Poll

Budget?

210 miljoen
215 miljoen

Auteur Topic: Giro pool 2021  (gelezen 32286 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Giro pool 2021
« Reactie #80 Gepost op: 8-05-2021, 09:59:20 »
Meest gekozen
1. Visconti
2. Almeida
3. Yates
4. Cepeda & Vlasov
6. Ganna
7. Cavagna
8. Bernal
9. Vendrame, Sivakov & Ciccone

Unica's
Naesen, Merlier, De Bondt, Vermeeersch, Sepulveda, Tagliani, Izagirre, Caruso, Tratnik, Valls, Arashiro, Gaburro, Zana, Scotson, Oss, Bodnar,  Berhane, Lafay, Masnada, Bardet, Hamilton, Carthy, Bettiol, Beletti, Albanese, Gavazzi, Ravasi, Reichenbach, Valtee, Duschene, Martinez, Minali, Taaramee, Hermans, Martin, Cimolai, Goosens, Jorgonson , Vilella, Pedrero, Wisniowski, Nizzolo, Walscheid, Mosca en Molano
You'll never walk alone

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 2006,2007,2012,2015, 2018,2022 & 2023
Re: Giro pool 2021
« Reactie #81 Gepost op: 8-05-2021, 10:13:29 »
Voor mij was het grote vraagstuk: de kopmannen. Er was wat mij betreft maar een reële keuze uit 3 (Yates, Bernal, Evenepoel).

Evenepoel of Bernal beiden natuurlijk een groot vraagteken, maar ook fantastische renners, dus de keuze blijft een grote gok, maar waarschijnlijk wel een die bepaalt waar je in het klassement gaat eindigen. Uiteindelijk ben ik ondanks alle onzekerheden toch voor het grootste fenomeen van allemaal gegaan, mede gezien zijn tijdritcapaciteiten. Hij kan er natuurlijk aan het eind doorheen zakken, maar hoop dat hij in het begin hoog in het klassement meedoet. We gaan het zien.

Verder wilde ik heel graag Cavagna, maar had al 2 DQS-renners, dus dat behoorde helaas niet tot de mogelijkheden. Ganna was vorig jaar fenomenaal, maar nu een groter vraagteken voor mij. Laatste 3 tijdritten verloren en nu meerdere kopmannen waar hij voor moet werken, dus de vrije rol van vorig jaar krijgt hij waarschijnlijk niet. Ganna zal dus waarschijnlijk vanmiddag al moeten winnen om enigzins rendabel te zijn, maar wellicht doet ie het ook gewoon. Uiteindelijk heb ik zelf niet voor hem gekozen en zo dus niet 1 INEOS-renner in mijn team. Of dat verstandig is...................

Had nu echt te weinig budget voor 4 goede beschermde renners, want wilde ook wat verrassing in de helpers inbrengen. Vooral Pasqualon is natuurlijk een noodzakelijk kwaad. Daardoor denk ik toch een team met potentie, maar dat ook zo maar gigantisch kan tegenvallen. We zullen zien ;)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Giro pool 2021
« Reactie #82 Gepost op: 8-05-2021, 10:24:51 »
Ik heb echt een enorme gok genomen.

Yates, vorig jaar dra-ma en ik maak me zorgen of hij meekan ondanks favorietenrol. Bernal zijn rug is een vraagteken en evenpoel is een nog groter vraagteken. Daarom kwam ik uit bij de de categorie Carthy, Vlasov en uiteindelijk Vlasov als kopman met Landa reserve. Verder weinig echte twijfels gehad behalve een Dekker i.p.v Vendrame of Pasqualon omdat Vendrame rustig aan wil doen. Verder wilde ik graag Valter als helper, maar die paste niet meer.

Vlasov
Sagan

Bilbao (denk dat ie beter is dan Landa)
Sivakov (voor geval Bernal tegenvalt)
Almeida (voor geval Evenepoel tegenvalt)
Vendrame

Jorgenson (dit is mijn unica zie ik en joker!)
Cepeda (goedkope no-brainer)
Cavagna (goede kanshebber eerste roze en beter alternatief voor Ganna)

Landa
Oliveira
Visconti
Bouwan (voor geval Bennett tegenvalt en ik een helper kwijtraak)
Ponomar (talentje van 18 voor 2 miljoen).

Ik heb dus eigenlijk ook wat schaduwkopmannen soort van in mijn basis zie ik nu ;D
« Laatst bewerkt op: 8-05-2021, 10:31:18 door MollenvangR »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Giro pool 2021
« Reactie #83 Gepost op: 8-05-2021, 10:35:29 »
Hier is ie dan hoor: team Dans Mol

Kopmannen: Bernal -   Sagan (Yates gaat halverwege de rit uitvallen)
Beschermers: Bilbao - Vendrame - Almeida - Cicconne (niet erg veel verschil met MV zie ik nu ::rofl::)
Helpers: Guerreiro - van den Berg - Puccio (heb mij hier niet heel erg in verdiept, want ik ben geen kenner I'm sorry. Puccio haalt altijd wel iets binnen.)

Reserve kopman: Vlasov   
Reserve beschermers: de Gendt   - Roche
Reserve helpers: Wisniowski - Martens
 

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Giro pool 2021
« Reactie #84 Gepost op: 8-05-2021, 10:37:43 »
 volgens mij zijn er al teams 2 renners kwijt  met Cháves en mcnulty.

Ik had een lijstje met zon 25 renners en wilde vooral op jeugd inzetten.
Ineos heb ik zoals gezegd niet veel mee, maar vind dat ze in de laatste koersen toch mooie dingen hebben laten zien. Dit beloond met 1 plaatsje in mijn team. Sprintkansen zijn er niet teveel , dus daar , zoals gewoonlijk, niet naar gekeken.

Kopmannen , carthy, bernal, evenepoel, yates, en vlasov stonden op mijn lijstje.
Bernal zou de tweede Ineos renner zijn en dat vind ik teveel van goede.
Gewikt en gewogen hier, maar uiteindelijk toch ( de grote favoriet voor mij ), yates, buiten de ploeg gelaten ( geen sterke ploeg om zich heen en geen punten voor witte trui)
Uiteindelijk toch gegaan voor Remco vanwege zijn drijfveer en talent, iets dat wel een gok is na 10 maanden zonder koers. Vlasov is heel dit jaar al stabiel , dus ook die mocht mee.

Hindley of almeida , beide vorig jaar verrassingen . Hindley heeft dit jaar door ongelukken niks kunnen laten zien , dus heeft de cut helaas niet gehaald.  Almeida ondanks dat hij overpriced was toch laten staan.

Sivakov het moet er ooit uitkomen en als schaduw van bernal verwacht ik er wel wat van.
Bij de helpers was er voor mij 1 man al direct zeker, cepeda, jong, klimgeit en kan in vorm ook een klassement rijden.
Foss zou lang Bennett moeten steunen, maar aangezien ik niet denk dat jumbo hier de koers moet maken ( in tegenstelling tot wanneer ze van aert en rogliz bij hebben ) , denk ik dat foss net wat langer meekan bergop als in eerder jaren.

Dan naar Bahrain , een team waar ik veel van verwacht met Bilbao, landa en meesterknecht caruso.  Landa is tich achter Remco en vlasov terecht gekomen en omdat ik caruso als helper had was er geen plek voor Bilbao meer.

Molard is een wisselvallige renner,  hele goede tour des alpes, in een ploeg zonder kopman. Kan voor ritwinst gaan , maar ook een anonieme giro rijden met plek 7-15 , dus gokje

Ook van houcke is het type renner dat zich bergop kan meten met de beteren , nog jong , maar kan ook zomaar in een geruisloze giro plek 7-15 behalen .

Reserve beschermd was het of formolo of ciccone, en daar om de korte venijnige demarrage voor formolo gekozen .

Op mijn bagagedrager zitten
Vlasov- evenepoel
Almeida-molard-van houcke-sivakov
Caruso-cepeda-foss
 
Reserve
Landa
Formolo- Nelson Oliveira
Lars van de berg- zanna

Ik heb er zin in.  ::joehoe::
Ik heb hele interessante ploegen gezien .


« Laatst bewerkt op: 8-05-2021, 10:41:22 door Tarbozan »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Giro pool 2021
« Reactie #85 Gepost op: 8-05-2021, 12:14:32 »
Ik heb wat risico's genomen.

Kopmannen:
- Evenepoel
- Merlier

2 debutanten in een grote ronde en meteen mijn 2 kopmannen. Evenepoel gaat gewoon knallen, dit risico durf ik wel nemen. Merlier is de snelste man op 2 wielen en heel die ploeg is ook rond hem gebouwd.

Beschermde renners:
- Bilbao
- Sivakov
- Bennett
- Dekker

Bilbao en Sivakov gaan gewoon erg goed zijn, beter dan Bernal en Landa. Bennett heeft zich volledig voorbereid op deze Giro, ik hoop dat hij het waarmaakt en dan had ik niet genoeg budget en heb ik maar voor Dekker gekozen  :P

Helpers:
- Cavagna
- Hermans
- Moschetti

Cavagna gaat gewoon roze pakken. Hermans is in supervorm en Moschetti gaat zich gooien in de massasprints!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Giro pool 2021
« Reactie #86 Gepost op: 8-05-2021, 12:29:36 »
Toch geen tijd meer gehad :(

Deze week was dusdanig druk dat ik zojuist pas realiseerde dat de Giro ook nog bestond.
Het is niet anders :-\\

Geen idee ook wie er in vorm in, wat de prijzen waren, en dus enigszins wie ik zou hebben gekozen. Ik mik Bernal/Yates, eniet durvende om op dit moment voor Evenepoel te gaan.
Maar Yates gaat er toch gewoon weer doorheen zakken, uiterlijk in de 3e week?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Giro pool 2021
« Reactie #87 Gepost op: 8-05-2021, 13:10:11 »
Milaan is nog ver
Kopmannen: Vlasov & Yates
Beschermde Renners: Ameida, Ciccone, Ganna, Sivakov
Helpers: Cavagna, Cepada, Ponomar

Reserve bank:
Kopman: Landa
Beschermde renners: Dekker, Vanhoucke
Helpers: Mosca, Sabatini


Geen sprinters in mijn hoofdploeg, die brengen al jaren ongeluk en de bergen komen sws snel.
Geen Bernal, ik dacht die neemt iedereen, dus daarom Sivakov en Ganna bij de beschermde renners, door die 5 miljoen extra kon ik die nu nemen.
Ponomar schijnt een groot talent te zijn, of ie Milaan haalt moeten we maar zien, maar voor 2 miljoen vond ik dat wel een gokje waard. ::jaja::

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Giro pool 2021
« Reactie #88 Gepost op: 8-05-2021, 13:33:47 »
Yates - Gaat deze Giro gewoon winnen
Sagan - puntentrui en zekerheidje op een aantal top-3 noteringen

Sivakov - Bernal zakt weg in de derde week en deze Rus rijdt naar het podium
Vendrame - Gaat een etappe winnen in een heuvelachtige rit
Ulissi - In de voorbereidingskoersen leek hij steeds wat meer in vorm te komen en ik hoop dat deze ontwikkeling zich hier doorzet
Almeida - Verwacht wel dat hij het geen drie weken vol gaat houden, maar gaat zeker een hoop punten pakken

Cepeda - Denk dat vrijwel iedereen hem heeft voor deze prijs na wat hij in de afgelopen tijd liet zien
Cavagna - Sterke tijdrijder en zie hem ook nog wel een overgangsetappe winnen
Cimolai - Kwam nog een sprinter tekort en ondanks dat hij niet zo in vorm is hoop ik dat hij in eigen land toch voor een paar top-10 noteringen kan zorgen

Vlasov - Ciccone, Visconti - Fiorelli, Albanese
houden de bank warm ;D

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Giro pool 2021
« Reactie #89 Gepost op: 8-05-2021, 13:43:31 »
Shoot!!! Vergeten in te vullen...  ::ohno::

 ::schaam:: ::schaam:: ::schaam:: ::schaam::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Giro pool 2021
« Reactie #90 Gepost op: 8-05-2021, 15:11:57 »
Squadra Ultimo Chilometro:

Yates - Bernal is ook goed, maar te onzeker en te duur. Evenepoel? Nee, veel te onzeker om 30 miljoen waard te zijn. En ik ben geen fan van hem...
Vlasov - Ik blijf een zwak houden voor Vlasov.

Ganna - Gaat zeker hoog eindigen in de tijdritten. En met een beetje geluk meerdere dagen roze dragen.
Buchmann - Een absolute outsider voor de winst.
Sivakov - Talent, die bij problemen bij zijn kopman zomaar hoog kan eindigen.
Gaviria - Ik moest er toch nog een sprinter indoen. En Gaviria blijft gewoon een goede sprinter.

Guerreiro - Ergens een etappe in de bergen of misschien wel de bergtrui?
Bouwman - De Nederlander die misschien wel de beste kansen op een ritzege zal hebben?
Pellaud - Gewoon een goede Zwitser; en goedkoop!

Landa
Visconti
Roche
Ravasi
Kreder
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Giro pool 2021
« Reactie #91 Gepost op: 8-05-2021, 15:43:07 »
Wat een tijd van Foss. Spijtmomentje nummer 1  :P
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Giro pool 2021
« Reactie #92 Gepost op: 8-05-2021, 15:47:08 »
Wat een tijd van Foss. Spijtmomentje nummer 1  :P
Haha ja die was goed!  :o wel overwogen ook inderdaad. Ben allang blij dat Vlasov redelijk kort staat

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Giro pool 2021
« Reactie #93 Gepost op: 8-05-2021, 15:48:59 »
Ah, Eurosport zendt het uit!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Giro pool 20
« Reactie #94 Gepost op: 8-05-2021, 17:33:14 »
Foss erg sterk,  jumbo in het algemeen sterk.
Almeida mooi , evenepoel hij was er toch maar .
ganna, petje af wat een performance, straalde kracht en gedrevenheid uit vanaf de eerste tot de laatste meter.


Voor de klassementsrenners, weinig echte verschillen, Vlasov beter dan gedacht, yates minder verloren dan verwacht

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Giro pool 2021
« Reactie #95 Gepost op: 8-05-2021, 19:12:48 »
De eerste tussenstand!
::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1. Tureluurs met 127 punten ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
 ::ok:: ::ok:: 2. Daisy, widm1992 en MitchK met 111 punten!  ::ok:: ::ok::

Dagwinnaar: Tureluurs  ::ok::
:

« Laatst bewerkt op: 8-05-2021, 20:18:22 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Giro pool 2021
« Reactie #96 Gepost op: 8-05-2021, 19:55:08 »
Dank je nieky voor de snelle Service

Feli aan de eerste leiders

Speciale feli aan Sanmol, je hebt al je renners nog  ::zwaai::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Giro pool 2021
« Reactie #97 Gepost op: 8-05-2021, 19:57:44 »
Kijk dat is een aardig begin.  ::ok::

Edit: @Nieky - widm1992 is ook 2e samen met MitchK en ondergetekende ;)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Giro pool 2021
« Reactie #98 Gepost op: 8-05-2021, 20:27:19 »
26. Sanmol


Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Giro pool 2021
« Reactie #99 Gepost op: 8-05-2021, 20:29:04 »
oeps beetje druk met Scorito geweest en dit niet meer aangepast.
Ik heb al een dns erbij :D

Egan Bernal          Gaat hem gewoon winnen dit jaar.
Caleb Ewan     7 sprintetappes zo heb ik gelezen. Hij pakt er 4.
Fillipo Ganna     hij pakt de eerste etappe en blijft dan lekker lang in het roze.
Joao Almeida     Volgend jaar nieuwe ploeg, wil wel dik contract denk ik.
Jai Hindley              heeft zich verstopt tot nu toe. Gaat zijn prestatie herhalen van vorig jaar.
George Bennett       Tja, je moet natuurlijk wel een Jumbo - Visma   in je   ploeg   
Kobe Goossens       bergtrui in romandië. Grote gok, maar kostte niks.
Rui Oliviera     oeps
Enrico Battaglin    zal hij het nog kunnen. Ik verwacht hem wel een paar keer in een kopgroep.


Marc Soler                bijzondere man.
Giovanni Visconti goedkoop en  meerijder.
Nicholas Roche      hoeveel kan opa nog?
Alexander Krieger   die heeft er echt zin in!
Francois Bidard         die ken ik ook niet.
 
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.