Poll

Wie is NIET de Mol?

Annelotte
50 (59.5%)
Lennart
14 (16.7%)
Sven
20 (23.8%)

Totaal aantal stemmen: 69

Auteur Topic: [poll] Wie is NIET de Mol?  (gelezen 10248 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #100 Gepost op: 30-04-2021, 17:35:19 »
Philip en Annelotte zeker niet.

Sven zou nog heeeel misschien kunnen, maar het is Lennart ;D

Hetzelfde hier.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #101 Gepost op: 30-04-2021, 17:43:58 »
Wow!

De persoon die het voor mij het duidelijkst niet meer kan zijn krijgt hier in de poll de minste stemmen...  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #102 Gepost op: 30-04-2021, 22:18:35 »

Mooi overzicht!  ::ok::
En wat ik ook anti-mols van Annelotte vind, is dat ze hoogstpersoonlijk voor die laatste aanwijzing zorgt in het vliegtuig om te kunnen landen. Dat het vliegtuig crasht, lijkt mij niet haar schuld.


De meeste debutanten halen geen succesvolle manuele landing in de simulator, ondanks de instructies... Normaal kan zo'n toestel alsook de sim in optimale omstandigheden landen op autopiloot  (autoland)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #103 Gepost op: 2-05-2021, 17:09:12 »


Tijd voor een update van deze theorie na aflevering 5! Ik liep nog een beetje achter, dus aflevering 6 volgt dadelijk ook nog.

Opdracht 1 - De videoclip van Takeo Ischi
- MOLPOSITIE: Je kan volgens mij bij elke act wel makkelijk saboteren. Enkel bij het bier en de worsten is het een beetje moeilijker om dit subtiel te doen.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Samina en 0,5 kandidatenpunten aan Annelotte.
- In deze opdracht zijn er veel voorbereidingen en repetities die allemaal wel goed kunnen zijn geweest, maar uiteindelijk draait alles om de definitieve versie. Ik kan dus niet anders dan enkel punten op basis daarvan te geven.
- Acts die succesvol waren: het dansen (Lennart en Philip), het bier klinken (Samina), het zagen (Jasmien en Annelotte) en het worsten draaien en rond Takeo Ischi gooien (Jasmien, Annelotte en Samina).
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Lennart en Philip en 2 kandidatenpunten aan Jasmien, Annelotte en Samina
- Sven werd aangeduid als regisseur en deed dit goed. Dus daar mag ook een beloning voor zijn.
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Sven

Opdracht 2 - Het duel tegen de Mol
- MOLPOSITIE: Lijkt me niet van toepassing in deze opdracht.
=> Dat betekent dat ik niemand kandidatenpunten geef.
- Tussenstop 1 - Adem inhouden: Lennart, Annelotte en Jasmien slagen er niet in om de Mol te verslaan. Echter doet Annelotte niet eens een poging. Ik denk dat je als Mol dit beter wel doet zodat je minder opvalt en toch nog een extra minuut tijd kan rekken.
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Annelotte
- Tussenstop 2 - Waterpistoolminigolf: Sven slaagt erin de Mol te verslaan. Samina en Philip doen goede pogingen.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Sven
 - Bij het laatste live duel geef ik geen punten. Hier hebben we te weinig informatie voor.

De Wie is de Mol NIET?-tussenstand na aflevering 5


Topkandidaat Samina heeft helaas het spel moeten verlaten waardoor bovenaan Annelotte met duidelijke voorsprong op nummer 1 staat. Op nummer 2 staat met 9,5 punten Jasmien. Onderaan vinden we naar traditie weer Philip, Sven en als laatste Lennart terug. Opmerkingen en verbeteringen zijn zoals altijd weer welkom om mij op scherp te houden  ;D
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #104 Gepost op: 2-05-2021, 18:12:01 »
2,5 kandidaatpunten voor Annelotte bij de videoclip is wel heel veel... Ze stond ook niet bij de worsten, dus dat klopt volgens mij niet.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #105 Gepost op: 2-05-2021, 18:50:15 »
Ik snap de verwarring, maar Annelotte heeft net zoals Jasmien voor de opname geholpen met het 'maken' van de worsten. Uiteindelijk deed Samina tijdens de opname wat er moest gebeuren, maar deed ze dat ook dankzij de hulp van Annelotte en Jasmien ;)


Tijd voor een update van deze theorie na aflevering 6!

Opdracht 1 - De zeven verschillen
- MOLPOSITIE: Je zou kunnen zeggen dat de positie om wel of niet te verdubbelen de ideale positie is, maar het kan natuurlijk ook nuttig zijn om verschillen niet op te merken om het bedrag dat eventueel verdubbeld kan worden zo laag mogelijk te houden. En wat was er gebeurd als Annelotte het verschil met de touwtjes wel had aangeduid? Ik ga hier dus geen rekening mee houden.
=> Dat betekent dat ik niemand kandidatenpunten geef.

- Ronde 1: Om de verhoudingen met de andere ronde gelijk te houden, zijn er bij elke ronde 2 factoren (elk max 1 punt te verdienen):
Factor 1 - Op pad: Annelotte en Sven werken goed samen. Annelotte zoekt naar de verschillen terwijl Sven voor een goede verdediging zorgt en er ook in slaagde iemand af te schieten.  Het verschil bij de olifant werd benoemd door Annelotte, het oor werd bevestigd door Annelotte, maar de trui wordt benoemd door Jasmien en genegeerd door Annelotte.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Sven en 0,5 kandidatenpunten aan Annelotte.
Factor 2 - Hulp: Philip slaagt erin aanvallers lang bezig te houden, vooral in het begin door de aanvaller 5 minuten lang bezig te houden. Jasmien zorgt voor heel goede communicatie met Annelotte door het verschil bij de olifant te bevestigen, het oor te benoemen en ook de trui te benoemen. Lennart is redelijk afwezig en laat ook een aanvaller veel te snel gaan.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Jasmien en Philip.

- Ronde 2: Ook hier hetzelfde systeem.
Factor 1 - Op pad: Jasmien en Lennart doen het foutloos. Bij het mens op de vinger benoemt Jasmien meteen het verschil en omschrijft Lennart het goed voor Annelotte. Bij de bril komen de dames samen toevallig op het goede verschil, bij het roze ventje benoemt Jasmien het verschil en bij de auto komen de dames samen op het verschil. Ook Lennart doet zijn werk goed, want hij verdedigt zeer goed en schiet een aanvaller af.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Jasmien en Lennart.
Factor 2 - Hulp: Annelotte neemt hier de leiding en bevestigd het verschil bij het mens op de vinger en bij het roze ventje. Bij de bril komt ze samen met Jasmien toevallig op het goede antwoord en bij de auto komen ze er ook samen op. Philip deed hier het geheugenspelletje minder goed dan ervoor en ook de redelijk afwezige Sven hielp hier zeker niet goed.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Annelotte en 0,5 kandidatenpunten aan Philip.

- Verdubbeling: Die verloopt niet zo heel goed, zowel bij Philip als bij de kandidaten die achterbleven.
=> Dat betekent dat ik niemand kandidatenpunten geef.

Opdracht 2 - De vluchtsimulator
- MOLPOSITIE: Als Mol kan je het beste in het vliegtuig zitten. Je kan daar heel veel naar de toren bellen en met een laag bedrag landen of alles bijna perfect doen en met een hoog bedrag de landing verkeerd laten gaan. Ook in de hangar kan je goed mollen, maar je hebt geen rechtstreekse invloed op het geld wat je in het vliegtuig wel hebt.
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Annelotte, Philip en Sven.

- In het vliegtuig:
Factor 1 - Opstijgen (max. 0,5 punten): Verloopt prima
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Jasmien en Lennart.
Factor 2 - Tussentijdse problemen + brandstof (max. 1 punt): Tussentijdse problemen worden goed opgelost.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Jasmien en Lennart.
Factor 3 - Landen (max. 0,5 punten): Gaat helemaal fout bij beide piloten.
=> Dat betekent dat ik niemand kandidatenpunten geef.

- In de hangar:
Factor 1 - Opstijgen (max. 0,5 punten): Verloopt prima
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Annelotte, Philip en Sven.
Factor 1 - Tussentijdse problemen en brandstof (max. 1 punt): Sven zorgde voor een tegenligger en een zware storm. Philip voor een elektriciteitspanne en een motorbrand.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Annelotte en 0,5 kandidatenpunten aan Philip en Sven.
Factor 3 - Landen (max. 0,5 punten): Dankzij Annelotte konden ze instructies doorgeven aan Jasmien en Lennart.
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Annelotte.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #106 Gepost op: 2-05-2021, 18:50:25 »
Opdracht 3 - De dossiers
- Je kan hier als Mol heel goed mollen door te kijken in de dossiers, maar ook door te bieden. Ik kan hier dus geen anti-molacties terugvinden waardoor ik ook geen kandidatenpunten kan uitdelen.

De Wie is de Mol NIET?-tussenstand na aflevering 6

Alweer viel een duidelijke kandidaat volgens deze theorie af. Daardoor staat Annelotte bovenaan met maar liefst een voorsprong van 7 punten op de traditionele laatste 3 waarbij Lennart na enkele afleveringen nog steeds laatste staat. Opmerkingen en verbeteringen zijn zoals altijd weer welkom om mij op scherp te houden  ;D
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #107 Gepost op: 2-05-2021, 19:58:10 »
Voor aflevering 7:
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #108 Gepost op: 2-05-2021, 22:06:22 »
Er kan terug gestemd worden!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #109 Gepost op: 2-05-2021, 23:30:22 »
Lennart absoluut niet de mol

Annelotte is het denk ook niet maar zal niet zwaar verbaasd zijn als ze het wel blijkt te zijn

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #110 Gepost op: 3-05-2021, 10:46:22 »
Ik zou enkel Sven durven te stemmen hier. Mijn gevoel blijft bij Annelotte maar mijn verstand neigt naar Lennart als sluwe mol.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #111 Gepost op: 3-05-2021, 10:46:53 »
Ik durf enkel zeggen dat Annelotte het niet is.


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #112 Gepost op: 3-05-2021, 15:27:31 »
Sven absoluut niet, Lennart kan toch ook echt niet?

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #113 Gepost op: 3-05-2021, 20:37:02 »
De mol is geen vrouw  ;D
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #114 Gepost op: 3-05-2021, 20:42:44 »

Tijd voor een update van deze theorie na aflevering 7! De laatste keer!

Opdracht 1 - Kiezelstenen in het sprookjesbos + Sprookjes voorlezen
- MOLPOSITIE: Op papier vind ik dat je hier bij beide deelopdrachten heel goed kan mollen. Maar door in het sprookjesbos kan je misschien net iets effectiever mollen door niet zuinig om te gaan met kiezelstenen, de opdracht te doen mislukken waardoor je met broodkruimels verder moet of door 'per ongeluk' kiezelstenen een keer niet goed te leggen, ook al is dat een groot risico. In de andere groep kan je niet meer doen dan gewoon het spoor te volgen en bij je eigen deelopdracht ben je enorm afhankelijk van je medekandidaat en de kinderen.
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Sven en Philip.

- Sprookjes voorlezen: Sven en Philip kregen elk een verhaal, maar konden wel samenwerken. Er kon 2 keer 1.000 euro worden verdiend en dat lukte 1 keer.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Sven en Philip.

- Kiezelstenen in het sprookjesbos: Lennart en Annelotte deden hier alles zeer goed. Er werd goed samengewerkt waardoor Sven en Philip het spoor makkelijk konden volgen. Echter waren die twee even in de war tijdens een deel van de route waar Lennart de kiezelstenen had gegooid. Probeerde hij hier te mollen? Bij de tussenopdracht waar extra kiezelstenen konden worden verdiend, vulden ze elkaar ook goed aan. Ondanks dat de meeste voorwerpen dankzij Annelotte juist lagen, ging het bijna fout aan het einde. Gelukkig kon Lennart er toch voor zorgen dat ze slaagden.
=> Dat betekent dat ik 1,5 kandidatenpunten geef aan Lennart en Annelotte.

Opdracht 2 - Verstoppertje
- MOLPOSITIE: Afhankelijk van de vorige opdracht, maar je kan hier in beide groepen perfect mollen. Ofwel laat je het één keer misgaan tijdens een opdracht, ofwel doe je er alles aan om ze tegen het lijf te lopen.
=> Dat betekent dat ik niemand kandidatenpunten geef.
- Iedereen deed hier alles perfect. Lennart en Annelotte voerden de ene na de andere opdracht goed uit en Sven en Philip konden ze niet opmerken.
=> Dat betekent dat ik (hoe nutteloos het ook is) iedereen 1 kandidatenpunt geef.
- Maar, stel dat de laatste opdracht niet was gelukt, dan waren ze al het geld kwijt. Opvallend is dus dat Philip voorstelt om naar buiten te gaan en dat Sven daar heel makkelijk in meegaat. Hierdoor kregen Lennart en Annelotte alle vrijheid om zich in de kast te verstoppen...
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Sven en Philip.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #115 Gepost op: 3-05-2021, 20:42:50 »
Opdracht 3 - Pasvragen in het hotel
- MOLPOSITIE: niet van toepassing aangezien iedereen steeds doorschuift.
=> Dat betekent dat ik niemand kandidatenpunten geef.

- Ik ga 0,5 kandidatenpunten toekennen aan de kandidaat die een woord kon raden. Ik zou ook punten kunnen geven aan de kandidaat die de woorden moest omschrijven, maar het kan natuurlijk ook tactiek zijn om 2 woorden te laten raden en de derde bewust de mist in te gaan. Enkel bij wie het volledig juist ging, geef ik dit een punt.

- Ronde 1 - Lennart: Philip moet woorden omschrijven, Annelotte en Sven moeten woorden raden. Annelotte raadt de woorden 'rozenblaadjes' en 'pedaalemmer'. Toen er om verduidelijking werd gevraagd bij het woordje 'dekbedovertrek' ging Philip helaas de mist in door euh te zeggen.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Annelotte.

- Ronde 2 - Sven: Lennart moet woorden omschrijven, Philip en Annelotte moeten woorden raden. Hier ging het heel snel, want Lennart vloog meteen naar beneden. Een brutale molactie? Of onhandigheid van een kandidaat?
=> Dat betekent dat ik niemand kandidatenpunten geef.

- Ronde 3 - Annelotte: Sven moet woorden omschrijven, Lennart en Philip moeten woorden raden. Sven durfde niet naar beneden waardoor er niet veel gebeurde.
=> Dat betekent dat ik niemand kandidatenpunten geef.

- Ronde 4 - Philip: Annelotte moet woorden omschrijven, Sven en Lennart moeten woorden raden. Annelotte slaagt erin alle woorden perfect te omschrijven. Sven raadt het woord 'badjas' en Lennart de woorden 'nachtkastje' en 'slipje'.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Annelotte en Lennart en 0,5 kandidatenpunten aan Sven.

De Wie is de Mol NIET?-eindstand

We zijn weer aan het einde van deze theorie aangekomen! Waar Alina vorig jaar met een iets minder accurater 'model' tot en met aflevering 3 redelijk bovenaan bleef, werd na aflevering 4 duidelijk hoe ze onderaan eindigde en steeds een grotere 'achterstand' kreeg. Dit jaar werkte ik veel accurater door met factoren te werken waardoor iedereen steeds evenveel kans maakte op kandidatenpunten, ook al zaten ze niet altijd in dezelfde opdracht.

Deze theorie geeft aan dat Lennart de Mol is en Annelotte zeker een kandidaat moet zijn. Maar deze eindstand geeft volgens mij ook exact aan wat de meesten denken doordat het verschil tussen Lennart en Sven zo klein is. Maar 1,5 kandidatenpunten! Het belooft een spannende finale te zijn, maar de Mol is volgens deze theorie Lennart. Ik plaats later deze week nog een overzicht van alle onmolse acties per finalist waarbij ik overbodige dingen heb weggelaten (kan je zien door '(...)' dat ik daar zal plaatsen). Ik heb alvast een overzicht naar een update van elke aflevering zodat jullie alles makkelijk kunnen teruglezen:
Aflevering 1
Aflevering 2
Aflevering 3
Aflevering 4
Aflevering 5
Aflevering 6
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #116 Gepost op: 3-05-2021, 21:41:28 »
Kan me helemaal vinden in die theorie.
Sven als mol, het kan, en ik zou het zeer knap gespeeld vinden van hem.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #117 Gepost op: 3-05-2021, 23:35:46 »
Annelotte niet, denk ik...
Lennart zou nog kunnen, maar toch ook niet.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #118 Gepost op: 4-05-2021, 13:42:51 »


Overzicht per finalist



In bijlage vinden jullie een pdf-document waarin alle acties van de voorbije afleveringen waar men kandidatenpunten voor heeft gekregen staan opgesomd per finalist.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #119 Gepost op: 4-05-2021, 17:26:59 »
Annelotte
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human