Auteur Topic: Tour de France pool 2021  (gelezen 8666 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #60 Gepost op: 26-06-2021, 09:54:39 »

Ik heb juist wel ingezet op sprinters omdat het een sprinttour is, maar ja welke?



Ja dat is mijn probleem, ik kies vrijwel altijd de verkeerde ;D (want Sagan vond ik steeds zo duur...)
Demare zat lang op mijn bank, maar dat vond ik toch uiteindelijk niet zo zinvol.

Gaudu en Lutsenko heb ik beiden wel. En net als Tarbozan ook Uran en O'connor. Ik heb geen moment nagedacht over beide Slovenen eerlijk gezegd.
Convans, ik denk dat Alaphilipe juist in de eerste week gaat scoren, dus op de reservebank niet op de juiste plek is. Maar wie weet, hij wil ook nog wel eens wat punten pakken in de bergen.

Dit is mijn team geworden:

Pogacar
Alaphilipe
Uran
Gaudu
Kruijswijk
Lutsenko
Küng
O'conner
de Buyst

Bank (traditioneel goedkoop):
Angel Lopez
Poels
Costa
Doubey
Arcas
« Laatst bewerkt op: 26-06-2021, 09:56:28 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #61 Gepost op: 26-06-2021, 09:59:24 »
 ::joehoe::

Poga vd Poel
Cosnefroy v Aert Vingegaard Woods
Paret-Peintre Pacher v Moer

Demare
Higuita Hagen
Guarnieri Dlamini

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #62 Gepost op: 26-06-2021, 10:08:45 »
Ik zal zometeen eens alles open zetten:

Mijn team

Pogacar
Roglic

Van Aert
Porte
Gaudu
Colbrelli

Wright
Bonnamour (lokale Bretonse held. Hopelijk in de aanval)
Cabot

Reserves

Demare
Cavendish
Hagen
Goldstein
Arcas

Ik heb nu voor mn gevoel te weinig sprinters. Want het is een sprinterstour. Maar de groene trui gaat lang in bezit zijn van een puncher (eerste 2 ritten 50 zijn er ook 50 punten te verdienen).

Eerst had ik als trucje inderdaad Van der Poel en Pogacar als kopman met Roglic als reserve. Maar toen las ik dat MvdP toch voor uitrijden wilde gaan. Toen leek me het toch niet zo gunstig.

Carapaz en Kelderman ook lang in mn team gehad. Maar toen de vorm van Van Aert goed bleek te zijn ben ik voor hem gegaan ipv Carapaz. En Gaudu ipv Kelderman vanwege jongerentruitje.
Porte uiteindelijk om toch iemand van Ineos te hebben. Hopelijk staat hij er na de tijdrit bij, want ik schat Carapaz hoger in in de bergen.

Qua helpers heb ik steeds de goedkoopste gehad. Vond namen als Van Poppel, Ballerini, Bissegger en Asgreen interessant. Maar omdat ik Pogacar, Roglic en Van Aert echt wilde bleef er daarvoor niet genoeg geld over.

Met Alaphilippe kun je in mijn ogen spekkoper zijn. Ik verwacht zelfs dat hij meedoet voor de Tourwinst. Maar  ik vond dat teveel alles of niets.
« Laatst bewerkt op: 26-06-2021, 10:13:09 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #63 Gepost op: 26-06-2021, 10:28:59 »
Volgens mij staan de ploegen en renners nu zichtbaar!

Meest gekozen:
- Pogacar 31 x
- Demare 19 x
- Cavendish 18x
- Roglic 17x
- Van Aert 14x
- Gaudu 14x
- Colbrelli 13x
- Lopez 13x
- Kelderman 12x
- Boasson Hagen 12x
- Uran 11x
- Alaphillipe 9x
- Van der Poel 9x
- Guerreiro 9x
- Barguil 9x
- Carapaz 9x
- Zimmerman 9x

Unica's
- Van Avermaet
- Rickaert
- Vakoc
- Quintana (!)
- Izagirre
- Fraile
- Rolland
- Gautier
- Chevalier
- Lemoine
- Haig (!)
- Theuns
- Mohoric
- Matthews (!)
- Juul-Jensen
- Schelling
- Oss
- Laporte (!)
- Donovan
- Sutterlin
- Cort
- Scotson
- Thomas (!!)
- Rowe
- B van Poppel
- Froome
- Gesink
- Van Moer
- Gilbert
- De Buyst
- Valverde (!)
- Soler
- Sean Bennett
- Dlamini
- Rodriguez
- Mollema
- Bernard
- Mcnulty (!)
You'll never walk alone

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #64 Gepost op: 26-06-2021, 10:43:12 »
Paar zeer opvallende namen bij de unica’s en toch een aantal teams die niet beide Slovenen hebben gespeeld, respect voor jullie lef.

Heb er weer zin in , nu la course en dan vanaf 12 uur begint het  ::bravo:: ::bravo:: ::hug::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #65 Gepost op: 26-06-2021, 10:55:45 »
Pogacar - Roglic
Porte - Uran - Colbrelli - Kelderman (net gesneuveld: Gaudu en Carapaz. Carapaz was mij veels te duur! Gaudu moest echt op het nippertje sneuvelen, want ik had meer vertrouwen in Kelderman. Ook al is Gaudu in top vorm en jong. Heb ook Woods overweegt maar uiteindelijk is die nooit in mijn team gekomen.)
Wright - Houle - Pacher

Reserves

Alaphilippe (mochten één van de Slovenen plotseling uitvallen.)
Kruijswijk - Hagen (kruijswijk was goedkoop en Hagen was het laagst)
Doubey - Gruzdev (ja, wie kent ze niet? Ook het laagst)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #66 Gepost op: 26-06-2021, 11:14:40 »
Ik kon weer toch niet echt helpers vinden die ik hun prijs waard vond. Ben dus voor een alles-of-niets team gegaan met grote namen: Pog & Rog, Carapaz, Van Aert, Colbrelli (en Lutsenko). Heb de boel dan op moeten vullen met 2-punters.

Leuke lijst met unica's! Ik heb Matthews langs in mn team gehad, maar wist de euro's die ik toen over had toch niet nuttig te besteden. Toen maar veranderd in Van Aert.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #67 Gepost op: 26-06-2021, 11:31:48 »
Niet verrast dat er zoveel mensen zijn gegaan voor Pogacar + een ander ipv beide Slovenen. Zijn er nog teams zonder Pogacar? Dat zou pas een enorme gok zijn. ;D

Ben wel met Nieky eens, ben ook bang voor te weinig sprinters in mijn team, maar elke keer als ik sprinters neem, gaat het verkeerd, dus dan alleen maar Van Aert en hopen dat hij vdPoel enzo de groene punten de eerste week opslurpen. En ik had er eigenlijk gewoon geen geld voor. Had hooguit Woods kunnen inwisselen voor bijv Matthews of Colbrelli wellicht. Time wil tell ...

Leuke lijst met unica's. Thomas en Matthews hebben op enig moment wel in mijn team gehad, maar toch maar besloten Van Aert te nemen en toen had ik geld nodig en toen zijn ze gesneuveld. Wie heeft Vakoc? Was ooit een unica van mij in een ander wielerpooltje, toen ie nog heel goed bij Quickstep, na dat ernstige ongeval waarbij ie een paar ruggenwervels brak nooit meer enorme top geworden, maar heb nog wel een zwak voor hem. Maar zal in de VdPoel trein zitten, dus verwacht niet dat ie heel veel kansen voor eigen succes gaat krijgen. Ik mag Van Moer aanmoedigen zie ik (en Dlamini, maar da's mijn 2e reserve pas). Gezien zijn recente vorm vond ik dat wel een interessante optie, verbaast me echt dat ik de enige ben die hem gekozen heeft.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #68 Gepost op: 26-06-2021, 11:36:38 »
Wat heeft Dlamini dan recent gepresteerd?  :P

Edit: oja je bedoelt wss Van Moer. Ja die kan wel eens een etappe winnen in een vlucht

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #69 Gepost op: 26-06-2021, 11:57:57 »
Ja Dlamini heb ik alleen gekozen vanwege zijn waarde, verder ken ik hem niet :P
« Laatst bewerkt op: 26-06-2021, 12:01:13 door Daisy »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #70 Gepost op: 26-06-2021, 12:00:21 »
Ik heb alle vertrouwen in Bonnamour vandaag! Die wil als Breton in de kopgroep  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #71 Gepost op: 26-06-2021, 12:56:55 »
Ik heb alle vertrouwen in Bonnamour vandaag! Die wil als Breton in de kopgroep  ::jaja::
Hij zit in elk geval meteen mee

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #72 Gepost op: 26-06-2021, 12:58:16 »
Ik heb alle vertrouwen in Bonnamour vandaag! Die wil als Breton in de kopgroep  ::jaja::

Klinkt als een interessante keuze ::ok::
Als ik wél verstand had van wielrenners zou ik ook zulke keuzes proberen te maken bij de helpers ;D




Teamnaam: 'Helpers?... Huh, moesten we die ook?'
-> De naam is overigens niet een punt van kritiek op de opzet, noch een opzettelijke strategie. Ik had echter de afgelopen tijd werkelijk niets gevolgd - so much so dat ik geen idee had wie bijvoorbeeld de Giro had gewonnen, wie verder daarin een beetje goed was, of überhaupt wie meereed. Laat staan voor dingen als de Dauphine.
...dus ik ben gewoonweg niet toegekomen om pareltjes van helpers uit te zoeken.
Volgens mij heb ik er twee van 3m en drie van 2m.

Daarnaast settlede ik al op wat grotere namen voor het basisteam, dus had ik sowieso relatief weinig budget over.

Alright, naar het team:

Kopmannen: Pogacar & Alaphillipe.
Pogacar lijkt me duidelijk. Roglic heeft vast solide kansen voor de eindwinst, maar de bergen komen erg laat dit jaar, met veel sprintetappes ervoor. Oftewel, het zou me niks verbazen als Alaphilipe voor het beste deel van 2 weken de gele trui gaat dragen.

-> VdPoel overwogen, maar die jongen heeft het blijkbaar in z'n hoofd gehaald dat hij misschien Parijs wil halen. Ja, dat lijkt me geen goed plan om dan in m'n basisteam te hebben.

Beschermd: Carapaz, Cavendish, Merlier, Gaudu
Ik mik dat Carapaz de sterkste Sky-renner gaat zijn. GThomes was kopman, dus een no-go. En Porte. Pfoe. Ja. Porte. Elk jaar weer twijfelen over Porte. Het zou me niks verbazen als hij geweldig gaat met veel meer vrijheid - maar ging het niet rond krijgen qua budget.

Cavendish was goedkoop & lijkt een deel van z'n snelheid weer terug te hebben. Gaat vermoedelijk afstappen voor de derde week, want ik zie 'm de bergen niet overkomen, maar dat is prima.

Merlier nog een sprinter voor de vlakke etappes. We zien wel of hij Parijs haalt. Had wellicht voor 2m meer wel Porte kunnen nemen, maar soit.

Gaudu obviously puur voor wat jongerenpunten.

-> WvA... was zo wanstaltig duur. Heb 'm daarom niet serieus overwogen. De eerste week pakt hij vast bakken punten, maar ik twijfel een beetje hoeveel vrijheid hij blijft krijgen. Mag hij zich wederom in een willekeurige sprint gooien? Zouden ze bij Jumbo niet conservatiever zijn, nadat het vorige keer toch bij Roglic verkeerd liep? That said, tot de tijdrit leek alles in kannen en kruiken, dus of WvA daar iets aan had kunnen veranderen.
Anyway, als WvA en Carapaz dezelfde prijs hebben, dan ga ik toch voor Carapaz.
Misschien blijkt hij het waard, maar het leek me te veel.

Helpers: Christian Rodriguez, Schär, Doubey.
I don't know, dudes.

Reserveteam:
Lopez
Mas & Haig
Zimmerman & Goldstein

Lopez omdat hij het gros van z'n punten in de 3e week zal pakken, wat vermoedelijk het terrein dat hij als reserve überhaupt in actie kan komen.

Ik mik dus dat Cavendish rond de 3e week afstapt. Bergen zijn sowieso niet zo z'n ding, en dat zal er niet beter op zijn geworden. Merlier misschien ook, als hij niet al te best in het sprintklassement staat.
Dat hoort ongeveer het moment te zijn dat Mas en Haig herinneren dat ze ook punten kunnen pakken. Want ze zijn er nu toch, en ach, ze staan dan op een gaatje, dus krijgen ook wel enige vrijheid.
Of zoiets.

Ohja, en dan nog 2 helpers. Met namen. En fietsen. Denk ik.  :-\\
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #73 Gepost op: 26-06-2021, 13:06:17 »
Klinkt als een interessante keuze ::ok::
Als ik wél verstand had van wielrenners zou ik ook zulke keuzes proberen te maken bij de helpers ;D


Ik heb nog nooit van die jongen gehoord. Maar Bretonnen zijn wel wielergek en een beetje trots op hun streek. Dus ik heb dit keer de moeite genomen om op te zoeken wie er uit deze regio kwam.

Maar goed. Als Bonnamour vandaag geen bergpuntje pakt heb je er alsnog geen reet aan. En ik denk dat dat lastig wordt met Perez, Van Poppel en Schelling.
You'll never walk alone

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #74 Gepost op: 26-06-2021, 13:14:16 »
Hij zal die bergtrui niet kunnen bemachtigen denk ik  :P

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #75 Gepost op: 26-06-2021, 13:41:30 »
Waarom is het zo bijzonder dat ik Brandon McNulty in mijn team heb?

Ik hou wel van een gokje en ja, hij zal in dienst van Pogacar rijden...

Maar wie weet... één of twee etappes als Pogacar hem die gunt?

Of heb ik iets gemist en doet hij niet mee  ::rofl::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #76 Gepost op: 26-06-2021, 13:46:15 »
Was niet zo goed in de voorbereidingskoersen imo

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #77 Gepost op: 26-06-2021, 14:00:37 »
Mcnulty heeft dit seizoen niet veel laten zien. Heb hem wel op mijn shortlist gehad.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #78 Gepost op: 26-06-2021, 14:19:56 »
Mijn team 'Chasse Kapsalon':

Pogacar - Sagan
Uran - Carapaz - Kelderman - Stuyven
Asgreen - Peters - Sweeny

reserves:

M.A. Lopez
Guerreiro - Cavendish
Arcas - Barthe

Ik wilde aanvankelijk ook voor Pogacar-Roglic gaan, maar heb toch voor Sagan gekozen omdat die 4 miljoen goedkoper was dan Roglic en ik vond het te veel ten koste gaan van mijn overige renners om dat geld alleen in Roglic te investeren. Ik gok erop dat Sagan gemotiveerd is om in 1 jaar de puntentrui in de Giro en de Tour te winnen. Ook wilde ik per sé Carapaz en die was ook al 28 miljoen.

Verder hoop ik een aantal klassementstoppers (voor geel/bolletjes) bij de beschermde renners te hebben: Kelderman, Carapaz, Uran (goed in vorm) en mannen die een rit kunnen pakken en goed kunnen aankomen: Stuyven en Asgreen.

Wat kies ik allemaal niet en heb ik wel overwogen? : Roglic dus, Alaphilippe, Colbrelli, v.d. Poel, v. Aert, Gaudu en nog veel meer. Het was sowieso weer een leuke puzzel en ben benieuwd hoe het uit gaat pakken.
« Laatst bewerkt op: 26-06-2021, 15:13:20 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Tour de France pool 2021
« Reactie #79 Gepost op: 26-06-2021, 14:40:46 »


Na de winst in de Giro vorige maand, is Vanto & Gloria erop gebrand nóg een Grand Tour te winnen. De selectie blinkt niet uit in originaliteit, maar hoopt precies de goede combinatie te hebben van toprenners. En het lijkt erop dat alle belangrijke renners in topvorm verkeren.

Kopmannen: Pogacar & Roglic
Beschermde renners: Van Aert, Colbrelli, Gaudu & Uran
Helpers: Paret-Peintre, Cabot & Zimmermann

Reserves: Démare, Cavendish, Guerreiro, Wright & Bonnamour*

(*mascotte)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.