Auteur Topic: [De winnaar] Fresia Cousiño Arias  (gelezen 63178 keer)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #240 Gepost op: 8-02-2022, 17:17:05 »
Thanks Delightz!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #241 Gepost op: 9-02-2022, 12:20:33 »
Fresia benoemt Everon als haar mol. Maar ze vindt het prima dat hij de pot beheert. Aan het begin van opdracht "Reddingsactie" benoemt ze "maar jij bent ook verantwoordelijk voor de pot" als reactie op het ontstane feit dat Everon de coördinatie gaat doen deze opdracht. Blijkbaar vind ze het niet erg dat haar mol de pot beheert.
Blijkbaar verdenkt ze Everon een stuk minder dan dat ze zegt.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #242 Gepost op: 9-02-2022, 12:44:17 »
Fresia benoemt Everon als haar mol. Maar ze vindt het prima dat hij de pot beheert. Aan het begin van opdracht "Reddingsactie" benoemt ze "maar jij bent ook verantwoordelijk voor de pot" als reactie op het ontstane feit dat Everon de coördinatie gaat doen deze opdracht. Blijkbaar vind ze het niet erg dat haar mol de pot beheert.
Blijkbaar verdenkt ze Everon een stuk minder dan dat ze zegt.

Ik vind wel dat Fresia in het bijzijn van de anderen nogal overdreven haar vertrouwen in Everon uitspreekt. Dat zou er op kunnen wijzen dat hij al vanaf het begin haar mol is en dat ze probeert om hem hiermee in de ogen van anderen minder verdacht te maken. Het zou tevens kunnen verklaren waarom ze de hele tijd bij hem in een groepje wil zitten. Fresia is vooralsnog mijn mol, maar ik zie Everon nog wel degelijk als alternatief.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #243 Gepost op: 9-02-2022, 13:53:54 »
Ik vind wel dat Fresia in het bijzijn van de anderen nogal overdreven haar vertrouwen in Everon uitspreekt. Dat zou er op kunnen wijzen dat hij al vanaf het begin haar mol is en dat ze probeert om hem hiermee in de ogen van anderen minder verdacht te maken. Het zou tevens kunnen verklaren waarom ze de hele tijd bij hem in een groepje wil zitten. Fresia is vooralsnog mijn mol, maar ik zie Everon nog wel degelijk als alternatief.
Zover was ik ook, als alternatief. Maar wordt hij hierdoor minder of juist meer verdacht?
Het kan net zo goed andersom zijn, dat Fresia Everon gebruikt als afleiding.
Maar dan zit ik toch weer met waarom vertrouwt ze hem wel als penningmeester? Omdat hij zo gek is op troeven en die kan kopen?

Als Everon de mol is, waarom dan de tent in met fanatieke Fresia? Dat is net zo raar als Kim in haar aparte tentje. Had hij niet beter actief Glen kunnen opzoeken? Bij Everon toch vaak het idee dat hij te passief is, dat hem de dingen overkomen.

Samen afdalen aan dat touw was logisch als je als kandidaat jokers wil of als mol geen geld wil dat je dan een koppel wilt zijn met je mol en met een kandidaat die die mol verdenkt. Dus dat maakt Everon wel verdacht dat Fresia graag met hem die opdracht wil doen, maar wat niet genoemd is, is dat Fresia redelijkerwijs denkt te kunnen voorspellen wat stoere grote broer Everon gaat doen en daarom met hem een team wil zijn, zodat hij weer zijn jokers krijgt en er geen geld in de pot komt. En vice versa, Fresia kan door Everon ook prima ingeschat worden op 'op zijn kop' en dus jokers voor Fresia klaar leggen. Weer geen geld in de pot.


Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #244 Gepost op: 9-02-2022, 14:46:30 »
Wat ook kan is dat Fresia graag bij Everon wil omdat hij haar totaal niet verdenkt en anderen haar zo niet in de gaten kunnen houden. Al heb ik me ook afgevraagd of ze het gebruikt om haar mol bij anderen buiten beeld te houden. Wie weet heeft ze door het intensieve contact met Everon wel iets gezien dat wij niet weten (zoals Nikkie die Jeroen al had gespot).
Tja, dat is ook waardoor Everon steeds weer op mijn netvlies komt. Ik hou hem toch nog als bijmol aan, al mag hij dan wel een tandje bijschakelen als hij de mol is. Nu ‘overkomt’ hem nog iets teveel ipv dat hij de lead neemt. Maar kan ook een strategie zijn..

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #245 Gepost op: 9-02-2022, 16:39:34 »
Wat ook kan is dat Fresia graag bij Everon wil omdat hij haar totaal niet verdenkt en anderen haar zo niet in de gaten kunnen houden.

Dat is ook mijn interpretatie. Bij 'Hoog spel spelen' zei ze bijvoorbeeld dat ze niet bij Hila wilde, zogenaamd omdat ze haar niet vertrouwt. En ging ze weer bij Everon. Dit doet ze consequent zo, al vanaf aflevering 1. Lijkt me sterk dat ze toen al volledig overtuigd was van Everons eventuele molschap. Je wilt toch ook af en toe andere potentiële mollen aan het werk zien? Dat vind ik verdacht. Plus, we hebben haar op verschillende belangrijke momenten (o.a. mollicitaties in de auto, Binnen en Buiten Bereik) niets zien opschrijven dan wel totaal niet op zien letten wat er gebeurt.

Nu ‘overkomt’ hem nog iets teveel ipv dat hij de lead neemt. Maar kan ook een strategie zijn..

Dit in tegenstelling tot Fresia, die veel meer initiatief neemt om anderen (o.a. Thomas bij Zwanenmeer, Everon bij Reddingsactie) of zichzelf (Waar Rook is is Vuur, Hoog Spel Spelen) snel in bepaalde posities te brengen. Dat lukt natuurlijk niet altijd, maar het valt wel op.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Pjotr1980

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #246 Gepost op: 10-02-2022, 13:56:22 »
paar hints naar fresia:
- Schot voor de boeg aflevering 1: SCHOT (op doel) is voetbalterm..
- 11:22 (tijd bij opdracht aflevering 1 en elf kandidaten) bij voetbal speel je met 11 spelers per team, 22 in totaal.
- gouden ballon = ballon d’or. Voetbalprijs.
- ze houdt telkens doorzichtige vrijstelling voor haar gezicht met groot het woord mol er op.
- in dit seizoen opvallend vaak afronden door Rik bij eindbedrag opdracht. Afronden (op doel) is voetbalterm.
- in jullie midden zegt Rik bij opdracht in silo. Midden in de cirkel. Middencirkel is voetbalterm.. ok, deze is minder sterk 😁
« Laatst bewerkt op: 10-02-2022, 14:30:07 door Pjotr1980 »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #247 Gepost op: 10-02-2022, 15:47:53 »
Leuke opsomming en al eerder genoemd in dit topic  ::jaja::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #248 Gepost op: 10-02-2022, 16:08:21 »
Leuke opsomming en al eerder genoemd in dit topic  ::jaja::
Afronden op doel toch niet? Die lijkt me nieuw.

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #249 Gepost op: 10-02-2022, 16:18:54 »
Afronden op doel toch niet? Die lijkt me nieuw.

Even off topic. Deze opsomming is een herhaling... en waar zie je continu herhalingen ... bij voetbalwedstrijden op tv  ::jaja::

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #250 Gepost op: 10-02-2022, 18:19:53 »
Afronden op doel toch niet? Die lijkt me nieuw.

Daar heb je gelijk in, sorry 😢 vergeten gelezen!

Even off topic. Deze opsomming is een herhaling... en waar zie je continu herhalingen ... bij voetbalwedstrijden op tv  ::jaja::


 ::rofl::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #251 Gepost op: 11-02-2022, 11:11:34 »
Afleveringstitel 'Stemmen'
4.2 Hoog spel spelen
- Er staat iets van VELP op de muur. Dat is een plaatsnaam. Misschien verwijst dat ergens naartoe?
Velp bij Rozendaal. Daar was de kwekerij van de vader van schrijver Jan Siebelink. Hij schreef o.a. knielen op een bed violen.
Maar in het boek 'De Bloemen' heeft hij het ook over Fresia 's die na de oorlog in de mode kwamen.
Zo das diep graven.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #252 Gepost op: 11-02-2022, 11:21:58 »

Afronden (op doel) is voetbalterm.


In Nederland dan toch. Al heel wat voetbal gekeken, maar dit nog nooit gehoord.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #253 Gepost op: 11-02-2022, 12:00:34 »
In Nederland dan toch. Al heel wat voetbal gekeken, maar dit nog nooit gehoord.
Afronden op de goal is een gebruikelijke oefening bij een training. Je krijgt een voorzet en die moet je er dan inschieten. Heet ook wel afwerken op de goal. http://www.footballdrillsonly.com/nl/finishing/
Romelu Lukaku kan dit goed. Waarom zit ie eigenlijk niet in de selectie van België?


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #254 Gepost op: 11-02-2022, 13:04:55 »
Afronden op de goal is een gebruikelijke oefening bij een training. Je krijgt een voorzet en die moet je er dan inschieten. Heet ook wel afwerken op de goal. http://www.footballdrillsonly.com/nl/finishing/
Romelu Lukaku kan dit goed. Waarom zit ie eigenlijk niet in de selectie van België?

Afwerken op doel inderdaad wel gebruikelijk. En geen idee, ik zal eens kijken en dit in een privaat bericht afhandelen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #255 Gepost op: 11-02-2022, 14:09:05 »
Velp bij Rozendaal. Daar was de kwekerij van de vader van schrijver Jan Siebelink. Hij schreef o.a. knielen op een bed violen.
Maar in het boek 'De Bloemen' heeft hij het ook over Fresia 's die na de oorlog in de mode kwamen.
Zo das diep graven.

Er is nog een Velp in Nederland, bij Arnhem. Misschien kan je daar ook nog iets aan koppelen ;D ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #256 Gepost op: 11-02-2022, 14:42:41 »
Er is nog een Velp in Nederland, bij Arnhem. Misschien kan je daar ook nog iets aan koppelen ;D ;)
::blond:: ::blond:: ::blond::

Online ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #257 Gepost op: 11-02-2022, 17:59:23 »
Velp bij Rozendaal. Daar was de kwekerij van de vader van schrijver Jan Siebelink. Hij schreef o.a. knielen op een bed violen.
Maar in het boek 'De Bloemen' heeft hij het ook over Fresia 's die na de oorlog in de mode kwamen.
Zo das diep graven.

Zo, da's diep graven inderdaad. Ik denk dat VELP niets betekent, want deze term hoort bij die fabriek daar. Het is dus niet bewust daar neergezet.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #258 Gepost op: 11-02-2022, 19:16:25 »
Zo, da's diep graven inderdaad. Ik denk dat VELP niets betekent, want deze term hoort bij die fabriek daar. Het is dus niet bewust daar neergezet.
Als je de kwekerij al kent valt het wel mee hoor  ;D. Voor de meelezers is het een paar bruggen te ver. Ik had ook niet het idee dat het iets betekende.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #259 Gepost op: 12-02-2022, 10:13:24 »
Fresia heeft zich ook een paar opdrachten achter Sahil verscholen. De onhandige Sahil met zijn verdachte gedrag. Bij de verschillen zoeken in de kamers probeert ze het falen van de opdracht op het conto van Sahil te schrijven. Als mol wist ze dat ze die verschillen goed moesten onthouden maar dat deden ze niet, kan ik me van Sahil wel voorstellen maar van de zgn fanatieke Fresia niet. Zij is lekker mee gegaan in het gedrag van Sahil. Ze hebben lekker gekletst….

Bij het zakjes droppen wordt Sahil ook eerder gezien als diegene die de fouten maakt, Zo lijkt de montage ons ook doen te geloven. En inderdaad wordt Sahil wel verdacht maar vult niemand Fresia bij de test in.

Ben net pas op Fresia overgestapt. En ik zie zoveel aanwijzingen die naar haar wijzen.Snap niet dat ik haar al had afgeschreven als mol. Ze doet het goed en heeft  natuurlijk mazzel met types als Sahil en Kim-Lian in de groep.