Auteur Topic: [De winnaar] Fresia Cousiño Arias  (gelezen 63229 keer)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #160 Gepost op: 28-01-2022, 18:55:44 »
En die gekke blik opeens van haar in de camera die in de hoek van de ruimte staat.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #161 Gepost op: 29-01-2022, 18:53:59 »
Waar was dat Theovv? Bij huisonthouden?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #162 Gepost op: 29-01-2022, 23:16:12 »
Ik trapte eerst zelf in haar molalibi van fanatieke kandidaat, ze gooide zoveel zakjes raak. Maar door te zorgen dat de ketting van porto's verbroken wordt kunnen meerdere kandidaten geen geld verdienen. Perfecte mollocatie ook. En de ketting verbreken door slechts 1 van de 6 zakjes mis te gooien doet ze dan precies bij de kandidaat waar Sahil niet in de buurt komt.




Waar was dat Theovv? Bij huisonthouden?
nee, bij de livestream.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2022, 23:25:35 door Theovv »

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #163 Gepost op: 30-01-2022, 00:27:15 »
Afleveringstitel Kettingreactie
- Fresia laat nu al een paar keer zien dat ze de mol is met de vrijstelling en jokers. Opnieuw houdt ze de vrijstelling voor haar gezicht en legt ze de joker met 'De Mol' erop op tafel. Dat is de kettingreactie waar de afleveringstitel naar de mol toe verwijst.
- Als men bij opdracht 5.3 gaat kiezen voor een totaalbedrag of geld per onderdeel laat Fresia een kettingreactie ontstaan door Kim Lian te vragen wat zei zou kiezen.

5.1 Uit de lucht gegrepen
Het lijkt dat Fresia goed gooit, maar dat is niet zo. Fresia gooit slechter dan de beelden doen vermoeden. Hila geeft aan dat ze behoorlijk scheef gooit. Ook zorgt ze dat Everon niets kan pakken, waardoor heel wat schakels mislukken.

Hila
Ik had verwacht dat Hila de finale zou halen. Helaas... dat gebeurt niet. Ze baalt als een stekker. In het afvallersfimpje en afvallersdagboek deelt ze dat ze "all in" is gegaan vanwege de troeven die er waren. Op de verkeerde persoon. In deze aflevering zag ze niks aan Fresia en heeft ze op de verkeerde persoon gestemd. Daardoor ligt ze eruit. Had ik maar gewoon doorgegaan, waarmee ik bezig was, zegt ze. Klopt, je had Fresia in het vizier.. Daar had je niet vanaf moeten stappen.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2022, 09:45:27 door ThaStayFan »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #164 Gepost op: 30-01-2022, 00:57:05 »
Afleveringstitel Kettingreactie
Fresia laat nu al een paar keer zien dat ze de mol is met de vrijstelling en jokers. Opnieuw houdt ze de vrijstelling voor haar gezicht en legt ze de joker met 'De Mol' erop op tafel. Dat is de kettingreactie waar de afleveringstitel naar de mol toe verwijst.
Of de verbroken ketting van portofoons omdat ze bij Everon het zakje te ver van hem af gooit en er zo maar 2 kandidaten geld konden verdienen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #165 Gepost op: 30-01-2022, 11:30:38 »
Of de verbroken ketting van portofoons omdat ze bij Everon het zakje te ver van hem af gooit en er zo maar 2 kandidaten geld konden verdienen.
Daar zeg je het al: 2 kandidaten konden dankzij haar geld verdienen. Ook haar roze zakje was gewoon goed gegooid.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #166 Gepost op: 30-01-2022, 12:46:28 »
Daar zeg je het al: 2 kandidaten konden dankzij haar geld verdienen. Ook haar roze zakje was gewoon goed gegooid.
2 van de 5, wat dus mega weinig is. Ze heeft dus in haar eentje invloed op 3 kandidaten. Prachtig resultaat voor de mol. Je kan niet alles saboteren, dat valt op, zeker als je molalibi die van een fanatieke kandidaat is. En haar roze zakje gooit ze bij iemand die nog vastzit ipv bij iemand die al los is en in het water.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #167 Gepost op: 30-01-2022, 13:54:35 »
2 van de 5, wat dus mega weinig is. Ze heeft dus in haar eentje invloed op 3 kandidaten. Prachtig resultaat voor de mol. Je kan niet alles saboteren, dat valt op, zeker als je molalibi die van een fanatieke kandidaat is. En haar roze zakje gooit ze bij iemand die nog vastzit ipv bij iemand die al los is en in het water.
Ik vraag me af of zij bewust zakjes verkeerd heeft gegooid. Ten eerste krijgen we dat helemaal niet goed te zien en verder lijkt me ook niet heel makkelijk om goed te gooien.

Ik zie haar toch vooral en uitsluitend als een fanatieke kandidaat. Haar reactie bij het achterhouden van 250 door Kim geeft voor mij de doorslag en wordt bevestigd door haar oproep tijdens de zwanen om toch vooral de juiste teksten van de kaartjes door te geven. Dat is gewoon een 100% kandidaatse actie. Een mol had zijn mond gehouden.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #168 Gepost op: 30-01-2022, 14:31:53 »
Daar zeg je het al: 2 kandidaten konden dankzij haar geld verdienen. Ook haar roze zakje was gewoon goed gegooid.

Dat roze zakje van Thomas is door sahil gegooid. Lae kon niet bij haar zakje.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #169 Gepost op: 30-01-2022, 17:06:30 »
Fresia zegt door de porto bij ‘tijdsbeeld’ dat het ‘doopbeeld’ naar een soort kerk moet. Hierop geeft Sahil aan ‘dat is dan de basiliek, een soort kerk’. Ze brengen het erheen, vervolgens blijkt dat het niet goed is en dat het naar de doopplaats moet.
Fresia gaf de (verkeerde) voorzet.

Everon trouwens onmols dat hij eerst het andere beeld wil wegbrengen ‘want dat is dichterbij’ en pas daarna het doopbeeld naar de doopplaats.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2022, 17:59:12 door Rozz75 »

Offline molLin

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #170 Gepost op: 30-01-2022, 18:11:57 »
Ik verdenk Fresia al een tijdje door naar haar reacties te kijken maar nu ben ik even niet meer zo zeker. En dat komt door hoe ze kijkt als Everon aan de beurt is voor het rode/groene scherm. Is dit een kandidaat die benieuwd is of haar hoofdverdachte door is (en dat ze dus goed zit) of is dit een mol die benieuwd is of haar maatje/ zogenaamde hoofdverdachte door is. Ik kan het niet goed plaatsen.


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #171 Gepost op: 30-01-2022, 19:06:52 »
2 van de 5, wat dus mega weinig is. Ze heeft dus in haar eentje invloed op 3 kandidaten. Prachtig resultaat voor de mol. Je kan niet alles saboteren, dat valt op, zeker als je molalibi die van een fanatieke kandidaat is. En haar roze zakje gooit ze bij iemand die nog vastzit ipv bij iemand die al los is en in het water.
Ze gooit hem zeker bij iemand die nog vast zit, maar die wel al (door haar toch?) het zwarte zakje met de aanwijzingen had. Dan kon ze zo als ze los was het roze zakje pakken, want die lag zo voor het grijpen.
En ja, 2 van de 5 is weinig, maarten eerste gooide ze de zakjes wel heel goed in de juiste richting, en ten tweede had ze door het roze zakje zo goed te gooien voor nog meer (onnodig) geld in de pot kunnen zorgen.

Dat roze zakje van Thomas is door sahil gegooid. Lae kon niet bij haar zakje.
Omdat ze nog vast zat. Nadat ze los was gekomen had Laetitia heel simpel het roze zakje kunnen pakken.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #172 Gepost op: 30-01-2022, 19:52:59 »
Ik trapte eerst zelf in haar molalibi van fanatieke kandidaat, ze gooide zoveel zakjes raak. Maar door te zorgen dat de ketting van porto's verbroken wordt kunnen meerdere kandidaten geen geld verdienen. Perfecte mollocatie ook. En de ketting verbreken door slechts 1 van de 6 zakjes mis te gooien doet ze dan precies bij de kandidaat waar Sahil niet in de buurt komt.



nee, bij de livestream.

Ze kon toch niet weten dat sahil daar nooit in de buurt zou komen?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #173 Gepost op: 30-01-2022, 20:32:15 »
Fresia zegt door de porto bij ‘tijdsbeeld’ dat het ‘doopbeeld’ naar een soort kerk moet. Hierop geeft Sahil aan ‘dat is dan de basiliek, een soort kerk’. Ze brengen het erheen, vervolgens blijkt dat het niet goed is en dat het naar de doopplaats moet.
Fresia gaf de (verkeerde) voorzet.

Everon trouwens onmols dat hij eerst het andere beeld wil wegbrengen ‘want dat is dichterbij’ en pas daarna het doopbeeld naar de doopplaats.

Dat is op zich niet zo vreemd. Een doopvont bevindt zich meestal in een kerk. het kan er ook buiten staan (baptisterium) maar het is een logische gedachte om het doopbeeld naar een kerk te willen brengen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #174 Gepost op: 30-01-2022, 20:34:26 »
Ja, het was logisch omdat ze nog niet van het bestaan van de doopkapel wisten. (De Mol weet dat natuurlijk wel dus het kan weer zowel kandidaats als mols zijn.)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #175 Gepost op: 30-01-2022, 21:25:38 »
Dat is op zich niet zo vreemd. Een doopvont bevindt zich meestal in een kerk. het kan er ook buiten staan (baptisterium) maar het is een logische gedachte om het doopbeeld naar een kerk te willen brengen.

Wel als ze de mol is en weet van het doopdinges 🤗

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #176 Gepost op: 30-01-2022, 22:00:55 »
Die kerk en doopplaats lagen vlak bij elkaar, als ze had willen mollen had ze dat beter kunnen doen bij locaties die verder uit elkaar lagen. ;)

Je kunt het inderdaad als mols en onmols uitleggen maar ik vind het helemaal geen vreemde gedachte voor een kandidaat.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #177 Gepost op: 31-01-2022, 10:34:10 »
5.1 Uit de lucht gegrepen
Het lijkt dat Fresia goed gooit, maar dat is niet zo. Fresia gooit slechter dan de beelden doen vermoeden. Hila geeft aan dat ze behoorlijk scheef gooit. Ook zorgt ze dat Everon niets kan pakken, waardoor heel wat schakels mislukken.

Hila
Ik had verwacht dat Hila de finale zou halen. Helaas... dat gebeurt niet. Ze baalt als een stekker. In het afvallersfimpje en afvallersdagboek deelt ze dat ze "all in" is gegaan vanwege de troeven die er waren. Op de verkeerde persoon. In deze aflevering zag ze niks aan Fresia en heeft ze op de verkeerde persoon gestemd. Daardoor ligt ze eruit. Had ik maar gewoon doorgegaan, waarmee ik bezig was, zegt ze. Klopt, je had Fresia in het vizier.. Daar had je niet vanaf moeten stappen.

Wat betreft het gooien naar Everon. Het is een aanname dat ze die niet goed gegooid heeft, want wij kunnen dit op geen enkele manier checken. Die beelden zijn zorgvuldig buiten beeld gelaten waardoor we moeten vertrouwen op wat Everon gezegd heeft.

Dat Hila all in gegaan is op een andere persoon dan Fresia is ook een aanname, want ook dat weten we niet. Hila's verdenkingen zijn ook hier keurig buiten beeld gelaten.

Al met al zwak bewijs voor Fresia als mol. Ik vind Fresia vooral mollig buiten de opdrachten en kandidaats in de opdrachten. Ze heeft al twee keer een positie gekozen waar mollen niet de logische keuze was en twee keer voor productie-assistent spelen zou ik jammer vinden. Ik heb nog niet helemaal afgeschreven, maar na zaterdag is ze wel een stuk gezakt op mijn lijstje.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #178 Gepost op: 31-01-2022, 10:42:41 »
Eens, fresia heeft weer goed haar best gedaan. Jammer want wilde juist gaan tunnelen op haar.. qua kleur rood, fanatisme en anderen verdacht maken vind ik haar een mol, maar in de opdrachten toch fanatiek. Hoewel ze weinig geld verdient, en in deze afl was iedereen goed bezig. Zoiets zegt fresia ook ‘was wel even goed voor het vertrouwen in de groep’.

Vanuit de fresia tunnel beredeneert (als hint buiten het spel om), zag ik nog een link naar de kleuren rood blauw en geel (goud😁) en het bootje, namelijk de vlag van Almere waar fresia is opgegroeid.

“ Alleen is het zwart vervangen door geel, als een vertaling van de gouden achtergrond van het koggeschip in het hartschild van het wapen.”

Ook strijkt ieder jaar een enorme groep zwanen neer in Almere en broeden er meer dan 700 vogelsoorten in de polder.
Almere staat bekend om de zwanen colonie en er is zelfs een zwanen werkgroep Flevoland (levend erfgoed Almere). https://www.denieuwebibliotheek.nl/activiteiten/erfgoedcafe-de-knobbelzwaan-levend-erfgoed-van-almere
 
« Laatst bewerkt op: 31-01-2022, 10:44:29 door Rozz75 »

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #179 Gepost op: 31-01-2022, 10:51:27 »
Voor mij Fresia een winnaar type zoals Viv.