Auteur Topic: [De winnaar] Fresia Cousiño Arias  (gelezen 63106 keer)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #280 Gepost op: 12-02-2022, 22:32:54 »
Fresia komt deze aflevering (voor het eerst) op mijn radar.

Bij de schapen noemt ze het woord schaap en gaat het mis bij haar schapen. Bij de tweede opdracht is ze de enige die iets anders doet, denk dat de mol dat ook zou doen. En die laatste opdracht, daar wil de mol gewoon niet bij zijn in om de test zo eerlijk mogelijk te maken (voor zover mogelijk binnen de oneerlijke opzet).

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #281 Gepost op: 12-02-2022, 22:35:43 »
Ik heb mijn punten na deze aflevering weer volledig op Fresia gezet, maar de grote vraag blijft wel waarom niemand van de kandidaten haar verdenkt. Ook niet nadat ze 4 afleveringen een vrijstelling op zoek heeft gehouden (zij weten niet dat Sahil dat ook nog had).

Is dit een gevalletje Nathan dat wij van alles zien maar dat het voor de kandidaten kraakhelder is dat ze het niet kan zijn? Als Everon en Kim-Lian doorgaan, gaat niemand het goede hebben in de finale.. als zij de mol is gaat Kim-Lian nog afvallen verwacht ik, zodat dat scenario niet uitkomt.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #282 Gepost op: 12-02-2022, 22:37:03 »
Als mol kan ze toch perfect zeggen dat ze op zoek was naar de vrijstelling? Klinkt lekker kandidaats.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #283 Gepost op: 12-02-2022, 22:45:45 »
Ik ging zelf ook heel even twijfelen, maar ze was weer veruit het meest mols deze aflevering. Dat vrijwel niemand haar blijkbaar verdenkt zegt me uiteindelijk dan niet zoveel. Het programma heet Wie Is De Mol en niet Kim Is De Mol. Een in-your-face-mol is tot daaraan toe, maar dat de montage ons Kim ook nog eens op een presenteerblaadje aanrijkt met een roze strik eromheen begint inmiddels op de lachspieren te werken. Temeer daar ze uiteindelijk voor de zoveelste keer individueel veel geld binnenbrengt.

Fresia verdient wederom het minst, zoekt met een vrijstelling op zak naar een onnodige vrijstelling en bevindt zich een opdracht lang achter de 'coulissen'. Ze is het gewoon.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #284 Gepost op: 12-02-2022, 23:12:04 »

En die laatste opdracht, daar wil de mol gewoon niet bij zijn in om de test zo eerlijk mogelijk te maken (voor zover mogelijk binnen de oneerlijke opzet).

Ja, ik vind het verdacht. Fresia zat 4 afleveringen op die vrijstelling en brengt die dan net op dat moment in.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #285 Gepost op: 12-02-2022, 23:16:02 »
Wel opvallend inderdaad, maar de regie schroomt niet om er een keer een aparte/oneerlijke executie doorheen te gooien. Denk aan aflevering 5 van vorig jaar (met de trein en de 3 vrijstellingen) of de dubbele executie bij het Renaissance seizoen (6 kandidaten waarvan 2 werden vrijgesteld, en dan twee rode schermen bij de overige 4 kandidaten waar de mol ook nog eens tussen zat, gewoon 66% kans op afvallen)

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #286 Gepost op: 12-02-2022, 23:16:11 »
Ja, ik vind het verdacht. Fresia zat 4 afleveringen op die vrijstelling en brengt die dan net op dat moment in.

Dit is inderdaad de rode vlag deze aflevering. Precies op het juiste moment de vrijstelling inzetten om in de coulissen toe te mogen kijken. Hoe cool is ze?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #287 Gepost op: 12-02-2022, 23:24:03 »
Ik ging zelf ook heel even twijfelen, maar ze was weer veruit het meest mols deze aflevering. Dat vrijwel niemand haar blijkbaar verdenkt zegt me uiteindelijk dan niet zoveel. Het programma heet Wie Is De Mol en niet Kim Is De Mol. Een in-your-face-mol is tot daaraan toe, maar dat de montage ons Kim ook nog eens op een presenteerblaadje aanrijkt met een roze strik eromheen begint inmiddels op de lachspieren te werken. Temeer daar ze uiteindelijk voor de zoveelste keer individueel veel geld binnenbrengt.

Fresia verdient wederom het minst, zoekt met een vrijstelling op zak naar een onnodige vrijstelling en bevindt zich een opdracht lang achter de 'coulissen'. Ze is het gewoon.
Eens!
En dat Kim ook nog eens herhaalt van "Kijk in mijn ogen"  (het gebaar met haar vingers) en door een gaatje in het bankbiljet kijkt. Allemaal hints naar het masker.
Fresia wordt daardoor in de luwte gehouden.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #288 Gepost op: 12-02-2022, 23:40:31 »
Misschien is dit weer een dingetje van ik denk te ver door maar vrijwel alle opdrachttitels kun je in het voetbal ook best goed tegenkomen:
(af)troeven, Avondklok, Binnen en buiten bereik, Net of net niet, vakbondje, luidsprekers, hoog spel spelen, uit de lucht gegrepen, tijdsbeeld, In het verschiet, Reddingsactie, vakmanscha(a)p, de boot missen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #289 Gepost op: 12-02-2022, 23:42:24 »
Kim mag dan schapen hebben voorspeld, maar Fresia had het afgelopen week in de extra beelden over stalen ballen. Wordt die uitdrukking in de sportwereld gebruikt of zo? Nu ik stalen ballen in opdracht 3 zag, vind ik het toch een beetje verdacht. ::rofl::

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #290 Gepost op: 12-02-2022, 23:43:54 »
"Balls of steel" is een uitdrukking die vaker voorkomt.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #291 Gepost op: 12-02-2022, 23:46:04 »
Zeker. Maar wel opvallend dat juist de bewaarde vrijstelling voorkomt dat Fresia 'balls of steel' nodig heeft om een ronde verder te komen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #292 Gepost op: 12-02-2022, 23:59:51 »
Tot aflevering 6 zat ik op Laetitia. Sinds vorige week ben ik Fresia gaan verdenken. Bij de opdracht op de jet ski’s leek ze gewoon helemaal kwijt en haar rol bij het zoeken naar de sleutels was natuurlijk ook dubieus.

Vandaag was ze ook raar bezig met zoeken naar die vrijstelling op die boot, in plaats van foto’s maken. Hoewel ik dan nog denk: dat was toch een vrijstelling voor de finale? Dus daarmee zou ze ook volgende week door zijn, toch? Als dit klopt dan had ze als kandidaat natuurlijk wel baat bij die vrijstelling. Maar ja, voor een mol ook een perfecte “smoes” om geen geld binnen te halen. Net als dat het voor de mol wel erg goed uit kwam om een groene vrijstelling te hebben en geen test te hoeven maken.

Maar ik ontdekte ook nog iets anders. Misschien is ie hier al eens voorbij gekomen? De Fresia blijkt een bloem in de Lissen familie te zijn. In de titel van de aflevering van vandaag (Coulissen) zat niet alleen een link naar haar voornaam, maar zelfs een deel van haar achternaam! En had ze nu rode een Lis in haar haar aan het begin van de opdracht met de boten? Naar aanleiding hiervan ging ik Googlen hoe een Lis er uit ziet. En wat blijkt? Een Lis wordt ook wel Iris genoemd. Valt wel een beetje op zijn plek nu, al die verwijzingen van met name Rik naar kijken/zien etc.


Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #293 Gepost op: 13-02-2022, 00:13:23 »
Mooi Nemi, helemaal passend bij mijn tunnel  ::bravo::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #294 Gepost op: 13-02-2022, 00:16:22 »

Maar ik ontdekte ook nog iets anders. Misschien is ie hier al eens voorbij gekomen? De Fresia blijkt een bloem in de Lissen familie te zijn. In de titel van de aflevering van vandaag (Coulissen) zat niet alleen een link naar haar voornaam, maar zelfs een deel van haar achternaam! En had ze nu rode een Lis in haar haar aan het begin van de opdracht met de boten? Naar aanleiding hiervan ging ik Googlen hoe een Lis er uit ziet. En wat blijkt? Een Lis wordt ook wel Iris genoemd. Valt wel een beetje op zijn plek nu, al die verwijzingen van met name Rik naar kijken/zien etc.
[/quote]
Ik dacht een Indische roos te zien.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #295 Gepost op: 13-02-2022, 00:28:38 »
Een Indische Roos is toch een Hibiscus? Ik dacht echt dat het iets anders was. Maar misschien vergis ik me hoor. Ik denk ook niet dat die bloem dé hint is. Hoewel, los van de soort, misschien wel een hint dat we het in de richting van bloemen moeten zoeken. Door de ontdekking van die Lis/Iris valt het steeds terugkerende kijken/zien helemaal op zijn plek.

En o ja: eerder zat ik op Laetitia, deels vanwege het feit dat de ontmaskering lijkt te zijn geïnspireerd door The Phantom of The Opera. En tsja, aan wie denk je dan? De operazangeres. Maar laat Fresia’s 2e achternaam nu Arias te zijn. Meervoud van… yes, toch een link met de opera wereld. Ik zou het echt zo grappig vinden als dit waar blijkt te zijn. Hiermee hebben ze dan toch wel wat mensen op een dwaalspoor gezet.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 00:39:27 door Nemi »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #296 Gepost op: 13-02-2022, 00:44:47 »
Fresia verdient wederom het minst, zoekt met een vrijstelling op zak naar een onnodige vrijstelling en bevindt zich een opdracht lang achter de 'coulissen'. Ze is het gewoon.

Weet je wie nog meer zat te graaien in hooibalen naar een vrijstelling of jokers? William Spaaij. Het zou passen in een Patrick Stoofje dwz als mol de finalevrijstelling bemachtigen. Maar dan zou het ook een echte vrijstelling schijfje moeten zijn die ze kon vinden.

Nu was het meer zoals in Georgië met Jan Versteegh of met Jeroen in Toscane. Men is er niet op bedacht dat de mol vermomd wss zal langs varen.

Wel mee eens dat Fresia deze aflevering meer mol gedrag vertoonde dan KL.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #297 Gepost op: 13-02-2022, 01:12:55 »
Ik begin toch ook steeds meer in deze richting te kijken, nadat ik haar eerder wat meer had afgeschreven. Belangrijkste voor's als mol:

- Zat in de groep die het geld kon laten aftroeven door de andere groep en deed daar verontwaardigd over (van luister nou naar me...)
- Pingpongt zich suf voor 10 euro, en al die hoge bedragen dan?
- Kan amper bij de ballonnen komen bij prikactie (en haar wagen ging sneller volgens kandidaten, mol ingefluisterd aan chauffeur?)
- Pakt een extra leven bij lasergamen heeft er 3 en is er dan zo snel ook weer 3 kwijt. Daardoor kunnen anderen niet pakken. Waarom pak je dat 3e leven..!?
- Verdient geen geld met inschatten, 2 jokers voor haar en Everon
- Zorgt voor vrijstelling voor haar en Lae, geen 1500 verdiend
- Geeft Sahil de schuld van fouten bij huisonthouden
- Is kwijt bij de jetski opdracht
- Oppert om maar weg te gaan bij sleutels zoeken. Scheelt weer 1 sleutel en 3 codes (ruim 1.000 euro.
- Dat geknoei bij het foto's maken op de boot vandaag.
- Wacht met inzetten vrijstelling, zodat ze niet tegen de andere spelers hoeft te strijden?

Maar ook aantal tegens waarvan ik denk doet een mol dat?
- Doet de lichttekeningen best duidelijk in aflevering 2...  en stelt het zelf nog voor: Ik bouw lichtsettings, daardoor kom je op die plek terecht...
- Corrigeert Everon en Lae met de porto door die juiste kanaal te zetten (zou een moldat doen?) begint wel te schreeuwen
- Gooit volgens mij aantal zakjes goed bij de opdracht in het moeras i.t.t Sahil. (of ben ik hier fout?) Die van Everon gooide ze in het water in ieder geval.
- Schapen een geit  laten noemen om boetes te voorkomen.

Het past allemaal in de brutale, fanatieke kandidaat. Zelfs de tegens van dingen die een mol nooit zou doen.  Ze doet me als ik het zo lees denken aan een vrouwelijke versie van Jan.  En dan ben ik vast wat dingen vergeten nog...
« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 01:17:47 door MollenvangR »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #298 Gepost op: 13-02-2022, 01:32:30 »
Lichttekeningen waren precies goed genoeg, niet geheel onduidelijk als je weet waar je naar zoekt, maar ook niet het je van het.

Het haar van Glen had net zo goed bij een vrouw geplaatst kunnen worden, en het muzieknootje kon ook op 2 mensen slaan. het geld-teken werd door Arno goed opgemerkt, maar had ook onder de radar kunnen blijven.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #299 Gepost op: 13-02-2022, 02:12:38 »
Dit is inderdaad de rode vlag deze aflevering. Precies op het juiste moment de vrijstelling inzetten om in de coulissen toe te mogen kijken. Hoe cool is ze?

Fresia Coulisso Arias.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'