Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose  (gelezen 6657 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
[Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Gepost op: 4-04-2021, 11:04:59 »
Bespreek hier alles over de eerste opdracht!
« Laatst bewerkt op: 4-04-2021, 21:24:05 door Molcrazy »
2024: wie is de Mol?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #1 Gepost op: 4-04-2021, 21:34:06 »
In aflevering 9 gaan we een hint zien uit dit gedicht volgens mij:

Wit is zacht.
Oranje is de kleur die naar je lacht.
Rood is lief,
maar zeker geen dief.
Blauw is de kleur van de lucht.

Groen is de kleur van het gras.
Rood is mooi,
maar blauw is wauw.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #2 Gepost op: 4-04-2021, 22:43:16 »
Interessante opdracht! Ik heb ooit zelf de hypnose practitioner behaald. De ‘plank’ zelf gedaan. Je kunt het normaliter erg lang vol houden. Maar...in hypnose ben je ALTIJD bij, je kunt altijd zelf de keuze maken om te stoppen of iets niet te doen! Dat gezegd hebbende vond ik Lennart opvallend, de plank hield hij niet vol, bij het schrijven was hij zogenaamd ‘helemaal weg’. En dát geloof ik nu net niet, je hebt altijd een keuze. Dus hier erg verdacht van Lennart wat mij betreft.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #3 Gepost op: 4-04-2021, 22:46:12 »
Interessante opdracht! Ik heb ooit zelf de hypnose practitioner behaald. De ‘plank’ zelf gedaan. Je kunt het normaliter erg lang vol houden. Maar...in hypnose ben je ALTIJD bij, je kunt altijd zelf de keuze maken om te stoppen of iets niet te doen! Dat gezegd hebbende vond ik Lennart opvallend, de plank hield hij niet vol, bij het schrijven was hij zogenaamd ‘helemaal weg’. En dát geloof ik nu net niet, je hebt altijd een keuze. Dus hier erg verdacht van Lennart wat mij betreft.

Ja, maar door de keuze te maken om niet verder te schrijven, zorgde hij voor €1000. Het is een beetje dubbel.

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #4 Gepost op: 4-04-2021, 22:47:00 »
Deze vind ik wel erg lastig te beoordelen. Hypnose kan zo enorm verschillen per persoon. De één is er gewoon heel vatbaar voor en kan je alles laten doen en vergeten, een ander is weer totaal niet beïnvloedbaar.

Maar het is wel raar dat Lennart de eerste keer de hypnose geen effect leek te hebben en de tweede keer wel.

Ja, maar door de keuze te maken om niet verder te schrijven, zorgde hij voor €1000. Het is een beetje dubbel.

Ja, maar hoe moest hij weten wat zijn medekandidaten op dat moment aan het doen waren? Goed opzij kijken kan ook niet even.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #5 Gepost op: 4-04-2021, 22:47:07 »
Ja, maar door de keuze te maken om niet verder te schrijven, zorgde hij voor €1000. Het is een beetje dubbel.

De vraag is of hij daarvan op de hoogte is.. Anders molt hij wel goed. 2x 250 euro uit de pot.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #6 Gepost op: 4-04-2021, 22:48:39 »
In aflevering 9 gaan we een hint zien uit dit gedicht volgens mij:

Wit is zacht.
Oranje is de kleur die naar je lacht.
Rood is lief,
maar zeker geen dief.
Blauw is de kleur van de lucht.

Groen is de kleur van het gras.
Rood is mooi,
maar blauw is wauw.

Wie heeft welk molboekje?

Vooral blauw en rood in de gaten houden denk ik... En dan nog het meest rood. Gezien ook de rode knop voor Isidoor en in de vrachtwagen vorige week.
Wit is ook een kleur!

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #7 Gepost op: 4-04-2021, 22:49:09 »
De vraag is of hij daarvan op de hoogte is.. Anders molt hij wel goed. 2x 250 euro uit de pot.

Dat lijkt me vrijwel onmogelijk ...hij kan toch niet tijdens het schrijven weten of de anderen wel of niet goed schrijven?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #8 Gepost op: 4-04-2021, 22:50:47 »
De vraag is of hij daarvan op de hoogte is.. Anders molt hij wel goed. 2x 250 euro uit de pot.

Wist Lennart dan de keuze van de andere kandidaten?
Day ze voor twee kandidaten hadden gekozen die door zouden schrijven?
Al denk ik dat de mol beter in het park met de hondjes kan lopen!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #9 Gepost op: 4-04-2021, 22:51:39 »
De vraag is of hij daarvan op de hoogte is.. Anders molt hij wel goed. 2x 250 euro uit de pot.

Ja, ik wil hem niet vrijpleiten als Mol, want ik hou hem zelf ook in het oog. Ik verwacht gewoon ergens wel dat als de Mol in team hypnose zit, dat die weet wat de andere kandidaten gokten.

Aan de andere kant, als hij het wist en hij is de Mol, maar niet kon weten wat Noah en Samina zouden doen, dan is stoppen met schrijven te beste optie. Als je ervan uit gaat dat er 50% kans is voor Noah en Samina dat ze stoppen of doorgaan, dan is er 25% kans op €1000 als Lennart stopt met schrijven en 50% kans op €1000 als Lennart doorgaat met schrijven.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #10 Gepost op: 4-04-2021, 22:52:23 »
Deze vind ik wel erg lastig te beoordelen. Hypnose kan zo enorm verschillen per persoon. De één is er gewoon heel vatbaar voor en kan je alles laten doen en vergeten, een ander is weer totaal niet beïnvloedbaar.


Hypnose kan in die zin verschillen dat de een makkelijker onder hypnose gaat dan de ander maar feit blijft voor iedereen gelijk dat je altijd zelf de hypnose kunt opheffen. Altijd! De rest is gewoon show ;-)

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #11 Gepost op: 4-04-2021, 23:04:25 »
Dat weet ik dus niet zo zeker. Bestaan nog wel enige twijfels over. Darren Brown  heeft daarover wel een leuk experiment gedaan.

Maargoed, terug naar de mol. Dit is weer een heel andere discussie.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #12 Gepost op: 4-04-2021, 23:30:39 »
De mol had makkelijk in dit groepje kunnen zitten. Hypnose werkt alleen als iemand ervoor openstaat gehypnotiseerd te worden. Ik meende te zien dat het bij Noah minder goed lukte, dus ik verdacht hem even. Aan het eind van de aflevering werd ik in het ongelijk gesteld. Nu denk ik dat de mol niet bij de hypnosegroep zat.
Woosie down?

Offline Hoelbeek1

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #13 Gepost op: 5-04-2021, 09:48:37 »
Sorry, hypnose bestaat maar niet in deze show vorm. Mensen die gekozen worden voor op een podium te staan weten 100% wat ze doen, ik spreek uit ondervinden. Dus de opgevoerde show is show en geen werkelijkheid. Trouwens bekijk de gezichten maar, dan zie je genoeg. Geen conclusies aan verbinden is mijn advies.   ::rofl:: ::oink:: ::hypocriet::   

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #14 Gepost op: 5-04-2021, 10:46:57 »
Sorry, hypnose bestaat maar niet in deze show vorm. Mensen die gekozen worden voor op een podium te staan weten 100% wat ze doen, ik spreek uit ondervinden. Dus de opgevoerde show is show en geen werkelijkheid. Trouwens bekijk de gezichten maar, dan zie je genoeg. Geen conclusies aan verbinden is mijn advies.   ::rofl:: ::oink:: ::hypocriet::

Precies, hypnose is niet anders dan diepe trance, diepe ontspanning, waar je zelf de keuze hebt of je een opdracht/suggestie wel of niet uitvoert, ALTIJD. Show hypnose is een fabeltje. Ik heb 3 dagen hypnose training gehad achter elkaar en bepaalde altijd zelf wat ik wel of niet deed.
Hierdoor vind ik het gedrag van Lennart wel echt opvallend, al zie ik veel kandidaat gedrag bij hem.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #15 Gepost op: 5-04-2021, 11:01:29 »
De mol zal niet bij de hypnosegroep willen zitten. Slechtste molpositie. Samina en Lennart vallen voor mij nu wel af in combinatie met hun kandidatengedrag.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #16 Gepost op: 5-04-2021, 11:58:32 »
De mol zal niet bij de hypnosegroep willen zitten. Slechtste molpositie. Samina en Lennart vallen voor mij nu wel af in combinatie met hun kandidatengedrag.
Aangezien de kandidaten volgens antwoorden op hun vragenlijst ingedeeld werden is het niet zeker of de mol hier zelfs iets kon manouvreren

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #17 Gepost op: 5-04-2021, 12:35:39 »
Aangezien de kandidaten volgens antwoorden op hun vragenlijst ingedeeld werden is het niet zeker of de mol hier zelfs iets kon manouvreren
Ik heb niet meegekregen dat dit volgens een vragenlijst gebeurde, moet ik nog eens kijken. Ik dacht dat Gilles drie namen noemde. En dat dus de mol hier expres niet bij zat. Ik denk evengoed dat Samina en Lennart niet de mol zijn.. ::)
« Laatst bewerkt op: 5-04-2021, 12:38:57 door Lonneke*L »

Offline DB88

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #18 Gepost op: 5-04-2021, 14:33:06 »
Volgens mij mochten de kandidaten zelf de groepjes verdelen in de ochtend? In ieder geval werd gevraagd om "2 mensen die goed mensen kunnen observeren" en "3 personen voor een wandeling in het park", omschrijving voor de theateropdracht moet ik terugkijken...

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Opdracht 1 - Hypnose
« Reactie #19 Gepost op: 5-04-2021, 14:35:46 »
Gilles noemde de drie namen zelf, ze konden niet kiezen.