Auteur Topic: Tour de France pool 2021  (gelezen 8651 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #40 Gepost op: 24-06-2021, 14:28:18 »
Ik heb het ook weer omgegooid.
Ik had echt iets creatiefs/leuks bedacht, maar dat is nu weer in de prullenbak. Ik leg het zaterdag wel uit haha  ;D

Inmiddels 25 deelnemers! Op naar de 30?
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #41 Gepost op: 24-06-2021, 14:31:09 »
Ik heb het ook weer omgegooid.
Ik had echt iets creatiefs/leuks bedacht, maar dat is nu weer in de prullenbak. Ik leg het zaterdag wel uit haha  ;D

Inmiddels 25 deelnemers! Op naar de 30?
::vergroot:: Gokje: een wissel van kopman die waarschijnlijk uitstapt waarna je nieuwe kopman punten gaat pakken in deel 2 van de koers? (je hoeft hier nu nog niet op te antwoorden). Dat is een vorm die ik ook geprobeerd heb in ieder geval :P

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #42 Gepost op: 25-06-2021, 15:36:36 »
We zitten op 31 deelnemers  ::bravo::

Succes allemaal met het doorhakken van de laatste knopen.

En alvast sterkte met alle gesneuvelde ambitities na de traditionele valpartijen in de nerveuze eerste Tourrit  ;D
You'll never walk alone

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #43 Gepost op: 25-06-2021, 16:12:22 »
Zijn er nu nog renners die niet meedoen, maar nog wel in teams zitten? Dan moet ik dat nog even checken namelijk, want heb het een beetje snel moeten invullen
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #44 Gepost op: 25-06-2021, 16:18:40 »
Ja! Dit is het lijstje nog.

- Marc Padun
- Peak
- Sam Bennett
- Nizzolo
- Aru
You'll never walk alone

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #45 Gepost op: 25-06-2021, 19:06:20 »
Dankzij de afteller links ontdekte ik dat ze morgen al vertrekken ipv volgende week :o
Even snel mijn eerste keuzes ingevuld, en ik heb nu exact 10 miljoen over voor 5 helpers. In theorie kan dat net geloof ik...


Edit: toch maar wat geschoven want er zijn interessante helpers die toch wel duurder zijn dan 2 miljoen per persoon
« Laatst bewerkt op: 25-06-2021, 19:27:16 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #46 Gepost op: 25-06-2021, 20:39:00 »
Goed... ik had so far nog geen tijd, dus ik ga vanavond met bloedspoed iets samen moeten stellen.
Normaal neem ik daar ruim meer tijd voor, maar 't is niet anders.

Mik dat ik een hoop pareltjes over het hoofd ga zien.
Maargoed, hopelijk ga ik alsnog iets competitiefs kunnen maken ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #47 Gepost op: 25-06-2021, 20:49:09 »
Nou... heb ingestuurd! Geen idee of ik goede helpers heb gekozen maar dat zien we vanzelf...

Ik bedoel: het moet me toch een keer lukken om in de top 10 te komen  ::rofl::

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #48 Gepost op: 25-06-2021, 22:27:31 »
Nog zes keer gewijzigd de afgelopen 15 minuten  ::rofl::

Geen idee of dit slim is, maar we gaan het wel zien  ;D
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #49 Gepost op: 25-06-2021, 23:09:22 »
pffff....moeilijke puzzel weer.
Maar we doen het ermee en we zien wel  :D

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #50 Gepost op: 25-06-2021, 23:50:41 »
Ik heb een iets gebouwd.

Ik vermoed dat het in ieder geval niet 1-op-1 op een ander team gaat lijken.
en misschien blijkt het een gedrocht.
...maar misschien ook geniaal?

Ik heb geen idee.
Het is een iets ???
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #51 Gepost op: 26-06-2021, 01:14:38 »
Nieky wat doe jij om 1.15 nog online? Toch niet stiekem weer je team aanpassen he (zoals ik :P ).

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #52 Gepost op: 26-06-2021, 01:17:01 »
Mijn team staat al dagen als een huis  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #53 Gepost op: 26-06-2021, 01:21:28 »
;D dan heb ik niks gezegd.
 
Ik twijfel tussen all-in en de rest flut, of gewoon lekker meedoen met wat unica's? en zien waar we stranden.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #54 Gepost op: 26-06-2021, 09:00:36 »
Zo de deadline is voorbij  ::joehoe::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #55 Gepost op: 26-06-2021, 09:14:35 »
Toch mn eigen weg gevolgd: geen Roglic en geen WvA en ook mn jokers Gaudu en Bissenger eruit (en de rest volgt nog wel bij de ploegenpresentatie later vandaag)
« Laatst bewerkt op: 26-06-2021, 09:17:48 door MollenvangR »

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #56 Gepost op: 26-06-2021, 09:20:59 »
Wout van Aert is bij mij ook gesneuveld. Alles op Alaphillipe vandaag.
Heb er erg weinig tijd in gestoken dit jaar, ben benieuwd. Meestal kies ik niet de topfavoriet, maar dit jaar wel. Ik had geen ruimte voor sprinters. Wel voor sprint-aantrekkers, hopelijk levert dat wat op. En Kruijswijk is dit jaar mijn Nederlandse inbreng (met Wout Poels op de reservebank).
Keep calm and eat chocolates!

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #57 Gepost op: 26-06-2021, 09:32:38 »
Ik heb het al paar keer gezegd , ik wist het echt niet deze keer.

Ergens heb ik het gevoel dat niet beide Slovenen het goed zouden doen en wilde ik niet spelen op en pogacar en roglic. 
Matthieu zou volgens mij een goede zet zijn voor de eerste paar dagen, dus in eerste instantie daarop gezet en roglic eruit gehouden .

Maar toch uiteindelijk de weg van de minste weerstand gepakt en beide Slovenen weer in het team.   Daarna wel trouw gebleven aan jonge helpers die op zich er lang bij zouden moeten kunnen blijven dus gaan kijken naar paret-peintre, gaudu, madouas, higuita, bissiger hirschi en een o Connor.   Dus de helpers stonden er al vrij vroeg.

Dit dan opgevuld met een uran, naar aanleiding van de indruk die hij maakte in Zwitserland en ook de Nederlanders die wel durven Zeggen dat ze voor plek In de top 10 gaan, kruijswijk  en kelderman.

Voor een serieuze reserve bank was er niet al teveel geld.

Renners die er net niet in zijn gekomen, maar wel er lang bij hebben gestaan,
Lutsenko, madouas, cort, Guillaume Martin, haig.

Iedereen heel veel succes.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #58 Gepost op: 26-06-2021, 09:45:30 »
Wout van Aert is bij mij ook gesneuveld. Alles op Alaphillipe vandaag.
Heb er erg weinig tijd in gestoken dit jaar, ben benieuwd. Meestal kies ik niet de topfavoriet, maar dit jaar wel. Ik had geen ruimte voor sprinters. Wel voor sprint-aantrekkers, hopelijk levert dat wat op. En Kruijswijk is dit jaar mijn Nederlandse inbreng (met Wout Poels op de reservebank).
Jij ook Ala  :o

Ik heb juist wel ingezet op sprinters omdat het een sprinttour is, maar ja welke? Mijn teams doorheen de afgelopen dagen:

Poga - Demare
Uran - colbrelli - Laporte - Stuyvem

Poga - Roglic
Uran - colbrelli - Cav en iemand die niet veel kost

Poga - v/d Poel (en dan later of Thomas of Roglic op zijn plek, grote wisseltruc)

Poga - Thomas

Poga - Ala
WvA - Carapaz - Cav - Uran (zonder Colbrelli en met fluthelpers)

En toen bleef het bij Poga en Ala...

Slovéén-voor-allen-en-allen-voor-Slovéen
1. Pogacar (ja het is hij of Roglic en dan geef ik het jonkie de kans en punten voor wit)
2. Alaphilippe (dit is zijn parcours, als hij het geel pakt, houdt hij het ook minimaal een week of staat hij er kort bij en met 2 TT's en relatief makkelijke bergen kan hij een eindje komen)

3. Uran (goede TT en in vorm en een parcours voor hem)
4. Carapaz (lijkt me de beste man van Ineos)
5. Colbrelli (wil gooi doen naar het groen, in vorm en bovendien hij of Matthews, dan ga ik voor hem)
6. Cavendish (ja goedkoop en als hij dan toch meedoet, ja dan pak ik hem ook. Sprokkelt vast wat puntjes), hoop dat hem verkiezen boven Laporte slim was.

7. Aranburu (punch sprinter, kan ook punten pakken)
8. Godon (zo'n plek 11-15 sprokkelaar)
9. Paret-Peintre (goede klimmer, doet nog mee voor wit)

Bank
Demare (als er iets gebeurd bij die 2, heb ik nog een sprinter klaarstaan)
Guerreiro
Boasson hagen
2 renners van 2 miljoen

Afgevallen:
Pacher (paste net niet erin, 1 miljoen te weinig, maar investering APP was het waard)
Gaudu (groot vraagteken, het was hij of Uran, kies ik toch voor degelijkheid en ervaring Uran)
Kelderman (zie Gaudu//Uran ook 21)
Bisseger (had ik er graag bij gehad, tot ik een interview las waarin hij na etappe 5 zei misschien is mn tour dan klaar)
Lutsenko (is een puntenpakker, maar ik durfde het niet)
Vingegard (zal ver meeklimmen met Roglic, maar ja heb je er wat aan?)
Wva (Carapaz of WvA allebei 28, ik weet gewoon niet hoe ik hem moet inschatten)
Laporte (is hij nou de nieuwe topsprinter of toch zo'n plek 6-10 man, volgend jaar naar Jumbo)

« Laatst bewerkt op: 26-06-2021, 09:49:52 door MollenvangR »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #59 Gepost op: 26-06-2021, 09:54:22 »
Ik heb redelijk snel een keuze kunnen maken. Had een renner of 5 in mijn hoofd die ik zeker in mijn team wilde en dan gekeken om de basisploeg aan te vullen met renners binnen het budget.

Kopmannen

Dit was voor mij al snel duidelijk. Volgens mij gaan de 2 Slovenen beter zijn dan de rest. Daarnaast zijn ze beiden ook goed in explosieve beklimmingen (zoals de eerste 2 dagen). Dus ik denk dat deze 2 gewoon het meeste punten gaan opleveren.

Ik heb nog even over Alaphilippe getwijfeld aangezien hij vandaag zo maar geel kan pakken.. Ik heb hem dan maar als reservekopman genomen. In de eerste week heb je altijd wel een grote naam die er letterlijk tussenuit valt. Met Alaphilippe heb ik dan nog een waardige vervanger.

Beschermde renners

Hier heb ik gekozen voor 2 klassementsmannen en 2 sprinters en ook heel erg veel ervaring.
Cavendish was erg goedkoop en zijn laatste sprintje tegen Ewan en Merlier was erg indrukwekkend.
Colbrelli is net Italiaans Kampioen geworden en lijkt echt wel in vorm te zijn. Hij kan ook iets zwaardere aankomsten aan. Misschien haalt hij zelfs groen?

De 2 klassementsmannen zijn Uran en Gaudu. Beiden in goede vorm! De ervaring en de jeugd. Gaudu zie ik beste Fransman worden en met een beetje geluk overstijgt hij zijn eigen niveau wel. Uran daarentegen is de oude krijger die gewoon erg goed bezig is en een heel sterk team heeft.

De helpers

Ik heb 2 duurdere helpers en 1 goedkope.
Ik wilde nog een sprinter in mijn team en dan is mijn oog gevallen op Aranburu. Kan ook de zwaardere aankomsten aan en gaat gewoon erg veel top-10 rijden volgens mij.
Daarnaast ook voor Pairet-Peintre gekozen. Jonge klimmer, die bij AG2R naast O'Connor kopman mag zijn?

Daarna was mijn budget op en heb ik voor een jonge renner gekozen die misschien wel eens kan verrassen. Donovan. Ik vond hem goed in de ronde van Spanje. Nu is hij al een jaartje ouder dus ik hoop dat hij weer erg leuke dingen laat zien!