Auteur Topic: [De winnaar] Fresia Cousiño Arias  (gelezen 63281 keer)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #200 Gepost op: 5-02-2022, 22:08:25 »
Mooie samenvatting en wederom weer de zaken die mij ook opvielen vanuit de fresia tunnel! Ze speelt het geweldig.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #201 Gepost op: 5-02-2022, 22:13:52 »
Afleveringstitel 'Golfbeweging'
Er is er maar één die voor enorme golven zorgt door de manier waarop ze op de Waverunner zit: Fresia!

Opdracht 6.1 In het verschiet
- Fresia weet écht niet dat Sahil de telefoon heeft gejat. Sahil verdenkt Kim en Thomas. Niemand van de andere groep. Dus ook Fresia niet. Ook de reden waarom hij eruit is gegaan...
- Fresia zit in de eerste groep en doet wat ze moet doen: Fresia vindt niks. Ze doet weer een beetje zielig om een donkere hal in te gaan. Daar staat ook een tekst op muur... Z17. Dat kan een hint zijn.
- Ze checkt steeds waar iedereen zit, zodat ze wat kan uithalen... Reken maar dat ze één sleutel verduisterd heeft.
- Fresia vindt 3 van de 4 gevonden sleutels wel oké... Mooi, dat zijn waarschijnlijk 3 pijlen minder in het spel. En dus minder geld.
- Op de muur in de duikershaven staat nog 5 en 84! Misschien ook wel iets van een hint?
- Fresia probeert weer de anderen aan de tand te voelen. Ze zegt dat ze niks gevonden heeft, maar ze heeft uiteraard een sleutel weggemoffeld...

Opdracht 6.2 Reddingsactie
- Kim gaat ontrafelen dat Fresia de mol is. Ze speurt uitstekend en streept één voor één een kandidaat af. Fresia is totaal niet verdacht bij de anderen (wat Glen ook zei in de afvallersvideo), maar Kim gaat haar ontmaskeren.
- Fresia duwt Everon mooi in de overzichtspositie, zodat zij kan spelen.
- Fresia pakt een 100 en gaat compleet haar eigen route en overzicht houden. Naar Everon luistert ze compleet niet. Dan weet ze waar er te mollen valt natuurlijk!
- Fresia dropt de 250 en vaart op het laatst met 50 rond. Zolang die er niet komt, dan lukt ook deze reeks niet.
- 'Een goede dag (qua opbrengst)', zegt Sahil. 'Wie is dat?' roept Fresia nog. Haha, je bent dat zelf!

Test en executie
- Je zag al dat Fresia zenuwachtig was. Er kwam een duel tussen Fresia en Sahil! En dat wist ze. Ze speelde het niet super, maar als je je gezicht gewoon heel lang verbergt... ziet niemand iets van je. Prima zo!
- De finale gaat Kim en Everon worden. Daar wijst de montage voor mij naartoe.
- 'Ik heb er een vriend (in Sahil) bij als ik thuis ben,' zegt Fresia. Klopt, in het spel was het als mol je vriend niet. Het was een vijand. Hoewel, hij heeft toch aardig gemold.
Mooie analyse! Inderdaad slim om steeds te roepen waar iedereen is om zo sleutels te kunnen verduisteren

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #202 Gepost op: 5-02-2022, 22:21:47 »
Als fervent Everon-tunnelaar moet ik toch toegeven: Fresia kan ik niet afstrepen als mol... Behalve keihard scheuren op de jetski leek ze niet heel hard haar best te doen om de boeien goed te krijgen? Ik twijfel omdat ze niet altijd op de beste positie lijkt te zijn om te mollen, maar dat geldt voor Everon net zo goed.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #203 Gepost op: 5-02-2022, 22:22:58 »
Bedankt! Ik was niet eens zenuwachtig in de tweestrijd tussen Fresia en Sahil. Ik verwachtte helemaal dat Sahil eruit ging.

Fresia gaat er echt voor zorgen dat iedereen met een mond vol tanden staat als ze zich bekend maakt. Dat wordt echt fantastisch. Ben wel benieuwd hoe de ontmaskering plaatsvindt. Bij de Vlaamse De Mol was het een keer zo dat ze eerst een kandidaat lieten zien die de winnaar was, maar iedereen dacht dat het de mol was. Daarna kwam de echte mol tevoorschijn. Misschien gaan ze dat ook bij Wie is de Mol doen. Dus eerst ons laten denken dat Kim de mol is. En dat ontmaskert Kim uiteindelijk Fresia als mol...

Er gaat nog een opdracht komen waar veel geld uit de pot gaat. Dat kan toch niet anders...?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #204 Gepost op: 5-02-2022, 22:24:08 »
Ik moet nog even terug kijken maar het moment dat Laetitia de (tweede?) sleutel vind, komt fresia wat geacteerd vragen ‘waar lag ie dan’? Volgens mij was fresia hier eerst al voorbij gekomen. De onschuld zelve.
In mijn herinnering maakt ze ook ergens een golfbeweging met haar armen (als ze gaan jet skiën?). Maar ook dat moet ik terug kijken.


Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #205 Gepost op: 5-02-2022, 22:27:03 »
Ik moet nog even terug kijken maar het moment dat Laetitia de (tweede?) sleutel vind, komt fresia wat geacteerd vragen ‘waar lag ie dan’? Volgens mij was fresia hier eerst al voorbij gekomen. De onschuld zelve.
In mijn herinnering maakt ze ook ergens een golfbeweging met haar armen (als ze gaan jet skiën?). Maar ook dat moet ik terug kijken.

Ja, dat dacht ik ook. Waarom vraag je dit?
Op naar het analyseren van de beelden  ::tandpastasmiley::

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #206 Gepost op: 5-02-2022, 22:30:38 »
Ik dacht dat ze het vroeg om
Bevestigd te krijgen dat ze in gaten moesten zoeken (en ze niet bijv aan plafond hingen of op de grond lagen..)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #207 Gepost op: 5-02-2022, 22:42:33 »
Een opmerking uit het opdrachttopic vind ik wel moeilijk te plaatsen. Waarom stopt Fresia al zo vroeg met zoeken naar de sleutels? Als mol kan ze toch een sleutel pakken en verstoppen en langer doorzoeken? Nu is er veel tijd om kistjes op te vissen en dat kwam van pas, want dat kostte veel tijd.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #208 Gepost op: 5-02-2022, 22:45:07 »
Ja daar ga ik ook nog even over nadenken, of had ze haar doel al bereikt en wilde ze weer de fanatieke kandidaat zijn?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #209 Gepost op: 5-02-2022, 22:46:27 »
Ja daar ga ik ook nog even over nadenken, of had ze haar doel al bereikt en wilde ze weer de fanatieke kandidaat zijn?
Kan, maar stoppen met zoeken komt niet per se fanatiek over.

Dit en de goede lightpaintings zijn voor me de (enige) twijfelpunten voor Fresia als mol. Maar bij de rest heb ik veel meer van zulke kandidaatse acties.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #210 Gepost op: 5-02-2022, 22:50:49 »
Ja daar ga ik ook nog even over nadenken, of had ze haar doel al bereikt en wilde ze weer de fanatieke kandidaat zijn?

Dat is wel wat ik denk, ja. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze per sé in die rol wil blijven. Dat zou verklaren waarom er toch relatief wat geld in de pot beland, maar ze individueel onderaan staat in het geldklassement. Ervan uitgaande dat ze de mol is, dan denk ik dat ze op deze manier zo lang mogelijk onontdekt hoopt te blijven. Dat werkt, hoewel er m.i. wel wat minder verdiend mag worden. Maar goed, die kritiek gaat ook op als iemand anders de mol is.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #211 Gepost op: 5-02-2022, 22:52:29 »
Dat is wel wat ik denk, ja. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze per sé in die rol wil blijven. Dat zou verklaren waarom er toch relatief wat geld in de pot beland, maar ze individueel onderaan staat in het geldklassement. Ervan uitgaande dat ze de mol is, dan denk ik dat ze op deze manier zo lang mogelijk onontdekt hoopt te blijven. Dat werkt, hoewel er m.i. wel wat minder verdiend mag worden. Maar goed, die kritiek gaat ook op als iemand anders de mol is.
Ik denk dat de mol het sowieso wel moeilijk heeft dit seizoen. Er zijn weinig alles-of-niets opdrachten en veel opdrachten zijn best goed haalbaar. We hebben in vorige seizoen vaak meer moeilijkere opdrachten gezien.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #212 Gepost op: 5-02-2022, 22:52:49 »
Dat stoppen met zoeken vind ik ook onmols overkomen. Hierdoor was er meer tijd om pijlen te schieten, lijkt mij? In opdracht 2 vond ik haar wel een stuk verdachter.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #213 Gepost op: 5-02-2022, 22:57:49 »
Ik denk dat de mol het sowieso wel moeilijk heeft dit seizoen. Er zijn weinig alles-of-niets opdrachten en veel opdrachten zijn best goed haalbaar. We hebben in vorige seizoen vaak meer moeilijkere opdrachten gezien.

Dit schoot ook door mijn hoofd toen ik zat te kijken. En eigenlijk ben ik daar juist erg blij mee. Er is hier de afgelopen jaren - terecht - veel kritiek geweest op de onhaalbaarheid van opdrachten, wat vaak een beetje de glans van molacties afhaalde. Want de opdracht was sowieso wel mislukt. Door de huidige opzet is het m.i. logisch dat er meer geld in de pot komt.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #214 Gepost op: 5-02-2022, 23:09:51 »
Dit schoot ook door mijn hoofd toen ik zat te kijken. En eigenlijk ben ik daar juist erg blij mee. Er is hier de afgelopen jaren - terecht - veel kritiek geweest op de onhaalbaarheid van opdrachten, wat vaak een beetje de glans van molacties afhaalde. Want de opdracht was sowieso wel mislukt. Door de huidige opzet is het m.i. logisch dat er meer geld in de pot komt.
Die -5.000 van Everon moet nog een beetje gecompenseerd worden hè.  :P  :)
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #215 Gepost op: 5-02-2022, 23:17:45 »
Dit schoot ook door mijn hoofd toen ik zat te kijken. En eigenlijk ben ik daar juist erg blij mee. Er is hier de afgelopen jaren - terecht - veel kritiek geweest op de onhaalbaarheid van opdrachten, wat vaak een beetje de glans van molacties afhaalde. Want de opdracht was sowieso wel mislukt. Door de huidige opzet is het m.i. logisch dat er meer geld in de pot komt.

Dat er geld in de pot komt daar ontkom je niet aan en inderdaad leuk dat er nu eens goed verdiend wordt door de groep maar er al met al ook zat uit de pot wordt gehouden! Dit jaar kijk ik daarom met name wie daar amper tot niet aan bijdragen, dat zijn vooral fresia, Sahil (tja) en Everon volgens mij.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #216 Gepost op: 5-02-2022, 23:24:27 »
Eens. Ik heb de hele tijd gedacht (vanaf afl. 3, denk ik): de mol is Everon of Kim-Lian.

Nu denk ik: Everon of Fresia moet de mol zijn.
Kim-Lian heeft, in tegenstelling tot Everon en Fresia, op meer momenten (onnodig) geld in de pot gebracht. Fresia en Everon hebben naar mijn idee voor veel minder hoge bedragen in de pot gezorgd.
Fresia komt superfanatiek over, maakt voortdurend anderen verdacht maar is geen grootverdiener. Ja, toch ook wel verdacht dus.

Edit: Ja, ook eens dat het fijn is dat de meeste opdrachten niet 'alles of niks' zijn. Zo moet de mol ook echt zijn/haar best doen om te mollen.  ::ok:: Veel interessanter.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2022, 23:27:07 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #217 Gepost op: 5-02-2022, 23:32:55 »
Een hint die zou kunnen wijzen op Fresia heeft te maken met de codes op de pijlen.

Haar initialen zijn F=6, A=1, C=3.

Eén van de pijlcodes die Kim-Lian voor een slotje gebruikt is 163. Deze code was aan het begin bij Rik’s uitleg ook al te zien, 1x normaal en 1x in spiegelbeeld. Toch wel verdacht.


Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #218 Gepost op: 5-02-2022, 23:35:45 »
Goed gevonden ja, op de onderste kun je ook mol lezen (m op zijkant, o met een streepje)   ::tandpastasmiley::

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #219 Gepost op: 6-02-2022, 00:08:05 »
Dit schoot ook door mijn hoofd toen ik zat te kijken. En eigenlijk ben ik daar juist erg blij mee. Er is hier de afgelopen jaren - terecht - veel kritiek geweest op de onhaalbaarheid van opdrachten, wat vaak een beetje de glans van molacties afhaalde. Want de opdracht was sowieso wel mislukt. Door de huidige opzet is het m.i. logisch dat er meer geld in de pot komt.
ja eens, dit past beter bij het spel. Opdrachten mislukken door de mol en niet door een onhaalbare opzet.