Auteur Topic: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)  (gelezen 6503 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #100 Gepost op: 28-01-2021, 20:58:32 »
Carl is helemaal opgeknapt door het medicijn. "Zombies, I'm niet scared of you, here I come!" Gabriel leest eens de bijsluiter eens; anabole steroïden...

Carl rust zig uit met een baseball bet en gaat over tot actie, hij valt daarmee in 1x twee zombies aan.

Na afloop, tenzij Robbie weer dat ene teken gooit, stijf van de adrenaline, bouwt hij een barricade bij de school.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #101 Gepost op: 28-01-2021, 21:13:38 »
Carl is helemaal opgeknapt door het medicijn. "Zombies, I'm niet scared of you, here I come!" Gabriel leest eens de bijsluiter eens; anabole steroïden...

Carl rust zig uit met een baseball bet en gaat over tot actie, hij valt daarmee in 1x twee zombies aan.

Na afloop, tenzij Robbie weer dat ene teken gooit, stijf van de adrenaline, bouwt hij een barricade bij de school.
Carl krijgt er een wonde bij.
En bouwt een barricade.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #102 Gepost op: 28-01-2021, 21:54:51 »
De hele dag bleef Andrea compleet van het padje. De grommende zombies en haar nachtelijke vlucht hadden haar behoorlijk van haar stuk gebracht. Rustig kruipt ze in een hoekje om een boek te lezen. Ze zit nog maar net lekker of daar hoort ze geschuifel en gekuch. Als een malle schiet ze weg achter de uitleenbalie. Ze baalt nu vreselijk dat ze haar wapen aan het opperwezen heeft afgestaan. Smekend kijkt ze omhoog voor hulp, maar het opperwezen reageert niet. "Te druk weer eensvoor haar eigen afstammelingen klaarblijk" verzucht Andrea. "Dan los ik het zelf wel op". Met een flits komt ze achter de balie vandaan en wil een krachtige karatetrap aan het wezen verkopen. "Ho, stop, ik ben het!"roept Ezekiel.  Opgelucht valt Andrea Ezekiel in de armen. Ze heeft geen idee wie die dude is, maar hij schijnt hij haar wel te kennen en hij ziet er niet uit als een zombie, dus het zal wel goed zijn.
 Met een medemens hier, wil ze nog wel even blijven
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Andrea kijkt nogmaals naar boven en ziet nu de FNP SL shotgun naar beneden vallen. "Ze denkt toch aan me!

Snel schiet ze twee zombies dood, levert haar wapen weer in en doet daarna een zoekactie .

Yumiko doet eigenlijk  niet zoveel in het politiebureau, behalve allebei haar wapens in bewaring geven bij het opperwezen (vlak hierna liet het opperwezen de shotgun bij Andrea naar beneden vallen). Wel zo veilig. Uit verveling zet ze een barricade neer

En zo hebben ze net binnen de tijd hun acties uitgevoerd  ::zweet::
« Laatst bewerkt op: 28-01-2021, 22:01:37 door Ycaris »
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #103 Gepost op: 28-01-2021, 22:28:51 »

Enid, Lori & Shane zijn hier.
Er zijn 22 blikken voedsel. Lori en Shane eten er eentje en Enid eet een heel blik in haar eentje, dus nog 20 voedsel over.
Per 2 Survivors komt er 1 zombie. Naar boven afgerond, dus met 3 Survivors komen er 2 zombies. Op ruimte 1 wordt een barricade kapot gemaakt daardoor en op ruimte 2 komt een zombie:
Ruimte 1: 1 zombie en 1 barricade
Ruimte 2: 1 zombie en 2 barricade
Ruimte 3: 0 zombies en 2 barricade
Ruimte 4: 0 zombies en 2 barricade
Ruimte 5: 0 zombies en 1 barricade
Ruimte 6: 0 zombies en 1 barricade

De overige locaties in de stad:

Er waren: 1 Zombie & 1 Barricade
Yumiko (met Shotgun) bouwt een barricade.
Er komt 1 zombie
Er zijn: 2 zombies & 2 barri's


Er was: 1 Zombie
Jerry is hier en bouwt barricade
Er komt 1 zombie:
Er zijn: 2 zombies & 1 barri


Er waren: 2 Zombies & 2 Barricades
Gabriel & Carl (2W) zijn hier
Carl healt 1 wonde en pakt baseball bat: Carl (1W + baseball bat)
Hij killt 2 zombies maar loopt daarbij en wonde op: Carl (2W + baseball bat)
Hij bouwt een barricade.
Er komen 2 zombies. eentje breekt een barri
Er zijn: 1 zombie en 2 barri's


Er waren: 2 Zombies
Ezekiel (boek blueprints supermarkt) & Andrea (1W) zijn hier
Ezekiel bouwt barricade
Andrea (1W + Shotgun) knalt 2 zombies dood en maakt daarmee geluid
Er komen sowieso 2 zombies en op het geluid komt...geen zombie af.
Er zijn: 2 zombies & 1 barri


Er waren en zijn 3 Zombies


Er waren en zijn 3 Zombies


Jullie deadline is: Dinsdag 2 februari 22u

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #104 Gepost op: 28-01-2021, 22:57:31 »
Ik speel mijn outsider kaart

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #105 Gepost op: 28-01-2021, 23:17:14 »
De 1 outsider neem ik aan dan?

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #106 Gepost op: 28-01-2021, 23:18:54 »
Random als in: kies zelf maar of random als in: toeval bepaalt welk item je krijgt?
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #107 Gepost op: 28-01-2021, 23:21:52 »
Huh, had ik er 2 dan? ::rofl::

Sta ik nou al automatisch in de kolonie?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #108 Gepost op: 28-01-2021, 23:29:35 »
Random als in: kies zelf maar of random als in: toeval bepaalt welk item je krijgt?
Random als in ik gooi een dobbelsteen en het lot bepaalt.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #109 Gepost op: 28-01-2021, 23:55:51 »
Er klinkt een enorm gebonk bij de kolonie. Shane spiekt door een kijkgaatje. Zou het een zombie zijn? Maar nee ... het is ... The Govenor! "Zo jullie hebben hier goed ingericht." Shane: "Bedankt!" The Govenor ziet dat er voldoende eten is en de barricades stevig overeind staan. "Goed werk Shane. Hier van mij, krijg jij een tool item (rommel).

Carl volgt zich nog steeds, ondanks zijn hernieuwde wonde, onoverwinnelijk. "I am a zombie killer! Ik wil hier mijn beroep van maken! Ik ga bij de politie! Carl wandelt naar het politiebureau.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #110 Gepost op: 29-01-2021, 00:35:44 »
"Oh Gouverneur mijn dank is groot" zegt Shane kalm. Samen met Lori doen ze een Christelijk dansje om de rommel heen waardoor het met god meegaat omhoog (Oftewel, rommel is in de handen van de goddelijke D*N).

Het gebed werd een beetje verstoord door die klagende zombies aan de deuren. Die schiet Shane dus even door hun kop, zowel die nog bij bestellen staat (kamer 1) als die bij betalen (kamer 2) staat in onze MC drive.

Lori merkt op dat al die zombies steeds bij kamer 1 komen, dus maakt ze 2 barricades voor deze deur! Wat natuurlijk zonder slag of stoot gaat


Niet vergeten dat ze ook nog geboorte geeft aan weer twee nieuwe voedselblikken ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #111 Gepost op: 29-01-2021, 07:28:40 »
"Goed werk Shane. Hier van mij, krijg jij een tool item (rommel).
Transactie gedaan  ::ok::

Carl volgt zich nog steeds, ondanks zijn hernieuwde wonde, onoverwinnelijk. "I am a zombie killer! Ik wil hier mijn beroep van maken! Ik ga bij de politie! Carl wandelt naar het politiebureau.
[/quote]
En komt daar heelhuids aan.

"Oh Gouverneur mijn dank is groot" zegt Shane kalm. Samen met Lori doen ze een Christelijk dansje om de rommel heen waardoor het met god meegaat omhoog (Oftewel, rommel is in de handen van de goddelijke D*N).

Het gebed werd een beetje verstoord door die klagende zombies aan de deuren. Die schiet Shane dus even door hun kop, zowel die nog bij bestellen staat (kamer 1) als die bij betalen (kamer 2) staat in onze MC drive.

Lori merkt op dat al die zombies steeds bij kamer 1 komen, dus maakt ze 2 barricades voor deze deur! Wat natuurlijk zonder slag of stoot gaat


Niet vergeten dat ze ook nog geboorte geeft aan weer twee nieuwe voedselblikken ::bravo::
Junk in je hand  ::ok::
zombies gekilled  ::ok::
barri's gebouwd  ::ok::
Voedsel getoverd ::ok::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #112 Gepost op: 29-01-2021, 14:26:19 »
Oh wacht blijkbaar zegt een signaal van boven dat ik ze beter in handen kan houden ::hypocriet::. Lori stopt dus wat rommel in haar linkerzak, wat rommel in haar rechterzak en aaaah wat een mooie colt, die neem ik ook op handen! ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #113 Gepost op: 29-01-2021, 14:52:04 »
Enid wordt wakker in de kolonie en kijkt om zich heen: "Wauw, wat hebben jullie de boel veranderd sinds mijn vertrek zeg! Het is een heuse McDrive geworden! Mag ik misschien een dagje meedraaien in de keuken?" Enid zoekt in haar tas, en vindt 4 blikken voedsel. "Hier, deze heb ik nog in het ziekenhuis gevonden. Daar kunnen we toch weer wat monden van voeden! Nu hopen dat er nog wat meer klanten komen..."


Ik speel graag 2 outsiderkaarten mr Robbie  ;D  anders blijft die eettafel in de kolonie zo leeg!
Talk less, smile more

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #114 Gepost op: 29-01-2021, 16:54:59 »
Oh wacht blijkbaar zegt een signaal van boven dat ik ze beter in handen kan houden ::hypocriet::. Lori stopt dus wat rommel in haar linkerzak, wat rommel in haar rechterzak en aaaah wat een mooie colt, die neem ik ook op handen! ::vergroot::
Zie pm, volgens mij was er een misverstand  ;D

Algemene info helemaal losstaand van wat hier gebeurd is: als ik "op handen hebben" zeg, bedoel ik je eigen handen, niet die van een Survivor. Dus als er in je doel iets staat van dat je X op handen moet hebben, moet je die niet uitrusten aan/bij een survivor. (rust je iets uit aan of bij iemand?)

Enid wordt wakker in de kolonie en kijkt om zich heen: "Wauw, wat hebben jullie de boel veranderd sinds mijn vertrek zeg! Het is een heuse McDrive geworden! Mag ik misschien een dagje meedraaien in de keuken?" Enid zoekt in haar tas, en vindt 4 blikken voedsel. "Hier, deze heb ik nog in het ziekenhuis gevonden. Daar kunnen we toch weer wat monden van voeden! Nu hopen dat er nog wat meer klanten komen..."


Ik speel graag 2 outsiderkaarten mr Robbie  ;D  anders blijft die eettafel in de kolonie zo leeg!
Er zijn verschillende Outsider kaarten:
"1 outsider" waarbij er enkel een Survivor bij komt.
"2 outsiders" waarbij er 1 Survivor en een hulpeloze Survivor bij komt.
"3 outsiders" waarbij er 1 Survivor en twee hulpeloze Survivors bij komen.

Met het uitwisselen va nde kaarten ben ik uit het oog verloren welke jullie hebben, maar aangezien Daisy al 2 "1 outsider" kaarten heeft gespeeld, denk ik dat jij twee "2 outsiders" kaarten speelt en er dus 2 hulpelozen en 2 echt Survivors komen.

Ik neem aan dat dat wel ok is met 24 blikken voedsel en ik verder mag gaan. If so, dan zijn dit je nieuwe Survivors:


Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #115 Gepost op: 29-01-2021, 17:01:48 »
Ja Lori doet ze toch maar niet vasthouden, hou ze maar bij de handen van D*N ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #116 Gepost op: 29-01-2021, 18:03:50 »
Ik neem aan dat dat wel ok is met 24 blikken voedsel en ik verder mag gaan. If so, dan zijn dit je nieuwe Survivors:


Sure, gezellig!


Daryl en Dwight wandelen samen naar de supermarkt, waar ze op zoek gaan (1+2) naar items (en Dwight zelfs een extra keer). Jerry voelt zich onoverwinnelijk, en besluit om wat zombies aan te vallen (3).
Talk less, smile more

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #117 Gepost op: 29-01-2021, 20:35:52 »
The Governor geniet van de relaxte sfeer in de kolonie. Er is eten in overvloed, en er is geen enkele reden om je hier onveilig te voelen. Hij bouwt een barricade bij kamer 2 om zichzelf ook nuttig te maken.

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #118 Gepost op: 29-01-2021, 21:20:15 »
Enid vermaakt zich ondertussen prima in de kolonie. Ze besluit om de hard timmerende Lori te joinen, en bouwt een barricade bij de ingang van kamer 5 (4).


Verderop, in de school, besluit ook Dwight zich eens nuttig te maken nadat hij Daryll een wonde heeft bezorgd door zijn extra zoektocht. Hij bouwt een barricade in de school (5).




EDIT @ Robbie: Ik lees dit nu terug, en zie dat ik hier 'school' heb genoemd terwijl ik ze naar de supermarkt had gestuurd, wat ook de bedoeling was (dus dat Jerry, Dwight en Daryll samen in 1 locatie = supermarkt zitten ;D )
« Laatst bewerkt op: 29-01-2021, 22:34:54 door Susdus »
Talk less, smile more

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #119 Gepost op: 29-01-2021, 21:24:12 »
Terwijl Yumiko verveeld met een paar handboeien zit te spelen, komt Carl binnengestampt. Met veel bravoure begint hij op te scheppen over zijn confrontaties met zombies. Ja, hij had dan wel wat verwondingen opgelopen, maar je zou die zombies eens moeten zien!

Yumiko is niet onder de indruk en checkt demonstratief haar shotgun op kogels en alles waar je een wapen nog meer op kunt checken. Daar schrikt Carl wel even van terug. Die chick heeft gewoon een zwaar moordwapen in haar handen! Snel gaat hij na of hij bij binnenkomst niets heeft gezegd wat haar boos kan maken en biedt hij haar een kop koffie uit de automaat aan. De arme sukkel heeft niet eens in de gaten dat de stekker niet in het stopcontact steekt ;D

Maar Yumiko is helemaal niet van plan om Carl iets aan te doen. Eindelijk weer eens een mens in de buurt. Een man nog wel! Ze legt haar wapen vlak naast zich en pakt de handboeien er weer bij. Eens kijken hoe hij hier op reageert  ::wenkbrauw::

Carl merkt het niet eens op, dus nu raakt Yumiko aardig wanhopig. "Ik wil nieuwe outsiders!" roept ze wanhopig uit.

Andrea, daarentegen, heeft het prima naar haar zin. Samen met Ezekiel, die die jongen met de grote kat blijkt te zijn (alleen is die kat nu dood), zit ze gezellig het boek A journey in Jazzercise te leveren. Dit geeft zoveel energie dat Andrea wel wat extra actie aankan!
Ze vraagt aan het opperwezen of ze even de Shotgun van Yumiko kan lenen. Dit blijkt geen enkel probleem en blijmoedig schiet Andrea twee zombies door de kop. De shotgun moet weer terug naar Yumiko, maar het opperwezen  laat nog wel de Colt bij Andrea achter. Zo een mooi meisje moet zich toch ten alle tijde kunnen verdedigen!


Voor Robbie:
Ik speel mijn 2-outsiderkaart.
Ik rust het boek Jazzercise uit bij Andrea; 1 extra actiepunt per ronde
Andrea schiet met shotgun de 2 zombies neer. Ze wacht rustig af of er een nieuwe zombie voor de deur komt te staan.
Ik rust de Shotgun weer uit bij Yumiko
Ik rust de Colt uit bij Andrea

1 actiepunt gebruikt. 3 over



The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?