Auteur Topic: [De winnaar] Fresia Cousiño Arias  (gelezen 63144 keer)

Offline Sjeel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #400 Gepost op: 20-02-2022, 22:23:19 »
Ik vermoed dat dit precies is wat er aan de hand is. En dan zou Rik's opmerking over het beste seizoen in 5 jaar tijd ook terecht zijn.

Everon zei bij Heftig molletje tegen Fresia en ook Kim zat eerst gedeeltelijk op haar. Niets is wat het lijkt. Het is opvallend dat ze bij afl 1 zei dat niemand haar verdenkt. Hoe weet een kandidaat dat nou? Een gelijkspel tussen Kim en Everon zou wel bij deze wedstrijd passen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #401 Gepost op: 20-02-2022, 22:29:46 »
Het is opvallend dat ze bij afl 1 zei dat niemand haar verdenkt. Hoe weet een kandidaat dat nou?
Hier refereert ze hoogstwaarschijnlijk aan de uitslag van de schot voor de boeg mol. Rik zei telkens, staat genoteerd. Het lijkt me logisch dat ze op zijn minst een lijst hebben gemaakt van hoe vaak iedere kandidaat is genoemd en die hebben gedeeld. Sowieso welk leuk om te weten als kandidaat.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #402 Gepost op: 21-02-2022, 11:36:56 »
Hier refereert ze hoogstwaarschijnlijk aan de uitslag van de schot voor de boeg mol. Rik zei telkens, staat genoteerd. Het lijkt me logisch dat ze op zijn minst een lijst hebben gemaakt van hoe vaak iedere kandidaat is genoemd en die hebben gedeeld. Sowieso welk leuk om te weten als kandidaat.

Briljant gespeeld toch? Ik heb geen twijfels meer over Fresia, die is duidelijk de mol.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 21-02-2022, 11:47:44 door Heinz »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #403 Gepost op: 21-02-2022, 11:41:53 »
Zou geweldig televisie beelden opleveren als Fresia de mol is. De verbaasde gezichten van iedereen.

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #404 Gepost op: 21-02-2022, 11:58:20 »
Zou geweldig televisie beelden opleveren als Fresia de mol is. De verbaasde gezichten van iedereen.

Herhaling van dit?

Neeeee..

Jaaaaa..

Neeee..

Jaaaaa..

Offline Smeets

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #405 Gepost op: 21-02-2022, 17:08:50 »
Ik plaats hem hier ook even:

Ik kwam de volgende hint tegen (credits naar die persoon) die wel heel erg sterk is en ook erg neigt naar een officiële hint van WIDM maker. Zoals al eerder opgemerkt zie je in de leader van WIDM maskers verschijnen. Deze verschijnen tijdens bepaalde opdrachten uit verschillende afleveringen. Van de opdracht pak je dan het n nummer van rechts (horend bij de aflevering) dus: aflevering 1 = 1e letter van rechts, aflevering 2 is 2e letter van rechts etc. Dan krijg je:
Aflevering 2: Prikactie
Aflevering 4: Hoog spel spelen
Aflevering 5: Uit de lucht gegrepen
Aflevering 6: Reddingsactie
Aflevering 9: Gemaskerd bal

Het laatste masker uit de leader komt uit een opdracht in aflevering 9 en dat is iets met foto's. Je zou bijna kunnen zeggen dat die opdrachttitel "Fotomodel" of iets dergelijks gaat worden.

Toevoeging: enige waar ik nog mee zit is Gemaskerd Bal, komt deze uit aflevering 9 of 10. Indien deze uit aflevering 9 komt zou je alleen de letters kunnen tellen. Komt deze uit aflevering 10 dan zou je de spatie ook nog mee kunnen tellen.

Offline Kasparovski

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #406 Gepost op: 21-02-2022, 17:19:06 »
Smeets was mij net voor  ::tandpastasmiley:: Maar met een veel duidelijkere beschrijving van de theorie, dus ik heb mijn bericht maar weggehaald.

Maar ik vraag mij echt af of de makers nog zoveel risico zouden nemen met hun hints naar de mol na het Klaas debacle? Tegenwoordig heb je vaak ook goede hints naar kandidaten, zodat ze aan het einde alleen maar de hints naar de mol hoeven te laten zien en de hints naar de kandidaten negeren, zodat het nog best duidelijk lijkt. Je kon een paar jaar geleden ook het gezicht van Sara zien als je verschillende puzzelstukjes uit de leader bij elkaar zette, maar zij was uiteindelijk ook niet de mol...

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #407 Gepost op: 21-02-2022, 17:23:29 »
Deze zag ik ook al elders voorbij komen, maar 'Gemaskerd Bal' is (nog) geen opdrachttitel toch? En dan moet er dus ook nog een opdracht komen met een F?

Offline Smeets

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #408 Gepost op: 21-02-2022, 17:36:16 »
Deze zag ik ook al elders voorbij komen, maar 'Gemaskerd Bal' is (nog) geen opdrachttitel toch? En dan moet er dus ook nog een opdracht komen met een F?
Er staat nu bij aflevering 9 in mijn reactie Gemaskerd Bal. Dit heb ik zo overgenomen vanuit de uitleg maar het masker komt uit aflevering 10. Dat is geen opdrachttitel inderdaad maar in zijn geheel het Gemaskerd Bal (zie uitnodiging die de afvallers hebben gekregen). De 10e letter blijft dan hetzelfde wanneer je de spatie meetelt.

Volgende aflevering moet er inderdaad een opdracht komen met een F in de titel van de opdracht. Maar in het voorstuk van volgende week zie je al dat er een opdracht met Foto's is.

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #409 Gepost op: 21-02-2022, 17:46:43 »
Smeets was mij net voor  ::tandpastasmiley:: Maar met een veel duidelijkere beschrijving van de theorie, dus ik heb mijn bericht maar weggehaald.

Maar ik vraag mij echt af of de makers nog zoveel risico zouden nemen met hun hints naar de mol na het Klaas debacle? Tegenwoordig heb je vaak ook goede hints naar kandidaten, zodat ze aan het einde alleen maar de hints naar de mol hoeven te laten zien en de hints naar de kandidaten negeren, zodat het nog best duidelijk lijkt. Je kon een paar jaar geleden ook het gezicht van Sara zien als je verschillende puzzelstukjes uit de leader bij elkaar zette, maar zij was uiteindelijk ook niet de mol...
Verschil met de Klaas-hint is wel dat die redelijk vroeg in het seizoen in zijn geheel in één aflevering zat. En deze hint, als het een hint is, heb je meer afleveringen nodig en kom je er pas tegen het einde achter. Bovendien genoeg twijfel of het wel of geen hint is, want Gemaskerd Bal is eigenlijk geen opdracht, en in afl 10 dus kom je met de letters eigenlijk niet uit, etc. Dus degenen in een Fresia-tunnel kunnen zich in bochten wringen om de hint voor hen kloppend te maken, en degenen in een andere tunnel kunnen veilig daar blijven omdat deze misschien niet klopt  ::tandpastasmiley::

Voor mij geen reden om de hint meteen af te schrijven, want in eerdere jaren is mij al duidelijk geworden dat officiële hints aanwijzingen meestal niet zo perfect mooi kloppend zijn zoals ik het graag zou zien ;)

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #410 Gepost op: 21-02-2022, 17:48:27 »
Smeets was mij net voor  ::tandpastasmiley:: Maar met een veel duidelijkere beschrijving van de theorie, dus ik heb mijn bericht maar weggehaald.

Maar ik vraag mij echt af of de makers nog zoveel risico zouden nemen met hun hints naar de mol na het Klaas debacle? Tegenwoordig heb je vaak ook goede hints naar kandidaten, zodat ze aan het einde alleen maar de hints naar de mol hoeven te laten zien en de hints naar de kandidaten negeren, zodat het nog best duidelijk lijkt. Je kon een paar jaar geleden ook het gezicht van Sara zien als je verschillende puzzelstukjes uit de leader bij elkaar zette, maar zij was uiteindelijk ook niet de mol...

Dan heb je waarschijnlijk de hint gemist van Kim.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #411 Gepost op: 21-02-2022, 20:00:02 »
Met de hint van Smeets ben ik overtuigd dat Fresia de mol is. Zij heeft trouwens het minste geld binnengebracht en heeft nauwelijks onmolse acties achter haar naam en in de opdracht Heftig heeft ze minstens één fout antwoord gegeven en een verkeerde container (wellicht die met het geld) haten weghalen.

Nog een reden waarom Fresia de mol is:
In de opdracht de Boot Missen vaarde de blauwe boot (waarop wellicht de mol zat) vlak achter iedere kandidaat behalve Fresia.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2022, 20:02:56 door Luc »

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #412 Gepost op: 21-02-2022, 20:25:03 »
Er staat nu bij aflevering 9 in mijn reactie Gemaskerd Bal. Dit heb ik zo overgenomen vanuit de uitleg maar het masker komt uit aflevering 10. Dat is geen opdrachttitel inderdaad maar in zijn geheel het Gemaskerd Bal (zie uitnodiging die de afvallers hebben gekregen). De 10e letter blijft dan hetzelfde wanneer je de spatie meetelt.

Volgende aflevering moet er inderdaad een opdracht komen met een F in de titel van de opdracht. Maar in het voorstuk van volgende week zie je al dat er een opdracht met Foto's is.

Stond er op de uitnodigingen geen ‘Ontmaskering’?
Gemaskerd bal was volgens mij de dresscode.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #413 Gepost op: 21-02-2022, 20:44:38 »
e, a, i, s: veelvoorkomende letters die met random regels naar boven komen drijven. Juist de F moet nog en 'Gemaskerd bal' klopt niet. Nahnah  ::ohno::

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #414 Gepost op: 21-02-2022, 21:17:37 »
e, a, i, s: veelvoorkomende letters die met random regels naar boven komen drijven. Juist de F moet nog en 'Gemaskerd bal' klopt niet. Nahnah  ::ohno::

Random regels, echt?
Bijzonder sterk deze hint als je het mij vraagt.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #415 Gepost op: 21-02-2022, 21:39:38 »
Zou Fresia voordat de opnames begonnen een cursus steltlopen hebben gevolgd in verband met het gemaskerd bal?    ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Smeets

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #416 Gepost op: 21-02-2022, 22:14:51 »
e, a, i, s: veelvoorkomende letters die met random regels naar boven komen drijven. Juist de F moet nog en 'Gemaskerd bal' klopt niet. Nahnah  ::ohno::
De r, e, s, i en a kloppen al. Inderdaad zaterdag zou de F dan nog moeten komen maar met een opdracht met foto's weet je al bijna zeker dat het wel goed komt met de F. Ik zie ook geen enkele aanleiding om Gemaskerd Bal als niet kloppend te zien.

Plus de opdracht met de pijlen die MOL F vormen en de kin die onder het masker uitkomt. Oh en alle andere hints niet te vergeten (11, 22 voetbaltermen) etc. Dan bestaat er geen enkele twijfel meer bij mij.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #417 Gepost op: 21-02-2022, 22:30:01 »
Er komt geen kin onder t masker uit. Dat wordt overal herhaald maar niemand laat t zien

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #418 Gepost op: 21-02-2022, 22:32:03 »
Er komt geen kin onder t masker uit. Dat wordt overal herhaald maar niemand laat t zien

De mol zit dit te lezen en denk echt wacht eens even ik heb een dubbele kin? ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #419 Gepost op: 21-02-2022, 22:34:15 »
 ::rofl::