Auteur Topic: [De winnaar] Fresia Cousiño Arias  (gelezen 63097 keer)

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #260 Gepost op: 12-02-2022, 10:59:59 »
Fresia heeft zich ook een paar opdrachten achter Sahil verscholen. De onhandige Sahil met zijn verdachte gedrag. Bij de verschillen zoeken in de kamers probeert ze het falen van de opdracht op het conto van Sahil te schrijven. Als mol wist ze dat ze die verschillen goed moesten onthouden maar dat deden ze niet, kan ik me van Sahil wel voorstellen maar van de zgn fanatieke Fresia niet. Zij is lekker mee gegaan in het gedrag van Sahil. Ze hebben lekker gekletst….

Bij het zakjes droppen wordt Sahil ook eerder gezien als diegene die de fouten maakt, Zo lijkt de montage ons ook doen te geloven. En inderdaad wordt Sahil wel verdacht maar vult niemand Fresia bij de test in.

Ben net pas op Fresia overgestapt. En ik zie zoveel aanwijzingen die naar haar wijzen.Snap niet dat ik haar al had afgeschreven als mol. Ze doet het goed en heeft  natuurlijk mazzel met types als Sahil en Kim-Lian in de groep.
Mijn probleem om Fresia als mol te zien (ook al vlak ik haar nog niet uit) is dat ik tot nu toe geen molse acties heb gezien, hooguit misschien hoe ze Kim ervan beschuldigde nog 100 euro te hebben na de laseropdracht. Ze heeft veel meer zakjes gedropt dan Sahil en haar gedrag naar de mollende Sahil bij Huis(ont)houden kun je ook als kandidaats zien. Wat mij ook opvalt zijn haar spontane reacties bij het begin van de opdrachten, die doen vermoeden dat ze het voor het eerst hoort, tenzij ze dit heel goed kan acteren, maar dat betwijfel ik in haar geval.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #261 Gepost op: 12-02-2022, 14:04:59 »
Mijn probleem om Fresia als mol te zien (ook al vlak ik haar nog niet uit) is dat ik tot nu toe geen molse acties heb gezien, hooguit misschien hoe ze Kim ervan beschuldigde nog 100 euro te hebben na de laseropdracht. Ze heeft veel meer zakjes gedropt dan Sahil en haar gedrag naar de mollende Sahil bij Huis(ont)houden kun je ook als kandidaats zien. Wat mij ook opvalt zijn haar spontane reacties bij het begin van de opdrachten, die doen vermoeden dat ze het voor het eerst hoort, tenzij ze dit heel goed kan acteren, maar dat betwijfel ik in haar geval.

Ik ben er ook lang vanuit gegaan dat haar reacties spontane kandidatenreacties zijn, en niet die van een meesteractrice. Maar daar ben ik inmiddels toch van terug moeten komen. Haar reacties volgen een consequent patroon (o.m. handen voor de ogen bij eliminaties) en kan dus ingestudeerd zijn. In de proeven “speelt” ze dan haar competitieve zelve die ze als sportster (voetbal) zeker is, en vat elke proef met die ingesteldheid aan. Om dan tussendoor waar het kan of moet een zijpaadje alias mol-nummertje uit te voeren.

Bij de zakjes doet ze het idd veel beter dan de nepmol, inclusief een roze zakje bij Laetitia. Kan je als een tegenindicatie zien.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #262 Gepost op: 12-02-2022, 14:05:59 »
Wat vinden we van Fresia die 2 250-boeien ophangt? eentje alleen, en eentje geeft ze aan Laetitia. Niet erg mols, haalt zo erg veel geld binnen van het totaal. Of zou ze die boei die ze alleen ophangt er later weer weghalen, buiten beeld?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #263 Gepost op: 12-02-2022, 14:25:06 »
Je ziet haar er 1 ophangen, wat me enigszins aan het twijfelen brengt. Al zie je niet het hele verhaal en kon ze er misschien niet meer onderuit zonder op te vallen. Aan de andere kant verstoort ze de boel op het laatst met sahil door een boei in het water te laten vallen en sahil die vervolgens ook de laatste niet meer op tijd kan pakken.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #264 Gepost op: 12-02-2022, 14:27:33 »
Klopt, 1 van 250 hangt ze er echt op, in haar eentje, en 1 van 250 brengt ze bij de boot, en geeft m dan aan Laetitia. Al met al toch een behoorlijke bijdrage, als ze niet buiten beeld gemold heeft.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #265 Gepost op: 12-02-2022, 14:33:03 »
Ja die zit me ook niet lekker Theovv. Heb daarom ook weer naar Laetitia gekeken, weet je hoeveel zou heeft opgehangen?
Uiteindelijk kom ik toch steeds terug bij Fresia, aangezien iedereen wel ergens geld inbrengt.. ben erg benieuwd of vanavond meer duidelijkheid gaat geven..

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #266 Gepost op: 12-02-2022, 14:37:19 »
Ik denk niet dat ze vanavond de finale vrijstelling wint anders zou ze door de makers meer verdacht worden gemaakt.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #267 Gepost op: 12-02-2022, 19:12:45 »
Wat vinden we van Fresia die 2 250-boeien ophangt? eentje alleen, en eentje geeft ze aan Laetitia. Niet erg mols, haalt zo erg veel geld binnen van het totaal. Of zou ze die boei die ze alleen ophangt er later weer weghalen, buiten beeld?

Dit kwam op mij ook erg onmols over. Wel is het zo dat ze bij één van die boeien vergezeld werd door Laetitia. Die kon ze dus moeilijk ongezien ergens anders ophangen of kwijtmaken.

Ook zien we dat Fresia zich aanbiedt om een boei van 250 euro op te halen. Vervolgens weerhoudt Everon Laetitia ervan om hetzelfde te doen door over de porto te melden dat Fresia de boei al haalt. In beide gevallen zou je als mol nogal de aandacht op jezelf vestigen als je vervolgens niets goeds doet met die boeien. Mocht Fresia de mol zijn, dan kan ik me voorstellen dat het gewoon moeilijk was om hier te mollen. Dat blijkt uiteindelijk ook wel, gezien het bedrag dat er in de pot belandde.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Molmama

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #268 Gepost op: 12-02-2022, 20:13:41 »
Ik neig ook steeds meer naar Fresia.
Wat me vooral ook opvalt dat ze zich soms makkelijk gewonnen geeft. Als je echt fanatiek bent doe je dat toch niet?
Bijv met net/net niet wil ze eerst graag schieten maar laat ze zich zonder pardon  voorbijgaan door Laetitia 🤔
Ze maakt direct uit wie waar moet zoeken in t fort.
“Ik ben dominant” aldus haar pleidooi.
Maar lijkt niet echt te zoeken in haar stuk. Ligt er niks? Of heeft ze de sleutel daar gewoon te hoog gelegd. “ eef, kom hier” maar niet actief hem ophalen.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #269 Gepost op: 12-02-2022, 20:26:28 »
Als Fresia de sleutel 'hoog' verstopt en daarna Everon roept, ligt ie voor Everon net op ooghoogte.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #270 Gepost op: 12-02-2022, 22:03:51 »
Afleveringstitel 'Coulissen'
Fresia bevindt zich als mol achter de coulissen. Zowel op de boot, waar ze op de achtergrond verblijft. Maar ook bij de derde opdracht, mag ze toekijken. Ook daar achter de coulissen.

Opdracht 7.1 Vakmanschaap
- Fresia zegt in het busje tegen de andere kandidaten dat ze op Sahil zit, maar ze zegt in de biechten dat ze op Everon zit... Als mol kan je natuurlijk zeggen wat uitkomt.
- Fresia kijkt echt zo van: 'Hoe kan die Kim Lian voorspellen dat ze wat met schapen kan doen?' Zou wel leuk zijn, zegt ze nog koeltjes. Ze wrijft als blijkt dat er echt een opdracht met schapen is, nog even in. En bij de test blijkt dat iedereen op Kim Lian zit. Prima spel dus.
- Fresia leidt het spel flink. Fresia weet dat bepaalde schapen naar een bepaald hok lopen. Dus laat ze die schapen gaan.
- Ze noemt nog een keer het woord 'schaap'. En ook geit (goat, doet me ergens aan denken...)
- Al met al betekent het 6x het woord 'schaap' zeggen en nog wat mingeld. Prima gedaan zo.

Opdracht 7.2 De boot missen?
- Fresia heeft een korte uitleg en een mega ingewikkelde aflevering. Klopt, weet je wat ze allemaal moest doen deze aflevering. Dan kan je maar beter de derde opdracht even overslaan, hè?
- De boef heeft streepjepak aan, net als Fresia eerder ook aanhad...
- Fresia zoekt een vrijstelling... Tuurlijk, niemand ziet je en je kan vrijuit mollen. Ik zie echt iemand die heerlijk zit te dollen in haar rol.
- Er wordt steeds getoeterd. Fresia heeft vast gevraagd of ze naar haar willen toeteren, toen ze op de (auto)boot, die je daar allemaal ziet varen, ook rondvoer.
- Ze moeten Mollies en Millies fotograferen. Nou, ze zal nog wel een paar foto's van zichzelf hebben gemaakt. Mooie foto van de Mollie!
- Fesia fotografeert 2 mensen en liegt nog even dat ze 3 foto's heeft, terwijl ze maar 2 heeft gemaakt.
- Fresia reageert wel wat vreemd als bekend wordt dat de mol langsvoer. Je merkt dat ze zich vrijvoelt om te mollen.

Opdracht 7.3 Testestafette
- Bij de pot tellen probeert de regie weer Kim Lian en Everon verdacht te maken. Kim Lian kijkt door een oog in het biljet. En dat er 5000 euro afgaat, omdat Everon de mol zou zijn volgens verschillende kandidaten.
- Zag ik nou een voetbalstadion in het doorkijkje? Jazeker, een mooie hint weer naar Fresia door het verborgen thema voetbal.
- Fresia zet de vrijstelling in... Natuurlijk, ze heeft de test en executie toch niet nodig...
« Laatst bewerkt op: 12-02-2022, 22:21:04 door ThaStayFan »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #271 Gepost op: 12-02-2022, 22:04:58 »
Het valt me op dat fresia soms twee keer met hetzelfde stukje in beeld komt. Bij lasergamen zien we haar 2 x haar wenkbrauw apart optrekken (herhaling) en nu bij Rik keek ze 2x achterom (ook weer herhaling zelfde beeld).

En ik meen dat ik dit nog ergens gezien heb, iemand nog meer gevonden?
Dit ivm het ‘dubbele thema’ (vlag, 11 22) waarbij veel mensen aan tweeling denken.

En in moltalk zei iemand ‘fresia keek vanuit de coulissen mee’ , heel sterk.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2022, 22:29:26 door Rozz75 »

Offline Haifischz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #272 Gepost op: 12-02-2022, 22:07:29 »
Ik zou het oprecht wel erg mooi vinden als na alle Nathan-is-de-mol voetbal hints, ze dit jaar daadwerkelijk wel kloppen mbt Fresia

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #273 Gepost op: 12-02-2022, 22:10:13 »
Totaal ongeloofwaardig dat ze naar een vrijstelling ging zoeken in de boot terwijl ze al een vrijstelling heeft en de opdracht er juist om ging een vrijstelling te verdienen.
Dan zeggen dat ze te klein is om in de boot te fotograferen. Ze bracht ook het gesprek gauw op die knappe man…. ::)

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #274 Gepost op: 12-02-2022, 22:12:11 »
Zou ze bij het langsvaren als Mol gezien hebben dat Kim Lian met hem stond te sjansen

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #275 Gepost op: 12-02-2022, 22:15:44 »
Totaal ongeloofwaardig dat ze naar een vrijstelling ging zoeken in de boot terwijl ze al een vrijstelling heeft en de opdracht er juist om ging een vrijstelling te verdienen.

Dit.

Dan zeggen dat ze te klein is om in de boot te fotograferen. Ze bracht ook het gesprek gauw op die knappe man…. ::)

En dit. En ondertussen geen foto's maken en nauwelijks geld verdienen. Die mogelijke vrijstelling had ze ook prima op de terugvaart kunnen zoeken. En daarna ook nog eens jokken dat ze drie in plaats van twee foto's had gemaakt. Als je de Mol bent zou je juist eerder zeggen dat er minder hebt gemaakt, niet meer. Lekker toch, als je onterecht verdacht wordt?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #276 Gepost op: 12-02-2022, 22:18:49 »
Totaal ongeloofwaardig dat ze naar een vrijstelling ging zoeken in de boot terwijl ze al een vrijstelling heeft en de opdracht er juist om ging een vrijstelling te verdienen.
Dan zeggen dat ze te klein is om in de boot te fotograferen. Ze bracht ook het gesprek gauw op die knappe man…. ::)

Is al sinds aflevering 1 dat ze na een opdracht zelf heel defensief is en gelijk anderen kandidaten beschuldigd van niet goed genoeg presteren.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #277 Gepost op: 12-02-2022, 22:25:11 »
Dit.

En dit. En ondertussen geen foto's maken en nauwelijks geld verdienen. Die mogelijke vrijstelling had ze ook prima op de terugvaart kunnen zoeken. En daarna ook nog eens jokken dat ze drie in plaats van twee foto's had gemaakt. Als je de Mol bent zou je juist eerder zeggen dat er minder hebt gemaakt, niet meer. Lekker toch, als je onterecht verdacht wordt?

Je bedoelt dat de mol zou zeggen er meer gemaakt te hebben zodat ze niet verdacht wordt, als kandidaat zou je minder zeggen om wel verdachtste worden. Ik lees het bij jou net omgekeerd  ::schaam::

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #278 Gepost op: 12-02-2022, 22:30:26 »
Dus conclusie:
- kim-Lian en Thomas maken (als mol) onnodig veel goede foto’s
- Everon en Fresia verdacht dat ze hun prestaties beter voordoen dan ze daadwerkelijk waren.

Ja, misschien hebben Kim-Lian en Thomas per ongeluk de boef gemist maar wel toevallig dat de milly’s en Molly’s precies lukten en de boef niet. + ze hadden ook vaker kunnen afdrukken rond de boef.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #279 Gepost op: 12-02-2022, 22:32:43 »
Je bedoelt dat de mol zou zeggen er meer gemaakt te hebben zodat ze niet verdacht wordt, als kandidaat zou je minder zeggen om wel verdachtste worden. Ik lees het bij jou net omgekeerd  ::schaam::

Ja, zoals jij het zegt. Ik heb het wat warrig verwoord.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison