Auteur Topic: [De winnaar] Fresia Cousiņo Arias  (gelezen 62411 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[De winnaar] Fresia Cousiņo Arias
« Gepost op: 31-08-2021, 14:28:04 »
Fresia


Praat mee over het doen en laten van Fresia Cousiņo Arias!
Lees hier de bio van Fresia en een paar opvallende quotes van haar uit het programma.




« Laatst bewerkt op: 6-03-2022, 15:08:26 door Heinz »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiņo Arias
« Reactie #1 Gepost op: 4-09-2021, 23:50:31 »
Zal ik dan maar als eerste zeggen, dat Fresia de mol van 2022 is?

Hierbij mijn verdenkingen:

1. De tactiek
Fresia gaat "de ijverige, irritante, commanderende, apathische en fanatieke" kandidaat spelen. Met deze tactiek zou je de mol toch niet kunnen zijn? Nou, met deze tactiek gaat Fresia openlijk mollen. En ook gelijk roepen: 'Ik ben er gewoon niet goed in!' Deze tactiek is er al een tijdje niet geweest. Dus weer heerlijk origineel. Dat gaat geweldig worden!

2. Opvallende zin
'Ik ben Fresia Cousino Arias, presentator bij sportzender ESPN en er is geen enkele kandidaat die mij ervan verdenkt de mol te zijn. En dat heeft een reden.' Hier spreekt ze al openlijk uit de mol te zijn! Niemand verdenkt haar ervan de mol te zijn. En let op, ze noemt de andere spelers 'kandidaten', want zij is de mol!

3. Anderen zwart maken
Ze was er als de kippen bij om anderen zwart te maken en mee te praten om anderen verdacht te maken. Heerlijk om te doen als mol. Lekker inwrijven bij de ander en zelf uit het vizier blijven. Dat deden de vorige mollen trouwens ook.

4. Kijkersvragen
De mol krijgt precies de vraag 'Wie denk jij dat de mol is?' En wat is haar antwoord: 'Ik kies er heel bewust voor om niet te zeggen wie ik verdenk.' Nee, logisch als je de mol bent.
Even later krijgt ze de vraag 'In welk land zitten we?' Iedereen snapt dat je deze vraag niet kan beantwoorden. Dus dat doet Rik dan maar. En vervolgens de zielige kandidaat spelen. Hier zie je gelijk dat ze prima kan doen als of.

Dus, ik verdenk Fresia ervan de mol te zijn.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiņo Arias
« Reactie #2 Gepost op: 5-09-2021, 11:01:11 »
Fresia is wel mijn wensmol. Ze zou het fantastisch kunnen denk ik, maar gezien haar flapuit-achtigheid heb ik het idee dat ze het niet aandurfden.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiņo Arias
« Reactie #3 Gepost op: 5-09-2021, 13:22:27 »
Fresia is wel mijn wensmol. Ze zou het fantastisch kunnen denk ik, maar gezien haar flapuit-achtigheid heb ik het idee dat ze het niet aandurfden.
We zoeken vaak naar een vrouwelijke Jan/Kees/Dennis achtige mol (brutaal, lef) en ik denk inderdaad dat zij daar wel de perfecte persoon voor zou kunnen zijn. Brutaal, aanwezig, sfeermaker. Dus ik sluit me wat dat betreft wel bij je aan als voor mij een van de wensmollen. Hoop dat de makers ook gewoon wel aan hebben gedurfd.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiņo Arias
« Reactie #4 Gepost op: 5-09-2021, 13:48:34 »
Mooi lijstje, ThaStayFan

ik heb vanochtend even op Rik gelet ipv op de kandidaten. Rik leek me nerveus toen ie zei dat Hila en hij nooit over haar deelname hadden gesproken. Maar bij Hila bleef het beperkt tot dat momentje.

Bij Fresia vond ik Rik heel de tijd extra gespannen overkomen. Vooral na haar langste antwoord voor het stemmen. Toen reageerde Rik even heel nerveus.

Na het stemmen was er nog een vragenrondje. Rik begon toen bij Fresia en ging daarna snel door met de anderen. Ook heel interessant om dat fragmentje terug te kijken. Rik begon ook wat weifelend toen ie haar naam noemde. Leek bij de andere 10 alweer meer op z'n gemak.

Fresia daar trouwens ook weer

Rik: "Je vond het karig?"
Fresia: "Ja! Je kan toch niet zeggen wie de mol is?!"

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiņo Arias
« Reactie #5 Gepost op: 6-09-2021, 20:33:26 »
Het pleidooi van Fresia:

Citaat van: Fresia
Hallo. Ik heb veel oudere, misschien iets wijzere en sowieso veel grotere mensen heel ordinair, heel irritant in het rond lopen commanderen. Ik heb bij een heel mooi fort, een beetje afgelegen in de wind, heel apathisch met een zandloper twee uur lang keer op keer die zandloper omgedraaid om er zeker van te zijn dat er geld in de pot zou komen. En ik heb vanaf het moment en de eerste seconde dat een opdracht begint of er geld te verdienen is nul komma nul kunnen verbloemen dat ik veel te fanatiek ben om überhaupt een Mol te kunnen zijn. Ik ben Fresia Cousiņo Arias, presentator bij sportzender ESPN. En er is geen enkele kandidaat die mij ervan verdenkt de Mol te zijn. En dat heeft een reden. Dank je wel.
« Laatst bewerkt op: 30-12-2021, 11:08:24 door Heinz »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiņo Arias
« Reactie #6 Gepost op: 26-11-2021, 23:34:14 »
We beginnen om 9:05:53. Tel het bij elkaar  op en we hebben 22. Dat is het aantal spelers dat aan een wedstrijd begint. En eindigen om 11:22. Het lijkt allemaal wel op een voetbal wedstrijd met thee!! voor de pauze.  Een coach die veel slimmere en grotere mensen afblaft. Na afloop van de wedstrijd zijn er nog interviews met de spelers. En dan nog de nabespreking op tv, de verkiezing van de beste speler etc. en ga zo maar door. O ja, er waren 25.000 toeschouwers.
Maar de sleutelrol is voor de coach, als die haar elftal! verkeerd opstelt, de verkeerde tactiek meegeeft, dan gaat het niet lukken. De speech van Fresia ging over een fanatieke coach. De hint is: De live uitzending 'De ontmaskering? ' lijkt allemaal op een verslag van een voetbalwedstrijd op TV.

Bij de onthulling van de locatie zie je Fresia hangen/suffen op het bankje in het busje. Lekker onverdacht neergezet. Fresia stijgt bij mij naar het hoogste mol gehalte.

@ThaStayFan: goede analyse, ik denk dat ie klopt. You Rock!  🤔out of the 🎁 I 🤩 it!

Zag op tv een camerabeeld door een leeg doel heen met de lucht als achtergrond. 🤔 Dat is de eerste opdracht met die knoop en draden. Exact hetzelfde beeld, alleen de draden lopen wat door elkaar heen in de opdracht. Bij een doel zijn het vierkantjes.

Nog even puzzelen. De opdracht met de zandlopers begint rond zonsondergang, dat is ongeveer 21:00. Na 35 minuten zijn de zandlopers in de kist en begint het draaien met de zandlopers. Tel bij 21:35 het volgende op: 45 min eerste helft + 15 minuten pauze + 45 minuten tweede helft + 2 minuten extra blessure tijd bij op en je komt op 23:22. Is dit ook een verwijzing naar een voetbalwedstrijd?

Geen voetbalwedstrijd tegenwoordig zonder een weddenschap, gezien de reclame voor wedkantoren op de voetbalshirts tegenwoordig. Wedden wie de mol is? Resultaat: plus of min vijfduizend.
« Laatst bewerkt op: 1-12-2021, 15:18:07 door foxhunter »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiņo Arias
« Reactie #7 Gepost op: 8-12-2021, 14:09:09 »
Het lijkt een pleidooi dat mijns inziens niet zomaar spontaan opgeborreld is uit het brein van Fresia. Virtuoze creatieve volzinnen. Voor mij springt 'verbloemen' er uit: "ben mol ever"  :-X

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiņo Arias
« Reactie #8 Gepost op: 8-12-2021, 14:45:04 »
2. Opvallende zin
'Ik ben Fresia Cousino Arias, presentator bij sportzender ESPN en er is geen enkele kandidaat die mij ervan verdenkt de mol te zijn. En dat heeft een reden.' Hier spreekt ze al openlijk uit de mol te zijn! Niemand verdenkt haar ervan de mol te zijn. En let op, ze noemt de andere spelers 'kandidaten', want zij is de mol!
Bizarre zin inderdaad. Alleen de Mol kan dat theoretisch weten, als er al een test is gemaakt (was dat zo?). Het praatje van de Mol is tevoren vast gescreend door de productie. Haar als Mol met zo'n zin laten eindigen lijkt me onnodig riskant.
Als kandidaat weet je na twee opdrachten niet of je niet door iemand verdacht wordt. Ook niet als er al een test is geweest.

Al met al is dit volgens mij gewoon een sterk staaltje bluf. Leuke kandidate sowieso!

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiņo Arias
« Reactie #9 Gepost op: 8-12-2021, 16:42:33 »
Bizarre zin inderdaad. Alleen de Mol kan dat theoretisch weten, als er al een test is gemaakt (was dat zo?)

Ja, de test hadden ze gemaakt en toen de livestream was afgelopen zouden ze die 2 vrijstellingen verdelen & de executie doen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiņo Arias
« Reactie #10 Gepost op: 20-12-2021, 19:14:18 »
Op de vraag van Deli: Wie denk jij dat de mol is, zien we Fresia's gezicht en ogen lang in beeld. Er gebeurt daar van alles; de vraag is natuurlijk best een vervelende als eerste vraag. Mogelijke reacties: O waar ben ik aan begonnen? Of: Help het is begonnen. Maar "een goed voorbereide Mol" zoals Heinz las in het molboekje kan daar wel mee dealen. Het kostte alleen vrij veel tijd om middels deze lastige vraag op gang te komen. Haar antwoord "dat ga ik niet zeggen" is natuurlijk prima.
Later compenseert ze met haar "veel te fanatiek" verhaal en lijkt per saldo mede dankzij het eerste antwoord een felle kandidaat.
En Rik sluit af met "het duurt te lang". Dat klopt, Fresia eerste reactie was "te lang" in beeld om geen argwaan te wekken.
(het is maar een verhaaltje hoor, maar dat moment is het bekijken waard).
« Laatst bewerkt op: 20-12-2021, 19:21:03 door foxhunter »

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiņo Arias
« Reactie #11 Gepost op: 27-12-2021, 21:19:09 »
De hint is: De live uitzending 'De ontmaskering? ' lijkt allemaal op een verslag van een voetbalwedstrijd op TV.

Mooi gezien en : haar voorletters zijn FC Football Club
« Laatst bewerkt op: 27-12-2021, 21:46:52 door missmolly »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiņo Arias
« Reactie #12 Gepost op: 28-12-2021, 22:18:26 »
Mooi gezien en : haar voorletters zijn FC Football Club
En Fresia voetbalt bij ASV Wartburgia. De Wartburg is een kasteel bij Eisenach. De openingswedstrijd wordt gespeeld bij het kasteel van Rozafa. FC Arias tegen de kandidaten.

Online Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiņo Arias
« Reactie #13 Gepost op: 28-12-2021, 22:28:30 »
Fresia is gewoon mijn wensmol! ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 12-04-2023, 02:30:10 door Whatthefrank »
Er is geen Mol meer...

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiņo Arias
« Reactie #14 Gepost op: 1-01-2022, 22:19:08 »
Hierbij mijn verdenkingen met betrekking tot Fresia.

Het gemaskerd bal
Ik verdenk Fresia ervan de mol te zijn. Fresia zit dan in het pak met het rode masker voor haar gezicht. Alleen aan het loopje, lengte en armen zou je het misschien kunnen zien, maar dat is niet zichtbaar.

Opdracht 1.1 'Troeven of aftroeven'
- Fresia wordt gemonteerd in een groepje kandidaten die bij Rik komt en een schot voor de boeg mag doen, wie de mol is. Zo blijft Fresia wat uit beeld. Een mol moet hier niet te prominent in beeld komen, want dan gaan kijkers al in een tunnelvisie komen op Fresia.
- Fresia heeft zichzelf ingedeeld bij aftroeven, zodat ze geld kan verdienen dat ze later kan inzetten om troeven weg te spelen voor geld. Gewaagd en gedurfd, maar geen probleem.
- Fresia doet goed haar best en zet gelijk het spel neer. Zo komt ze bekwaam over en lijkt ze en positief fanatieke kandidaat. Glen benoemt dat onder andere: "Zij is een militair man!" Dat kan ze later op een negatieve manier inzetten.
- Fresia pakt ook steeds het geld gauw, voordat een ander het kan pakken. Daarmee zorgt ze ervoor dat andere kandidaten het geld niet kunnen bekijken. Daar staat immers mol Fresia op.
- Let op dat Fresia al aan de magneet zit, voordat Everon überhaupt gelezen heeft dat er iets met een magneet gedaan moet worden. Fresia verraadt zich door voorkennis te hebben.
- Fresia laat Kim Lian, die gelijk begint over geld inzetten, praten. Ze merkt dat de meerderheid de troeven wil afkopen voor al het geld! Tja, dan speelt zij het dan zo dat zij degene is die geen geld wilt zetten. Als enige, hč? O, wat ben jij kandidaats...
- Als Rik zegt dat ze "goud in handen hebben" dan reageert Fresia eigenlijk te vroeg met een reactie als "zie je wat dom!", terwijl ze had moeten spelen "huh, hoezo dan???" (Ik denk dat de beelden naar voren zijn gemonteerd t.o.v. Riks praatje.)

Opdracht 1.2 'Avondklok'
- Fresia speelt weer fanatiek mee. Ze volgt de hier wel ander, een tactiek die mollen vaker gebruiken. Toeslaan als anderen het fout doen (de mol heeft voorkennis) en dan inwrijven dat het een idee van de ander was.
- Fresia gaat buurten bij de andere groepen en probeert hun plan te laten zeggen en onrust te creëren, maar Glen houdt dat tegen. Bij de andere groep gaat Fresia ook vragen stellen en onrust zaaien. Goed geprobeerd, maar het lukt helaas niet.
- De groep rekent alles zo goed uit, dat er niet te saboteren valt. Ze probeert het nog wel en je hoort haar zeggen: 'Ja, maar...'. Het heeft geen zin, Fresia. Dus je moet maar netjes meespelen. Gewoon geld in de pot en lekker meejuichen.
- Fresia hoor je nog hardop zeggen: 'Dit is 13!' De dertiende letter van het alfabet is de M van... mol!
- Welmoed vraagt: 'Ben jij de mol?'  Fresia antwoordt: 'Nee, jij?' Wel strak hoor, dat je bij deze vraag zo koel blijft.
- Fresia wil wel de penningmeester zijn. Kan ze mooi het geld beheren en verduisteren... Ze ziet dat er al twee hun handen opsteken, dus dan durft ze ook wel. De groep kiest helaas voor een ander. Mislukt!

Opdracht 1.3 'Ontmaskerd?'
- Fresia gaat op Sahil en Glen zitten als mol. Die kunnen dan in mijn ogen best ver komen in het spel... Verder zit niemand op Fresia. Althans, het wordt niet bekend gemaakt.
- Over de pleidooien heb ik eerder aangegeven waarom Fresia de mol is.
- Fresia speelt echt fenomenaal haar reacties! Handen voor haar gezicht en mond voor verbazing of schrik, ze kan het allemaal. Een hele goede mol dit jaar!!
- Hoe grappig dat Glen en Everon, die nota bene naast haar zitten, de vrijstellingen hebben weten te bemachtigen. Die boks voor haar neus, geweldig.

Wat me opvalt is dat Everon zich vaak rondom Fresia begeeft. Zou hij een oogje op haar als mol hebben? En werken Everon en Glen samen, waarbij ze hebben afgesproken allebei verschillende kandidaten te observeren en hun bevindingen te delen?

« Laatst bewerkt op: 5-01-2022, 12:02:37 door ThaStayFan »

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiņo Arias
« Reactie #15 Gepost op: 1-01-2022, 22:51:30 »
Kende haar nog niet, maar ik ben fan!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiņo Arias
« Reactie #16 Gepost op: 1-01-2022, 23:19:32 »
Fresia is zo leuk, vooral het kuiltje in d'r kin. ::love::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiņo Arias
« Reactie #17 Gepost op: 1-01-2022, 23:35:49 »
 ::rofl::

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiņo Arias
« Reactie #18 Gepost op: 1-01-2022, 23:37:25 »
Mooi overzicht. Als Fresia de Mol niet is (ze zou het zomaar kunnen zijn), dan hoop ik dat ze wint. Ze is gelukkig niet veel anders dan ik haar bij FOX/ESPN gewend ben. Had ik ook niet verwacht trouwens.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Online Whatthefrank

  • Winnaar Z4P
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Verliezend finalist WIDMO2022 & winnaar RSC 26
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiņo Arias
« Reactie #19 Gepost op: 2-01-2022, 02:18:13 »
Absoluut m'n wensmol, en anders hoop ik gewoon dat ze ver komt  ::bravo::
Er is geen Mol meer...