Auteur Topic: [De winnaar] Fresia Cousiño Arias  (gelezen 63099 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #180 Gepost op: 31-01-2022, 11:57:32 »
Wat betreft het gooien naar Everon. Het is een aanname dat ze die niet goed gegooid heeft, want wij kunnen dit op geen enkele manier checken. Die beelden zijn zorgvuldig buiten beeld gelaten waardoor we moeten vertrouwen op wat Everon gezegd heeft.
Maar Everon confronteert Fresia er wel mee. Hij zegt tegen als ze elkaar ontmoeten: 'Bij mij donderde die zo in het water'. Fresia gaat er niet op in.

1) Fresia de Mol => ja, ze had mis gegooid, en wist dat ook.
2) Geen van beiden de Mol => ja, Fresia gooide per ongeluk mis.
3) Everon de Mol => ja, Fresia gooide met opzet mis om haar mol Everon buitenspel te zetten. Of nee, ze gooide wel degelijk binnen zijn bereik, maar ze houdt die info voor zich (ze staan in een groepje). Maar dan is het wel een brutale opmerking van Everon.

Grote kans m.i. dat ze niet goed heeft gegooid.

Offline Qlivian

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #181 Gepost op: 31-01-2022, 11:59:04 »
Die kerk en doopplaats lagen vlak bij elkaar, als ze had willen mollen had ze dat beter kunnen doen bij locaties die verder uit elkaar lagen. ;)

Je kunt het inderdaad als mols en onmols uitleggen maar ik vind het helemaal geen vreemde gedachte voor een kandidaat.

Ik vond dit juist wel opvallend. zij zegt duidelijk naar de kerk terwijl dit niet goed was. en daardoor veel moeite en tijd kost. daarvoor kiest ze voor het kleine van 200 per beeld wat dus 1000 minder in totaal zou opleveren.

Offline Camila

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #182 Gepost op: 31-01-2022, 13:46:00 »
En als er verwarring is over wat in de basiliek moet, legt Sahil duidelijk uit wat waar hoort en wat nog gedaan moet worden (onmols). Fresia is er dan als de kippen bij om dat in net iets andere bewoordingen te herhalen zodat het lijkt alsof zij de juiste opdracht heeft gegeven en ervoor verantwoordelijk is dat alles goed staat (mols).

Offline Frietei

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #183 Gepost op: 31-01-2022, 16:41:47 »
Fresia kijkt bij de executie echt totáál niet gespannen/zenuwachtig. Maar dan ook echt hélemaal niet. Ze heeft een enthousiaste, vrolijke blik van 'kom maar op!'. Dat is toch raar als de kans bestaat dat je naar huis moet terwijl je heel graag wilt blijven? Ik zag dat bij geen enkele andere kandidaat. En echte 'zekerheid' had ze niet omdat ze de vrijstelling niet had ingezet...tenzij...etc ;-)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #184 Gepost op: 31-01-2022, 16:55:22 »
Het is gewoon een stoere meid volgens mij. Veel bluf en een winnaarsmentaliteit. Niet bang zijn om af te vallen, overtuigd zijn dat je goed zit, zo niet, dat zie je dan wel weer. Maar ondertussen toch wel een beetje bang natuurlijk. Sommigen zijn er echt goed in daar niets van te laten merken.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #185 Gepost op: 31-01-2022, 17:41:42 »
Fresia kijkt bij de executie echt totáál niet gespannen/zenuwachtig. Maar dan ook echt hélemaal niet. Ze heeft een enthousiaste, vrolijke blik van 'kom maar op!'. Dat is toch raar als de kans bestaat dat je naar huis moet terwijl je heel graag wilt blijven? Ik zag dat bij geen enkele andere kandidaat. En echte 'zekerheid' had ze niet omdat ze de vrijstelling niet had ingezet...tenzij...etc ;-)
Ik kan me niet voorstellen dat je als mol zo bij een executie zou gaan zitten. Ik denk dat de mol wat meer spanning zou spelen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #186 Gepost op: 31-01-2022, 17:47:28 »
Fresia zou een goede en leuke mol kunnen zijn denk ik!  ::ok:: En ze heeft ook zeker verdachte momenten. (zoals bij de basiliek en anderen voortdurend verdacht maken bij acties waar ze zelf ook gewoon bij was  ??? )

Maar mijn bezwaar zou vooral zijn dat ze op minder mol-bare posities terecht komt. Zoals in afl. 2 bij het light-painten en ook in afl 5, vanuit de lucht. Vanuit de lucht lijkt het mij veel moeilijker mollen (want tuurlijk valt het op als je verkeerd gooit); bij deze opdracht kan de mol beter mollen vanaf de grond (porto verstoren, verkeerd graven, doen alsof je het pakket niet hebt gekregen, verkeerde instructies doorsturen, geld verduisteren). Nee, volgens mij heeft de mol hier niks in de lucht te zoeken. Behalve dan dat het tof is om te doen.  ;D

Kandidaat voor de finale, gok ik!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline molLin

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #187 Gepost op: 31-01-2022, 18:13:25 »
Fresia kijkt bij de executie echt totáál niet gespannen/zenuwachtig. Maar dan ook echt hélemaal niet. Ze heeft een enthousiaste, vrolijke blik van 'kom maar op!'. Dat is toch raar als de kans bestaat dat je naar huis moet terwijl je heel graag wilt blijven? Ik zag dat bij geen enkele andere kandidaat. En echte 'zekerheid' had ze niet omdat ze de vrijstelling niet had ingezet...tenzij...etc ;-)

Of, en daar ben ik een beetje bang want Fresia is mijn mol, heeft ze net de bevestiging gekregen dat ze goed zit met haar verdenking op Everon. Die had net voor haar groen gekregen. Ze kijkt ook nog even naar hem als iedereen alweer naar Rik kijkt. Vorige week was ze een stuk gespannener (toen ze voor de allerallereerste keer haar scherm te zien kreeg).

Overigens zie je haar wel even een bange grimas maken. 

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #188 Gepost op: 31-01-2022, 19:51:41 »
Fresia doet haar best om anderen verdacht te maken, waarbij andere kandidaten hun best doen om zichzelf verdacht te maken. Ze beschuldigt Kim er meerdere keren van geld te hebben achtergehouden voor de volle groep.
Ze wil per se met Everon een duo vormen, want hij is de enige die ze vertrouwt. Hila vraagt nog of ze haar niet vertrouwt, nee, niet helemaal. Later blijkt dat ze eigenlijk op Everon zit, blijkbaar wil ze hem in het oog houden, of voorkomen dat hij molt. Dit deelt ze met niemand van de groep, dat is toch heel kandidaats.
Ik kan mij dan ook goed voorstellen dat ze wel bij Everon is langs geweest en het zakje opzettelijk niet goed heeft gegooid om te voorkomen dat hij alles in de soep zou draaien. Dat Sahil hem niet gezien heeft is dan weer meegenomen.
Aangezien Everon er haar op aanspreekt voor de groep maakt haar dan weer verdachter voor de groep. Ook Hila zegt dat de zakjes niet goed gesmeten werden. Is Hila all in op Fresia gegaan?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #189 Gepost op: 31-01-2022, 20:13:13 »


  • Fresia's kandidatenpagina met een overzicht van haar belangrijkste acties is bijgewerkt tot en met aflevering 5 en vind je hier

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #190 Gepost op: 31-01-2022, 20:16:45 »
Geweldig hoe de regie weer zoveel mensen op het verkeerde been weet te zetten. Tjonge wat was die Kim toch weer aan het mollen. Laetitia, die is zeker wel de mol. En Everon, die komt ineens in beeld! Nou, ik blijf nog steevast op Fresia zitten. Zij is de mol van 2022!

Hier dan nog enkele bevindingen over aflevering 4:

5.1 Uit de lucht gegrepen
- Die scène dat Fresia en Sahil weg zijn, riekt aan alle kanten. Hier wordt door de kandidaten geacteerd. Kim Lian en Everon maken er een show van. Die zijn geïnstrueerd dat deze scene gemaakt moest worden.
- Of de mol hier een goede positie heeft in het vliegtuig? Natuurlijk wel! Ze kan de hele schakel breken en doet dat ook. Ze gooit weliswaar enkele goede worpen, maar dat maakt toch niet uit? Everon krijgt geen zakje en kan daardoor niks. Prima gedaan! Ook het roze zakje bij Laetitia gooien is een goede zet, want die zit verderop in de schakel.
- Kim Lian wordt extra verdacht gemaakt door het modderbad. Dat is toch mols? Maar deze scene is gemaakt, toen ze heel lang moest wachten.
- Laetitia zou mols zijn omdat ze het roze zakje heeft laten liggen. Nou, Laetitia heeft hier gewoon zitten acteren. 'O, Fresia, wat doe je me aan.' Net alsof ze er niet bij kon. Je, daaag! Ze heeft gewoon het roze zakje geopend, gekeken en gelezen dat ze een verdubbelaar heeft. Maar ze heeft het niet meegenomen naar Rik. En ze hoopte op een sleutel, maar die zat daar niet in. Bij aankomst bij Thomas is het stukje geknipt, nadat Thomas zegt dat hij een verdubbelaar heeft. Natuurlijk heeft ze gezegd, dat zij ook zoiets heeft gekregen. Bij Rik is datzelfde stukje geknipt. Je hoort haar niet zetten dat ze geen verdubbelaar heeft... Het lijkt nu net alsof ze heeft zitten mollen, maar niks is daarvan waar.
- En kijk hoe Fresia reageert als de kandidaten terugkomen en ze aan Fresia en Sahil vertellen hoe het ging. Nee, zij heeft het héél goed gedaan. En Sahil, nee die niet. Ze riep nog in het vliegtuig om te helpen. Maar Sahil hoorde het niet... Je ziet dat er spanning op haar staat om het goed te vertellen. De rest vertelt het veel meer ontspannen.

5.2 Zwanenmeer
- Fresia wordt weer heel erg als fanatieke kandidaat neergezet. Want ze roept zo hard dat iedereen duidelijk het moet doorgeven. Nou, zo wat? Als je iedereen van hot naar her stuurt, kost dat ongelooflijk veel tijd. En dat gebeurt daardoor. Er worden 14 zwanen binnen gehaald en het bedrag is maar 800 euro van de 2000!
- Zouden de kaartjes, die allereerst getoond werden, de afvallers verraden? De laatste van de 4 was van Hila... Misschien is die ervoor van de volgende afvaller, enz.
- De mol die een kip nadoet. Haha!

5.3 Tijdsbeeld
- Fresia gooit weer het balletje bij Kim Lian op. Ze twijfelt nog om ook all-in te gaan, maar weet dat de meerderheid ervoor gaat kiezen. O, nu lijk jij echt de kandidaat, maar geniaal gespeeld weer.
- Fresia doet weer mega-fanatiek. Ze weet echt precies hoe alles zit. Ze lost een foutje op door aan anderen te vragen hoe het zit. Maar... Sahil zegt het en zij neemt het direct over. Dat heeft ze al eerder geflikt. Nu weer. 'O, het gaat helemaal verkeerd. Ze moeten weer helemaal terug.' Dat wist je allang. En dat had je mooi ook laten gebeuren... Ze had gehoopt en vast nooit gedacht dat ze het wel zouden halen, maar dat gebeurt dus net wel.
- Fresia probeert iets alleen te dragen: de pijnappel. Laetitia staat dat niet toe. Fresia probeerde hier natuurlijk om alleen te lopen en dan iets uit te vreten. Jammer dat dit mislukt door Laetitia.
- De mol zat trouwens weer aan het eind op de grond... in het midden... Fresia.

Test en executie
- Fresia heeft nu ervaring met de test en executie. Ze zit er niet meer zo zenuwachtig bij. Wellicht weet ze dat alle kandidaten niet (meer) op haar zitten. Ze doet of ze heel zelfverzekerd is, dat ze de test goed heeft gemaakt.
- En wat legt ze weer opzichtig 'De Mol' neer middels de joker. Vergelijk maar eens met de andere jokers, die ingezet worden. Eerder had ze al de groene vrijstelling voor haar gezicht gehouden. Duidelijker kan niet, hè?
- En nu ineens op Everon inzetten? Dat is degene die ze eerder nog zo vertrouwde...! Jaja!
- Kijk eens hoe zenuwachtig Laetitia tijdens de test erbij zit. Haar hoofd wordt serieus rood van de spanning. Daaraan zie je dat zij zeker niet de mol is.
- Thomas, die met eyeblocking, de test ondergaat. Daarmee verraad je mij dat je niet de mol bent. Hij is ook te warrig om de mol te zijn. Hij moet te vaak gestuurd worden.
- Let eens op hoe Fresia weer 'buiten de groep' staat. Ze klapt te laat, staat met haar armen voor haar lichaam, staat te laat op. Bekijkt het wat van de zijlijn.

Verborgen thema 'voetbal'
Er wordt een pijnappel ("dennenappel") op een sokkel gezet. Dat doet denken aan de prijs, die je wint bij de KNVB-beker. Die bokaal wordt ook de Dennenappel genoemd.

Goed, dat waren mijn bevindingen.

« Laatst bewerkt op: 4-02-2022, 16:50:44 door ThaStayFan »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #191 Gepost op: 31-01-2022, 21:08:59 »
You make my day, ik moet ook gewoon niet twijfelen. Bij alle anderen loop ik steeds vast als ik ze probeer te verdenken en kom steeds terug bij Fresia, maar de laatste afl maakte me aan het twijfelen. Al dacht ik ook ‘fresia moet het even heel goed doen, ze zegt ook ‘dit was goed/nodig voor het vertrouwen in de groep. Vond ik een gekke opmerking.
En zij is de enige, zoals ik eerder benoemde, die de groep naar de kerk stuurt ipv het doopperceel.
Ja ik ben terug, had jouw opsomming even nodig haha.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #192 Gepost op: 31-01-2022, 21:27:26 »
- Laetitia zou mols zijn omdat ze het roze zakje heeft laten liggen. Nou, Laetitia heeft hier gewoon zitten acteren. 'O, Fresia, wat doe je me aan.' Net alsof ze er niet bij kon. Je, daaag! Ze heeft gewoon het roze zakje geopend, gekeken en gelezen dat ze een verdubbelaar heeft. Maar ze heeft het niet meegenomen naar Rik. En ze hoopte op een sleutel, maar die zat daar niet in. Bij aankomst bij Thomas is het stukje geknipt, nadat Thomas zegt dat hij een verdubbelaar heeft. Natuurlijk heeft ze gezegd, dat zij ook zoiets heeft gekregen. Bij Rik is datzelfde stukje geknipt. Je hoort haar niet zetten dat ze geen verdubbelaar heeft... Het lijkt nu net alsof ze heeft zitten mollen, maar niks is daarvan waar.
Mooi betoog! Maar dit stukje moest ik twee keer lezen. Ik dacht even dat je ging zeggen dat Fresia de verdubbelaar er had uitgehaald voor ze het zakje ging gooien ::rofl:: Maar nee, Laetitia heeft de verdubbelaar er wel uitgehaald, maar heeft hem niet meegenomen, en is daarom niet mols. ??? Die snapte ik niet.

Het kan wel mols zijn van Fresia om de verdubbelaar te gooien naar iemand die nog niet los is. ::jaja:: Laetitia stond echt lang vast, terwijl de zwarte koker met de sleutel allang naar haar toe was geworpen. Dat ze dan alsnog los kwam kon mol Fresia ook niet voorzien.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #193 Gepost op: 31-01-2022, 23:09:31 »
You make my day, ik moet ook gewoon niet twijfelen. Bij alle anderen loop ik steeds vast als ik ze probeer te verdenken en kom steeds terug bij Fresia, maar de laatste afl maakte me aan het twijfelen. Al dacht ik ook ‘fresia moet het even heel goed doen, ze zegt ook ‘dit was goed/nodig voor het vertrouwen in de groep. Vond ik een gekke opmerking.
En zij is de enige, zoals ik eerder benoemde, die de groep naar de kerk stuurt ipv het doopperceel.
Ja ik ben terug, had jouw opsomming even nodig haha.

Goed gezien van het doorsturen naar de kerk. Ook weer zoiets.

Ja, deze aflevering maakte me serieus ook aan het twijfelen. Ik moest echt twee, drie keer de beelden terugkijken en de puzzels leggen om te snappen wat er nou gebeurde. In vorige seizoenen had ik dat ook en serieus... de regie is de grootste mol! Ze hebben fenomenaal weten te knippen en plakken. Je denkt dat je iets ziet, maar dat is in werkelijkheid helemaal niet zo. Opmerkingen worden ergens bijgeplakt. Er wordt enorm gemanipuleerd! Dus, ik weet, niet twijfelen. Ik weet wat ik gezien heb en volhouden!
Fresia doet alles mols! De kandidaten hebben haar echt niet door. Ze is vreselijk gewiekst!

Heb je de extra video van vandaag gezien? Hila die haar dieptepunt benoemd? Ze zat achter Fresia aan, omdat ze haar verdacht van jokers smokkelen. Nou, ik zal vast verklappen. Fresia heeft geld weggemoffeld en het is maar goed dat Hila haar niet echt kon fouilleren... Dit gaat nog leuk worden bij de bekendmaking! En bij het ontspanmomentje... Fresia zegt: 'Ik ben gek op jullie, ondanks alles. En ik hoop jullie ook op mij.' Hilarisch! Ze molt de hele boel bij elkaar en dan durf je dit te zeggen. En ze ligt weer helemaal in een deuk! Koele hoor, die Fresia.

Er worden zoveel molse dingen getoond van Fresia, maar die zie je alleen als je flink doorzoekt. Ik ben dat als uitdaging pas in 2019 gaan doen, omdat ik het niet kon uitstaan dat ik de Vlaamse mol fout had. Kan je echt de mol vinden als je moljager wordt? Ja, dat kan. Daarvoor moet je de beelden analyseren, analyseren en nog eens analyseren. En dan kijken naar gedragingen, tactieken, gekozen beelden, montages, enz. Het lukt mij steeds weer. De laatste 3 Nederlandse en 2 Vlaamse series had ik in redelijk vroeg stadium goed. Ik denk met Fresia ook weer de goede te pakken te hebben. We gaan het zien...


Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #194 Gepost op: 31-01-2022, 23:12:21 »
Mooi betoog! Maar dit stukje moest ik twee keer lezen. Ik dacht even dat je ging zeggen dat Fresia de verdubbelaar er had uitgehaald voor ze het zakje ging gooien ::rofl:: Maar nee, Laetitia heeft de verdubbelaar er wel uitgehaald, maar heeft hem niet meegenomen, en is daarom niet mols. ??? Die snapte ik niet.

Het kan wel mols zijn van Fresia om de verdubbelaar te gooien naar iemand die nog niet los is. ::jaja:: Laetitia stond echt lang vast, terwijl de zwarte koker met de sleutel allang naar haar toe was geworpen. Dat ze dan alsnog los kwam kon mol Fresia ook niet voorzien.

Ik denk dat Laetitia dacht: 'Sjonge, ik moet een sleutel hebben en nu krijg ik een papiertje met verdubbelaar. Daar heb ik niks aan. Wat doe je me aan, Fresia!'
Vervolgens heeft ze zich niet gerealiseerd dat je het papiertje moet meenemen en inleveren. Misschien heeft ze wel gedacht dat de verdubbelaar automatisch werd toegepast. Of misschien is ze het wel helemaal vergeten toen ze de boot aanzag komen. Dat weet ik niet precies.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2022, 23:19:26 door ThaStayFan »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #195 Gepost op: 31-01-2022, 23:19:20 »
Goed gezien van het doorsturen naar de kerk. Ook weer zoiets.

Ja, deze aflevering maakte me serieus ook aan het twijfelen. Ik moest echt twee, drie keer de beelden terugkijken en de puzzels leggen om te snappen wat er nou gebeurde. In vorige seizoenen had ik dat ook en serieus... de regie is de grootste mol! Ze hebben fenomenaal weten te knippen en plakken. Je denkt dat je iets ziet, maar dat is in werkelijkheid helemaal niet zo. Opmerkingen worden ergens bijgeplakt. Er wordt enorm gemanipuleerd! Dus, ik weet, niet twijfelen. Ik weet wat ik gezien heb en volhouden!
Fresia doet alles mols! De kandidaten hebben haar echt niet door. Ze is vreselijk gewiekst!

Heb je de extra video van vandaag gezien? Hila die haar dieptepunt benoemd? Ze zat achter Fresia aan, omdat ze haar verdacht van jokers smokkelen. Nou, ik zal vast verklappen. Fresia heeft geld weggemoffeld en het is maar goed dat Hila haar niet echt kon fouilleren... Dit gaat nog leuk worden bij de bekendmaking! En bij het ontspanmomentje... Fresia zegt: 'Ik ben gek op jullie, ondanks alles. En ik hoop jullie ook op mij.' Hilarisch! Ze molt de hele boel bij elkaar en dan durf je dit te zeggen. En ze ligt weer helemaal in een deuk! Koele hoor, die Fresia.

Er worden zoveel molse dingen getoond van Fresia, maar die zie je alleen als je flink doorzoekt. Ik ben dat als uitdaging pas in 2019 gaan doen, omdat ik het niet kon uitstaan dat ik de Vlaamse mol fout had. Kan je echt de mol vinden als je moljager wordt? Ja, dat kan. Daarvoor moet je de beelden analyseren, analyseren en nog eens analyseren. En dan kijken naar gedragingen, tactieken, gekozen beelden, montages, enz. Het lukt mij steeds weer. De laatste 3 Nederlandse en 2 Vlaamse series had ik in redelijk vroeg stadium goed. Ik denk met Fresia ook weer de goede te pakken te hebben. We gaan het zien...

 ::bravo:: ::bravo::

Offline molLin

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #196 Gepost op: 1-02-2022, 00:09:04 »
Dankje ThaStayfan, deze opsomming had ik ook even nodig. Natuurlijk is het Fresia.

Ik denk ook dat Hila haar Fresia-verdenking heeft laten varen na de zwanenmeeropdracht (kan heel goed een kip nadoen), eerder hadden ze nog niet samen een opdracht gedaan toch? Hila wilde al samen bij Hoog Spel Spelen maar toen wilde Fresia per se met Everon, van wie het makkelijk te raden was wat hij zou gaan doen.

Trouwens, drie zakjes gooide ze in het water (Everon kon 'm niet vinden) en eentje in de bosjes, die Hila pas na lang zoeken vond. En bovendien als je de mol bent en je weet dat er zo'n opdracht komt, dan wil je toch vliegen!





« Laatst bewerkt op: 1-02-2022, 00:11:39 door molLin »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #197 Gepost op: 1-02-2022, 08:13:14 »
Ja dan wil je inderdaad ‘vliegen als een vogel’ en de kettingreactie op gang brengen ;-)

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #198 Gepost op: 4-02-2022, 11:13:31 »
Het viel me op dat Fresia op een zwart-gele waverunner zit. Op internet staan de gegevens ervan:

Keywords: NY6679ML, Yamaha, WaveRunner, Black Yellow, Jey Ski. 20170917_p_0244. Date: 09/17/2017.

In het nummer staat 'heel toevallig': ML
Vul maar in...
« Laatst bewerkt op: 4-02-2022, 17:02:18 door ThaStayFan »

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #199 Gepost op: 5-02-2022, 21:40:49 »
Afleveringstitel 'Golfbeweging'
Er is er maar één die voor enorme golven zorgt door de manier waarop ze op de Waverunner zit: Fresia!

Opdracht 6.1 In het verschiet
- Fresia weet écht niet dat Sahil de telefoon heeft gejat. Sahil verdenkt Kim en Thomas. Niemand van de andere groep. Dus ook Fresia niet. Ook de reden waarom hij eruit is gegaan...
- Fresia zit in de eerste groep en doet wat ze moet doen: Fresia vindt niks. Ze doet weer een beetje zielig om een donkere hal in te gaan. Daar staat ook een tekst op muur... Z17. Dat kan een hint zijn.
- Ze checkt steeds waar iedereen zit, zodat ze wat kan uithalen... Reken maar dat ze één sleutel verduisterd heeft.
- Fresia vindt 3 van de 4 gevonden sleutels wel oké... Mooi, dat zijn waarschijnlijk 3 pijlen minder in het spel. En dus minder geld.
- Op de muur in de duikershaven staat nog 5 en 84! Misschien ook wel iets van een hint?
- Fresia probeert weer de anderen aan de tand te voelen. Ze zegt dat ze niks gevonden heeft, maar ze heeft uiteraard een sleutel weggemoffeld...

Opdracht 6.2 Reddingsactie
- Kim gaat ontrafelen dat Fresia de mol is. Ze speurt uitstekend en streept één voor één een kandidaat af. Fresia is totaal niet verdacht bij de anderen (wat Glen ook zei in de afvallersvideo), maar Kim gaat haar ontmaskeren.
- Fresia duwt Everon mooi in de overzichtspositie, zodat zij kan spelen.
- Fresia pakt een 100 en gaat compleet haar eigen route en overzicht houden. Naar Everon luistert ze compleet niet. Dan weet ze waar er te mollen valt natuurlijk!
- Fresia dropt de 250 en vaart op het laatst met 50 rond. Zolang die er niet komt, dan lukt ook deze reeks niet.
- 'Een goede dag (qua opbrengst), maar niet voor de mol', zegt Sahil. 'Wie is dat?' roept Fresia nog. Haha, je bent dat zelf!

Test en executie
- Je zag al dat Fresia zenuwachtig was. Er kwam een duel tussen Fresia en Sahil! En dat wist ze. Ze speelde het niet super, maar als je je gezicht gewoon heel lang verbergt... ziet niemand iets van je. Prima zo!
- De finale gaat Kim en Everon worden. Daar wijst de montage voor mij naartoe.
- 'Ik heb er een vriend (in Sahil) bij als ik thuis ben,' zegt Fresia. Klopt, in het spel was het als mol je vriend niet. Het was een vijand. Hoewel, hij heeft toch aardig gemold.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2022, 22:14:28 door ThaStayFan »