Auteur Topic: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)  (gelezen 6519 keer)

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #140 Gepost op: 30-01-2021, 16:14:17 »
Hallo Robbie ik heb zó veel verdriet door het overlijden van Dwight, dat ik die leegte graag op vul met nog 2 outsiderkaarten die ik ergens heb liggen. Dat zal me vást troosten! Alvast bedankt xoxo
Talk less, smile more

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #141 Gepost op: 30-01-2021, 16:23:26 »
Lori huppelt naar een ontroostbare Enid toe en begint: "Ach meid, ben jij Dwight kwijt? Hier, een extra medicijn, dan voel jij je snel weer fijn!" Enid kijkt licht verward naar de vrolijke vrouw en pakt het medicijn aan. "Neem ook nog een hapje eten, sterven op een lege maag heb ik liever niet op mijn geweten".

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #142 Gepost op: 30-01-2021, 17:44:48 »
In de wapenkamer heeft Yumiko een Tikka T3 Rifle gevonden. Die steekt ze in haar zak. De rifle staat ze af aan haar opperwezen. Nergens voor nodig om met twee wapen over straat te gaan. Want over straat gaat ze! Zojuist hoorde de achterdeur slaan en zag ze Carl vloekend en tegen paaltjes schoppend weglopen. "Nou, die heeft ook zijn dag niet", zegt Yumiko hardop, om toch maar eens een mens te horen.

Ze pakt haar boeltje bij elkaar en loopt fluitend naar het ziekenhuis. Eens kijken of daar nog wat leuks te beleven is.

Andrea is ontroostbaar nu die leuke Ezekiel zomaar opeens naar de kolonie is vertrokken. Zonder na te denken rent ze naar buiten en in de hoop ergens te komen waar ze meer liefde kan vinden. Uit de kolonie komt het hoop vrolijk lawaai, dus daar moet ze naar toe!

2 actiepunten verbruikt
Nog 3 over
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #143 Gepost op: 30-01-2021, 19:20:07 »
Carl is blij met zijn vonst, maar toch wil hij liever koffie. Hij kan zich herinneren dat hij in het ziekenhuis ook een apparaat heeft zien staan, dus hij gaat naar het ziekenhuis
En sterft voor hij daar ooit zal aankomen...  :\'(

Hallo Robbie ik heb zó veel verdriet door het overlijden van Dwight, dat ik die leegte graag op vul met nog 2 outsiderkaarten die ik ergens heb liggen. Dat zal me vást troosten! Alvast bedankt xoxo
Er komen 2 hulpeloze Survivors in de kolonie en deze zijn de jouwe:



Lori huppelt naar een ontroostbare Enid toe en begint: "Ach meid, ben jij Dwight kwijt? Hier, een extra medicijn, dan voel jij je snel weer fijn!" Enid kijkt licht verward naar de vrolijke vrouw en pakt het medicijn aan. "Neem ook nog een hapje eten, sterven op een lege maag heb ik liever niet op mijn geweten".


;D

In de wapenkamer heeft Yumiko een Tikka T3 Rifle gevonden. Die steekt ze in haar zak. De rifle staat ze af aan haar opperwezen. Nergens voor nodig om met twee wapen over straat te gaan. Want over straat gaat ze! Zojuist hoorde de achterdeur slaan en zag ze Carl vloekend en tegen paaltjes schoppend weglopen. "Nou, die heeft ook zijn dag niet", zegt Yumiko hardop, om toch maar eens een mens te horen.

Ze pakt haar boeltje bij elkaar en loopt fluitend naar het ziekenhuis. Eens kijken of daar nog wat leuks te beleven is.
De weg tussen politiebureau en ziekenhuis blijkt heel gevaarlijk, want Yumiko krijgt een wonde bij ongeveer dezelfde plaats waar Carl stierf.

Andrea is ontroostbaar nu die leuke Ezekiel zomaar opeens naar de kolonie is vertrokken. Zonder na te denken rent ze naar buiten en in de hoop ergens te komen waar ze meer liefde kan vinden. Uit de kolonie komt het hoop vrolijk lawaai, dus daar moet ze naar toe!
Ze had toch beter even nagedacht, want ik rolde een...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #144 Gepost op: 30-01-2021, 19:41:04 »
Via een luik in de vloer komt Glenn de kolonie binnengekropen. Verbaasd kijkt hij om zich heen. Nadat hij in een andere stad alleen maar dood en verderf had gezien, was hij snel ondergronds gegaan en daar dagenlang blijven zitten. Maar hier lijkt het wel feest! Weet dan niemand dat de apocalyps nadert?

Glenn overweegt om één van die feestvierders aan te vallen. Misschien dat ze zich dan meer bewust worden van het naderende gevaar! Maar dat is niet hoe hij in elkaar zit. Liever gaat hij naar het ziekenhuis om daar eens te gaan zoeken of er nog verdovende middelen te vinden zijn.
In het ziekenhuis aangekomen vraagt hij aan zijn opperwezen Ycaris om een wapen en krijgt een FN SLP Shotgun in handen en schiet daarmee 2 zombies naar een andere wereld.
Meteen daarna gaat hij op zoek

Andrea is juist verguld van blijdschap als ze in de kolonie aankomt. Wat een feest! Snel haalt ze haar Survivors cookbook tevoorschijn. Met dit kookboek in de hand kan ze zo lekker en efficient koken dat het 1 extra blik voedsel per ronde oplevert!

Samenvatting:
1 actiepunt voor neerschieten 2 zombies met shotgun
1 actiepunt voor zoeken in ziekenhuis
Nog 1 actiepunt over

The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #145 Gepost op: 30-01-2021, 19:46:00 »

In het ziekenhuis aangekomen vraagt hij aan zijn opperwezen Ycaris om een wapen en krijgt een FN SLP Shotgun in handen en schiet daarmee 2 zombies naar een andere wereld.
Meteen daarna gaat hij op zoek[+quote]
Zombies dood en zie pm!

Citaat
Andrea is juist verguld van blijdschap als ze in de kolonie aankomt. Wat een feest! Snel haalt ze haar Survivors cookbook tevoorschijn. Met dit kookboek in de hand kan ze zo lekker en efficient koken dat het 1 extra blik voedsel per ronde oplevert!

Samenvatting:
1 actiepunt voor neerschieten 2 zombies met shotgun
1 actiepunt voor zoeken in ziekenhuis
Nog 1 actiepunt over
Eten toegevoegd  ::ok::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #146 Gepost op: 30-01-2021, 20:09:33 »
Er komt een postduif de kolonie binnen gevlogen, met een bericht: Carl is gestorven. The Governor is ontdaan. Hij kende Carl goed. "Zombies, uit de naam van Carl, you are dead! Hij pakt zijn colt en *boem* de eerste zombie bij de kolonie gaat eraan. En met zijn blote handen valt hij er nog één aan.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #147 Gepost op: 30-01-2021, 20:21:52 »
Andrea geniet van de gezelligheid in de kolonie en wil graag een beetje opscheppen. Aan het opperwezen vraagt ze of ze de Colt weer in handen mag krijgen. Met dit wapen schiet ze een zombie neer. Bij welke ruimte? Geen idee! Andrea is nooit erg goed geweest met cijfers en ruimtelijk inzicht enzo.
Actiepunten op
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #148 Gepost op: 30-01-2021, 20:24:17 »
Lori huppelt nog steeds vrolijk rond, maar krijgt opeens trek in een spelletje zombies schieten. Alsof het magie is komt er een colt uit de hemel vallen recht voor haar voeten. "Aaah precies wat ik nodig had!" Ze vuurt deze op één van de nog levende zombies "BOOYAH!" (of nouja eigenlijk "ssst booyah sssst"). Dood! Vervolgens zweeft de colt weer terug de hemel in  ::regenboog::.

Shane daarentegen bouwt gewoon lekker nog een barricade bij kamer 1. "Misschien gaan we volgende week wel het bordspel barricade spelen, dan heb ik nu alvast een voorsprong".
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #149 Gepost op: 30-01-2021, 20:25:24 »
Er komt een postduif de kolonie binnen gevlogen, met een bericht: Carl is gestorven. The Governor is ontdaan. Hij kende Carl goed. "Zombies, uit de naam van Carl, you are dead! Hij pakt zijn colt en *boem* de eerste zombie bij de kolonie gaat eraan. En met zijn blote handen valt hij er nog één aan.

Voordat ik hieraan begin: ik was er op attent gemaakt dat ik 9 zombies had geplaatst in de kolonie. Maar ik moest er 1 per 2 Survivors. Dus er moesten maar 5 zombies toegevoegd worden, dus de situatie was:
Ruimte 1: 0 zombie en 2 barricade
Ruimte 2: 0 zombie en 2 barricade
Ruimte 3: 0 zombies en 2 barricade
Ruimte 4: 1 zombies en 2 barricade
Ruimte 5: 1 zombies en 2 barricade
Ruimte 6: 0 zombies en 2 barricade

En Shane had er al 2 gekilled, dus eigenlijk zij ner geen zombies meer.  :-X
Wil The Governor eventueel iets anders doen dan?  ::hypocriet:: ::sorry::

Andrea geniet van de gezelligheid in de kolonie en wil graag een beetje opscheppen. Aan het opperwezen vraagt ze of ze de Colt weer in handen mag krijgen. Met dit wapen schiet ze een zombie neer. Bij welke ruimte? Geen idee! Andrea is nooit erg goed geweest met cijfers en ruimtelijk inzicht enzo.
Actiepunten op
Zelfde opmerking, er waren al geen zombies meer.  ::schaam::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #150 Gepost op: 30-01-2021, 20:26:20 »
Lori huppelt nog steeds vrolijk rond, maar krijgt opeens trek in een spelletje zombies schieten. Alsof het magie is komt er een colt uit de hemel vallen recht voor haar voeten. "Aaah precies wat ik nodig had!" Ze vuurt deze op één van de nog levende zombies "BOOYAH!" (of nouja eigenlijk "ssst booyah sssst"). Dood! Vervolgens zweeft de colt weer terug de hemel in  ::regenboog::.
Ook zelfde opmerking als m'n vorige post.   ::fluit::

Citaat
Shane daarentegen bouwt gewoon lekker nog een barricade bij kamer 1. "Misschien gaan we volgende week wel het bordspel barricade spelen, dan heb ik nu alvast een voorsprong".
Ruimte 1: 0 zombie en 3 barricade
Ruimte 2: 0 zombie en 2 barricade
Ruimte 3: 0 zombies en 2 barricade
Ruimte 4: 1 zombies en 2 barricade
Ruimte 5: 1 zombies en 2 barricade
Ruimte 6: 0 zombies en 2 barricade
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 20:30:23 door Robbieazerty »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #151 Gepost op: 30-01-2021, 20:27:35 »
Ach ja, let's build some barricades then! ;D

In kamer 2 en 3 door The Governor ::jaja::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #152 Gepost op: 30-01-2021, 20:30:44 »
Ach ja, let's build some barricades then! ;D

In kamer 2 en 3 door The Governor ::jaja::
Ruimte 1: 0 zombie en 3 barricade
Ruimte 2: 0 zombie en 3 barricade
Ruimte 3: 0 zombies en 3 barricade
Ruimte 4: 1 zombies en 2 barricade
Ruimte 5: 1 zombies en 2 barricade
Ruimte 6: 0 zombies en 2 barricade

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #153 Gepost op: 30-01-2021, 20:34:19 »
Ach ja, let's build some barricades then! ;D
Doe maar bij kamer 6 .
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #154 Gepost op: 30-01-2021, 21:34:06 »
Doe mij maar een barricade bij 4 dan.

(In het overzicht staan nu nog wel zombies, maar die zijn er niet meer nu toch? ???)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #155 Gepost op: 30-01-2021, 21:53:01 »
Gabriel gaat huppelend naar de supermarkt en Ezekiel gaat 2 barricades bouwen in de kolonie.

(sorry even geen verhaaltje, even andere plichten ;) )
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #156 Gepost op: 30-01-2021, 21:55:16 »

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #157 Gepost op: 30-01-2021, 21:56:35 »
Als het goed is heb ik 5 survivors, dus 6 actiepunten.


Enid geniet van haar verblijf in de kolonie. Om Lori te bedanken voor het medicijn, gaat ze bij kamer 5 een barricade bouwen.


Michonne rent richting de supermarkt om daar samen met Jerry en Daryl af te spreken. Ze bouwen 2 barricades.


Anne gaat naar de bibliotheek en bouwt daar nog 1 barricade


... en dan is de tijd bijna om
Talk less, smile more

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #158 Gepost op: 30-01-2021, 21:59:12 »
Oh btw, Robbie: dat van de boeken, is dat in orde?

Beetje te laat, maar als Robbie of een medespeler het te laat vindt, dan is het zeker terecht als niet meetelt. Dus helaas even geen verhaaltje nu ::sorry::

- Gabriel geeft zijn boek aan mijn magische hand en mijn magische hand geeft dat boek door aan Ezekiel.
- Ezekiel gaat met behulp van benzine naar de kolonie en bouwt daar 2 barricades

Had Ezekiel dat "boek" al niet? En is dat de blueprints van de supermarkt?
Ezekiel zit in de kolonie en bouwt 2 barricades (ik gooi wel dobbelsteen om te kijken waar :) )  Op 3 en 6

Ik had nog geen boek van de ene survivor aan een andere gegeven. Het gaat over het boek ‘Beginner's Martial Art’. Als je deze uitrust aan een survivor en die valt een zombie aan, hoeft die niet te rollen met de dobbelsteen (een keer per ronde).

Blueprints van de supermarkt had Ezekiel al. En nu hij ook Beginner’s Mential Art heeft, rust ik het op hem uit!

Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dead of Winter - Groep 1 (D*N, Daisy, Susdus, Vermoljoen & Ycaris)
« Reactie #159 Gepost op: 30-01-2021, 22:36:22 »
Doe mij maar een barricade bij 4 dan.

(In het overzicht staan nu nog wel zombies, maar die zijn er niet meer nu toch? ???)

Nee ook dat was fout  ::rofl::
Ik ben moe...
Ruimte 1: 0 zombie en 3 barricade
Ruimte 2: 0 zombie en 3 barricade
Ruimte 3: 0 zombies en 3 barricade
Ruimte 4: 0 zombies en 3 barricade
Ruimte 5: 0 zombies en 3 barricade
Ruimte 6: 0 zombies en 3 barricade

Gabriel gaat huppelend naar de supermarkt en Ezekiel gaat 2 barricades bouwen in de kolonie.
Gabriel krijgt 1 wonde.
Alles is nu dicht getimmerd in de kolonie!

Als het goed is heb ik 5 survivors, dus 6 actiepunten.


Enid geniet van haar verblijf in de kolonie. Om Lori te bedanken voor het medicijn, gaat ze bij kamer 5 een barricade bouwen.
Zat intussen al dicht. :)


Citaat
Michonne rent richting de supermarkt om daar samen met Jerry en Daryl af te spreken. Ze bouwen 2 barricades.
Michonne krijgt een wonde.
2 Barri's gebouwd!

Citaat
Anne gaat naar de bibliotheek en bouwt daar nog 1 barricade

1 Barri gebouwd!


@Vermoljoen: OK duidelijk met de boeken! Ezekiel heeft er 2 dus.

Ik begin nu aan de avond update!