Poll

Wie is de Mol?

Annelotte
24 (15.1%)
Lennart
86 (54.1%)
Sven
49 (30.8%)

Totaal aantal stemmen: 159

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 56483 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #400 Gepost op: 25-04-2021, 19:19:56 »
Nog steeds Lennart.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #401 Gepost op: 25-04-2021, 19:41:49 »
Aflevering 6 staat voor de deur en ik ben nog altijd in dubio. Iedereen kan het voor mijn gevoel nog zijn. Daarom heb ik voor mezelf een overzicht proberen te maken van wat ik per kandidaat de 3 sterkste reden vind die vóór diegene spreekt en wat de 3 sterkste redenen zijn om die persoon uit te sluiten als Mol.

Het vervelende: iedereen heeft wel supermolse momenten en voor niemand heb ik drie écht overtuigende argumenten kunnen vinden. Uiteindelijk vind ik de redenen tegen Annelotte misschien het minst overtuigend, en is zij daarmee het meest verdacht. Sven zou ook nog kunnen. Of Lennart :P Uiteindelijk vind ik hem de beste argumenten vóór hebben, maar ook de sterkste argumenten tegen.

Ik denk dat ik deze aflevering voor Annelotte ga ::jaja:: Maar zij het wel samen met Philip het vaakst én het meeste geld binnen... :-\\ Aargh ;D
...óf niet!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #402 Gepost op: 25-04-2021, 19:57:35 »
Voor aflevering 6:
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #403 Gepost op: 25-04-2021, 20:09:22 »
Terwijl de kandidaten in België al in Oost-Duitsland zijn, kies ik in Nederland toch nog even mijn Mol: Lennart ::bravo::
...óf niet!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #404 Gepost op: 25-04-2021, 20:59:23 »
Ooeeeh van Annelotte naar Lennart veranderd, Pac? Welkom in de tunnel!  ::bravo::

Er kan weer gestemd worden!
« Laatst bewerkt op: 25-04-2021, 21:36:57 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #405 Gepost op: 25-04-2021, 21:36:58 »
Lenniboy!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #406 Gepost op: 25-04-2021, 22:16:48 »
Lennart, zeker en vast!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #407 Gepost op: 25-04-2021, 22:44:25 »
Sven

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #408 Gepost op: 25-04-2021, 22:57:28 »
Ik ben eruit, Philip!

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #409 Gepost op: 25-04-2021, 23:11:01 »
Sven
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #410 Gepost op: 25-04-2021, 23:19:33 »
Lennart. Liet het vliegtuig crashen en jat bijna zonder te verblikken of verblozen 10.000 euro uit de pot voor een vrijstelling die hij helemaal niet nodig heeft.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #411 Gepost op: 25-04-2021, 23:24:25 »
Annelotte  ::ok::

Edit:
Ook nog even de motivatie:

Na Wurst-gate ben ik toch weer terug bij Annelotte. En hoewel ze weinig mol punten scoorde, heeft deze aflevering me niet meer van haar af kunnen brengen.

Dat snel over de touwtjes heen kletsen bij het kunstwerk was wel een heel opvallend moment. Dat deed ze precies zo bij het bingewatchen met “storm op komst”.

Dat parcours afleggen met het vliegtuigje voor 500 eur vind ik een relatief lage prijs om eens flink de held uit te hangen. Ze kan zich proberen overdacht te maken bij Sven en Philip. Precies  de twee kandidaten die haar verdenken.

Na wat heen en weer gezwabber tussen Annelotte en Jasmien, pak ik nu de krentenbollen en thermosfles in, en ga vol de Annelotte tunnel in.  ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 26-04-2021, 08:23:36 door annebeestje »

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #412 Gepost op: 25-04-2021, 23:27:40 »
Ik blijf ook bij Lennart. Wederom subtiel gemol, nu weer bij het vliegtuig. Doet zo zijn best als piloot, maar zodra het moeilijkste stuk (de landing) aanbreekt, gaat hij mee in de paniek van Jasmien, negeert de alarmen etc. en stuurt het vliegtuig zo het bos in. Game over.
Bij die €10000 twijfel ik of dat niet te obvious is, maar Lennart is eigenlijk nooit echt duidelijk verdacht gemaakt. Alle koplampen staan al tijden op Sven en Philip. En Lennart wordt weer onverdacht gemaakt bij de test door te insinueren dat Jasmien gegokt heeft er vol op hem is uitgegaan. Ik denk dat Jasmien de test op een ander heeft gemaakt, maar dat ze dat bewust niet hebben laten horen.
Annelotte geloof ik eigenlijk niet meer. Als haar emoties bij opdracht 3 geacteerd waren, verdient ze echt een oscar.

Mocht Lennart komende aflevering afvallen, weet ik het echt niet meer.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2021, 23:29:30 door Rinusoide »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #413 Gepost op: 25-04-2021, 23:39:25 »
Die emoties van Annelotte hoeven geeneens geacteerd te zijn. Als mol weet je sowieso dat er een, wellicht meer mensen gaan kijken in de dossiers. Je kunt als mol daarop antciperen en niet kijken zodat je je kandidatendekmantel kunt inzetten door de verongelijkte te spelen.

Precies wat Annelotte nu deed met een sneer naar Philip erbij. Volstrekt overtuigend waardoor bij kans iedereen hier Annelotte wegstreept. Dat ze de opdrachten goed volbracht: leuk, maar als mol met voorkennis weet je dat er geboden gaat worden als een enkele vrijstelling (daar strooien ze niet mee) voorbij komt. Missie geslaagd pot geplunderd, het vizier op Philip en Lennart en door.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #414 Gepost op: 25-04-2021, 23:40:42 »
Dat ze de opdrachten goed volbracht: leuk, maar als mol met voorkennis weet je dat er geboden gaat worden als een enkele vrijstelling (daar strooien ze niet mee) voorbij komt. Missie geslaagd pot geplunderd, het vizier op Philip en Lennart en door.

Toch kon de Mol niet zeker weten dat de pot geplunderd zou worden. De hoogste bieder moest nog wel iemand aanwijzen die daadwerkelijk gekeken had.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #415 Gepost op: 25-04-2021, 23:44:46 »
Toch kon de Mol niet zeker weten dat de pot geplunderd zou worden. De hoogste bieder moest nog wel iemand aanwijzen die daadwerkelijk gekeken had.

We weten van twee van de vijf dat zij de dossiers hebben ingezien. Het is dan 40 om 60% dat de pot geplunderd gaat worden. Ik wil er wel aan dat de mol voor zijn/haar take gebriefd is over de tussenstand. Mocht nu niemand voor de mol zijn/haar take de dossiers ingezien te hebben zal de mol dat doen. Er moest en zou geboden worden op de kans een vrijstelling te kunnen bemachtigen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #416 Gepost op: 25-04-2021, 23:47:22 »
Moest en zou, dat weet ik niet. Er had ook spanning opgebouwd kunnen worden met de biedingen en dan langzaam ontdekken dat niemand gekeken had en er dus geen geld uit de pot ging.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #417 Gepost op: 25-04-2021, 23:52:22 »
Moest en zou, dat weet ik niet. Er had ook spanning opgebouwd kunnen worden met de biedingen en dan langzaam ontdekken dat niemand gekeken had en er dus geen geld uit de pot ging.

Dat zou echt een anticlimax zijn van heb ik jou daar. Vind ik ook niet fair tegenover de kandidaten. Maar de mol als productieassistent is wel een ding gebleken. Dus neig ik daar eerder naar dan wat anders.

Maargoed om iets te noemen: wat Lennart deed kan ook als mol. Doelbewust het hoogste bedrag noteren zodat er voor de kandidaten een gelijk speelveld ontstaat. We hebben in meerdere series gezien dat de mol zich super kandidaterig opstelt als het op een vrijstelling aan komt die van gene werkelijke waarde is voor de mol natuurlijk.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #418 Gepost op: 25-04-2021, 23:55:52 »
Precies. Door als Mol de vrijstelling te pakken, heb je drie voordelen: ten eerste trek je de pot een flink eind leeg, ten tweede komt het kandidaats over en ten derde voorkom je dat een van de kandidaten de vrijstelling pakt. Want als Mol heb je uiteindelijk toch ook emoties en zal je misschien vinden dat ze in deze fase allemaal dezelfde kans verdienen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #419 Gepost op: 25-04-2021, 23:56:11 »
Dat zou echt een anticlimax zijn van heb ik jou daar. Vind ik ook niet fair tegenover de kandidaten. Maar de mol als productieassistent is wel een ding gebleken. Dus neig ik daar eerder naar dan wat anders.
Hoezo? Het eindigt dan - net als met de doos van Pandora - in een euforiemomentje. Ik weet nog altijd niet wat die zware consequenties van vorig jaar waren :P De makers weten echt wel spanning op te bouwen hoor ::jaja::
...óf niet!