Auteur Topic: [De winnaar] Fresia Cousiño Arias  (gelezen 63234 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #320 Gepost op: 13-02-2022, 21:05:05 »
Rick Mcculough heeft hier op t forum aangegeven (en kan je gewoon teruglezen) dat de mol altijd ontdekt moet worden. Niet ontdekt worden is een onwenselijk scenario voor de makers.

Kunnen wij dat wel leuk vinden maar zij niet dus.


Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #321 Gepost op: 13-02-2022, 21:07:47 »
Dat zou ik wel willen lezen dan, zijn exacte bewoordingen. Want was er niet een keer een afl waar niemand de mol goed had? Staat me wel bij..long time ago

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #322 Gepost op: 13-02-2022, 21:17:28 »
Dat zou ik wel willen lezen dan, zijn exacte bewoordingen. Want was er niet een keer een afl waar niemand de mol goed had? Staat me wel bij..long time ago

Dat eerste ben ik ook wel benieuwd naar.
Maar de mol is tot nu toe altijd door minstens één finalist ontmaskerd. Slechtste (of beste  :D) score was denk ik seizoen 7 in Thailand, toen 2 van de 4 finalisten het fout hadden en 1 finalist het goed had.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #323 Gepost op: 13-02-2022, 21:21:42 »
In Mexico werd de mol pas in de finale geraden, geloof ik en alleen door de winnaar.

En misschien ook heel laat in 2018 door de winnaar (en alleen door de winnaar), maar dat was volgens mij niet op het laatste moment.

Het kan natuurlijk wel zo zijn dat Fresia (als ze de mol is) opeens in beeld komt bij de anderen in afl. 8.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #324 Gepost op: 13-02-2022, 21:27:21 »
Voor degenen die t willen lezen staat t hier op t forum onder “onbeantwoorde vragen van Rick”

Mss kan n moderator n linkje plaatsen (geen idee hoe dat moet)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #325 Gepost op: 13-02-2022, 21:32:32 »
We zitten nog niet in de finale en de kandidaten die verkeerd zitten vallen vanzelf af. Dus de kans dat niemand op de goede mol zit wordt steeds kleiner. Als ze niet willen hebben dat niemand op de juiste mol zit, dan moeten ze maar eens stoppen met die vrijstellingen vlak voor de finale.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #326 Gepost op: 13-02-2022, 21:34:39 »
Ja precies.. totaal niet relevant op dit moment.

Wordt pas interessant als straks in afl 9 echt blijkt dat niemand op Fresia zit

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #327 Gepost op: 13-02-2022, 21:48:10 »
Rick Mcculough heeft hier op t forum aangegeven (en kan je gewoon teruglezen) dat de mol altijd ontdekt moet worden. Niet ontdekt worden is een onwenselijk scenario voor de makers.

Kunnen wij dat wel leuk vinden maar zij niet dus.

Maar wat is het alternatief dan? Everon/kim er expres uitknikkeren zodat mensen van mol moeten veranderen? Dat is ook niet per se wenselijk lijkt me.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #328 Gepost op: 13-02-2022, 21:53:05 »
Of... Als echt niemand haar verdenkt, dan is Fresia toch niet de mol?  :-X

Ze blijft bij mij nog steeds hoog staan hoor en het zou fantastisch zijn als ze het is. En verdachte acties zie ik ook bij haar. Maar is het niet te mooi om waar te zijn?
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #329 Gepost op: 13-02-2022, 21:57:28 »
Maar wat is het alternatief dan? Everon/kim er expres uitknikkeren zodat mensen van mol moeten veranderen? Dat is ook niet per se wenselijk lijkt me.

Helaas is er niet doorgevraagd. Neem aan dat ze daar vast n plannetje voor hebben

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #330 Gepost op: 13-02-2022, 21:58:15 »
Maar wat is het alternatief dan? Everon/kim er expres uitknikkeren zodat mensen van mol moeten veranderen? Dat is ook niet per se wenselijk lijkt me.

in widm 6 kreeg Roderick een belangrijk aanwijzing wie de mol was.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #331 Gepost op: 13-02-2022, 22:01:37 »

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #332 Gepost op: 13-02-2022, 22:09:53 »
Ik zie 2 heel interessante antwoorden, voor discussies die nu ook weer gevoerd worden (wel in andere threads geloof ik):

"Aflevering 4: Wist de Mol exact waar de geld-bedragen lagen en op welk niveau bij de stro-balen opdracht en op welke wijze is hier gemold?
Ongeveer"

De mol weer dus soms of vaak dingen maar ongeveer, en lang niet altijd precies. Dit is vooral interessant voor als wij denken "de mol zou toch dit doen...". Dat hoeft dus niet per se, omdat hij/zij ook niet altijd alles precies weet.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #333 Gepost op: 13-02-2022, 22:12:16 »
Nummer 2 is deze:

Aflevering 9: Wist de Mol de oplossing van de tangram in het bos met touwen en/of was het overmacht dat Sanne hier uiteindelijk de verdubbelaar won?
Nee. Anders zou de uitkomst puur doorgestoken kaart zijn en dat doen wij niet

Oftewel: de mol weer niet van tevoren het antwoord op puzzels, als die individueel bepalend kunnen zijn. Bijvoorbeeld de kubus maken (al had die geen invloed op de hoogte van de pot).

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #334 Gepost op: 14-02-2022, 00:19:45 »
Waarom zou de Mol een opdracht die niet om geld gaat maar alleen om iets meer kans te hebben om (bijna) de finale te halen willen winnen? En al zeker niet met voorkennis. Gewoon de fanatieke kandidaat spelen net als Everon, eerst voorop liggen en dan uiteindelijk het toch niet halen.
Ik kan me nog 2 mollen herinneren die bij zo'n opdracht even een black-out hadden: Merel met de stokjes en Suzanne Visser met vier op een rij als ik me niet vergis. Er zijn er vast wel meer waar de Mol niet de winnaar was. Ik meen dat ze met Thomas Cammaert ook iets hadden met sluipen in een grasveld. Correct me if I'm wrong.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #335 Gepost op: 14-02-2022, 09:38:08 »
Wat ook niet meer kan is dat Everon en Kim beide doorgaan zonder dat een van de twee de mol is en de ander hem/haar verdenkt. Fresia zit op Everon, Kim op Everon en Everon op Kim. 1 van de 3 zou anders hardstikke fout moeten zitten. Amethyst noemde het de luie edit naar Everon is de mol, en ik denk nu na de euforie van gisteren dat beide dames Fresia/Kim fanatieke kandidaten zijn, zich verdacht proberen te maken bij Thomas en Laetitia, dat de regie en Rik hen daar ook wel een beetje bij helpen.
Everon die weer geen geld verdiend met de foto's op het strand, want Molly in beeld. Fresia maakte twee goede foto's, niet veel, maar toch iets. En na afloop die Nee, Nee klonk nou niet als een overtuigende mol. Fresia en Kim vertrouwen elkaar toch redelijk. En bij die beelden sjouwen daar deed toch iedereen zijn best om de puzzel te leggen, alleen Everon niet, die was wel aan het sjouwen, maar niet aan het puzzelen.

Ik laat Fresia nog niet los als mol, maar logischerwijs is het toch Everon.

Bij opdracht 6.2 Reddingsactie legde Fresia tot twee keer toe de 250 euro juist op de balk, ook al deed ze daarvoor niet zoveel. Alleen de laatste boot mislukte mede door golfbewegingen.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2022, 10:24:19 door foxhunter »

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #336 Gepost op: 14-02-2022, 10:32:35 »
Maar wat is het alternatief dan? Everon/kim er expres uitknikkeren zodat mensen van mol moeten veranderen? Dat is ook niet per se wenselijk lijkt me.
Expres er uit knikkeren als ze fout zitten is niet heel oneerlijk naar mijn mening (en nooit te achterhalen!).

De ene heeft zeg 3 vragen goed en de ander 2 of op tijd… tja dan verdien je het niet perse om in de finale te staan.

Of inderdaad nog een last minute opdracht waar ze de mol kunnen zien/ handschrift kunnen bekijken/ …

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #337 Gepost op: 14-02-2022, 10:35:09 »
Bij opdracht 6.2 Reddingsactie legde Fresia tot twee keer toe de 250 euro juist op de balk, ook al deed ze daarvoor niet zoveel. Alleen de laatste boot mislukte mede door golfbewegingen.
Als de rest van de boeien al goed hangt op de balk, gaat dat sowieso gebeuren toch? Dan is het typisch mols om het zelf af te maken en met de eer te strijken.

De mol op de jetski zal willen voorkomen dat de eerste vier boeien goed komen te hangen.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #338 Gepost op: 14-02-2022, 10:45:08 »
Als de rest van de boeien al goed hangt op de balk, gaat dat sowieso gebeuren toch? Dan is het typisch mols om het zelf af te maken en met de eer te strijken.

De mol op de jetski zal willen voorkomen dat de eerste vier boeien goed komen te hangen.

Ze is niet mijn mol maar ook andere mol kandidaten hebben onnodige dingen gedaan.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #339 Gepost op: 14-02-2022, 11:29:37 »


Bij opdracht 6.2 Reddingsactie legde Fresia tot twee keer toe de 250 euro juist op de balk, ook al deed ze daarvoor niet zoveel. Alleen de laatste boot mislukte mede door golfbewegingen.

Fresia legde er 1 zelf op (net als Kim, Thomas ook heel goed bezig). Heb net terug gekeken. Wel geeft fresia een 250 aan lae die hem vervolgens goed hangt.