Auteur Topic: [De winnaar] Fresia Cousiño Arias  (gelezen 63252 keer)

Offline Its Me 2000

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #340 Gepost op: 14-02-2022, 13:11:48 »
Nee nee antwoord van Fresia op de vermelding van Rik dat de mol voorbij voer.
Nee nee = een een = 11 . Misschien niks hoor maar in het kader van de 11-22 toch leuk

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #341 Gepost op: 14-02-2022, 13:25:12 »
Bij opdracht 6.2 Reddingsactie legde Fresia tot twee keer toe de 250 euro juist op de balk, ook al deed ze daarvoor niet zoveel. Alleen de laatste boot mislukte mede door golfbewegingen.

Dit is dan ook echt het enige dat ze heeft gedaan tijdens deze opdracht. De rest lijkt allemaal te zijn gedaan door Thomas, Laetitia en Kim-Lian. Als Fresia die 250 niet zou hebben opgehangen dan had 1 van de anderen dat wel gedaan. Mooie manier van Fresia om met de eer te strijken. En dan alleen in het scenario waarbij de rest van de boeien goed zou komen te hangen. En daar heeft zij niets aan bijgedragen.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2022, 13:26:49 door Nemi »

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #342 Gepost op: 14-02-2022, 20:48:24 »
Bij de "nee... neeeee...." van Fresia valt ook Rik op. Hij kijkt op een gegeven moment toch wel een beetje weg van de groep. Fresia dolt gewoon ook recht in Riks gezicht. Ik vond het gewaagd wat ze deed! Maar goed, het kan allemaal als NIEMAND je nog verdenkt.

Het viel me op dat de vraag van het verdenkspel in de Wie is de mol app anders is dan bij de test van de kandidaten. Daar stond bij de vraag of de mol het eerst het glas kapot schoot alleen 'ja' en 'nee'. In de app was toegevoegd 'De mol deed niet mee met het spel'.
Daarbij zit de vraag over de nummerborden van de opdracht met de ballonnen mij ook niet lekker. Het nummerbord (van de auto van Fresia) stond daar foutief.
Alhoewel ik overtuigd ben dat Fresia de mol is, vind ik het apart dat de makers van de vragen deze fout en aanpassing aan de vraag doen. Maar goed, vorig jaar was er zelfs een verkeerd antwoord goed gerekend en een goed antwoord fout. Dus zo zorgvuldig zijn de makers niet...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #343 Gepost op: 14-02-2022, 21:50:13 »
Volgens mij meende Fresia het gewoon die "nee, nee". Was wel heel grappig ja, vooral Riks gezicht. "Ja, ja." ::rofl::

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #344 Gepost op: 14-02-2022, 22:14:31 »
Hmm weet niet, ze keek er zo apart bij. Kwam op mij over als een mol die brutale dingen gaat doen (zoals die rare blik) omdat toch niemand haar verdenkt.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #345 Gepost op: 15-02-2022, 13:21:03 »
In de video van Kim Koghee zag ik een hint naar Fresia. Het bloemetje in het haar zou een verwijzing zijn naar mol Renee, de pet naar mol Jeroen en het gestreepte shirt naar Jan Versteegh.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #346 Gepost op: 15-02-2022, 13:23:53 »
In de video van Kim Koghee zag ik een hint naar Fresia. Het bloemetje in het haar zou een verwijzing zijn naar mol Renee, de pet naar mol Jeroen en het gestreepte shirt naar Jan Versteegh.

Ik vermoed dat dat bloemetje ook een hint is dat we het in de bloemen-hoek moeten zoeken. De Fresia is een bloem in de familie van de Lissen. Hee: Cou Lissen.
En de Lis wordt ook wel Iris genoemd. Hee: houd je ogen (en oren) goed open.

Het zou me niets verbazen als die bloem ook een Lis of Iris is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #347 Gepost op: 15-02-2022, 17:53:16 »


  • Fresia's kandidatenpagina met een overzicht van haar belangrijkste acties is bijgewerkt tot en met aflevering 7 en vind je hier

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #348 Gepost op: 15-02-2022, 18:03:40 »
Ik vermoed dat dat bloemetje ook een hint is dat we het in de bloemen-hoek moeten zoeken. De Fresia is een bloem in de familie van de Lissen. Hee: Cou Lissen.
En de Lis wordt ook wel Iris genoemd. Hee: houd je ogen (en oren) goed open.

Het zou me niets verbazen als die bloem ook een Lis of Iris is.

Ja heel mooi gevonden, de pet van Thomas was afleiding van de bloem ;-)
« Laatst bewerkt op: 17-02-2022, 14:42:00 door Rozz75 »

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #349 Gepost op: 15-02-2022, 20:17:05 »
Ja heel mooi gezonden, de pet van Thomas was afleiding van de bloem ;-)

Ja, of een hint dat hij 2 verschillende petten op heeft. Hmm, misschien toch 2…  :-X   ::rofl::

Offline lolokane

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #350 Gepost op: 16-02-2022, 21:20:27 »
Maar wat is het alternatief dan? Everon/kim er expres uitknikkeren zodat mensen van mol moeten veranderen? Dat is ook niet per se wenselijk lijkt me.
Dit doen ze zeker niet. Anders hadden ze nikkie de jager er ook wel uitgeknikkerd.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #351 Gepost op: 16-02-2022, 21:26:32 »
Dit doen ze zeker niet. Anders hadden ze nikkie de jager er ook wel uitgeknikkerd.

Nikki zat op de mol.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #352 Gepost op: 17-02-2022, 14:35:17 »
Ik vind het opvallend dat Fresia met Everon opdracht wil doen nadat Everon genaaid werd door Thomas en twee opdrachten later jokers konden verdienen. 

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #353 Gepost op: 17-02-2022, 15:26:33 »
Ik vind het opvallend dat Fresia met Everon opdracht wil doen nadat Everon genaaid werd door Thomas en twee opdrachten later jokers konden verdienen.

Fresia verdenkt Everon. Iets wat toch weer naar kandidaat Fresia pleit. Ze doet echt vanaf het begin consequent opdrachten met haar mol Everon. Een mol zou dat minder uitmaken met wie hij of zij een duo vormt.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #354 Gepost op: 17-02-2022, 15:32:49 »
Fresia verdenkt Everon. Iets wat toch weer naar kandidaat Fresia pleit. Ze doet echt vanaf het begin consequent opdrachten met haar mol Everon. Een mol zou dat minder uitmaken met wie hij of zij een duo vormt.

Een mol doet juist graag dingen met iemand die hem/haar niet verdenkt.

Ik had Merel meteen door toen Jamie van hotelkamer wilde wisselen om anderen in de gaten te kunnen houden en Merel wilde dat liever niet. Alleen n mol wil dat niet.

Vanuit Fresia is de mol kan je redeneren dat ze graag met Everon dingen wil doen omdat hij haar niet verdenkt

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #355 Gepost op: 17-02-2022, 16:40:54 »
Maar ze deed ook graag opdrachten met Sahil en bij de schapen werd  ze al dan niet toevallig bij Kim -Lian ingedeeld. Beiden kandidaten die erg verdacht  werden en worden door de anderen. . Daar kon ze zich prima achter verschuilen. Niemand verdenkt Fresia. Best slim om wat opdrachten met zulke bliksemafleiders te doen. Het is niet zo dat ze alles met Everon heeft gedaan. ::vergroot::

En ze is daarbij ook goed in verdachtmakingen om zo de aandacht van haarzelf af te leiden.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2022, 16:42:59 door Lonneke*L »

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Aria
« Reactie #356 Gepost op: 17-02-2022, 17:14:04 »
Al sinds het begin zit ik op Kim Lian, maar ik begin toch sterk te twijfelen aangezien Fresia zo belachelijk weinig geld opbrengt. Ik heb net aflevering 2 nog eens teruggekeken. De titel daarvan is “zwijgen”. Fresia zegt tot het einde van opdracht 1 helemaal niks, wat gek is, aangezien de groep ontdekt dat mensen jokers hebben achtergehouden en er een Rik telefoon gevonden wordt. De Fresia die we nu kennen is juist fel en achterdochtig, die zou ze direct aanpakken. Ook kijkt ze 2x recht in de camera wanneer de groep losgaat over de jokers.

Wanneer bij opdracht 2 (ballonnen prikken op het strand) Rik vraagt wie er als eerste en wie er als laatste gaan, raakt de hele groep is discussie en steken meerdere mensen hun hand op. Fresia staat op dit moment vooraan de groep, maar kijkt niet achterom. Ze blijft naar Rik kijken. De rest van de aflevering zegt en doet ze ook niks. 1x een korte biecht na het ballonnen prikken en 1x een korte biecht als ze met een zaklamp die foto’s moet maken die op de kandidaten lijken. Dit doet ze trouwens heel goed, na deze opdracht heb ik haar afgeschreven als mol.

Heeft iemand een logische verklaring voor haar stilzwijgen? Ik dacht aan een flinke kater de avond van te voren  :-[

Of is ze dan toch echt de mol? Ik word gek van dit programma
« Laatst bewerkt op: 17-02-2022, 17:15:35 door _Malle_Molloot »
Mollen ontmaskerd: Jurre, Renee, Jeroen, Rob, Merel, Jan, Thomas & Klaas (NL). Comfort, Uma, Lennart & Alina (BE).

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #357 Gepost op: 17-02-2022, 18:27:12 »
Topic even terug lezen, deze bevindingen waren al gemeld. Er is geen verklaring voor, daarom is het zo opmerkelijk. Toen ik keek dacht ik eerst dat ze niet in haar doen was. Het blijven kijken naar Rik terwijl iedereen met elkaar praat vond ik ook opvallend. Sindsdien is ze mijn mol.
Mbt lichttechniek vond ik haar wel mols, zeker haar reactie op Thomas die aangeeft dat anderen ook op Glenn kunnen lijken. Ze reageert direct met ‘nee’. En ze moest het als mol natuurlijk wel in gang zetten omdat het tweede deel vd opdracht ook nog moest volgen ;-).

Maar er zitten intussen wat kleine barstjes in m’n tunnel, ze komt soms zo naturel over.


Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #358 Gepost op: 17-02-2022, 20:42:18 »
Maar er zitten intussen wat kleine barstjes in m’n tunnel, ze komt soms zo naturel over.

Ik heb haar lang uitgesloten (en niet echt meer op haar gelet) omwille van haar “kandidaatse” naturel en reacties, pas toen Laetitia door de mand begon te vallen heb ik daar doorheen kunnen prikken.
Maar dat is net een kenmerk van een sterke mol natuurlijk.

Haar reacties in het laatste extra filmpje zijn ook treffend.
Eerlijk bekennen dat ze slechts twee foto’s nam - lachend maskertje opzetten als Everon toelicht dat ze de kapitein aan het aftasten was, en dan Check rechts (Everon heeft zijn aandacht intussen verlegd) hop … gezicht weer in de plooi .. en nog check links naar Kim (alles ok, test goed gepasseerd) … ok, we kunnen verder

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #359 Gepost op: 17-02-2022, 21:23:11 »
Topic even terug lezen, deze bevindingen waren al gemeld. Er is geen verklaring voor, daarom is het zo opmerkelijk. Toen ik keek dacht ik eerst dat ze niet in haar doen was. Het blijven kijken naar Rik terwijl iedereen met elkaar praat vond ik ook opvallend. Sindsdien is ze mijn mol.
Mbt lichttechniek vond ik haar wel mols, zeker haar reactie op Thomas die aangeeft dat anderen ook op Glenn kunnen lijken. Ze reageert direct met ‘nee’. En ze moest het als mol natuurlijk wel in gang zetten omdat het tweede deel vd opdracht ook nog moest volgen ;-).

Maar er zitten intussen wat kleine barstjes in m’n tunnel, ze komt soms zo naturel over.

Zelfs in mijn tunnel Kim zit mini barstjes.