Auteur Topic: [De winnaar] Fresia Cousiño Arias  (gelezen 63165 keer)

Offline JuliaMol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #380 Gepost op: 20-02-2022, 01:02:34 »
Als ze het is speelt ze de rol van de over fanatieke kandidaat en vergroot ze een van haar eigenschappen die ze standaard heeft (fanatiek, willen winnen.. ken haar een beetje als voetbal liefhebster. Werk bij FC Volendam vrijwillig al jaren en haar afgelopen jaren paar keer voor wedstrijden gezien). Continu stoken, bommen droppen, andere de schuld geven. En in opdracht 1 meteen die opmerking “zo makkelijk kan het niet zijn jongens”. Omdat ze wist dat ze daar alleen in stond en het dus toch niks uit maakte (WIDM classic) en zo overkomt als de fanatieke speelster va het begin.

En.. is waarschijnlijk al gezegd hier maar..

- Mijn grootste hint.. Fresia is voetbal verslaggeefster/interviewen/reporter. Voetbal is 11 vs 11 =22 spelers. Seizoen 22 in 2022. 11 kandidaten voor t eerst ooit, is echt niet zonder reden. En start seizoen op datum 1-1-22.
Steeds komt dat 11 en 22 en 1+1 maar terug. Tot in den treure. Bizar veel opdrachten in duos vergeleken met eerdere jaren.
- Veel opdrachten ook in duos met tegengestelde richting (ballonnen opdracht bijv) waar in tegengestelde/gespiegelde richting tegen elkaar in wordt gespeeld (net als op een voetbalveld het ene team de ene kant op speelt en de andere de andere kant).
- Geldt ook voor vrijstellingsroute opdracht. Ook in spiegelbeeld en als op een voetbalveld speel je twee kanten op.
- Ook een ding.. het abzeilen/met touw naar beneden. Ook in duos. En halverwege stonden kisten/opstelling deelnemers opeens gespiegeld (toen de andere groep ging) als een soort “rust” halverwege en dan na rust de andere/gespiegelde kant op spelen.
-De opdracht letterlijk met voetballen in het net.
- Ook meerdere keren teruggekomen letterlijk de tekst: “Mol in ons midden” (middenstip voetbal)
« Laatst bewerkt op: 20-02-2022, 01:06:59 door JuliaMol »

Offline molLin

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #381 Gepost op: 20-02-2022, 01:04:40 »
Ik snap het bijna niet, maar ik heb hier zowat geen reacties gezien over deze actie van Fresia, hierdoor werd ze voor mij meteen als een van de grootste verdachte voor het zijn van de mol.
 
En dat was in de 1e aflevering bij het 1e spel. Ik vond het erg verdacht dat Fresia bij elk te openen kistje er als haantje de voorste bij was, het geld uit het kistje pakte en zonder te kijken hoeveel het was in haar achterzak stak. Een keer hoor ik iemand vragen hoeveel is het en kijkt ze snel en zegt wat. Als al het geld op is, (aan de jokers) en het geld al afgegeven is aan Rik, zegt Rik dat er op het geld  aanwijzingen stonden naar de mol....

Vanaf dat moment ben ik haar ook gaan verdenken. We zien Fresia 250, 300 en een onbekend bedrag pakken. Glen pakt een onbekend bedrag aan geld,  Kim Lian pakt 250 en samen met Glen een onbekend bedrag. Er is 1400 verdiend waarvan 800 bekend is. Vermoedelijk heeft Fresia nog 300, Glen 200 en Kim Lian samen met Glen 200 gevonden. Het is het meest logisch dat Fresia daarvan een honderdje heeft laten verdwijnen, zij heeft uiteindelijk ook de opbrengst in haar handen. Vreemd moment ook dat Fresia het geld aan Kim Lian geeft zodat zij het aan Rik kan overhandigen.

Rik houdt het geld met een honderdje voorop als het voor het eerst getoond wordt en hij vertelt dat er een aanwijzing op staat. Van dit eerste spel blijkt een honderdje te missen wat Fresia- out of the blue- in aflevering 3 ter sprake brengt.

Offline geennaam

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #382 Gepost op: 20-02-2022, 06:52:12 »
Hoop zo dat het Fresia is, maar het feit dat ze in dit stadium niet wordt genoemd door de anderen als mogelijk verdacht maakt dat ik toch van haar wil afstappen.. hoe is dat voor jullie?

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #383 Gepost op: 20-02-2022, 07:19:45 »
Ik denk dat de Fresia-verdenkers in dit forum erg veel "voorzetten" (haha!) hebben gegeven dat Fresia de mol is.


Het een-tweetje met Rik  (nee-ja-nee-ja) was ook een echte binnenkopper  ;D

Online Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #384 Gepost op: 20-02-2022, 08:39:54 »
Hoop zo dat het Fresia is, maar het feit dat ze in dit stadium niet wordt genoemd door de anderen als mogelijk verdacht maakt dat ik toch van haar wil afstappen.. hoe is dat voor jullie?

Toegegeven, het knaagt een beetje, maar ook niet meer dan dat. Het zou immers niet de eerste keer zijn dat een Mol pas op het laatst als verdachte genoemd wordt. En ja, dat de makers graag willen dat de Mol ontmaskerd wordt zou je kunnen zien als een argument tegen Fresia, maar ja, de kandidaten doen hun eigen ding en als ze stug op de verkeerde blijven tunnelen kun je daar niet veel aan doen (en als dat zo blijkt is er nog een aflevering waarin ze dat bij kunnen sturen).

Ieder zijn eigen mening natuurlijk maar voor mij heeft Fresia zo'n voorsprong op de anderen qua molse acties en het gebrek aan onmolse acties dat zulke tegenargumenten het doel missen  ;).
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #385 Gepost op: 20-02-2022, 09:05:23 »
Ja, lijkt mij ook. Als Fresia de Mol is (wat ik denk) is er weinig aan te doen, omdat Kim en Everon op elkaar lijken te tunnelen.

Kim heeft eerder op Fresia gespreid. Die zou je eventueel nog informatie kunnen voeren of zo.



Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #386 Gepost op: 20-02-2022, 13:12:46 »
Ja, lijkt mij ook. Als Fresia de Mol is (wat ik denk) is er weinig aan te doen, omdat Kim en Everon op elkaar lijken te tunnelen.

Kim heeft eerder op Fresia gespreid. Die zou je eventueel nog informatie kunnen voeren of zo.



Maar waarom is dan Thomas afgevallen terwijl hij duidelijk gespreis heeft? Zou Fresia de mol zijn zou het toch veel logischer zijn geweest dan Kim-Lian zou afvallen? Gezien de vragen man/vrouw en waar bij de tweede opdracht de mol stond?
Ich bin ein Bärliner!

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #387 Gepost op: 20-02-2022, 13:49:17 »
Zo, ik kom hier nog even buurten en alle Fresia-verdenkers van het eerste uur feliciteren. Ik moet als Thomas-tunnelaar zeggen dat ik een beetje begon te twijfelen na Fresia's toneelstukje op de boot bij de Mollies en Millies, maar ja...

Enfin, gisteren de zich fanatiek voordoende Mol aan het werk gezien. Wat doet een Mol graag? Graven! En wie was er erg goed met graven? Fresia! Maarliefst drie step-frames met stuur en achterwiel wist ze boven te krijgen. Maar waar waren die voorwieltjes nou toch? Nou gewoon op dezelfde plekken natuurlijk, alleen dan nog eens 20 centimeter dieper. Uiteraard wist de Mol dat. Maar niemand die op het idee kwam om op dezelfde plek nog even verder te zoeken. Slim gedaan door de Mol.

Ik ga deze Mol niet op mijn conto schrijven, de Mol aanwijzen als er nog maar drie mensen over zijn vind ik geen kunst. Nogmaals mijn welgemeende felicitaties aan alle Fresia-tunnelaars. Goed gezien. Ik denk dat ze de geschiedenis in gaat als een van de beste mollen ooit.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2022, 14:13:27 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #388 Gepost op: 20-02-2022, 14:03:58 »
Ik denk dat ze de geschiedenis in gaat als een van de beste mollen ooit.

Ik kan me hier zeker in vinden, pas na afl 6 begon het bij mij te dagen dat Fresia misschien niet de (fanatieke) kandidate is die ze al die tijd voor mij leek. Ik heb me maar liefst 5 afleveringen lang verkeken op haar kandidaatse expressies en dito lichaamstaal, zodat ik niet of toch te weinig op mogelijke acties lette. Ook al viel ze me in afl 1 wel al op.
Argumenten van o.a. Theovv en Rozz75 hebben zeker geholpen om me (net op tijd!) uit de Laetitia tunnel los te rukken voor die helemaal instortte.
Straf werk van Fresia in elk geval!
« Laatst bewerkt op: 20-02-2022, 14:11:07 door Molekule »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #389 Gepost op: 20-02-2022, 14:12:16 »
Zo, ik kom hier nog even buurten en alle Fresia-verdenkers van het eerste uur feliciteren. Ik moet als Thomas-tunnelaar zeggen dat ik een beetje begin te twijfelen na Fresia's toneelstukje op de boot bij de Mollies en Millies, maar ja...

Enfin, gisteren de zich fanatiek voordoende Mol aan het werk gezien. Wat doet een Mol graag? Graven! En wie was er erg goed met graven? Fresia! Maarliefst drie step-frames met stuur en achterwiel wist ze boven te krijgen. Maar waar waren die voorwieltjes nou toch? Nou gewoon op dezelfde plekken natuurlijk, alleen dan nog eens 20 centimeter dieper. Uiteraard wist de Mol dat. Maar niemand die op het idee kwam om op dezelfde plek nog even verder te zoeken. Slim gedaan door de Mol.

Ik ga deze Mol niet op mijn conto schrijven, de Mol aanwijzen als er nog maar drie mensen over zijn vind ik geen kunst. Nogmaals mijn welgemeende felicitaties aan alle Fresia-tunnelaars. Goed gezien. Ik denk dat ze de geschiedenis in gaat als een van de beste mollen ooit.

Als zij het inderdaad is, wat ik nog steeds geloof, is ze echt meer dan briljant! Helemaal eens met jouw laatste zin. En tegelijk vind ik het daarom bijna eng om haar te blijven verdenken, het is bijna té goed! Maar ik zie het haar toch doen, slimme dame!

Help ons maar nog verder de tunnel in met je altijd leuk uitgedokterde hints!!

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #390 Gepost op: 20-02-2022, 14:17:17 »
- Mijn grootste hint.. Fresia is voetbal verslaggeefster/interviewen/reporter. Voetbal is 11 vs 11 =22 spelers. Seizoen 22 in 2022. 11 kandidaten voor t eerst ooit, is echt niet zonder reden. En start seizoen op datum 1-1-22.


Dat klopt niet. Seizoen 3 kende ook al 11 kandidaten.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #391 Gepost op: 20-02-2022, 14:54:30 »

Dat klopt niet. Seizoen 3 kende ook al 11 kandidaten.

Klopt, dus geen primeur. Wel de nodige flashbacks oa met de schapen vorige week.

En ik ben het eens met de 11-22 + voetbalhints richting Fresia. Ook in de aflevering van gisteren: de mannen in het duister laten tasten van: niet zeuren, wij hebben de vragen en jullie de antwoorden. Maar het kwam niet in haar op dat er meerdere containers wegkonden van het veld.

Ik had Fresia lange tijd op nummer 2, maar waar Kim Lian duidelijk in de schijnwerpers staat qua acties wordt Fresia niet zo duidelijk in de montage meegenomen. En dat naast wel fanatiek zijn maar vrij weinig in de pot spelen spreekt in het voordeel van Fresia.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #392 Gepost op: 20-02-2022, 15:34:33 »


  • Fresia's kandidatenpagina met een overzicht van haar belangrijkste acties is bijgewerkt tot en met aflevering 8 en vind je hier

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #393 Gepost op: 20-02-2022, 17:49:41 »
Maar waarom is dan Thomas afgevallen terwijl hij duidelijk gespreis heeft? Zou Fresia de mol zijn zou het toch veel logischer zijn geweest dan Kim-Lian zou afvallen? Gezien de vragen man/vrouw en waar bij de tweede opdracht de mol stond?

Denk hierbij aan alle afleveringen waar Kim-Lian steeds zonder jokers of vrijstellingen zei te gaan op Everon en Sahil en op wonderbaarlijke wijze steeds door was...daar klopt iets niet als het Fresia zou zijn denk ik.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #394 Gepost op: 20-02-2022, 17:53:13 »
Denk hierbij aan alle afleveringen waar Kim-Lian steeds zonder jokers of vrijstellingen zei te gaan op Everon en Sahil en op wonderbaarlijke wijze steeds door was...daar klopt iets niet als het Fresia zou zijn denk ik.

Ik geloof niet in Fresia als mol maar Sahil en everon heeft in hetzelfde kamer geslapen als Fresia aantal opdrachten samen gedaan.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #395 Gepost op: 20-02-2022, 19:24:40 »
Maar waarom is dan Thomas afgevallen terwijl hij duidelijk gespreis heeft? Zou Fresia de mol zijn zou het toch veel logischer zijn geweest dan Kim-Lian zou afvallen? Gezien de vragen man/vrouw en waar bij de tweede opdracht de mol stond?

Ja, klopt. De verdenkingen wijzen veel meer naar Everon dan naar iemand anders.

edit: denk toch van niet. Kim zit op Fresia
« Laatst bewerkt op: 20-02-2022, 23:26:01 door Amethyst »

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #396 Gepost op: 20-02-2022, 19:27:17 »
Denk hierbij aan alle afleveringen waar Kim-Lian steeds zonder jokers of vrijstellingen zei te gaan op Everon en Sahil en op wonderbaarlijke wijze steeds door was...daar klopt iets niet als het Fresia zou zijn denk ik.
Maar Kim-Lian heeft toch nooit gewonnen van iemand die een joker inzette? Oftewel: er is toch niemand afgevallen die een joker inzette?

Als het Fresia is dan lijkt het erop dat niemand haar verdacht heeft en dan zit iedereen fout. Misschien vulde zij de test wel vaak snel in of had ze bij toeval minder fout dan de rest?

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #397 Gepost op: 20-02-2022, 19:31:23 »
Maar waarom is dan Thomas afgevallen terwijl hij duidelijk gespreis heeft? Zou Fresia de mol zijn zou het toch veel logischer zijn geweest dan Kim-Lian zou afvallen? Gezien de vragen man/vrouw en waar bij de tweede opdracht de mol stond?
Je weet niet hoe Thomas verdeeld heeft? (Bijvoorbeeld die 2 vragen die je noemt kan hij precies op Everon hebben ingevuld). En vergeet niet dat in de derde opdracht Fresia niet bij Kim-Lian “zat”, zij had een detector, Kim-Lian niet. Dus qua opdrachten middelt dat uit. En Everon en Fresia sliepen samen op een kamer, dus als dat ook een vraag was middelt dat weer uit met de man/vrouw-vraag. En geen idee wat alle vragen waren :)

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #398 Gepost op: 20-02-2022, 19:42:47 »
Wat ik dit seizoen leuk vond, is dat de mol groepen indeelde en iets vooraf met opdrachten kon doen. Maar wat ik vooral leuk vond wat dat Rik meedeed in hints naar de mol maken. Zo heeft hij heel wat voetbaltermen gebruikt. Bij aanvang zei hij al dat ze goed moesten kijken en luisteren. Dus als goed hadden opgelet, dan hoorden ze Rik het in aflevering 8 over 'het speelveld' hebben. En ook weer de voetbalstanden met zijn vingers over zijn broekzakken, was te zien.

Top gedaan door de regie en mol Fresia.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2022, 21:27:28 door ThaStayFan »

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #399 Gepost op: 20-02-2022, 20:10:11 »
Als het Fresia is dan lijkt het erop dat niemand haar verdacht heeft en dan zit iedereen fout.

Ik vermoed dat dit precies is wat er aan de hand is. En dan zou Rik's opmerking over het beste seizoen in 5 jaar tijd ook terecht zijn.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!