Poll

Wie is de Mol?

Annelotte
24 (15.1%)
Lennart
86 (54.1%)
Sven
49 (30.8%)

Totaal aantal stemmen: 159

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 56325 keer)

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #280 Gepost op: 12-04-2021, 18:31:26 »
Sinds aflevering 2 tunnelvisie op Lennart  ;D
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #281 Gepost op: 12-04-2021, 18:48:11 »
Geen aflevering waar ik veel wijzer door werd, maar ik blijf bij mijn mol van het eerste uur Lennart.
Het blijft altijd wel verkeerd lopen bij hem, zowel in 4.1 als 4.2.
In de bomproef lag hij er verrassend vroeg uit, maar als mol wist hij wel dat - eens Annelotte en Sven op de bomstoelen zaten - die nooit voor het geld zouden gaan. Wellicht moest enkel Samina geëlimineerd worden als ze op een bomstoel gezeten zou hebben. De proef (tot 2x toe) niet snappen bij het begin maakt het beeld van de weinig effectieve kandidaat sterker.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #282 Gepost op: 12-04-2021, 20:07:01 »
De proef (tot 2x toe) niet snappen bij het begin maakt het beeld van de weinig effectieve kandidaat sterker.

Ja, ofwel is hij echt een beetje een onnozele kandidaat (maar hoe komt hij dan telkens een ronde verder?) ofwel is hij een gewiekste Mol die heel knap speelt dat hij het niet snapt. In het laatste geval denk ik dat er nog niet eens zo gek veel verdenkingen zijn kant opgaan.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #283 Gepost op: 12-04-2021, 20:21:58 »
Annelotte keldert op mijn lijstje van de top naar de bodem:

Verdacht
Philip en Jasmien

Misschien
Samina en Sven

Niet
Annelotte en Lennart

Ben wel benieuwd waarom? Ik vond haar juist heel tactisch en Mols spelen!

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #284 Gepost op: 12-04-2021, 20:24:34 »
In het laatste geval denk ik dat er nog niet eens zo gek veel verdenkingen zijn kant opgaan.

Ik denk dat Sven al op Lennart zit. Getuige zijn indringende blik naar Lennart nadat Gilles onthult dat er 5000 euro te verdienen valt met deze proef.
En van Jasmien zou het me na de maisproef ook niet verbazen, maar nog niet vol denk ik.
Maar idd, ik zie in hem ook een mol die niet al te veel verdacht wordt.


Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #285 Gepost op: 12-04-2021, 21:49:45 »
Annelotte is nog steeds mijn hoofdverdachte maar Lennart kan ook nog de mol zijn. Misschien een molduel Annelotte-Lennart?

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #286 Gepost op: 12-04-2021, 22:26:16 »
Verdenkingen na afl 1 (Jens afgevallen, Noah erbij)
Verdacht: 1. Katrien, 2. Lennart, 3. Dami, 4. Kevin, 5. Annelotte, 6. Philip
Uitgesloten: Samina, Jasmien, Sven, Noah

Verdenkingen na afl 2 (Dami en Kevin afgevallen)
Verdacht: 1. Lennart, 2. Katrien, 3. Philip
Uitgesloten: Samina, Jasmien, Sven, Noah, Annelotte

Verdenkingen na afl 3 (Noah afgevallen, Isidoor erbij)
Verdacht: 1. Lennart, 2. Philip, 3. Katrien
Uitgesloten: Samina, Jasmien, Sven, Annelotte, Isidoor

Verdenkingen na afl 4 (Katrien afgevallen)
Verdacht: 1. Philip, 2. Lennart, 3. Isidoor
Uitgesloten: Samina, Jasmien, Sven, Annelotte


Annelotte, Samina, Jasmien en Sven doen teveel goed voor de geldpot en heb ik al vaker op dingen betrapt die direct van invloed zijn op geld in de pot. Philip en Lennart wisselt per aflevering wie ik verdachter vind en wie minder verdacht. Dat Philip precies achter het Duitsland plaatje ging staan vind ik toch wel opmerkelijk. Isidoor was deze aflevering erg ondergronds en aangezien hij nog niets heeft bijgedragen aan de geldpot toch maar toegevoegd aan het lijstje. Pas als hij op een rode knop heeft gedrukt sluit ik hem weer uit.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #287 Gepost op: 12-04-2021, 23:43:09 »
Sinds afl.1 Sven of Samina. Ik hoop op Philip, de vriendelijke Gorilla, zo geweldig in your face  ;D

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #288 Gepost op: 13-04-2021, 00:19:48 »
Ben wel benieuwd waarom? Ik vond haar juist heel tactisch en Mols spelen!

Bij de voetbalopdracht heeft ze geen invloed. Ze had hier beter bij de strafschoppen kunnen staan: vragen fout beantwoorden en de bal niet tegenhouden. Ze doet hier te veel haar best en houdt zelfs een aantal ballen tegen voor het doel, wat vrij wonderbaarlijk is in het pak.

Bij het bingewatchen herkent ze direct alle series, waardoor het aantal te doorzoeken afleveringen vanuit het HBO aanbod al direct enorm verkleind wordt. Vervolgens ziet ze Sven’s aanwijzing. Benoemt ze direct dat hij vast aanwijzingen probeert te geven (nadat ze al eerder aangaf dat ze vast iets over het hoofd zagen en niet zomaar afleveringen moesten gaan bekijken). Ze had best kunnen vragen: Wat doet hij nou raar... Ze ziet toch nog een S van de aflevering van SpongeBob die ze makkelijk had kunnen missen. Doet bij de aflevering van GOT haar best om alleen de scènes met Jamie te bekijken terwijl Katrien duidelijk geen idee had wie Jamie was (had dus net zo goed een ander personage bijv Tyrion kunnen kiezen). Blijft Katrien aanmoedigen om op de Herfstbeelden te letten, had niet gehoeven: dan waren ze beide aftief met de series bezig en misten ze extra aanwijzingen sowieso.

Bij de bom wil de mol als hij op de bomstoel zit de bom laten ontploffen en anders sturen, maar op de achtergrond blijven. Annelotte staat enorm in de spotlights met haar 6 pasvragen en heeft nu 0 goodwill in een volgende opdracht.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #289 Gepost op: 13-04-2021, 09:51:40 »
Wat me ook niet lekker zit is dat Annelotte zo weinig bescherming krijgt van de montage. 'Moeten wij heiliger zijn dan de paus' was vorige week al de opening van haar scène met Lennart, en kwam nu ook weer langs in het begin. Ze kijkt Sven recht in zijn gezicht tijdens het Bingewatchen, maar ziet hem niet.
Plus weer 2x de meest voor de hand liggende molpositie, alleen bij het Bubbelballen liet ze er eens een aan zich voorbijgaan.

Ik hoop eigenlijk dat Annelotte het niet is, en de Mol net als vorig jaar wat meer onder de oppervlakte zit. Lennart of Samina, bijvoorbeeld.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #290 Gepost op: 13-04-2021, 11:43:00 »

Ik hoop eigenlijk dat Annelotte het niet is, en de Mol net als vorig jaar wat meer onder de oppervlakte zit. Lennart of Samina, bijvoorbeeld.

Lennart krijgt wel beschermen?
- Oei het lukt niet meer te liggen, ik val er ruim voor tijd vanaf
- Ja we moeten doorlopen, de stuk in de lucht laten we maar
- Kijk een wereldbol, van waar was Dami meer?

En ja, Samina valt weinig te beschermen want is gewoon een rustige kandidaat.

Het mooie aan de mol is net je de mol kan vinden door te kijken. Alina zag je vorig jaar ook heel duidelijk gewoon in beeld mollen (niet goed meedoen bij de fitness bijvoorbeeld).

Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #291 Gepost op: 13-04-2021, 12:57:02 »
Verdacht: Annelotte
Optie: Philip, Lennart, Katrien
Niet verdacht: Jasmien, Sven, Samina

Verdacht: Annelotte, Lennart (komt wel dichter bij elkaar..)
Optie: Philip
Niet: Jasmien, Sven, Samina

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #292 Gepost op: 14-04-2021, 00:12:31 »
Moeilijk. Annelotte blijft voor mij megaverdacht, net als Lennart. Maar aan de andere kant ook erg opvallend; ik wilde daarom voor Katrien gaan.  ::rofl::
Philip en Jantien: nog steeds een optie, maar ik denk het niet.

Oké. Keuzes maken. Gestemd op Sven!  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #293 Gepost op: 14-04-2021, 12:28:46 »
Tussenstandje maar, halverwege de week. Ik zet Annelotte niet op 1 maar op 2, omdat ze me toch teveel wordt gepresenteerd als de mol. Samina en Jasmien lijken me op dit moment de beste alternatieven.

1. Samina
2. Annelotte
3. Jasmien
4. Sven

Op enige afstand, niet uitgesloten:
5. Lennart
6. Philip

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #294 Gepost op: 14-04-2021, 12:49:40 »
Ja, ofwel is hij echt een beetje een onnozele kandidaat (maar hoe komt hij dan telkens een ronde verder?) ofwel is hij een gewiekste Mol die heel knap speelt dat hij het niet snapt. In het laatste geval denk ik dat er nog niet eens zo gek veel verdenkingen zijn kant opgaan.

Annelies bereikte ook gewoon de finale. Het is de mol België waar iedereen graag all-in gaat. Als je dat doet op de juiste mol kom je ver.

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #295 Gepost op: 14-04-2021, 13:35:42 »
Annelies bereikte ook gewoon de finale. Het is de mol België waar iedereen graag all-in gaat. Als je dat doet op de juiste mol kom je ver.

Ik denk dat je Annelies schromelijk onderschat.
Zij zit elk jaar (vanaf afl 3) op de juiste mol.
Maar dan ook elk jaar.
Een van de beste molspeurders die er rondlopen dus.
Dit jaar is Lennart haar mol.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #296 Gepost op: 14-04-2021, 16:15:01 »
1. Lennart
2. Philip
3. Jasmien

Annelotte is te eerlijk, Sven te kandidaats, en Samina laat te veel van zichzelf zien om de mol te zijn.

Verder moeten we ons eens gaan afvragen waarom de kandidaten steeds voor pasvragen gaan.
Het is wel makkelijk om dat af te schuiven op dat de makers het te makkelijk maken, maar is dit niet ook de schuld van de mol? Manipuleert de mol de groep tussendoor niet zo dat iedereen steeds voor zichzelf gaat? Is de mol zo ondergronds dat niemand echt zeker is van zijn mol?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #297 Gepost op: 14-04-2021, 22:37:55 »
Bij mij is Annelotte ook erg gekelderd op mijn lijst, om de redenen die widm1992 noemt. Blijft natuurlijk verdacht wat ze in 4.3 deed, maar voor mij nemen de argumenten om haar niet te verdenken ook toe.

Aan de andere kant geldt dat voor iedereen eigenlijk. Misschien moet ik ook maar een ranking maken (dat kan de volgende keer weer anders zijn hoor).  ;D

1. Sven!
2. Lennart
3. Annelotte
4. Philip
5. Jasmien
6. Samina

En toch, ik durf niemand echt uit te sluiten als mol!  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #298 Gepost op: 14-04-2021, 22:52:24 »
Ik weet het echt niet meer. Ik zat eerst op Sven, toen begon ik te tunnelen op Annelotte, maar die deed toch ook wat onmolse dingen in deze aflevering. Is het dan toch Lennart? Ik ga denk ik dit seizoen elke aflevering wisselen van mol.  :P

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #299 Gepost op: 14-04-2021, 23:09:56 »
Ik blijf nog steeds lekker zitten op Lennart ;-)))
Meer L