Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 110115 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #80 Gepost op: 27-09-2021, 20:51:57 »
Deze hint klopt niet hoor

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #81 Gepost op: 27-09-2021, 22:36:07 »
Rick heeft nu wel zelf op Instagram met het delen van een tekening van Vliegerke gereageerd op de spoiler. Dat maakt het voor mij alleen maar verdachter/waarschijnlijker... >:(

Heb je ook de daaraan voorafgaande reactie gelezen van Rick? Vriendlief/Vliegerke reageert met die cartoon rechtstreeks op het shirt van Rick:

Als je de cartoon en die eerdere reactie van Rick combineert, krijg je als boodschap: ik ben dan wel dubbel zo oud als de meesten van jullie, maar jullie zijn zeker nog niet van mij af.

Zo interpreteer ik die tenminste. Niet dat iemand dat laatste zou wíllen, overigens.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #82 Gepost op: 28-09-2021, 10:55:03 »
Zo interpreteer ik die tenminste. Niet dat iemand dat laatste zou wíllen, overigens.

Hoezo niet? Ik zou een goede opvolger met eigen ideeën over hoe het programma zich verder moet ontwikkelen heel fijn vinden. Rick slaagt er nog altijd in om boeiende twists te verzinnen (geweldig idee die live pleidooien) maar het houdt een keer op natuurlijk.

On-topic: Ik hou er nog wel rekening mee dat de maskerhint er echt eentje is, maar het is niet van de categorie "case is the mole"/Klaas-hint omdat dit iets buiten de afleveringen om is dat ook prima door iemand in elkaar geknutseld kan zijn die niet weet wie de Mol is.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #83 Gepost op: 28-09-2021, 11:50:05 »
Als je niet weet wie de mol is waarom stop je er dan ogen van een kandidaat achter en niet die van ik noem maar een zijstraat Angela Merkel . ::rofl::

Nogmaals ik heb mijn twijfels bij de overgang van de ogen in het masker in de trailer naar die foto met de ogen van Kim-lian en verder vraag ik me af of iemand die al 22 jaar zijn best doet om de geheimhouding van de identiteit van de mol zo lang mogelijk in stand te houden, op deze manier iets zou weggeven.

Als het inderdaad de ogen van Kim lian zijn die terug te voeren zijn naar de ogen in de oorspronkelijke trailer kan dat in mij ogen drie dingen betekenen:
A) een speciale rol voor Kim Lian, eventueel de mol, maar zelfs dat hoeft niet eens
B) de eerste deelnemer wiens ogen achter dat masker zijn geplaatst er komen er nog 9 en dus horen we in de ontknoping de enige in wiens ogen we nog niet hebben gekeken is de mol en voila we zien de mol met het masker op verschijnen.
C) puur toeval en ze hadden gewoon iemands ogen nodig om in dat masker te plaatsen

Voor mij kan het dus allemaal nog en ik hoef geen overtuiging dat het vast staat dat ze de mol is. Ik zou dat namelijk een fout vinden van dezelfde grootheid als case closed en klaas hint.

En op ander punt terug te komen,Rick is niet onvervangbaar en vernieuwing kan in sommige situaties best tot nieuwe ideetjes leiden. Ik had het van de week nog met mensen over revamping van wie is de mol ( interactiviteit, betere uitleg opdrachten, betere gelaagdere opdrachten , terug wat pittiger kandidaten en minder ontdek je plekje / vvv beelden )
« Laatst bewerkt op: 28-09-2021, 11:52:49 door Tarbozan »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #84 Gepost op: 28-09-2021, 15:42:43 »
Ik bedoel dat van Rick eigenlijk meer als een soort respect.


En wat Angela Merkel betreft: die heeft al heel wat testen en executies overleefd.....

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #85 Gepost op: 28-09-2021, 17:18:04 »
Je hoeft echt geen twijfels te hebben over de ogen achter het masker.
Probeer het zelf! Het is echt niet zo moeilijk. De foto staat nog steeds live op het officiële Instagram account van widm. Maak een screenshot,
gooi de brightness omhoog,
contrast omlaag,
en vergelijk met de widm profiel foto van Kim Lian.
Zelfs op die kleine resolutie is er geen speld tussen te krijgen.

Hoe je dit feit vervolgens interpreteert is natuurlijk subjectief.
« Laatst bewerkt op: 28-09-2021, 17:24:48 door annebeestje »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #86 Gepost op: 1-10-2021, 09:31:38 »
Ik zit nog steeds te denken of er niet een manier is waarop de hint niet zou kunnen verwijzen naar degene die de eerste test het slechtst heeft gemaakt. Dat was toen net bij de redactie bekend en het zou het ietwat gehaaste karakter van de photoshop verklaren. Maar ik mis ergens een logische stap waarom wij het nou juist naar de afvaller zou verwijzen (en niet naar de mol). De titel ‘ontmaskering’ suggereert ook eerder dat we met een molhint te maken hebben. 

(Het kan natuurlijk wel als er vanaf nu elke aflevering zo’n masker foto ergens in een aflevering komt. Maar daar komen we pas in januari achter.)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #87 Gepost op: 1-10-2021, 10:41:49 »
Dat masker stond op donderdag 26 augustus al op facebook etc. Toen was de test nog niet gemaakt en niet bekend wie de test het slechtst gemaakt had.
Mogelijkheden die overblijven:
1) Het is een willekeurige kandidaat, eenmalig.
2) We gaan alle kandidaten zien, iedere week eentje (eventueel afpellen zodat de ogen van de mol in het rijtje kandidaten zit dat we nog niet gezien hebben tot en met die week. Met 11 kandidaten en 10 afleveringen wordt dit nooit een spoiler).

In geval van een hele domme spoiler:
3) Het zijn de ogen van de mol.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #88 Gepost op: 1-10-2021, 10:45:52 »
Ik zie gewoon niet in waarom er een willekeurige kandidatenfoto gebruikt zou worden om een foto, heel subtiel, op te leuken. Ik sluit niet uit dat we nog andere maskers gaan zien, maar ik vraag me wel af wanneer dan. Tot nu toe is telkens dezelfde foto gebruikt en om nog tijdens het seizoen foto's van afvallers door de serie te gebruiken lijkt me ook onlogisch. En nogmaals: waarom dan ???
...óf niet!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #89 Gepost op: 1-10-2021, 11:58:52 »
Ik gooi gewoon maar een balletje op.

Afl 1 start met de intro en die sluit je af met het masker Met de ogen van fresia. We hebben bij de start 11 kandidaten en we hebben dan van 2 de ogen gezien
Afl 2 Laetitia s ogen verschijnen in het masker . We starten die aflevering met 10 kandidaten en we hebben van drie de ogen gezien

Aflevering 9 we hebben dan nog drie kandidaten aan de start . We zien de ogen van de 10e kandidaat. Dit is de finale .

Bij de reünie wordt er dan gezegd we hebben nu alle kandidaten in de ogen gekeken , behalve de mol. En voila de mol verschijnt met het masker op en wordt ontmaskerd.

Of het zo gaat, waarschijnlijk niet, maar is een alternatieve verklaring voor de ogen hint, die haalbaar is en prima past binnen thema ontmaskering

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #90 Gepost op: 1-10-2021, 12:05:06 »
De stagiair mocht uit 10 willekeurige foto's er eentje uit kiezen om iedereen op het verkeerde been te zetten? Inclusief de evt. kandidaten die op dit forum keken, na de live uitzending om te kijken wat wij er van vinden?

Deze optie was al eerder benoemd (Heinz dacht ik?)

Mocht een googelende kandidaat hier wat ontdekken, dan vooral iets dat naar een verkeerd spoor leidt. Een kandidaat moet het spel spelen en niet vertrouwen op de "hulptroepen" en als ze dat wel doen, vooral snel exit omdat ze misleid zijn met een paar willekeurige ogen. Dit was dit jaar met de live uitzending nou eenmaal het risico en als we vertrouwen op Rick & Co dan hebben ze dit voorzien.

Voor de liefhebber: Welke kandidaat heeft - als enige - maar 1 lampreflectie in haar/zijn ogen? Alle andere hebben er twee.
« Laatst bewerkt op: 1-10-2021, 12:11:46 door foxhunter »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #91 Gepost op: 1-10-2021, 12:49:43 »
Ik zie gewoon niet in waarom er een willekeurige kandidatenfoto gebruikt zou worden om een foto, heel subtiel, op te leuken.

Ze hadden gewoon iemand nodig die eronder paste. Het gebeurt wel vaker dat ze willekeurig iemand kiezen als voorbeeld. Denk aan de graffiti markering van Lennart die werd gebruikt om een fout aan te geven. Daar zat ook niks achter.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #92 Gepost op: 1-10-2021, 17:55:17 »
Rick heeft gezegd dat hij nooit meer een Klaas-hint zou doen, hij heeft er destijds nachten wakker van gelegen gaf hij aan. Dit is een Klaas-hint, ik denk dat het een willekeurige kandidaat is.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #93 Gepost op: 2-10-2021, 12:25:38 »
Wat de reden ook is voor de maskerhint, de kans is naar mijn mening zeer aannemelijk dat er geen sprake is van een haastklus. Dat leid ik af uit de datum waarop de vrijgegeven groepsfoto volgens de jpg-metadata definitief is samengesteld. (Die datum verklapt niets over het spelverloop, dit even ter geruststelling.) Op 16 juli 2021 is de groepsfoto al tot stand gekomen, tenzij voor het eerst door een WIDM-medewerker gesleuteld is aan de metadata, maar dat lijkt me zeer sterk. Alle deelnemers hebben op hun kandidatenfoto dezelfde bovenkleding aan als op de groepsfoto. Ik denk daarom dat de foto’s, ook die van Kim-Lian, al in Nederland zijn gemaakt en niet bij het begin van het nieuwe seizoen.

De opzet van de maskerhint komt overigens overeen met een vrij recente hint. Voordat het Renaissance-seizoen van start ging, werd een aftelklok als teaser gebruikt. Wanneer je de helderheid van die afbeeldingen omhoogschroefde, kreeg je aanwijzingen te zien naar het seizoen in Italië. Dan vind ik het wat gek wanneer een onlinewerknemer ditmaal op eigen houtje zomaar de ogen van Kim-Lian gebruikt.

Mijn conclusie is dat er best een bedoeling achter de maskerhint kan schuilen. Een overduidelijke verwijzing naar Kim-Lian ligt voor de hand, but maybe there’s more to it than meets the eye, letterlijk en figuurlijk. Mochten de ogen van de Mol wél een officiële hint blijken te zijn, dan had ik eigenlijk verwacht dat Rick na de ontdekking ervan hier volgend jaar wel zijn conclusies uit zou trekken, maar hij toont zich op Instagram als durable goods juist heel strijdbaar. Het lijkt erop dat de 65-jarige Richard King McCullough geen troonsafstand wil doen, ook al zou kroonprins Momo Zarroue de scepter ongetwijfeld met evenveel succes zwaaien. Ik houd nadrukkelijk de optie open dat Rick een verrassend Koninklijk Besluit voor ons in petto heeft dat de maskerhint in een ander perspectief plaatst.
« Laatst bewerkt op: 2-10-2021, 15:59:09 door Molzkovicz »

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #94 Gepost op: 2-10-2021, 12:54:38 »
Kan het niet zijn dat ze de ogen van Kim-Lian hebben gebruikt omdat haar naam zo leuk verwijst naar de maatschappij waarmee ze hebben gevlogen? Kim-Lian van der Meij.
Dan hebben we dus niet de Mol te pakken, maar is het een knipoog naar de vervoerders. :)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #95 Gepost op: 2-10-2021, 14:14:55 »
Kan het niet zijn dat ze de ogen van Kim-Lian hebben gebruikt omdat haar naam zo leuk verwijst naar de maatschappij waarmee ze hebben gevlogen? Kim-Lian van der Meij.
Dan hebben we dus niet de Mol te pakken, maar is het een knipoog naar de vervoerders. :)
::rofl::

Offline Bram0546

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #96 Gepost op: 3-10-2021, 22:16:03 »
Ik hoop dat Kim-Lian de Toprak is van dit seizoen en ze gewoon met 10 personen beginnen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #97 Gepost op: 4-10-2021, 11:18:32 »
Haar ogen waren domweg de mooiste van het stel, paste het beste bij het masker. Punt.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #98 Gepost op: 4-10-2021, 20:39:48 »
De maskerhint kan ook dit jaar naar de lokatie wijzen.

Het Venetiaanse masker wijst misschien op de mini cruise boot waarmee de hele groep inclusief de afvallers rond cruist langs Venetiaanse forten en handelssteden in de Adriatische en Egeïsche zee. Albanië is dan niet DE lokatie, maar EEN van DE lokaties. Rick zijn instagram stond op Albanië - om ons te plagen? -
Corona proof ronddobberen is niet zoveel duurder dan aparte hotels boeken. De heenvlucht via Rome terug via Venetië en de kust/havensteden Shkodër en Durrës passen ook in dit plaatje. Griekenland en Cyprus barsten ook van de Venetiaanse invloeden. Sicilië kan dan ook. Maar het einddoel is dan waarschijnlijk Venetië. Vandaar dat masker.
En er is een pestmasker. Opdracht op Poveglia?
https://www.ad.nl/buitenland/grootste-spookeiland-ter-wereld-wordt-geveild~af053dc7/
« Laatst bewerkt op: 4-10-2021, 20:43:38 door foxhunter »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #99 Gepost op: 7-10-2021, 12:57:50 »
De opvolger van Rik? Rik die ineens een rood scherm krijgt en Kim-Lian die het overneemt?

Ik begrijp het nooit zo goed waarom er altijd nog verder gezocht wordt dan de twists die we al voorgeschoteld krijgen, maar ik moet er maar aan leren wennen. :P
Hier zat ik dus ook aan te denken  ::rofl::

Niemand was zo zenuwachtig als zij en kan me met haar ervaring gewoon niet voorstellen dat ze zo zenuwachtig zou zijn. Eerste instantie dacht ik wellicht de mol, maar wellicht is ze de nieuwe presentator en daarom de zenuwen.