Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 110554 keer)

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #420 Gepost op: 20-01-2022, 15:17:16 »
Misschien is ze gewoon een mol die snel ontdekt is. Pech gehad, in dat geval. Toch zegt mijn (toegegeven, totaal niet objectieve) gevoel me dat het allemaal een beetje too much is. Of er een knallende exit komt betwijfel ik, het zou me niet verbazen als ze straks gewoon in de finale staat. Maar een mol? Dat begin ik steeds onwaarschijnlijker te vinden.
Ja, eens. Merel werd ook veel verdacht in afl. 2 en/of 3 bleek later. Er werd maar 1 Merel-verdenking getoond toen ...die van Robèrt, die (dacht ik) een executie later afviel

De teller staat bij Kim-Lian op 10.

Zelfs als je het met Renée vergelijkt is dat belachelijk veel.


edit: reactie getrimd
« Laatst bewerkt op: 20-01-2022, 21:27:16 door Amethyst »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #421 Gepost op: 20-01-2022, 15:36:01 »
Hoeveel hadden Renee en Rob rond deze tijd dan, en hoe verhoudt zich dit tot de kandidaten nu? Misschien kunnen we dan al mensen afstrepen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #422 Gepost op: 20-01-2022, 18:45:50 »
Hoeveel hadden Renee en Rob rond deze tijd dan, en hoe verhoudt zich dit tot de kandidaten nu? Misschien kunnen we dan al mensen afstrepen.
vanaf 2015

6 - Klaas, Renée
5 - Margriet
3 - Rob
2 - Thomas, Jan
1 - Merel, Jeroen*

* in afl. 3 biechtte Tygo dat hij eerder op Jeroen zat, dus eigenlijk waren het er meer

Thomas, Rob & Klaas werden door de 1e afvaller verdacht. Klaas een aflevering daarvoor.

Sahil 14 ( 4 + 6 + 4 )
Thomas 12  (4 + 4 + 4)
Kim-Lian 10 (2 + 4 + 4)

kan dat het niet helemaal klopt ...maar zo ongeveer. Misschien dat ze het nu over een andere boeg gooien. Er is ook een kandidaat meer nu.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2022, 19:23:43 door Amethyst »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #423 Gepost op: 20-01-2022, 21:29:19 »
De maskerhint is onmiskenbaar, echter de mol spreid in de (TV-)biecht altijd zijn verdenkingen. Kim's verdenkingen zijn tot nu toe nauwelijks duidelijk, hetgeen haar minder verdacht maakt.

Dat denk ik ook. En het is raar dat ze samen met Welmoed 1500 euro binnenhaalt. Wel wat veel voor een mol. Al haar acties worden verder verdacht gemonteerd, wat ze meestal niet doen bij een mol. Kortom: de hint is groot, maar ik twijfel nu toch of het klopt.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #424 Gepost op: 20-01-2022, 23:51:50 »
Dat denk ik ook. En het is raar dat ze samen met Welmoed 1500 euro binnenhaalt. Wel wat veel voor een mol. Al haar acties worden verder verdacht gemonteerd, wat ze meestal niet doen bij een mol. Kortom: de hint is groot, maar ik twijfel nu toch of het klopt.
kan natuurlijk dat ze het er daarom juist inwrijven. Zodat je gaat twijfelen. Heb je mij al meteen.

Ik had sinds afl. 1 niet meer zo op haar gelet, maar keek de lasergame net terug en het ziet er allemaal nogal geacteerd uit bij Kim-Lian  :\'(

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #425 Gepost op: 21-01-2022, 00:05:35 »
Ja, dat is ook goed mogelijk Amethyst!
En misschien is het ook waar dat alles gewoon is wat het lijkt. ;-) Kim-Lian streep ik zeker nog niet weg als mol om die reden. Benieuwd hoe het gaat in de komende aflevering.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #426 Gepost op: 21-01-2022, 13:26:26 »
In het molgeld topic is een nieuwe foto van het molgeld gepost. Er lijken ogen achter (een aantal) biljetten te zitten. Verder valt me nu pas op dat "mije" (staat op het briefje zelf) duizend in het Albanees is en op deze foto uitgerekend het masker van Kim-Lian zit.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Smeets

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #427 Gepost op: 21-01-2022, 13:49:24 »
In het molgeld topic is een nieuwe foto van het molgeld gepost. Er lijken ogen achter (een aantal) biljetten te zitten. Verder valt me nu pas op dat "mije" (staat op het briefje zelf) duizend in het Albanees is en op deze foto uitgerekend het masker van Kim-Lian zit.
Omdat mije het Albanees is voor duizend.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #428 Gepost op: 21-01-2022, 14:01:21 »
Omdat mije het Albanees is voor duizend.
Dat zeg ik in mijn bericht.  :) Maar het is wel toevallig dat daar uitgerekend het masker van Kim-Lian op staat waar dit topic over gaat.

Ik heb de brightness op de afbeelding omhoog gezet. Op het biljet van 500 en 50 (linksboven) zijn natuurlijk duidelijk ogen te herkennen. De foto van -250 heeft ook geen egaal zwart vlak bij de ogen en er lijkt iets achter "gesjopt". Het masker op het biljet van 1000 heeft op de stockfoto een egaal zwarte achtergrond, maar er lijkt op het molgeld een zelfde contrast achter te zitten als bij de foto van Kim-Lian's ogen achter het masker (maar dat is deze foto natuurlijk niet zo duidelijk te zien).
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #429 Gepost op: 21-01-2022, 16:56:25 »
Als de maskerhint een bedoelde hint naar KL als mol is, waarom hebben ze dan een random masker gekozen, en niet het masker van de mol (het gouden masker)? Dat vind ik totaal niet logisch en daarom denk ik niet dat de ogen van KL achter het masker een molhint is.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #430 Gepost op: 21-01-2022, 17:01:31 »
In het molgeldtopic is er wat meer discussie aan het ontstaan over mogelijke ogen achter de andere maskers. Als er 10 verschillende biljetten met 10 paar ogen zijn, is het waarschijnlijker dat het kandidatenogen zijn en de ogen van de mol missen op de biljetten.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #431 Gepost op: 22-01-2022, 14:41:01 »
Ja, eens. Merel werd ook veel verdacht in afl. 2 en/of 3 bleek later. Er werd maar 1 Merel-verdenking getoond toen ...die van Robèrt, die (dacht ik) een executie later afviel

De teller staat bij Kim-Lian op 10.

Zelfs als je het met Renée vergelijkt is dat belachelijk veel.


edit: reactie getrimd
Wie wordt er verdacht weinig genoemd? Arno.
En als er iemand een masker op heeft, zonder een toneelmasker op te hebben, is hij het.
(Dit wordt heel pijnlijk voor mij als hij het niet is...)  :)
« Laatst bewerkt op: 22-01-2022, 14:46:49 door Run »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #432 Gepost op: 22-01-2022, 15:08:28 »
Kim-Lian 10 (2 + 4 + 4)
Plus de keren buiten de test om, dat ze nog als verdachte wordt genoemd. In elk geval door Fresia, maar ik dacht ook door Everon.
Wie wordt er verdacht weinig genoemd? Arno.
Die Kim-Lian een kwibus noemt op een moment dat ze juist heel verdacht bezig was geweest, bij het niet raden van haar lichttekening. Omdat het hij dat zo afdeed, plaatste het haar extra in de spotlights, vond ik. Zat op Welmoed, benieuwd wie zijn nieuwe Mol is in afl. 4.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #433 Gepost op: 22-01-2022, 16:00:33 »
In het molgeldtopic is er wat meer discussie aan het ontstaan over mogelijke ogen achter de andere maskers. Als er 10 verschillende biljetten met 10 paar ogen zijn, is het waarschijnlijker dat het kandidatenogen zijn en de ogen van de mol missen op de biljetten.
::jaja:: Er lijken meer biljetten met ogen te zijn. Ogen die niet zichtbaar zijn op de originele stockfoto's van de maskers.  Theoretisch gezien kunnen het natuurlijk telkens ogen Kim-Lian zijn, maar brengt de kans dat de maskerhint klopt iets naar beneden.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #434 Gepost op: 22-01-2022, 22:19:52 »
En opnieuw legde Rik de nadruk op de ogen. Bij de executie van afl.4 zegt hij: "Ik zie gespannen ogen". (i.p.v. gespannen gezichten).
« Laatst bewerkt op: 23-01-2022, 00:46:23 door Molest »

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #435 Gepost op: 26-01-2022, 15:02:47 »
Als we er nou vaststellen dat:
  • Rick niet gek is
  • molloten hier vinden dat het een enorme zeperd zou zijn als de ogen van Kim Lian achter dat masker de Mol zou verraden
  • KL geld binnenbrengt en niet per se op mollengedrag is te betrappen
  • er 10 biljetten met maskers zijn waarachter ogen te zien zijn
  • er 10 kandidaten zijn
  • Rik het geld in/van opdracht 1 beschrijft als 'met belangrijke informatie'
  • er iets is met ogen
ligt dan inmiddels niet veel meer voor de hand dat de hint is dat achter elk masker een kandidaat schuilgaat en dat de Mol juist niet achter een masker zit. Dat die is "ontmaskerd"?

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #436 Gepost op: 26-01-2022, 15:26:21 »
ligt dan inmiddels niet veel meer voor de hand dat de hint is dat achter elk masker een kandidaat schuilgaat en dat de Mol juist niet achter een masker zit. Dat die is "ontmaskerd"?

Ja, dat denk ik ook.
In de video van Max is te zien dat er verschillende ogen achter de maskers zitten

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #437 Gepost op: 26-01-2022, 15:29:54 »
Plottwist: Het zijn allemaal de ogen van kim Lian, maar dan van verschillende foto's van haar.  ::rofl::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #438 Gepost op: 26-01-2022, 16:06:09 »
[...]ligt dan inmiddels niet veel meer voor de hand dat de hint is dat achter elk masker een kandidaat schuilgaat en dat de Mol juist niet achter een masker zit. Dat die is "ontmaskerd"?

Mee eens. De ogen van de mol zijn niet te zien.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #439 Gepost op: 26-01-2022, 16:11:01 »
Hmmm, nu ik de hint van de maskers in de leader in de video van Max nog eens voorbij zie komen, komen de beelden van die maskers een beetje spokerig op me over. Echt van die schimmen. Half wazig in beeld, net als een spook. En ik kan het niet helpen 🙈 maar voor mij past dat perfect bij de hint naar de Masquerade scene uit the phantom of the opera film. Daar verschijnt het spook (toch wel een soort van mol in die film) met rode kleding en een masker bovenaan de trap. Net als op de beelden van de ontmaskering die we te zien kregen.

Het eerste beeld van het gebouw waar de ontmaskering plaatsvindt (helemaal aan het begin van aflevering 1) werd ook een beetje in beeld gebracht als spookhuis. Met van die spooky uilen geluiden op de achtergrond. Vlak voor de persoon in het rode gewaad met gouden masker bovenaan de trap verschijnt, op het moment dat de mensen in zwart gewaad onderaan de trap zich omdraaien, hoor je die spookgeluiden weer.

Dus is degene met rood gewaad en goud masker de mol, oftewel the phantom?
« Laatst bewerkt op: 26-01-2022, 16:21:44 door Nemi »