Poll

Wie is de Mol?

Annelotte
24 (15.1%)
Lennart
86 (54.1%)
Sven
49 (30.8%)

Totaal aantal stemmen: 159

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 56331 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #460 Gepost op: 27-04-2021, 22:41:36 »
Ik heb besloten om lekker tot het einde in de Annelotte tunnel te blijven.  ::jaja::

Gezellig  ::joehoe::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #461 Gepost op: 27-04-2021, 22:58:51 »
Hoezo verdenk je Sven zo goed als niet?

Niet van die lastige vragen Lonneke*L  :P

Vier van de vijf kandidaten die ik dit seizoen verdenk of verdacht heb zitten nog in het spel ::rofl::

Ik zal voor de volgende aflevering proberen een keuze te maken en te beargumenteren wie wel en wie niet ;)
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #462 Gepost op: 27-04-2021, 23:18:10 »
Ik blijf ook bij Annelotte. Zit veel te diep in die tunnel  ;D En er zegt steeds een stemmetje : hoe kan ze erin blijven als ze steeds maar met Isidoor in de weer is in plaats van zich bezig houden met wie de mol is en wat die allemaal heeft gedaan. En nu weer genoemd door de afvaller. Die er dan wel bij zegt dat zij niet kan geloven dat ze de mol is en dat al eerder heeft gezegd. Ondertussen wordt de suggestie gewekt dat ze op Annelotte is afgevallen. Maar dat kan ik dan weer niet geloven  ;)

Lennart geloof ik niet. Alles goed doen om hoog te bieden bij deze opdracht? Wat als iedereen zich braaf aan het pact had gehouden? Dan viel er niets te bieden.

Philip is mijn tweede optie.  Sven zou bijzonder zijn. Moeilijk te geloven.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #463 Gepost op: 27-04-2021, 23:20:27 »
Lennart geloof ik niet.

Waardoor is het vliegtuig dan volgens jou gecrasht? Jasmien was het niet.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #464 Gepost op: 27-04-2021, 23:20:37 »
Ik vind het dit seizoen heel lastig om een mol te kiezen. Ik blijf twijfelen tussen de drie heren (Annelotte is het voor mijn gevoel niet). Philip: enorm verdacht in de groep, is zeer aanwezig maar doet op sommige cruciale momenten ook dingen goed. Sven: het woord mol staat op zijn voorhoofd qua houding, maar qua acties minder. Hij zit vol op Philip en doet er alles aan om hem te saboteren. Dan onze Lennart: onopvallend, de goedzak van het spel waar toch wel veel mis bij gaat. Tegelijkertijd heeft hij meermaals gekozen voor geld, geld dat te voorkomen was geweest.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #465 Gepost op: 27-04-2021, 23:23:43 »
Waardoor is het vliegtuig dan volgens jou gecrasht? Jasmien was het niet.

Er was geen redden meer aan misschien?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #466 Gepost op: 27-04-2021, 23:25:45 »
Lennart geloof ik niet. Alles goed doen om hoog te bieden bij deze opdracht? Wat als iedereen zich braaf aan het pact had gehouden? Dan viel er niets te bieden.
Ik wil je feestje niet verpesten, maar het was jouw hoofdverdachte Annelotte die dat pact initieerde ::hypocriet::
...óf niet!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #467 Gepost op: 27-04-2021, 23:35:24 »
Ik weet het Päc  :-\\

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #468 Gepost op: 27-04-2021, 23:45:16 »
Er was geen redden meer aan misschien?

De vraag is dan: hoe kwam dat zo? Een Boeing vliegt normaliter op circa 10.000 voet hoogte, toch was hij lang voordat er instructies kwamen al een heel eind gedaald. Wie heeft de stuurknuppel die kant op bewogen? Dat was niet Sven, die zijn stinkende best deed om vliegtuigjes te vouwen, dat was niet Annelotte, die haar stinkende best deed het zweefvliegtuigje middels thermiek over het parcours te krijgen en dat was niet Filip, die netjes de instructies voorlas.

Het zou kunnen dat Jasmien van alles verkeerd deed, maar dan was zij wel een erg goede hulpmol. Maar er was er maar één die de stuurknuppel in handen had. En dat was degene die ook nog eens de doorstart voorkwam die Jasmien toch nog probeerde in te zetten.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #469 Gepost op: 28-04-2021, 17:50:47 »
Dat is wel een heel vreemde tactiek hoor. Lijkt me ook helemaal niet leuk voor een mol meevaren met de groep. Weinig iniatief tonen.En dan alles laten afhangen van één klapper?  Het is wat vergezocht allemaal. Geld links laten liggen  als er persoonlijk voordeel in het spel is? Wat bedoel je precies? Zou het misschien kunnen dat hij de mol niet is? Als er zoveel bij bedacht moet worden om zijn gedrag enigszins mols uit te leggen. Sorry, zo komt het namelijk wel over.  ???



Ben ik het eigenlijk niet mee eens ;D. Sowieso heb ik daarbij dit seizoen één klein kritiekpunt voor qua opdrachtverdeling en dat is dat een groot deel van de psychologische opdrachten die ze erin stoppen dit jaar geen mol nodig hadden. Voornamelijk als je kijkt naar opdrachten als de atoombunker en de bomstoel opdracht, dan hoefde de mol daar echt niets te doen om de opdracht te saboteren. Dus waarom zou je als mol daar dan moeite doen en niet jezelf tijdens die opdrachten focussen op het andere gedeelte van een mol zijn: niet verdacht worden. Door bij de atoombunker een beetje tegen te stribbelen, door bij de bomstoel de voice-over van Gilles niet op te volgen en door voor de gouden domino te gaan ipv een pasvraag.

Overigens heeft ie bij de domino opdracht daar nog wel een molactie ook uitgehaald door er dan wel weer voor de zorgen dat het gouden dominosteentje niet daadwerkelijk in het spel kwam. Uiteindelijk is het best wel een perfecte molstrategie om deze opdrachten opbouwend te gebruiken om een grotere slag te slaan hier bij de veilingopdracht. Waarbij het ook logischer is voor een mol om toe te slaan omdat je als je niet in de dossiers kijkt dus invloed hebt op hoeveel geld eruit gaat én je zelf kan kiezen wie je uitkiest als dader. Eigenlijk is het helemaal niet "bij elkaar bedacht" maar juist zo perfect en toevallig de perfecte molstrategie dat het eigenlijk te mooi is om écht toevallig te zijn ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #470 Gepost op: 28-04-2021, 17:56:49 »
Als mol kun je ook wel in de dossiers kijken, er enorm slecht over liegen en dan haal je twee keer geld uit de kas.

Ik blijf het enorm lastig vinden, maar wat Philip hier doet is net zo goed mols als wat Lennart hier doet.  De hele verontwaardigde act van annelotte kan zelfs als mol tactiek worden gezien. 

Ik kan maar geen keuze maken en daarom blijf ik bij annelotte , m’n schot voor de boeg

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #471 Gepost op: 28-04-2021, 17:59:46 »
De hele verontwaardigde act van annelotte kan zelfs als mol tactiek worden gezien. 

Ik kan maar geen keuze maken en daarom blijf ik bij annelotte , m’n schot voor de boeg
Alleen Annelotte is de enige die écht 0 molacties deed hierbij, waardoor ik haar ook op basis van deze opdracht nogmaals kan afstrepen. Dit is wel echt dé klapper van seizoen als molactie dus het lijkt mij dat de mol in ieder geval iets doet. Of dat nou kijken in de dossiers is of hoog bieden.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #472 Gepost op: 28-04-2021, 18:07:06 »
Ik hoop nog steeds , misschien tegen beter weten in, dat de mol het zaad voor deze actie al eerder heeft geplaatst, namelijk bij domino’s of bij bomtafel.

Dat door daar voor een redelijk aanvaardbaar bedrag voor persoonlijk voordeel te kiezen de ontsteking al half is ingedrukt, en dan hier met het aas van de vrijstelling eigenlijk vrij zeker weet dat er wel iemand gaat happen .

Maar ja dat kan ook helemaal verkeerd lopen als mol.


Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #473 Gepost op: 29-04-2021, 00:18:43 »
Als mol kun je ook wel in de dossiers kijken, er enorm slecht over liegen en dan haal je twee keer geld uit de kas.

Ik blijf het enorm lastig vinden, maar wat Philip hier doet is net zo goed mols als wat Lennart hier doet.  De hele verontwaardigde act van annelotte kan zelfs als mol tactiek worden gezien.

Ik kan maar geen keuze maken en daarom blijf ik bij annelotte , m’n schot voor de boeg

Ik sluit me hier aan bij Tarbozan. Ik zag 'm net terug die act, een beetje met de benen wiebelen en zeggen dat je er kotsmisselijk bent van die 10.000. Daar zie ik, samen met het zweren op de Leerdammer, wel een mooie mol-act in.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #474 Gepost op: 29-04-2021, 08:28:14 »
Ik sluit me hier aan bij Tarbozan. Ik zag 'm net terug die act, een beetje met de benen wiebelen en zeggen dat je er kotsmisselijk bent van die 10.000. Daar zie ik, samen met het zweren op de Leerdammer, wel een mooie mol-act in.

Afgezien van het theatrale effect: geen van deze acties kost de pot geld. Sterker nog: ze zetten het geweten van de andere kandidaten onder druk en verminderen daarmee de bereidheid van kandidaten om in de dossiers te kijken of hoog te bieden. Ik zou een mol dat nog wel zien doen als het achteraf, nadat het kwaad al geschied is, gebeurde. Maar het zweren gebeurde toch voordat de opdracht gespeeld werd.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #475 Gepost op: 29-04-2021, 09:45:14 »
Vol op Annelotte nu.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #476 Gepost op: 29-04-2021, 23:19:52 »
Zelfde hier.  ::jaja::

Al moet ik de aflevering van vanavond nog zien.

Jaaah, ik ben eindelijk weer bij met kijken.
Zo knap, ze kunnen alle vier nog de mol zijn.  ::rofl:: Zowel hele molse als hele onmolse zaken. Bij allemaal.

Als ik alles voor mezelf op een rij zet, dan blijf ik bij Sven.  ::jaja:: Hij is voor mij de enige die geen 'grootverdieners-moment' of een zeer onmolse actie heeft gehad. En hij had het een-na-hoogste bod bij de dossiers; ook verdacht.

Sven is dus de mol voor mij, maar ik durf nog niet daarvoor mijn hand in het vuur te steken op een Leerdammer te leggen om daarop te zweren.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #477 Gepost op: 30-04-2021, 11:30:55 »
Sven: het woord mol staat op zijn voorhoofd qua houding, maar qua acties minder.

Hij heeft juist heel veel molacties ( zie topic of kijk alle afleveringen nog eens) Ik vond juist zijn houding in het begin onmols, maar als je weet dat hij de mol is, zie je toch dat hij vaak gespannen is op bepaalde momenten.  Ik verdacht hem pas bij afl.4 en ben toen weer terug gaan kijken.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #478 Gepost op: 30-04-2021, 11:46:51 »
Ben ik het eigenlijk niet mee eens ;D. Sowieso heb ik daarbij dit seizoen één klein kritiekpunt voor qua opdrachtverdeling en dat is dat een groot deel van de psychologische opdrachten die ze erin stoppen dit jaar geen mol nodig hadden. Voornamelijk als je kijkt naar opdrachten als de atoombunker en de bomstoel opdracht, dan hoefde de mol daar echt niets te doen om de opdracht te saboteren. Dus waarom zou je als mol daar dan moeite doen en niet jezelf tijdens die opdrachten focussen op het andere gedeelte van een mol zijn: niet verdacht worden. Door bij de atoombunker een beetje tegen te stribbelen, door bij de bomstoel de voice-over van Gilles niet op te volgen en door voor de gouden domino te gaan ipv een pasvraag.

Niet verdacht zijn  of weinig hoeven doen dat hoort op sommige momenten wel bij een mol. Maar ben het er niet mee eens dat deze opdrachten geen mol nodig hebben. En een mol die weinig (mols) doen als tactiek heeft en ook nog eens  10.000 euro uit de pot trekt voor een vrijstelling daarvan hoop ik echt niet dat hij de mol is. Lijkt me ook voor de mol zelf niet leuk.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #479 Gepost op: 30-04-2021, 18:54:36 »
Niet verdacht zijn  of weinig hoeven doen dat hoort op sommige momenten wel bij een mol. Maar ben het er niet mee eens dat deze opdrachten geen mol nodig hebben.
Hoezo ben je het daar niet mee eens? Bij de atoombunker is er letterlijk geen enkele kandidaat geweest die heeft gezegd: wie gaan voor het geld ipv een vrijstelling voor onze groep. En ook bij de bomstoel opdracht was de kans dat een kandidaat hier het geld pakt immens klein.

Citaat
En een mol die weinig (mols) doen als tactiek heeft
Alleen als het gaat om deze psychologische opdrachten waarbij de pasvragen/vrijstelling het molwerk al doen. Tijdens de andere reguliere opdrachten stikt het van de molacties. Hypnose die niet aanslaat en later opeens wel heel goed aanslaat, heel lang weg zijn bij het druiven plukken + te weinig in de glazen hebben, tijd rekken bij de herfstbeelden + opdrachten verkeerd uitvoeren, origami vage instructies geven, bubbelvoetbal, op z'n handen landen in de Takeo clip, neerstorten met het vliegtuig etc. etc.

Citaat
en ook nog eens  10.000 euro uit de pot trekt voor een vrijstelling daarvan hoop ik echt niet dat hij de mol is. Lijkt me ook voor de mol zelf niet leuk.
Reden dat ik ook tegen veilingopdrachten bent omdat de mol eigenlijk het altijd fout doet. Het is óf een te makkelijke sabotage óf de mol is niet verantwoordelijk voor de molactie. Ik zou het de mol in ieder geval vergeven welke keuze die ook heeft gemaakt. Los van of je het leuk vind of niet kan je wel objectief kijken en concluderen dat het net iets te toevallig is hoe mooi alles klopt voor Lennart voor deze actie. En juist daarom is ie wel de mol  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human