Auteur Topic: Vragenvuur  (gelezen 6645 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Vragenvuur
« Gepost op: 14-02-2021, 15:06:54 »
Aan de crew: had de laatste die uit de bus stapte, dat werd Charlotte, nog een keuze of had Halte 10 een speciale status? Kon zij bijv. nog uit het spel blijven door de bus niet meer in te gaan en zo 250 euro uit de pot spelen?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #1 Gepost op: 20-02-2021, 16:17:44 »
.com crew, er komt toch weer vanalles? Zoals vragen in live chats met Rick en Rik enzo? Dus goed om al die vragen hier vast te verzamelen?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Vragenvuur
« Reactie #2 Gepost op: 20-02-2021, 16:42:53 »
Met een beetje mazzel komt er inderdaad weer een chat, maar er is nog niks zeker. Het kan in ieder geval geen kwaad om hier wat vragen te verzamelen.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Vragenvuur
« Reactie #3 Gepost op: 20-02-2021, 17:23:42 »
Als in aflevering 3 voor de vrijstellingen werd gekozen, waardoor de helft sowieso door was, hadden jullie dan in aflevering 5 weer de helft van de groep de kans gegeven om een vrijstelling te krijgen?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #4 Gepost op: 21-02-2021, 22:25:37 »
Wat had Splinter gekregen als hij bij het rad in afl. 8 had gekozen voor het vraagteken?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Vragenvuur
« Reactie #5 Gepost op: 21-02-2021, 23:21:40 »
Hoe had de aflevering met de veiling en de vervolgopdracht in de trein eruit gezien qua beloning/inzet van het veilinggeld, als bij het abseilen de 4 vrijstellingen al vergeven waren?

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #6 Gepost op: 23-02-2021, 22:55:51 »
Een kandidaat vult de vragenlijst in. Wat gebeurt er als hij/zij geen antwoord geeft. Kan hij/zij niet verder of zit er een tijdlimiet op en een totaal voor de hele test?
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Vragenvuur
« Reactie #7 Gepost op: 7-03-2021, 11:28:45 »
Wat was er gebeurd als Charlotte en Rocky 37 vragen goed hadden en in plaats van 21 seconden verschil ook allebei even snel waren geweest? Een scenario met een kleine kans dat het gebeurt, maar toch. Hadden ze dan 10-20 extra vragen gekregen? Hadden jullie dan naar eerdere testen gekeken? Of wordt er dan zelfs gekeken naar honderdsten van seconden?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Vragenvuur
« Reactie #8 Gepost op: 7-03-2021, 12:07:05 »
Ik meen dat er zoiets bij de Belgen een keer is gebeurd en er toen inderdaad extra vragen moesten worden beantwoord.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Vragenvuur
« Reactie #9 Gepost op: 7-03-2021, 12:36:39 »
Klopt, dat was in seizoen 4. Die extra vragen moesten ze op een papiertje invullen en de tijd telde daarbij niet mee.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Vragenvuur
« Reactie #10 Gepost op: 7-03-2021, 13:43:28 »
Mijn kritische noot en vragen (aan de productie) bij dit seizoen en de ontknoping:

1. Daadwerkelijke bekendmaking Renée met re-wind met quotes van alle kandidaten is weinig onthullend (geen wow-effect). Waarom is voor de bekendmaking niet gekozen voor het veel spannender moment, iets later tijdens de ontknoping, waar de kandidaten in de cirkel staan en we Renée op het beeldscherm horen zeggen "Ik ben de Mol"?

2. Renée geeft tijdens de ontknoping zelf aan in eerste instantie de Mol NIET te willen zien ("Ik laat de beker aan mij voorbij gaan"), maar wordt het toch om onduidelijke redenen. Op de vraag van Rick "Of ze de Mol wilde zijn?" geeft ze als antwoord "Ik weet niet waar ik 'ja' tegen zeg." en "Ik wil niet al te veel risico nemen". Met dat gegeven moeten de alarmbellen toch gaan rinkelen bij de productie om NIET voor Renée als Mol te kiezen? Zijnoot, tijdens het Moltainbiken lezen wij op het bordje dat Renée in eerste instantie WEL de Mol wilde zijn? Dit klopt dus ook niet?

3. Het duurt 23 minuten voordat we eindelijk starten met Molacties. Waarom zo'n lange aanloop?

4. Het is onduidelijk of de hint op de envelop in aflevering 1 en 9 gelijk aan elkaar waren? Hier had juist meer aandacht aanbesteed mogen worden tijdens de ontknoping. Aan de hint op de envelop uit aflevering 9 is helemaal geen aandacht meer besteed. Waarom? De hint 'Lady In Red' is niet écht overtuigend: Wat als Marije met rood haar de finale had gehaald?

5. De rol van de Joker wordt niet tot nauwelijks toegelicht in de liveshow. Via de website lezen we dat op de jokerkaart dus een 23-5=18e letter is 'R' hint verborgen zat. Maar dit kon ook prima op Rocky (of Remco) slaan dus niet erg overtuigend?

6. Bij de opdracht in de lift doet men nu in montage laten overkomen dat Renée één keer zwijgend Rocky passeert terwijl Rocky aan het schrijven is. Is dit echt gebeurt? Want het lijkt nu slimme montage om een heldhaftige actie van Renée over te brengen? Ik had graag de ruwe beelden hiervan gezien (in de aflevering).

Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #11 Gepost op: 8-03-2021, 10:42:49 »
Is een hint wel eens per ongeluk in de soep gelopen? Dat er bijvoorbeeld een aanzet naar een rode-draad-hint is geweest, waarbij de mol elke aflevering iets moest doen, maar het niet gelukt is? En zo ja, welke!

Is het bewust dat jullie de mol niet altijd de volledige voorkennis meegeven? (Als het zo is, dan ben ik daar heel blij mee!) Renee vertelde dat ze in de bus bij halte 5 moest uitstappen, maar niet precies wist wat daar zou staan. En was dat bij opdracht "om de tuin leiden" misschien ook zo? Dat Renee bijvoorbeeld geen voorkennis had over de precieze deelopdrachten?


Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Vragenvuur
« Reactie #12 Gepost op: 9-03-2021, 10:06:25 »
Klopt, dat was in seizoen 4. Die extra vragen moesten ze op een papiertje invullen en de tijd telde daarbij niet mee.
Klopt niet helemaal  ;D  Bij de vragenlijst op de laptop telde de tijd niet mee en werden er 30 vragen gesteld (zoals dat nog steeds is). De finalisten haalden allebei een score van 27/30. Daarna kregen ze 10 extra vragen op papier die wél op tijd zouden staan. Ook hier was er een gelijke stand en won de winnaar op tijd.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Vragenvuur
« Reactie #13 Gepost op: 9-03-2021, 10:25:39 »
Ah, bedankt voor de verbetering.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vragenvuur
« Reactie #14 Gepost op: 9-03-2021, 10:29:44 »
Wat was er gebeurd als Charlotte en Rocky 37 vragen goed hadden en in plaats van 21 seconden verschil ook allebei even snel waren geweest? Een scenario met een kleine kans dat het gebeurt, maar toch. Hadden ze dan 10-20 extra vragen gekregen? Hadden jullie dan naar eerdere testen gekeken? Of wordt er dan zelfs gekeken naar honderdsten van seconden?
Ik kan me herinneren dat er ooit is gezegd dat er altijd een winnaar zal zijn op basis van deze twee gegevens. Op basis van het aantal juist beantwoorde vragen komt op de eerste plaats, en het tijdsverschil komt op de tweede plaats.

Theoretisch zou je dan nog op dezelfde tijd uit kunnen komen. Maar volgens mij heeft JP eens gezegd (in de goede oude tijd in Amersfoort, dat er zelfs tot in de duizendsten van seconden wordt gekeken.

In elk geval is het niet zo dat het antwoord op de allerlaatste vraag het verschil maakt. Je kan immers de foute mol aanduiden, en meer vragen correct hebben beantwoord.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #15 Gepost op: 10-03-2021, 12:22:29 »
Met een beetje mazzel
Weet jij al iets van Rick of Rik, Heinz?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Vragenvuur
« Reactie #16 Gepost op: 10-03-2021, 13:56:48 »
Weet jij al iets van Rick of Rik, Heinz?

Molcrazy regelt dat, maar ik geloof dat er nog geen nieuws over is.

Edit: er komt helaas geen chat. Wel is de hele stream van na de ontknoping nu te zien waarin Rocky, Renée, Charlotte en Marije vragen beantwoorden:

(Her)bekijk het persmoment van WIDM 2021!

Het wachtwoord is 'WIDM2021'.
« Laatst bewerkt op: 13-03-2021, 20:28:16 door Heinz »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #17 Gepost op: 14-03-2021, 11:13:54 »
Jammer wel. Mogen we hieruit concluderen dat het een einde van een tijdpark is?
Volgende keer een reddit A.M.A.?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragenvuur
« Reactie #18 Gepost op: 14-03-2021, 11:57:07 »
Wat ongelofelijk jammer! Ik vind dat vragenvuur altijd superleuk :(.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragenvuur
« Reactie #19 Gepost op: 14-03-2021, 12:54:35 »
Ja, jammer. Zag 'm van mijlenver aankomen, eigenlijk, maar hoopte dat ik ernaast zat.

Als zo'n chat met random forummers niet meer mogelijk is, hoop ik ook dat ze volgend seizoen openstaan voor een andere vorm. Een vraaggesprekje met een paar door hun geselecteerde fans, bijvoorbeeld.

Maar hopelijk was dit gewoon een jaartje zonder. Ik lees de chatlog ook altijd graag terug.