Auteur Topic: [De winnaar] Fresia Cousiño Arias  (gelezen 63308 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #220 Gepost op: 6-02-2022, 00:22:26 »
Fresia deed goed haar best om sleutels over het hoofd te zien. En bij de reddingsboeien meer lol te hebben in jetski races te winnen.

Maar waarom dan zo goed sjouwen met beelden vorige aflevering of toch niet meer tijd rekken op het zwanenmeer? Dat naast de lichfotografie zijn de enige zaken die mij opvielen in kandidaatse zin bij Fresia.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #221 Gepost op: 6-02-2022, 00:39:31 »
Ze zorgde in ieder geval met haar full power actie op de jetski voor de nodige golfbeweging.

Offline molLin

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #222 Gepost op: 6-02-2022, 01:07:09 »
Wat me bij Fresia ook dit keer weer opviel is dat ze uitbeeldt wat ze gaan doen, tijdens of nadat Rik klaar is met zijn speluitleg. Ze maakte een pijl en boog beweging. Eerder zag ik al dat ze een lopende band gebaar maakte met haar hand, toen bij de opdracht Binnen en Buitenbereik. En ik weet vrij zeker dat ik het vaker heb gezien. Alsof ze al weet wat ze gaan doen en van nature de neiging heeft om een beetje meer uitleg te geven.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #223 Gepost op: 6-02-2022, 09:31:43 »
Voor een kandidaat die veel geld wil verdienen verdient ze erg weinig. Nergens bang voor behalve in donker. Wil niet verdacht worden en toch denk ik niet dat ze mol is. Ze heeft paar keer op verkeerde positie gestaan en waar mogelijk was niet gemold.

 

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #224 Gepost op: 6-02-2022, 09:48:44 »
Nog een statistiekje waarin Fresia afwijkt van de andere kandidaten: ze is de enige overgebleven deelnemer van wie we geen mollicitatie hebben mogen zien of horen. In het kader van 'Hou je ogen en oren goed open' (Rik, voorafgaand aan opdracht 1, aflevering 1)...

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #225 Gepost op: 6-02-2022, 15:52:21 »


  • Fresia's kandidatenpagina met een overzicht van haar belangrijkste acties is bijgewerkt tot en met aflevering 6 en vind je hier

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #226 Gepost op: 6-02-2022, 21:11:44 »
Nog een statistiekje waarin Fresia afwijkt van de andere kandidaten: ze is de enige overgebleven deelnemer van wie we geen mollicitatie hebben mogen zien of horen. In het kader van 'Hou je ogen en oren goed open' (Rik, voorafgaand aan opdracht 1, aflevering 1)...


Goed gevonden!

En ik zag net in de video van Siem dat Fresia, samen met Everon, de enige overgebleven kandidaten zijn waarvan niet te zien was dat Rik tegen ze zei of ze door de mol in team troeven of aftroeven waren geplaatst. Dat zou namelijk een beetje vreemd zijn als de mol dat via Rick tegen zichzelf zegt.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2022, 22:57:31 door Theovv »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #227 Gepost op: 7-02-2022, 00:06:55 »
Wat Siem hier zegt slaat nergens op. Ze laten natuurlijk niet voor elke kandidaat het hele riedeltje van Rik zien en horen. Voor de eerste kandidaten Kim-Lian, Thomas, Hila en Arno zien we nog de uitspraak van Rik dat de Mol ze voor de eerste opdracht heeft ingedeeld in team (af)troeven.
Bij Laetitia zien we alleen het laatste stukje hiervan. Bij Sahil zien we alleen "succes" zeggen maar horen we in de biecht dat Rik zegt dat de Mol hem heeft ingedeeld. Bij Everon horen we "voor de eerste opdracht...". Bij Fresia, Glen, Welmoed en Suzanne horen en zien we alleen het laatste stukje: troeven/aftroeven. Dat Glen, Welmoed en Suzanne toevallig zijn afgevallen en Fresia de enige is waar we alleen het woord troeven/aftroeven zien zegt volgens mij dus helemaal niets.
M.a.w. Rik heeft gewoon voor alle kandidaten hetzelfde riedeltje afgestoken en wij hebben gewoon niet alles hiervan in beeld gezien.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #228 Gepost op: 7-02-2022, 00:13:19 »
We hebben in vorige seizoen vaak meer moeilijkere opdrachten gezien.
Inderdaad. Ik herinner me nu in eens weer dat ik in veel andere seizoenen bij meerdere opdrachten meteen al na de uitleg zei: dat lukt nooit. Dat heb ik dit seizoen nog niet gehad

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #229 Gepost op: 7-02-2022, 18:27:53 »
Wat Siem hier zegt slaat nergens op. Ze laten natuurlijk niet voor elke kandidaat het hele riedeltje van Rik zien en horen. Voor de eerste kandidaten Kim-Lian, Thomas, Hila en Arno zien we nog de uitspraak van Rik dat de Mol ze voor de eerste opdracht heeft ingedeeld in team (af)troeven.
Bij Laetitia zien we alleen het laatste stukje hiervan. Bij Sahil zien we alleen "succes" zeggen maar horen we in de biecht dat Rik zegt dat de Mol hem heeft ingedeeld. Bij Everon horen we "voor de eerste opdracht...". Bij Fresia, Glen, Welmoed en Suzanne horen en zien we alleen het laatste stukje: troeven/aftroeven. Dat Glen, Welmoed en Suzanne toevallig zijn afgevallen en Fresia de enige is waar we alleen het woord troeven/aftroeven zien zegt volgens mij dus helemaal niets.
M.a.w. Rik heeft gewoon voor alle kandidaten hetzelfde riedeltje afgestoken en wij hebben gewoon niet alles hiervan in beeld gezien.

Toch zou het wel kunnen dat Rik bij de Mol net dat gedeelte over troeven/aftroeven niet hetzelfde zegt en dat we in de aflevering vd bekendmaking en molacties zien dat hij zoiets zegt als “jij wilde zelf graag in de groep aftroeven, wel lekker begin voor jou als mol”.

Dit is geen gegeven, maar zou wel een mogelijkheid zijn. Dus het slaat niet helemaal nergens op, maar is ook geen argument om (een tunnel) op te bouwen.

EDIT: weet Rik eigenlijk wel vanaf het begin wie de mol is? Want anders slaat het inderdaad nergens op en heb ik niets gezegd  :-X
« Laatst bewerkt op: 7-02-2022, 18:29:58 door Molleck »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #230 Gepost op: 7-02-2022, 19:05:50 »
Als er na afloop gemonteerd wordt weet men ook wie finalist is en meestal worden finalisten wat verdachter neergezet en dat zaadje wordt al in aflevering 1 geplant ;) Je kunt veel suggereren met knip en plakwerk.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #231 Gepost op: 7-02-2022, 20:03:22 »
Rik zegt als Everon in beeld is, "voor de eerste opdracht" ... dan zie je Fresia in beeld... "heeft de mol jou ingedeeld in het team Aftroeven."

Ook bij de andere kandidaten hoor je Rik of zijzelf zeggen waar ze ingedeeld zijn, behalve bij Everon.

Het doet denken aan vorig seizoen toen bij Renee als enige het bordje klopte dat zij wel de mol wilde zijn.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2022, 20:05:09 door Delightz »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #232 Gepost op: 7-02-2022, 23:18:17 »
Toch zou het wel kunnen dat Rik bij de Mol net dat gedeelte over troeven/aftroeven niet hetzelfde zegt en dat we in de aflevering vd bekendmaking en molacties zien dat hij zoiets zegt als “jij wilde zelf graag in de groep aftroeven, wel lekker begin voor jou als mol”.

Dit is geen gegeven, maar zou wel een mogelijkheid zijn. Dus het slaat niet helemaal nergens op, maar is ook geen argument om (een tunnel) op te bouwen.

EDIT: weet Rik eigenlijk wel vanaf het begin wie de mol is? Want anders slaat het inderdaad nergens op en heb ik niets gezegd  :-X
Het doet er niet toe wat Rik tegen de Mol heeft gezegd als wij dit niet te zien krijgen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #233 Gepost op: 8-02-2022, 09:42:15 »
Als je alleen bent en bang bent, mag je best roepen om je grote "broer" hoor.

Offline Its Me 2000

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #234 Gepost op: 8-02-2022, 12:40:19 »
Wat me opviel bij de executie toen alleen Fresia en Sahil nog over waren.. Fresia stak haar hand voor haar gezicht. Was dit echt vanwege de angst om eruit te gaan of wilde ze haar lach verbergen omdat ze ( als mol zijnde) wist dat Sahil eruit ging en niet zij.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #235 Gepost op: 8-02-2022, 13:12:02 »
Wat me opviel bij de executie toen alleen Fresia en Sahil nog over waren.. Fresia stak haar hand voor haar gezicht. Was dit echt vanwege de angst om eruit te gaan of wilde ze haar lach verbergen omdat ze ( als mol zijnde) wist dat Sahil eruit ging en niet zij.

Aan haar lichaamstaal te zien wist ze meteen dat dit het einde voor Sahil betekende. Dit ziet er niet uit als een blik van iemand die vreest voor haar eigen plekje, maar die baalt voor iemand anders.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #236 Gepost op: 8-02-2022, 13:58:33 »
Ja vond ik ook opvallend! En ze heeft in mijn herinnering ook maar 1 x haar scherm gezien. Die fresia..

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #237 Gepost op: 8-02-2022, 14:23:23 »
Zo lang niemand Fresia verdenkt is zij voor 100% geen mol. Kim op 1 en Everon op 2. Alles kan anders worden als ze bijvoorbeeld de finalevrijstelling koopt.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #238 Gepost op: 8-02-2022, 14:54:50 »
Ik vind haar het enige alternatief voor Kim-Lian. Ze staat niet altijd op de toppposities, maar bijvoorbeeld Patrick Stoof deed dat ook helemaal niet, en legde dat ook uit als deel van zijn tactiek. Het valt immers op als je altijd op de perfecte positie staat. En ja, Fresia haalt ook gewoon echt weinig geld binnen. Er waren ook wel heel goede tegenargumenten, maar die hebben we bij iedereen wel ondertussen.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #239 Gepost op: 8-02-2022, 17:05:31 »
Ja vond ik ook opvallend! En ze heeft in mijn herinnering ook maar 1 x haar scherm gezien. Die fresia..
Twee keer, aflevering 4 en 5.