebureau.
Dit klopt helemaal en ik laat het doorgaan omdat je van mij niet op tijd een antwoord hebt gekregen. Ik pm de 2 extra items. De vorige die ik al gestuurd had is dus nog niet gekozen.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #25 Gepost op: 26-01-2021, 00:16:52 »

Lori & Carl zijn hier.
Er is 5 blikken voedsel ingeleverd. Lori en Carl eten er eentje, dus nog 4 voedsel over.
Per 2 Survivors komt er 1 zombie, dus er komt nu 1 zombie naar de kolonie en die komt bij ruimte 1:
Ruimte 1: 1 zombie en 1 barricade (barricade gaat pas kapot als er een 3e zombie komt)
Ruimte 2: 0 zombies en 1 barricade (er kunnen dus per ruimte 3 barricade gebouwd worden trouwens)
Ruimte 3: 0 zombies en 1 barricade
Ruimte 4: 0 zombies
Ruimte 5: 0 zombies
Ruimte 6: 0 zombies

De overige locaties in de stad:

Er waren: 1 Zombie + 1 Barricade
Shane (1 wonde) & Yumiko zijn hier.
Per Survivor komt er 1 Zombie bij, dus hier komen er 2. Dat maakt nu dus:
3 Zombies + 1 Barricade (deze barricade gaat pas kapot bij de 4e zombie. (Nog 1 plaats over waar nu een barricade ligt)


Er waren: 1 Zombie
Komt niks bij (nog plaats voor 3 Zombies


Er waren: 1 Zombie en 2 Barricades.
Jerry en Gabriel zijn hier. Dus er komen 2 Zombies bij. Eentje daarvan breekt 1 van de barricades en gaat weg. Dus:
2 Zombies en 1 barricade (en nog plaats voor 1 zombie naast die barricade)


Er waren: 1 Zombie
Ezekiel en Shiva zijn hier, dus 2 Zombies erbij.
3 Zombies (dit staat nu vol. Als er nog 1 bij komt, breken ze de bib binnen en gaat een Survivor die daar nog staat dood.


Er was: 1 zombie
Enid (1 wonde) is er, dus er komt 1 Zombie bij:
2 Zombies (en nog plaats voor 2)


Er was 1 Zombie
Andrea (1 wonde) is er, dus er komt 1 Zombie bij:
2 Zombies (en nog 1 plaats over.

Jullie deadline is: Woensdag 3 februari 10u

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #26 Gepost op: 26-01-2021, 00:47:22 »
Lori vult de voedselvoorraad aan met 2

Shane zoekt opnieuw voor items in het politiestation ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #27 Gepost op: 26-01-2021, 08:03:49 »
Voedsel aangevuld en item gepm'd.  ::ok::

Dan ben ik weer up to date met alles.  ::bravo::

Deze opdracht komt toevallig heel slecht uit want ik heb zoals eerder gezegd én druk op het werk. Daarnaast heb ik elke avond iets te doen. Wel voornamelijk online, dus af en toe kan ik tussendoor wel even komen updaten, maar een volledig opvolging gaat vaak weer niet stipt om 22u lukken.

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #28 Gepost op: 26-01-2021, 13:16:33 »
Enid wordt wakker in het ziekenhuis en ziet een schrammetje op haar arm die ze heeft opgelopen tijdens haar reis. Ze is een strong independent woman die geen pleister nodig heeft, maar dan hoort ze ineens de stem van haar moeder in haar hoofd: "een wond moet je meteen desinfecteren en verbinden, voordat het gaat ontsteken!". Omdat ze haar moeder niet teleur wil stellen, gaat ze met lichte tegenzin op zoek door het ziekenhuis naar pleisters, jodium en hopelijk nog wat andere nuttige dingen zoals medicijnen of voedsel. Ze vindt daar met haar bovennatuurlijke krachten 2 dingen, namelijk: (... [enter Robbie's PM])
Talk less, smile more

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #29 Gepost op: 26-01-2021, 17:59:01 »
Even weet een ingewikkelde vraag.
Je schrijft:

Citaat
Er waren: 1 Zombie + 1 Barricade
Shane (1 wonde) & Yumiko zijn hier.
Per Survivor komt er 1 Zombie bij, dus hier komen er 2. Dat maakt nu dus:
3 Zombies + 1 Barricade (deze barricade gaat pas kapot bij de 4e zombie. (Nog 1 plaats over waar nu een barricade ligt)

Maar ik snap niet zo goed waar die eerste zombie vandaan komt. Die 2 die er bij komen zijn denk aan het eind van dag 2 verschenen, omdat Shane en Yumiko er die dag waren. Maar die eerste zombie snap ik dus niet.
En de barricade is ook pas op dag 1 neergezet, dus ik snap ook niet zo goed waarom die staat bij 'er waren'.

Als Yumiko en Shane nu in het politiebureau blijven, dan komen de nieuwe zombies op het eind van de dag en is er nog niks aan de hand (want nog 1 plaats met daarop een barricade) en dan kan ik morgen snel wegwezen vóórdat de nieuwe zombies komen, toch? Of komen ze al aan het begin van de dag, voordat Yumiko uit haar bedje is opgestaan?
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #30 Gepost op: 26-01-2021, 18:27:34 »
Op elke locatie was van tevoren al 1 zombie aanwezig, daar komt die eerste vandaan ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #31 Gepost op: 26-01-2021, 18:30:19 »
Het spel begon met 1 zombie op elke plek buiten de kolonie. Op dag 1 werd er 1 barricade gebouwd.

Robbie gaf de situatie in de avond aan. De 2 extra zombies verschenen in de nacht volgend op  dag 1. Nu zijn we in dag 2 en als er niks verandert komt er 1 zombie die de barricade sloopt en 1 zombie die de plek inneemt. Dus als er verder niks verandert ben je vannacht (net) veilig.
My fall will be for you

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #32 Gepost op: 26-01-2021, 18:30:40 »
Ah! Dankjewel D*N. In eerste instantie dacht ik al zoiets, maar ik kon het nergens vinden. Veel te veel geluid om me heen om me te kunnen concentreren ::fluit:: ::zingen:: ::hyper::  ::oordoppen::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #33 Gepost op: 26-01-2021, 18:58:12 »
Shane gebruikt de benzine om terug te gaan naar de kolonie


En daar hebben Lori en Shane een barricade bouw feestje

Lori bouwt eentje voor kamer 4 en Shane voor kamer 5


Iets met de beste aanval is een goeie verdediging ofzo?  ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #34 Gepost op: 26-01-2021, 19:40:30 »
Carl was in alle staten toen hij vernam dat Morgan was aangevallen door een zombie. Hij stormde de kolonie uit en vond al snel het lichaam van zijn goede vriend. In een poging hem nog te redden sleurde hij hem mee naar het ziekenhuis, maar helaas kwam Carl's hulp te laat. Morgan was dood. Totaal ontdaan begon Carl wat rond te dolen in het ziekenhuis, en toen hij plotseling geluid hoorde. Hij keek stiekem om het hoekje, en zag daar een mede strijder, genaamd Enid staan. Carl: "Wat doe jij hier?" Enid: "Ik zoek naar pleisters, jodium en hopelijk nog wat andere nuttige dingen zoals medicijnen of voedsel." Carl: "Top, ik doe wat jij doet, ik zoek mee!" Carl volgde Enid's lead en vond uiteindelijk ook 2 dingen, namelijk: (... [enter Robbie's PM])

Edit: spelfout gecorrigeerd
« Laatst bewerkt op: 26-01-2021, 19:44:21 door Daisy »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #35 Gepost op: 26-01-2021, 19:48:09 »
Enid vindt daar met haar bovennatuurlijke krachten 2 dingen, namelijk: (... [enter Robbie's PM])
Verstuurd!

Maar ik snap niet zo goed waar die eerste zombie vandaan komt. Die 2 die er bij komen zijn denk aan het eind van dag 2 verschenen, omdat Shane en Yumiko er die dag waren. Maar die eerste zombie snap ik dus niet.
En de barricade is ook pas op dag 1 neergezet, dus ik snap ook niet zo goed waarom die staat bij 'er waren'.
Elke locatie behalve kolonie had al 1 zombie. En de barricade was inderdaad door jullie gebouwd. Op het moment dat i kde update begon waren er dus 1 zombie en 1 barricade en begon ik met zombies toevoegen. ;)

Citaat
Als Yumiko en Shane nu in het politiebureau blijven, dan komen de nieuwe zombies op het eind van de dag en is er nog niks aan de hand (want nog 1 plaats met daarop een barricade) en dan kan ik morgen snel wegwezen vóórdat de nieuwe zombies komen, toch? Of komen ze al aan het begin van de dag, voordat Yumiko uit haar bedje is opgestaan?
Klopt helemaal dat jullie nog safe zijn, omdat er 2 zombies zouden komen: de 1e breekt de barricade en is weg en de 2e gaat op de plaats staan waar eerst die barricade lag.

*leest verder*

Oh dank D*N en monkeysuncle!  ;D

Shane gebruikt de benzine om terug te gaan naar de kolonie


En daar hebben Lori en Shane een barricade bouw feestje

Lori bouwt eentje voor kamer 4 en Shane voor kamer 5


Iets met de beste aanval is een goeie verdediging ofzo?  ::hypocriet::
Done!

Carl volgde Enid's lead en vond uiteindelijk ook 2 dingen, namelijk: (... [enter Robbie's PM])
Liking the story telling in dit topic guys and girls!!  ::ok::

De dobbelsteen vindt jou blijkbaar minder leuk Daisy  ::hug:: Carl krijgt 1 wonde.
Ik pm je de items die ie vindt.



Jongens, jullie hebben al echt the hang of it!  ::ok::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #36 Gepost op: 26-01-2021, 19:57:11 »
Jongens, jullie hebben al echt the hang of it!  ::ok::
Ja, maar nu moet ik nog komen  ::schaam::

Ezekiel en Shiva waren teleurgesteld nadat ze hun items zagen. Daarom gaan ze vandaag nog eens opnieuw zoeken naar items in de bibliotheek . Ook Gabriel gaat deze keer zoeken naar itemsin de school. Omdat Ezekiel en Shiva heel lief willen zijn voor hun medesurvivors, ondanks ze altijd iets doen zonder overleg, sturen ze 4 blikjes voedsel naar de kolonie. Met het laatste actiepunt wordt er een barricade bij de school gebouwd.

Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #37 Gepost op: 26-01-2021, 20:50:49 »
Na de zoektocht en een goed gesprek met Enid is Carl op en top gemotiveerd. Hij besluit een barricade te bouwen, om de zombies buiten de deur te houden.

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #38 Gepost op: 26-01-2021, 20:56:25 »
Omdat Ezekiel en Shiva heel lief willen zijn voor hun medesurvivors, ondanks ze altijd iets doen zonder overleg





Ik zal dan ook maar mijn voorraad van 4 blikken voedsel afstaan aan de kolonie, want gooien naar mede-survivors zal wel niet mogen he? Als het goed is hebben we er daarmee 14 om de nacht mee in te gaan. Zijn er verder nog mensen met voedsel op zak?
Talk less, smile more

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #39 Gepost op: 26-01-2021, 21:15:26 »
Nou oké, Lori haalt dan ook nog wel een voedselblik tussen haar borsten vandaan, het eten is al opgewarmd in ieder geval. Dat gaat ook in de voorraad van de kolonie  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human