Poll

Budget?

210 miljoen
215 miljoen

Auteur Topic: Giro pool 2021  (gelezen 32297 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Giro pool 2021
« Reactie #20 Gepost op: 1-05-2021, 09:50:58 »
Budget is goed te doen, ja het is wat puzzelen en zeker bij de beschermde renners is het deel onder de 20 erg dun.

Al vorig jaar aangegeven dat ik denk dat als we budget ophogen er meer teams komen met de geijkte namen. Het eerste team dat ik erin gooide met namen die ik wilde , kwam ik maar op 224 geloof ik

De tweede duurste kopmannen is 60 miljoen, 3 sterke beschermde en 1 gokje is samen zeg 95 dan drie kneusjes voor helpers is 6
Dan goedkoopste kopman reserve is 22, dan 35 voor 2 beschermde renners en 4 voor reserve helpers,is maar 222 volgens mij.  Dus met een budget van 220 kan je zo ongeveer alles kiezen wat je wilt.zolang je maar geen geld uitgeeft aan helpers.


Ik volg waar de meerderheid voor gaat , maar wilde gewoon ff voorrekenen en mijn gedachte geven  ::bravo::

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 2006,2007,2012,2015, 2018,2022 & 2023
Re: Giro pool 2021
« Reactie #21 Gepost op: 1-05-2021, 09:53:23 »
Niek, als een Forum-"zwaargewicht" en pool-puzzelkampioen als de Telleminator het budget te krap vindt, zou daarnaar geluisterd moeten worden. ::zweep::

Zo zou ik het absoluut niet willen stellen, maar die 215 (of 220) zou misschien tot net wat meer diversiteit kunnen leiden

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 2006,2007,2012,2015, 2018,2022 & 2023
Re: Giro pool 2021
« Reactie #22 Gepost op: 1-05-2021, 10:00:30 »
Budget is goed te doen, ja het is wat puzzelen en zeker bij de beschermde renners is het deel onder de 20 erg dun.

Al vorig jaar aangegeven dat ik denk dat als we budget ophogen er meer teams komen met de geijkte namen. Het eerste team dat ik erin gooide met namen die ik wilde , kwam ik maar op 224 geloof ik

De tweede duurste kopmannen is 60 miljoen, 3 sterke beschermde en 1 gokje is samen zeg 95 dan drie kneusjes voor helpers is 6
Dan goedkoopste kopman reserve is 22, dan 35 voor 2 beschermde renners en 4 voor reserve helpers,is maar 222 volgens mij.  Dus met een budget van 220 kan je zo ongeveer alles kiezen wat je wilt.zolang je maar geen geld uitgeeft aan helpers.


Ik volg waar de meerderheid voor gaat , maar wilde gewoon ff voorrekenen en mijn gedachte geven  ::bravo::

Ik volg je gedachte, maar ben het er niet (helemaal) mee eens. Je geeft aan dat je makkelijk alles kan kiezen wat je wil, maar schetst vervolgens een scenario waarin je in de basis al voor "3 kneusjes" als helper kiest en ook nog eens voor de aller goedkoopste reservebank. Los van de 'gegokte beschermde renner' heb je dus al 8 van de 14 posities die je obv het allerlaagste budget invult ipv met renners die je echt zou willen (het opstellen van 3 helper-kneusjes in je basis vind ik bijv al erg zonde, daar kun je best wat leuks mee doen als er maar budget is). En dan kom je nog op een budget van 220 uit, wat 10milj over de max is.

Het is altijd een trade-off, dat besef ik me ook, want hoger budget geeft waarschijnlijk wat meer dezelfde toprenners, maar kan in mijn ogen wel de diversiteit in de rest van de ploeg bevorderen. En als ik naar de afgelopen jaren kijk, komt iedereen ook met een krap budget bijna altijd met een combi van dezelfde 3-4 kopmannen op de proppen. Maar wat Nieky aangeeft is waar, het vinden van het budget dat de optimale balans geeft is heel erg moeilijk. In mijn ogen zou het iig ruimer dan 210 moeten zijn

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Giro pool 2021
« Reactie #23 Gepost op: 1-05-2021, 10:33:18 »
Ik ben dan wel poolbeheerder maar wil zeker niet alleen over het budget beslissen. Inmiddels volgens traditie doen we dat na een leuke discussie  :P

Ik heb een poll open gezet. 2 opties. Meeste stemmen gelden. Zondagavond hak ik een knoop door. Dan hebben we nog bijna een week om te puzzelen.
You'll never walk alone

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Giro pool 2021
« Reactie #24 Gepost op: 1-05-2021, 10:46:48 »
Als je deze pool enigszins serieus invult, heb je in de top echt geen 10 renners die je verwacht voor winst te gaan en kom je al vrij snel uit bij de echte big guns ( en Ik Moet zeggen ik vind de ploegen in onze pool vorig  jaar sterk)

Dus dat vrijwel iedereen een keuze gaat maken uit zeg Max 5 kopmannen lijkt me voor elk budget te kloppen.

En tuurlijk zitten er bij de helpers pareltjes tussen die een veelvoud van 2 miljoen kosten.
En tuurlijk wil je ook een reserve kopman die je mogelijk wat punten geeft, indien nodig.

In mijn rekenvoorbeeld geef ik 10 miljoen uit aan helpers en zou je dat graag verhogen, maar ik geef ook 60 miljoen aan voor de 2 kopmannen, terwijl dat goedkoper kan met ook prima namen .

Mijn voorbeeld was dan ook enkel bedoeld om aan te geven dat 220 echt wel ruim berekend is. Maar ja als je en 85miljoen aan 3 kopmannen wilt geven en de duurste helper ja dan ben je al  101 miljoen kwijt en moet je nog 10 renners  ::jaja::

Wikken en wegen. Het blijft een gok, kies je voor rogliz of voor pogacar als safe bet of durf je met kelderman en kruijswijk te gokken ( bewust namen genoemd die niet de giro rijden , zover nu bekend )






Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Giro pool 2021
« Reactie #25 Gepost op: 1-05-2021, 10:49:28 »
Gestemd op 210 maar als het een gelijke stand is mag het van mij naar 215.


Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Giro pool 2021
« Reactie #26 Gepost op: 1-05-2021, 11:39:03 »
Lekker laag houden. Alles om te zorgen dat telminator niet weer wint ;)
Kan het ook naar 205?

Leuk Nieky!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Giro pool 2021
« Reactie #27 Gepost op: 1-05-2021, 11:44:22 »
Bij te laag is er gebrek aan variatie, omdat we weinig keuze hebben.
Bij te hoog is er gebrek aan variatie, omdat we dan altijd de beste renners kunnen kiezen.
Volgens mij zit 210 precies in het midden, dus ik heb daarop gestemd. ::jaja::

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Giro pool 2021
« Reactie #28 Gepost op: 1-05-2021, 11:58:43 »
Top!  ::bravo:: Ik ga weer meedoen.

EDIT: Heb ook voor 215 gestemd, gevoelsmatig. Ik heb niet gerekend of gepuzzeld nog.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2021, 12:08:40 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Giro pool 2021
« Reactie #29 Gepost op: 1-05-2021, 12:01:44 »
Ik denk dat 5 miljoen erbij wel kan helpen iets meer variatie te krijgen, omdat het iets meer keuzemogelijkheden biedt. Met 210 miljoen verwacht ik bij de competitieve ploegen vrijwel alleen maar helpers van 2 miljoen te zien en standaard de goedkoopst mogelijke reservebank.

Dus gestemd voor 215 miljoen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Giro pool 2021
« Reactie #30 Gepost op: 1-05-2021, 12:34:19 »
Mooi dat er zo snel alweer 10 stemmers zijn, toont interesse, heerlijk.

« Laatst bewerkt op: 1-05-2021, 12:47:40 door Tarbozan »

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Giro pool 2021
« Reactie #31 Gepost op: 1-05-2021, 12:46:31 »
Mooi dat er zo snel alweer 10 stemmers zijn, toont interesse en animositeit , heerlijk.

Ik hoop dat we animositeit kunnen voorkomen. ::) Het is een spelletje, moet wel gezellig blijven. ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Giro pool 2021
« Reactie #32 Gepost op: 1-05-2021, 12:49:34 »
Ik wilde  geanimeerd en strijdvaardig ineen koppelen,maar tien kwam er idd een woord uit wat totaal niet de lading dekt wat ik wilde benadrukken, sorry

Bedankt Kd

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Giro pool 2021
« Reactie #33 Gepost op: 2-05-2021, 08:04:33 »
Leuk dat de pool er weer komt! Dat gaat een drukke week worden!
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Giro pool 2021
« Reactie #34 Gepost op: 2-05-2021, 12:48:05 »
Bij te laag is er gebrek aan variatie, omdat we weinig keuze hebben.
Bij te hoog is er gebrek aan variatie, omdat we dan altijd de beste renners kunnen kiezen.

Ja, eens. Daarom is het inderdaad altijd wikken en wegen.

Bij twijfel neig ik, in dit geval, echter altijd naar de iets hogere opties. Dan kan je inderdaad sneller voor de toppers gaan, maar geeft ook ruimte voor meer creativiteit. Afgelopen TdF heb ik m'n halve team omgegooid (okay: 4 renners) en oa Sagan gedumpt omdat ik graag Carapaz erin wilde passen.
Zeker als je, door de gehalveerde prijzen, creatiever kunt omgaan met helpers, denk ik dat er veel te winnen is.

Oftewel: ik denk dat het effect van een hoger budget afhangt van het team (cq: de samensteller). Bij sommige samenstellers leidt het niet tot meer variatie, bij andere wel. Terwijl bij een te laag budget iedereen toch meer gebonden is.

Waarbij ik wel denk dat iets hogere budgetten iets meer in het voordeel zijn van degenen die er écht veel vanaf weten, omdat die beter op de hoogte zijn van wat de interessantere helpers zijn.
...dus dat is niet in mijn voordeel, maar soit, ik zit hier niet om alleen m'n eigen kansen te vergroten ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Giro pool 2021
« Reactie #35 Gepost op: 2-05-2021, 20:48:29 »
Duidelijke meerderheid voor 215 miljoen. Dus daar gaan we voor! Is vanaf nu aangepast!

Aanpassingen
- Budget verhoogt naar215 miljoen
- Selectie Lotto-Soudal definitief gemaakt.
You'll never walk alone

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Giro pool 2021
« Reactie #36 Gepost op: 2-05-2021, 23:12:12 »
Is mcnulty nu al van de deelnemerslijst af?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Giro pool 2021
« Reactie #37 Gepost op: 3-05-2021, 09:36:13 »
Nee, de selectie van UAE is nog niet bevestigd

Edit:
- Selecties Bike-Exchange, Deceuninck-QuickStep en Astana zijn definitief, maar ik kan Hodeg, Bewley en Chaves nog niet verwijderen (vooraf) omdat ze nog in één of meerdere teams zitten. Let dus op: Heb je een van deze renners in je team. Hij doet niet mee!
« Laatst bewerkt op: 3-05-2021, 10:43:25 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Giro pool 2021
« Reactie #38 Gepost op: 3-05-2021, 12:49:18 »
De Haai van Messina doet toch mee  ::jaja::

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 2006,2007,2012,2015, 2018,2022 & 2023
Re: Giro pool 2021
« Reactie #39 Gepost op: 3-05-2021, 15:49:50 »
Ik hoop nog steeds op die goedkope Androni/EOLO/etc beschermde renner voor mijn ploeg ;)