Poll

Wie is de Mol?

Annelotte
24 (15.1%)
Lennart
86 (54.1%)
Sven
49 (30.8%)

Totaal aantal stemmen: 159

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 56555 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #360 Gepost op: 20-04-2021, 08:02:33 »
Voor elk stukje dat ontbreekt gaat er alleen €100 van de opbrengst af.

De opdracht is om de puzzel van 500 stukjes eerder af te hebben dan de mol thuis gedaan had. Als je van de puzzel er 3 stukjes weggegooid, kan de puzzel nooit af. Dus hoe moeten we dat dan zien dat er voor elk ontbrekend stukje 100 euro van de te winnen som afgaat?

Een puzzel met 497 geplaatste stukjes en drie ontbrekende is in mijn Boek niet af...
Ik verwacht dat ze dat toch goed gekeurd zouden hebben en als dat eerder was dan de mol kregen ze de som minus 300 euro voor de ontbrekende stukjes.
Maar feitelijk is de puzzel niet af en zou de mol als ze letterlijk kijken een fieldday hebben bij deze opdracht.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #361 Gepost op: 20-04-2021, 09:23:13 »
Annelotte blijft voor mij de mol.

Het enige mogelijke alternatief is voor mij nog Sven. De rest zou me ten zeerste verbazen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #362 Gepost op: 20-04-2021, 11:32:43 »
Lennart of Sven.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #363 Gepost op: 20-04-2021, 13:03:03 »
De opdracht is om de puzzel van 500 stukjes eerder af te hebben dan de mol thuis gedaan had. Als je van de puzzel er 3 stukjes weggegooid, kan de puzzel nooit af. Dus hoe moeten we dat dan zien dat er voor elk ontbrekend stukje 100 euro van de te winnen som afgaat?

Een puzzel met 497 geplaatste stukjes en drie ontbrekende is in mijn Boek niet af...
Ik verwacht dat ze dat toch goed gekeurd zouden hebben en als dat eerder was dan de mol kregen ze de som minus 300 euro voor de ontbrekende stukjes.
Maar feitelijk is de puzzel niet af en zou de mol als ze letterlijk kijken een fieldday hebben bij deze opdracht.
Toen ze binnenvaarden stopte de klok voor de mol puzzel. Het kon goed zijn dat de mol toen aan 400/500 zat. Dus zouden de kandidaten wel kunnen winnen hebben met een paar missende stukjes (die dan weer wel per stuk wat geld gingen kosten). Zo was het toch denk ik?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #364 Gepost op: 20-04-2021, 19:17:29 »
Net pas gekeken. Blijf bij Annelotte, maar Sven komt terug op de radar. Misschien toch te vroeg afgeschreven. Ik ga de komende dagen eens goed nadenken.

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #365 Gepost op: 21-04-2021, 01:17:43 »
Lennart.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #366 Gepost op: 21-04-2021, 07:42:04 »
Sven
You'll never walk alone

Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #367 Gepost op: 21-04-2021, 09:54:31 »
Verdacht: Annelotte, Lennart (komt wel dichter bij elkaar..)
Optie: Philip
Niet: Jasmien, Sven, Samina
Verdacht: Annelotte en Lennart (is nu soort van gelijk).
de rest merendeels afgestreept..

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #368 Gepost op: 21-04-2021, 10:11:47 »
Pff ik zwabber ook maar wat rond met mijn verdenkingen.
De enige die ik echt niet verdenk ik Philip. De rest kan het wat mij betreft nog zijn. Ik heb nog steeds een open vizier.
Ik was eerder van mijn eerste gevoel Jasmien afgestapt, omdat ze te veel verdiende in alf 2. Maar dat heeft ze later toch weer bijgesteld. Daarom deze week maar weer eens terug naar het eerste gevoel: Jasmien ???

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #369 Gepost op: 21-04-2021, 12:44:31 »
Ik begrijp niet dat Lennart zo verdacht wordt.

Sven is de mol.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #370 Gepost op: 21-04-2021, 15:45:35 »
Ik blijf bij Annelotte. ::bravo::

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #371 Gepost op: 21-04-2021, 15:57:48 »
Ik blijf bij Annelotte. ::bravo::

Eindelijk zijn we het eens  ::bravo:: ::rofl::

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #372 Gepost op: 21-04-2021, 16:46:49 »
Wie verdacht jij vorige week dan?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #373 Gepost op: 21-04-2021, 16:50:12 »
Wie verdacht jij vorige week dan?

Oh ja jij zat lang op Katrien toch?

Schot-voor-de-boeg was Samina, maar sinds aflevering 1 op Annelotte. Moet wel zeggen dat ik afgelopen 2 afleveringen juist wat meer ben gaan twijfelen :O

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #374 Gepost op: 21-04-2021, 17:11:34 »
Ik had vooraf: Dami (als schot-voor-de-boeg-Mol kies ik graag de onwaarschijnlijkste), na 1: Philip, na 2: Katrien, na 3: Katrien, na 4: Annelotte.

Nu na 5 dus weer Annelotte, maar vérre van zeker.

Naast Annelotte heb ik Lennart ook altijd een goede optie gevonden maar ik blijf toch dat net-niet-gevoel houden bij hem. Hoe manipuleert hij? Dat zie ik niet.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #375 Gepost op: 21-04-2021, 18:08:03 »

Nu na 5 dus weer Annelotte, maar vérre van zeker.

Naast Annelotte heb ik Lennart ook altijd een goede optie gevonden maar ik blijf toch dat net-niet-gevoel houden bij hem. Hoe manipuleert hij? Dat zie ik niet.

Deze week sluit ik me 100% bij je aan. Over Lennart deel ik dezelfde mening.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #376 Gepost op: 21-04-2021, 22:40:12 »
Annelotte.

Na aflevering 1 had ik ook Lennart, maar ook ik zie totaal geen momenten waar hij (bewust) saboteert of stuurt in de groep. Daarna steeds Annelotte.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #377 Gepost op: 21-04-2021, 22:53:52 »
Annelotte of Sven
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #378 Gepost op: 22-04-2021, 15:27:55 »
Naast Annelotte heb ik Lennart ook altijd een goede optie gevonden maar ik blijf toch dat net-niet-gevoel houden bij hem. Hoe manipuleert hij? Dat zie ik niet.

Ik twijfel ook tussen Annelotte en Lennart, maar momenteel zit ik op Lennart. Hij zit vaak op een positie waar geen geld wordt verdiend en de hoeveelheid geld die hij binnenhaalt is schaars.
Er zijn echter twee merkwaardige momenten waar hij het als mol lijkt te laten afweten, namelijk bij 1) Annelotte's pleidooi voor pasvragen bij de Domino-opdracht 2) De bomstoelopdracht, waar hij een heel passieve rol heeft. Bij beide punten kan ik dit gedrag als mol wel verklaren.

1) Als hij de mol is, heeft hij de duo's gemaakt en lijkt elk duo een persoon te bevatten die waarschijnlijk voor pasvragen zou gaan (Sven, Philip, Jasmien). De sabotage zou dan zijn om de andere duo's voor pasvragen te laten gaan en zelf geen geld te verdienen. Het klinkt mager, maar het zou wel een tactiek zijn die geen geld oplevert en hem onder de radar houdt.
Wat opvalt is dat Lennart als eerste stemt op Samina en Philip om het eerste spel te spelen, terwijl Philip daarvoor min of meer toegeeft dat hij voor pasvragen is gegaan (‘Ik ben al twee keer ontsnapt aan de dood, jongedame’ tegen Jasmien, waarom zou je dat als argument opvoeren als je voor geld bent gegaan?).
Wat ik bovendien erg verdacht vind is dat de nadruk wordt gelegd op het feit dat Lennart voor geld wilde gaan, niet Annelotte. Waarom komen we alleen van dit duo te weten dat ze voor geld zijn gegaan en in het bijzonder dat Lennart op geld aanstuurde? Waarom hem onverdacht maken en bijvoorbeeld Sven of Annelotte niet?

2) Ik moest denken aan soortgelijke opdrachten in eerdere seizoenen, waar een vrijstelling te behalen was, bijvoorbeeld de opdracht in seizoen 4 bij de paardenraces, waar Hanne door de groep te manipuleren een vrijstelling won. De mol hield zich hier op de achtergrond. Vanaf dit moment stond Hanne ineens op mijn lijstje, ze kon naast onbevangen en spontaan zijn dus ook liegen en manipuleren.
Hetzelfde gevoel had ik bij deze opdracht: Sven is hierdoor hoger op mijn verdachtenlijst gekomen en Annelotte stond daar al. De onwaarschijnlijkheid dat de mol zich afzijdig houdt in zo'n voor het spelverloop belangrijke opdracht deed mij Lennart bijna afschrijven. Maar dat afzijdig houden van de mol bij een dergelijke opdracht is dus wel al eens eerder gebeurd.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #379 Gepost op: 22-04-2021, 15:46:40 »
Mooie verklaringen, vooral die over het domino.

Bij Lennart krijg ik ook het gevoel dat we niet alles van zijn persoonlijkheid te zien krijgen. We zien alleen die relaxte, vriendelijke jongen die veel steken laat vallen in opdrachten (of dus goed saboteert) en verder gemakkelijk en met speels plezier door het spel lijkt te fladderen. Hij amuseert zich rot (biecht aflevering 1, lekker omvallen in het opblaasbadje, spartelend ondersteboven bij het voetbal) en wil dat de sfeer in de groep goed blijft (bij de atoombunker), maar hoe verder hij komt hoe minder ik dat vertrouw.