Poll

Wie is NIET de Mol?

Annelotte
50 (59.5%)
Lennart
14 (16.7%)
Sven
20 (23.8%)

Totaal aantal stemmen: 69

Auteur Topic: [poll] Wie is NIET de Mol?  (gelezen 10205 keer)

Online Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #40 Gepost op: 4-04-2021, 21:39:04 »
Er kan weer gestemd worden!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #41 Gepost op: 4-04-2021, 22:56:56 »
Lennart - overtuigt Annelotte voor het gouden blokje.
Jasmien - is wel heel enthousiast met die teckel te raden. De enige verklaring die ik hiervoor kan geven moest ze de Mol zijn is dat Katrien haar er die ochtend al op had geattendeerd. Die lijkt er dan alleen totaal niet op te reageren. (Of mochten alle kandidaten meeraden?)
...óf niet!

Online Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #42 Gepost op: 5-04-2021, 22:36:38 »


Met uitzonderlijke vertraging is hier een update van deze theorie na aflevering 2. Later deze week zal aflevering 3 volgen  ;)

Opdracht 1 - Het pianoconcert en de carpool karaoke
- MOLPOSITIE: In principe heb je bij de piano's invloed op 4.000 euro + het indrukken van de valse noot om de carpool karaoke moeilijker te maken, maar ook daar heb je genoeg mogelijkheden om te mollen door woorden slecht uit te beelden en niet goed te zingen. Een kandidaat is hier sterk afhankelijk van de eigen muzieksmaak en aangezien er bij beide opdrachten genoeg mogelijkheden zijn om te mollen, wil ik hier geen onderscheid in maken. Bij de volgwagen zijn er al minder mogelijkheden om te saboteren doordat er nog iemand bij jou in de auto zit die het misschien wel heel goed kan doen en dan sta je buitenspel als Mol. Dit lijkt me van de 3 mogelijke molposities zeker de minst goede.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Jasmien en Dami.
- Vorig jaar kreeg ik de feedback dat als de groep werd opgesplitst in 2 opdrachten ik er meer rekening mee moest houden dat het totaal aantal mogelijke punten gelijk bleef. Daar heb ik deze keer goed aan gedacht waardoor er bij elke groep maximum 2 punten is te verdienen (met molpositie erbij 3).

Carpool Karaoke: hier heeft elke kandidaat 1 keer gezongen en 3 keer een woord uitgebeeld. Om de verhoudingen met de andere deelopdrachten gelijk te houden, zijn er bij elke opdracht 2 factoren (elk max 1 punt te verdienen):
- Factor 1 - Zingen: Elke kandidaat die boven 500 euro bij elkaar kon zingen, verdient een kandidatenpunt. Samina zong 825 euro bij elkaar en Noah 630 (dit werd niet verdiend, maar dat komt door een andere factor). Sven zong 0 euro bij elkaar en Lennart 346 euro, dus zij krijgen geen kandidatenpunt.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Samina en Noah.
- Factor 2 - Woorden uitbeelden: Elke kandidaat waarvan alle woorden werden geraden, krijgt 1 kandidatenpunt. Bij 2 woorden 0,5 kandidatenpunten en bij 1 of 0 woorden geen kandidatenpunten. Samina haar woorden werden alle 3 geraden dus zij krijgt een kandidatenpunt. Van Noah, Sven en Lennart werden elk 2 woorden geraden, dus zij verdienen 0,5 kandidatenpunten.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Samina en 0,5 kandidatenpunten aan Noah, Sven en Lennart.

Volgauto: Ook hier zijn weer 2 factoren:
- Factor 1 - Geld verdiend: Er waren in totaal 4 liedjes waarvan er bij 2 liedjes niet alle woorden werden geraden.
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Jasmien en Dami.
- Factor 2 - Aantal woorden geraden: In totaal raadt Dami 5 woorden en Jasmien er 4. Dami raadde altijd het eerste woord in het begin van een ronde terwijl Jasmien 2 keer het laatste woord heeft geraden. Daarom geef ik Jasmien hier 1 punt en Dami 0,5 punten.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Jasmien en 0,5 kanddiatenpunten aan Dami.

Pianoconcert: Ook hier weer 2 factoren:
- Factor 1 - Het concert: Philip, Katrien en Annelotte verdienen elk 1.000 euro door niet meer dan 3 fouten te maken op het concert.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Philip, Katrien en Annelotte.
- Factor 2 - Het oefenen: Hier kan ik enkel kijken naar wat we zien in de montage. Philip drukt vaak op de valse noot en was geen makkelijke leerling. Kevin was al een iets makkelijkere leerling met de hulp van Annelotte, maar zij heeft hem ook iets verkeerd aangeleerd. Dit werd gelukkig nog verbeterd door Katrien.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Katrien en 0,5 kandidatenpunten aan Annelotte en Kevin.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Online Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #43 Gepost op: 5-04-2021, 22:36:58 »
(nieuwe post door het overschrijden van 5.000 tekens)

Opdracht 2 - De oberbrigade
- MOLPOSITIE: Hier zijn meerdere molposities die niet zo ideaal zijn. Als je vertrekt met 2 glazen, dan heb je gedurende de hele opdracht maar invloed op 2 glazen (400 euro) terwijl je bij de 2 deelopdrachten telkens invloed hebt op 6 glazen (1.200 euro). Het klopt wel dat je het tempo kan bepalen en daardoor de groep kan vertragen of juist versnellen om zo glazen bij anderen kapot te laten gaan. Bij de laatste deelopdracht is het ook niet zo handig om samen met een andere kandidaat druiven te moeten pletten, want daar word je gedwongen moeite te doen omdat je dit samen met een andere kandidaat doet.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Samina en Noah en 0,5 kandidatenpunten aan Sven, Annelotte, Katrien en Dami.

Factor 1 - Verdiende glazen:
- Starters: In plaats van verdiende glazen kijk ik hier naar hun rol binnen de groep en het tempo. Sven zou als Mol de perfecte tactiek gebruiken: zelf je best doen voor maar 400 euro, maar wel heel snel wandelen waardoor anderen niet meer kunnen volgen en er glazen kapotgaan. Katrien gaat mee met dat idee. Samen lopen ze voorop terwijl Dami en Annelotte al snel achterlopen. Die laatste lag zelfs al heel snel uit het spel. Als Mol heb je dan heel de opdracht geen invloed meer. Dami hangt er een beetje tussenin en geeft aan trager te willen wandelen.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Annelotte en 0,5 kandidatenpunten aan Dami.
- Wijn proeven: Eerste ronde was succesvol verlopen, maar de tweede ronde niet.
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Philip, Jasmien en Kevin
- Wijn pletten: Hier ging alles heel goed!
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Lennart, Samina en Noah

Factor 2 - Glazen die effectief geld waard zijn:
- Per wijnglas dat geld heeft opgeleverd is 0,5 kandidatenpunten waard:
0 glazen: Annelotte, Dami, Jasmien, Lennart en Philip
1 glas: Katrien en Kevin
2 glazen: Noah, Samina en Sven
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Noah, Samina en Sven en 0,5 kandidatenpunten aan Katrien en Kevin

Opdracht 3 - De atoombunker
- Ik heb besloten bij deze opdracht geen kandidatenpunten uit te delen. Een kandidaat kan hier net zoals een Mol met veel plezier voor een vrijstelling willen gaan 😉


De Wie is de Mol NIET?-tussenstand na aflevering 2

Tip: vergroot de afbeelding door op de afbeelding te klikken.

Uit de tweede tussenstand komen Samina, Noah en Annelotte als minst verdachte kandidaten naar voren en op plaats 4 staat Jasmien. Met 1 punt minder staat Lennart achter haar. Onderaan de rangschikking staan nog steeds Katrien, Philip en Sven.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #44 Gepost op: 6-04-2021, 10:07:19 »
Niet: Lennart, Philip, Sven, Katrien

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #45 Gepost op: 8-04-2021, 14:45:54 »
Niet Sven. Waarschijnlijk ook niet: Jasmien, Lennart, Philip, Samina.

Maar dat klopt niet meer met wat ik hier heb ingevuld... Mag je je stem nog wijzigen? Idem bij de Wie is de Mol-poll.


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #46 Gepost op: 8-04-2021, 15:20:52 »
Sven: Probeert zich verdacht te maken, maar valt door de mand als kandidaat door frustraties bij de plateaus en de dominostenen.

Katrien: Afwezigheid van molacties of mogelijke molacties. Zet zich vrijwillig 2/3 aflevering buitenspel idem bij de aflevering ervoor bij de wijnwandeling waar ze ook nog eens in slaagt. Bij de piano geen fouten. Too much kandidaat.

Samina: Hier moeten we geen tekening bij maken. Kandidaat.

Jasmien: Zet zichzelf ook 2/3 aflevering buitenspel en doet het gewoon te goed bij de karaoke door tot twee keer toe totaal onnodig het veel te moeilijk uit te beelden derde woord te raden zonder dat Dami ook maar een clue had.






Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #47 Gepost op: 8-04-2021, 22:48:38 »
Mag je je stem nog wijzigen? Idem bij de Wie is de Mol-poll.

Kan nu bij beide polls. :)

Online Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #48 Gepost op: 11-04-2021, 16:19:23 »


Voordat ik begin, zeg ik nog even het volgende over de vorige aflevering:
1. Philip gaf 2x de juiste aanzet bij het proeven van de wijn.
2. Lennart zagen we wel erg weinig in beeld en bleef lang weg.
=> Dat betekent dat ik Philip 0,5 kandidatenpunten extra geef en Lennart 0,5 kandidatenpunten minder

Opdracht 1 + 2 - De hypnose + Wandeling met de honden + baasjes zoeken
- MOLPOSITIE: Dit zijn de 4 mogelijkheden om geld te verdienen:
1. Deelopdrachten tijdens de wandeling met de honden (2.000 euro)
2. Het duo dat de baasjes moet zoeken (1.000 euro)
3. Inschatten hoeveel kandidaten kunnen vechten tegen de hypnose (1.000 euro)
4. De hypnose zelf (500 euro per kandidaat, 1.500 euro in totaal)
Bij de wandeling met de honden (Annelotte, Philip en Sven) heb je invloed op punt 1, 2 en 3 dat goed is voor 4.000 euro. Bij het zoeken naar de baasjes (Katrien en Jasmien) heb je invloed op punt 2 en 3 en bij de hypnose (Lennart, Noah en Samina) heb je invloed op punt 3 en 4. Je hebt dus eigenlijk op elke positie meerdere saboteermogelijkheden, maar bij het zoeken naar de baasjes en de hypnose net wat minder.
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Lennart, Samina, Noah, Katrien en Jasmien.

- De hypnose:
Factor 1 - Score verbeteren: elke kandidaat die erin slaagde zijn of haar score te verbeteren verdient 0,5 kandidatenpunten. Waarom geen volledig punt? Vanwege het lage bedrag (250 euro per kandidaat)
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Samina en Noah.
Factor 2 - Vechten tegen de hypnose: hier krijgt weer elke kandidaat die 250 euro verdient 0,5 kandidatenpunten
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Samina en Noah.

- Wandeling met de honden: Ook hier weer 2 factoren:
Factor 1 - Namen koppelen aan de juiste hond: Hier werd de opdracht heel slecht aangepakt door de hele groep en werd maar 100 van de 1.000 euro verdiend.
=> Dat betekent dat ik niemand kandidatenpunten geef.
Factor 2 - Rekenen: Het gewicht van de honden wordt goed geteld door Philip en Annelotte, maar bij de teefjes gaat het helaas mis. Daar zei Annelotte wel nog het goede antwoord, maar werd ze genegeerd. Ik weet dat dit een molactie kan zijn om uiteindelijk toch het goede antwoord te hebben gezegd, maar voor deze theorie moet ik puur naar de feiten kijken. Sven was hier redelijk afwezig.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Annelotte en 0,5 kandidatenpunten geef aan Philip en 0 kandidatenpunten aan Sven.

- Baasjes zoeken: Ook hier weer 2 factoren:
Factor 1 - Baasjes vinden: We horen Katrien zeggen dat zij vond dat ze veel meer honden vond dan Jasmien. Uit de beelden die we tijdens de opdracht zien klopt dat, want Katrien vindt er 5 en Jasmien vindt er 2.
=> Dat betekent dat ik 0,5 kandidatenpunten geef aan Katrien en 0 kandidatenpunten aan Jasmien.
Factor 2 - Wie heeft geen baasje? : Jasmien had het meteen door en gaf het juiste antwoord.
=> Dat betekent dat ik 1 kandidatenpunt geef aan Jasmien.

- Inschatting bij de hypnoseshow: Hier hebben de inschatters goed ingeschat en hebben de kandidaten van de hypnose-show ervoor gezorgd dat het geld ook in de pot kwam. De Mol is er niet in geslaagd hier te saboteren.
=> Dat betekent dat ik (hoe onnuttig het ook is) 1 kandidatenpunt geef aan iedereen.

Opdracht 3 - De dominostenen
- Helaas hebben wij hier niet van iedereen waterdichte zekerheid over wie er voor pasvragen of geld is gegaan. Zelfs als we dit wisten kan de Mol 2 dingen doen:
1. Zichzelf in een groepje zetten met iemand die op het juiste spoor zit en te misleiden door diegene te overtuigen voor het geld te gaan. Uiteindelijk laat je de opdracht toch mislukken
2. Voor de pasvragen gaan om 1.000 euro uit de pot te halen, maar dan val je wel op.
Als ik nu zeker wist welke duo voor pasvragen speelde maar niet slaagde in de opdracht, dan had ik ze kandidatenpunten gegeven. Helaas hebben we die informatie niet met zekerheid (enkel vermoedens).

De Wie is de Mol NIET?-tussenstand na aflevering 3


Uit de derde tussenstand komen Samina, Annelotte en Jasmien als minst verdachte kandidaten naar voren en met 5,5 punten staat Katrien op plaats 4. Lennart en Philip staan met een halve punt minder achter haar. Onderaan de rangschikking staat nog steeds Sven. Opmerkingen en verbeteringen zijn zoals altijd weer welkom om mij op scherp te houden ;)

Zelf denk ik dat Philip en Sven zo laag staan doordat ze zichzelf verdacht willen gedragen. Zij zijn samen met Samina en Jasmien kandidaten waarin ik geen Mol zie. Annelotte durf ik nog niet helemaal uit te sluiten.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Online Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #49 Gepost op: 11-04-2021, 20:01:55 »
Voor aflevering 4:
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Online Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #50 Gepost op: 11-04-2021, 22:12:31 »
Ook deze poll is weer gereset!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #51 Gepost op: 11-04-2021, 22:38:59 »
Samina
Sven
Jasmien

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #52 Gepost op: 11-04-2021, 23:03:33 »
Samina lijkt me niet. Door het pikante eten op te merken zet je jezelf als mol wel heel snel buitenspel.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #53 Gepost op: 11-04-2021, 23:59:59 »
Philip en Jasmien voor mij sowieso niet.
Samina vond ik verdacht bij de camera en dat spandoek, maar dat is het dan eigenlijk ook wel. Denk dat ik haar toch maar af moet strepen.

Sven, tja. Na aflevering 1 afgeschreven, maar kwam vandaag wel verdacht uit de bus bij het voetbal en de bom. Maar of ze hem hebben aangewezen als mol... ik weet het niet. Het lijkt me nog steeds erg onwaarschijnlijk.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #54 Gepost op: 12-04-2021, 10:03:40 »
Samina, Jasmien en Philip zijn niet de mol

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #55 Gepost op: 12-04-2021, 10:15:40 »
Jasmien heb ik heel even verdacht maar ik streep haar nu toch echt weg.
Ma how, zeg!

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #56 Gepost op: 12-04-2021, 11:55:27 »
Jasmien niet.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #57 Gepost op: 12-04-2021, 15:52:03 »
Samina, Philip, en Jasmien in ieder geval niet.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #58 Gepost op: 15-04-2021, 13:29:12 »
Philip en Sven kun je toch al bijna afstrepen door die fietsopdracht in de bergen.
Ten eerste ervoor zorgen dat alle 2 opdrachten opgemerkt worden door Katrien en Annelotte, daarna als eerste op de berg zijn en de nacht op de rots overleven waardoor het bedrag verdubbeld wordt.
Oke, een heroïsche mol die op de berg slaapt en zo een stuk minder verdacht wordt door de anderen kan ik nog wel begrijpen, maar dan moet je er als mol er wel voor zorgen dat die andere 2 opdracht in ieder geval al niet lukken. Sven en Philip wisten niet wat die anderen gedaan hadden, dus hadden ze er zomaar 2000 bij kunnen brengen. En ook al hadden ze die nacht niet volgehouden, door hun was er toch al 1000 euro bijgekomen.
Bij elke keuze deze opdracht maken ze de minst mol-achtige keuze die er is.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #59 Gepost op: 16-04-2021, 09:17:37 »
Mee eens, dat was van beide heren zeer kandidaats gedrag.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!