Auteur Topic: [De winnaar] Fresia Cousiño Arias  (gelezen 63292 keer)

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #300 Gepost op: 13-02-2022, 08:55:27 »
Als Fresia de mol is moet er iemand zijn die haar verdenkt en dat kan nog op 1 manier en dat is als Everon naar huis gaat.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #301 Gepost op: 13-02-2022, 09:37:29 »
Of als Kim Lian gaat? Dan moeten Everon en Thomas toch ook switchen? Sluit niet uit dat ze met goed nadenken dan bij Fresia uitkomen
Spoiler: Vlaamse Mol (klik om te tonen/verbergen)
Als Thomas afvalt hebben we waarschijnlijk een finale waar niemand op de mol zit (als Fresia het is), dat laten ze echt niet gebeuren denk ik!
« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 09:58:04 door Heinz »

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #302 Gepost op: 13-02-2022, 09:41:59 »
Of als Kim Lian gaat? Dan moeten Everon en Thomas toch ook switchen? Sluit niet uit dat ze met goed nadenken dan bij Fresia uitkomen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
. Als Thomas afvalt hebben we waarschijnlijk een finale waar niemand op de mol zit (als Fresia het is), dat laten ze echt niet gebeuren denk ik!

Als Kim gaat dan is kans groot dat Thomas Everon gaat verdenken.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 09:58:55 door Heinz »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #303 Gepost op: 13-02-2022, 10:09:23 »
Wel opvallend inderdaad, maar de regie schroomt niet om er een keer een aparte/oneerlijke executie doorheen te gooien. Denk aan aflevering 5 van vorig jaar (met de trein en de 3 vrijstellingen) of de dubbele executie bij het Renaissance seizoen (6 kandidaten waarvan 2 werden vrijgesteld, en dan twee rode schermen bij de overige 4 kandidaten waar de mol ook nog eens tussen zat, gewoon 66% kans op afvallen)

Als je als Mol geen vrijstelling hebt kunnen pakken en mee moet doen, prima. Maar dan finish je niet tussen 2 kandidaten in (wat Everon en Kim deden). Hou je het zo eerlijk mogelijk.

Jeroen en Renée maakten het spel niet oneerlijker dan het al was. Die voerden alleen een opdracht uit.

Als Fresia de mol is moet er iemand zijn die haar verdenkt en dat kan nog op 1 manier en dat is als Everon naar huis gaat.

De productie kan een kandidaat nog op het goede spoor brengen door in de finale met informatie te strooien.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #304 Gepost op: 13-02-2022, 10:17:42 »
Als Fresia de mol is moet er iemand zijn die haar verdenkt en dat kan nog op 1 manier en dat is als Everon naar huis gaat.

Als mijn schema klopt, verwacht ik precies dat dat gebeurt. Kim-Lian is dan haar mol Everon kwijt en moet op zoek naar een nieuwe. Ze komt logischerwijs uit bij Fresia. Kim-Lian is de enige die de mol goed heeft, want Thomas zit op Kim-Lian. Kim-Lian wint, Thomas verliezend finalist, Fresia de Mol.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #305 Gepost op: 13-02-2022, 11:20:40 »
Geit/goat is ook een voetbalterm

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #306 Gepost op: 13-02-2022, 11:36:00 »
Geit/goat is ook een voetbalterm

Mwah, meer een sportterm in het algemeen. Wordt ook wel voor sporters als Federer, Ali, Taylor etc. gebruikt.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Frietei

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #307 Gepost op: 13-02-2022, 12:24:15 »
Haar dubbele 'neeeeee - jaaa!' met Rik was voor mij de druppel. Dat is exáct hoe een mol, samen met een op de hoogte zijnde Rik, zou reageren. Ik weet het nu 100% zeker, zij is de mol. En de hele opera-toestand linkt niet met Laetitia, maar met Fresia's naam 'aria's'...helder. Daarbij kwam bij iedereen hetzelfde bootje op de achtergrond voorbij varen, behalve bij Fresia...want dat ging natuurlijk ook niet. Sowieso hebben we nog de muziek-hint (zie ander topic) vanuit het 11-22 verhaal die gewoon klopt, ook nu nog steeds. Dus volgende week Everon eruit.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #308 Gepost op: 13-02-2022, 12:49:10 »
Daarbij kwam bij iedereen hetzelfde bootje op de achtergrond voorbij varen, behalve bij Fresia...want dat ging natuurlijk ook niet.

Klopt. En ik zie eerder voetbalhints (geiten als code voor schapen = goat = greatest of all time wat vaak slaat op CR7 of Messi, gouden ballonnen op het strand = ballon d'or) richting Fresia. Maar dit is gewoon een aflevering 10, Jan Versteeghje.

De Mol kan moeilijk bij zijn eigen opdracht langsvaren in de achtergrond. Dus dan maar een William Spaaij uithalen en de aandacht verleggen naar het binnenste buiten keren van de eigen boot.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #309 Gepost op: 13-02-2022, 14:20:05 »
Haar dubbele 'neeeeee - jaaa!' met Rik was voor mij de druppel. Dat is exáct hoe een mol, samen met een op de hoogte zijnde Rik, zou reageren. Ik weet het nu 100% zeker, zij is de mol.

Daar moest ik ook erg om lachen. En weer die enorme smile toen ze voorafgaand bij Rik stond. Dikke lol, en het mag er blijkbaar ook na de opdracht wat dikker bovenop liggen. Niemand verdenkt haar immers.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #310 Gepost op: 13-02-2022, 14:41:18 »
En niemand neemt haar serieus. Ze wordt over het hoofd gezien. Letterlijk en figuurlijk. Daar maakt ze ook veelvuldig gebruik van. Zoals bij net wel of net niet, drammen als een klein kind "ik wil schieten", maar ze laten haar niet schieten.
De extra aflevering van moltalk kan ons alvast laten zien dat zij wel een bal kan schieten met een katapult. En ook bij "de tijd zal het leren" met "niets is wat het lijkt", maar gewoon niet luisteren naar Fresia. En zo zijn er veel meer momenten geweest waarop je 'Calimero' kon zien. Zelfs na "de boot missen? " met Fresia 's overduidelijke indicatieve opmerkingen "nee" wordt ze niet serieus genomen. Is het werkelijk zo erg als dat het lijkt? Je zou er plaatsvervangend schaamtegevoel van krijgen. Dan zal ze daar in het normale leven al vaak tegenaan gelopen zijn en er nu gebruik van kunnen maken.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 16:07:11 door foxhunter »

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #311 Gepost op: 13-02-2022, 15:57:59 »
De Fresia blijkt een bloem in de Lissen familie te zijn. In de titel van de aflevering van vandaag (Coulissen) zat niet alleen een link naar haar voornaam, maar zelfs een deel van haar achternaam! En had ze nu rode een Lis in haar haar aan het begin van de opdracht met de boten?
Er zit nog een verwijzing in deze aflevering naar haar achternaam, een schapenbel is een sino de ovelha  ;)

Offline Groundhog860

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #312 Gepost op: 13-02-2022, 16:40:04 »
Als Fresia de mol is moet er iemand zijn die haar verdenkt en dat kan nog op 1 manier en dat is als Everon naar huis gaat.

Kan iemand mij nog 1x uitleggen waarom er iemand moet zijn die haar verdenkt ?
Zou goed kunnen dat je gelijk hebt hoor, alleen zie ik het nog niet. (Wel dat ze de mol is)

Offline Molmama

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #313 Gepost op: 13-02-2022, 19:12:35 »
Begint Thomas haar niet te verdenken?
Met zijn opmerking het is iemand die onder de radar vliegt?

Ook de driedubbele sterrenbeeldhint.
Volgens chinese astrologie is Fresia geboren in jaar van de schaap/geit.
Volgens westerse astrologie is ze een ram (mannetjesschaap)
Ook wel Aries genoemd…

Manschap kan ook verwijzen naar t duitse voetbalelftal.
En herinneren jullie nog dat Rik voor t schapen hoeden iets zei over een oude romeinse weg?
T romeinse leger was toendertijd heel vakkundig en 1 van de onderdelen heette Centuria (80 man geloof ik)
Daar zit ook een hint in voor 2 stukken achternaam sls je wilt.
En door vrijstelling kon ze mooi achter de coulissen toekijkdn bij de test.
En weten jullie de ballen van staal opmerking nog van vorige week?
Nou wie werkt er met ballen?
En staal is een legering van in ieder geval koolstof (C) en Ijzer (Fe)


Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #314 Gepost op: 13-02-2022, 19:33:23 »
Kan iemand mij nog 1x uitleggen waarom er iemand moet zijn die haar verdenkt ?

De makers willen graag dat de Mol ontmaskerd wordt, enerzijds om een anticlimax voor de kandidaten te voorkomen (winnen vanwege minder fouten op de verkeerde Mol voelt toch minder verdiend aan dan winnen op de juiste Mol), anderzijds om de kijkers het gevoel te geven dat de Mol vinden ook voor hen te doen is. Uiteindelijk is het aan de kandidaten of dat ook echt gebeurd, maar dat is in elk geval het doel van de makers.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #315 Gepost op: 13-02-2022, 19:43:59 »
Mocht Fresia de Mol zijn, dan krijgt de tv-kijker meer dan voldoende te zien om haar op het spoor te komen. Dat de kandidaten dat niet doen, is wat dat betreft niet zo relevant. Ze zijn niet immuun voor tunnelvisie. Fresia staat nu landelijk nummer 2 op de verdachtenlijst, dus blijkbaar vindt Nederland haar wel degelijk behoorlijk verdacht.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #316 Gepost op: 13-02-2022, 20:22:00 »
Ik heb het idee dat Fresia de laatste weken ook steeds meer aandacht krijgt in de montage en dat ze er inderdaad een beetje op aansturen dat mensen haar gaan verdenken. Je zou alleen verwachten dat ze dit niet alleen in de montage doen, maat dat de andere kandidaten haar ook in het vizier krijgen. Inderdaad vanwege die anticlimax, het is veel leuker als je een winnaar (of beide finalisten) hebt die haar ook echt verdenken in plaats van dat ze winnen op punten maar de verkeerde mol hebben aangewezen.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #317 Gepost op: 13-02-2022, 20:46:33 »
Bij invullen op Kim kan men ook deels op fresia hebben ingevuld. Zo ook bij invullen op Everon omdat fresia veel bij Everon te vinden is (bijv in welke kamernummer slaapt de mol, ik noem maar iets).
Of dat fresia bij Kim in het groepje zat.
Dus mensen kunnen (zonder dat ze het weten) ook deels op fresia zitten.

Als Everon eruit gaat moet Kim herschikken, zij gaat dan ws richting fresia. Thomas op Kim, fresia mol.

Overigens vind ik het alleen maar leuk als niemand de mol goed zou hebben, ik denk niet dat dat de regie uitmaakt. Dan heeft de mol het nm echt goed gespeeld!
« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 20:48:15 door Rozz75 »

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #318 Gepost op: 13-02-2022, 20:51:58 »
Als Fresia de mol is moet er iemand zijn die haar verdenkt en dat kan nog op 1 manier en dat is als Everon naar huis gaat.

Dat hoeft toch niet? Zou geweldig zijn als niemand de mol verdenkt.

Beetje zoals Jochem van Gelder die elke aflevering 1nalaatste was. Dat was ook grappig.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #319 Gepost op: 13-02-2022, 21:00:11 »
Het hoeft niet maar de winnaar is.. “degene die de test het minst slecht heeft gemaakt” is niet het meest wenselijke scenario. Heeft Rik hier niet ook ooit iets over gezegd?

Feit is wel dat Fresia naar mijn mening niet te weinig heeft gemold. Ze heeft echt gewoon heel weinig geld opgehaald voor een kandidaat die niet door de medekandidaten verdacht wordt…