Auteur Topic: [De winnaar] Fresia Cousiño Arias  (gelezen 63191 keer)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #460 Gepost op: 26-02-2022, 18:04:15 »
Ik denk dat de productie dit wel aandurft wat montage betreft omdat ze zolang - ook bij het publiek - onverdacht is gebleven. Vergeet niet dat we elke week al de 'Het is Kim-Lian-show' voorgeschoteld krijgen. Naast al die misleidende montage kun je best wel wat echte dingen laten zien zonder dat het al te duidelijk wordt.
Dat is waar. Ze ging wel mee in het goede antwoord dat Thomas gaf op wie er in het water begonnen met die katapult-opdracht. Ze leken er allemaal nogal twijfelachtig over, dus had niet gehoeven. Maar wellicht had ze ergens anders in deze opdracht al genoeg gemold.

Online ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #461 Gepost op: 26-02-2022, 21:54:58 »
Afleveringstitel: Bedriegen
Fresia heeft het over 'drie' finalisten. En zij is degene die de hele aflevering van alles loopt de bedriegen.
Ook laat zij drie keer het alarm afgaan bij opdracht 9.1

Opdracht 9.1 Alarmerend
Fresia gaat als eerste van de drie. Dan kan ze mooi saboteren, zonder dat anderen het zien en doorhebben.
Fresia ziet geen geld. Haha! Dat heeft ze natuurlijk weggemoffeld.
Ze laat drie keer het alarm afgaan en al het geld is weg! Goed gedaan, joh!
Everon pakt 130 euro. Zou dat het werkelijke bedrag zijn? Fresia vraagt wel heel nadrukkelijk naar de hoeveelheid.

Opdracht 9.2 Afrekenen
Fresia wil deze keer niet als eerste. Ze gaat als laatste van de drie.
Ze praat vooral niet helpend. Wat omgeroepen wordt, daar zit vast wel een hint in.
Fresia gaat met veel lawaai door de supermarkt. Daar valt ze veel mee op, zodat ze ontdekt kan worden.
Wat haalt Fresia tijdens haar winkelrondje: een masker! En te weinig wc-rollen. Dat wordt ontdekt en dat  moet ze rechtzetten.
Het masker zet ze ook nog eens voor haar gezicht. Dan kun je haar ontmaskeren.

Opdracht 9.3 Binnenskamers
De opdracht ontrafelen, daar doet Fresia natuurlijk goed aan mee. Maar als de personen moeten worden gemonitord, dan gaat het uiteraard niet goed. Ze probeert te saboteren, maar ze vinden uiteindelijk wel de juiste personen. Ze probeert en passant nog even een foto te laten vallen op de grond, maar Everon ziet dat. O, sorry....  ::rofl::
Dan gaat ze nog lekker lang zoeken en... Fresia vindt de kamer met black light en de foto's. Precies haar tactiek! Heel fanatiek zijn of overkomen. Maar o, wat haal je weinig tot niets op. En Everon benoemt dat zelfs nog...
Natuurlijk stuurt ze aan op 'Bridge Agent'. Nou, je kan het al raden... die is fout. Je merkt aan haar reactie dat ze het heerlijk vindt, dat het weer verkeerd uitkomt. Wel -1000 euro eruit.
Tijdens het zoeken naar de juiste persoon, doet ze heel erg haar best om de weg te vinden. Maakt niet uit, want het is toch de verkeerde persoon. Zo, de laatste opdracht is gedaan. Wat uitstekend gesaboteerd van mol Fresia!

Fresia mag als eerste vertrekken naar het gemaskerde bal. Kan ze zich mooi alvast omkleden...
Wat zaten Kim Lian en Everon dichtbij de ontmaskering van Fresia. Maar toch hebben ze de test op elkaar ingezet. Dat wordt een prachtige finale en ontmaskering!
« Laatst bewerkt op: 26-02-2022, 22:04:48 door ThaStayFan »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #462 Gepost op: 26-02-2022, 21:56:36 »
Ook wel grappig dat Fresia het masker nog even voor haar gezicht houdt  ::rofl:: Een beetje vergelijkbaar met de jenga-opdracht in Colombia.

Offline JuliaMol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #463 Gepost op: 26-02-2022, 21:57:30 »
Bij de finale test weer gespiegeld/tegengesteld. Opstelling test computers. Fresia als enige in tegengestelde/gespiegelde richting (als een voetbalveld dat je de andere kant op speelt) bij zoveel opdrachten was dit ook.

Online ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #464 Gepost op: 26-02-2022, 21:59:22 »
Bij de finale test weer gespiegeld/tegengesteld. Opstelling test computers. Fresia als enige in tegengestelde/gespiegelde richting (als een voetbalveld dat je de andere kant op speelt) bij zoveel opdrachten was dit ook.

Goeie, zeg! En Fresia als enige aan één kant.

Offline JuliaMol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #465 Gepost op: 26-02-2022, 22:09:28 »
- De ballonnen opdracht, jeeps in tegengestelde richting als een voetbalveld.
- Vrijstellingsroute in spiegelbeeld
- Met touw naar beneden in de opstelling halverwege (de rust bij voetbal) opeens gespiegeld nadat de duo partners gaan.
- Überhaupt voetbal opdracht met de score tegengesteld en gespiegeld qua opstelling.
- En nu in finaletest dus weer tegengestelde richting.

En dat is nog los van 11 kandidaten (11tal) 11+11 = 22 (seizoen 22, 1-1-2022 eerste afl), er staan 22 spelers op een veld..  Veel duo opdrachten (1+1 = 2) zoveel voetbalhints nog (zelfs vlak voor finale hint nog voetbal aantekeningen bij Fresia). De tijd 11:22 bij opdr 1. “de Mol in ons midden” (middenstip/veld). “Kennis is macht” (Kim Pieters Mol hint) terwijl Fresia in beeld is. Route 66 klok bij Fresia haar beeld/kamer vandaag. Route 66 was een hint in 2007 bij Inge Ipenburg (omgekeerd 99 en I is 9e letter)

« Laatst bewerkt op: 26-02-2022, 22:11:49 door JuliaMol »

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #466 Gepost op: 26-02-2022, 22:42:16 »
Ik vond de manier waarop Kim en Everon telkens met veel interesse en achting de antwoorden van Fresia toehoorden bij de vragen van Splinter in Niet De Mol, ook veelzeggend.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2022, 22:53:31 door Molekule »

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #467 Gepost op: 26-02-2022, 23:23:07 »
Ik vond de manier waarop Kim en Everon telkens met veel interesse en achting de antwoorden van Fresia toehoorden bij de vragen van Splinter in Niet De Mol, ook veelzeggend.
Viel ons hier ook al op idd ::vergroot::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #468 Gepost op: 27-02-2022, 00:01:43 »
Ik kreeg meer de indruk, zij mag nu, ons gloriemoment komt volgende week.  ;D

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #469 Gepost op: 27-02-2022, 00:03:20 »
Leuke kandidaat.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #470 Gepost op: 27-02-2022, 01:02:10 »
Fresia is de winnaar. Zij molt  nog erger dan de mol zelf. Kim gaat zogenaamd twijfelen over Fresia. Maar Everon is de mol. Hij laat op het juiste moment een foto vallen bij binnenskamers, hij roomt de bedragen af bij alarmerend.
Fresia noemt bridge agent terwijl Everon de bird watcher noemt. Het was de bird watcher, die vrouw op de foto die Everon liet vallen en bij terugkomst bij de blacklight tafel nog controleert waar de foto op de grond ligt, maar de productie heeft hem geholpen, de foto is dan weg. Everon noemt bird (shirt) Fresia maakt er bridge van.
Fresia, super fanatiek wil winnen, en probeert alle aandacht naar zich toe te trekken. Bodyguard was de oplossing, maar Fresia wil winnen en doet een ultieme poging Kim en ons te misleiden.
Eerlijk gezegd denk ik dat rijke Kim het Fresia wel gunt om dat bedragje te winnen.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2022, 11:17:49 door foxhunter »

Offline molLin

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #471 Gepost op: 27-02-2022, 01:25:24 »
Wat zou ze een ontzettend geniale mol zijn als ze het is. Vorige keer al stiekem achter iedereen langs gevaren. En hoor ik haar nu echt omroepen in de supermarkt? Ze herhaalt ook gelijk lachend "Thomas en Glen" bij Everon en even later verbaasd "Welmoed?", als ze met Kim Lian is. Leuke afleidingsmanouvre, die niet helemaal slaagt. Als Everon en Kim Lian aan de beurt zijn en "Laetitia, wil je je melden bij de kaasafdeling" horen, moeten ze echter gelijk lachen. En verzuchtten ze na een grappige anekdote: "Ze doet het weer helemaal lekker in haar eentje. Ja ze heeft ons helemaal niet nodig joh."

Hoe cool zou het zijn als de mol een keer echt niet verdacht werd. Weet je nog? Houd je ogen en oren goed open zei Rik aan het begin.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2022, 01:28:01 door molLin »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #472 Gepost op: 27-02-2022, 14:23:35 »


  • Fresia's kandidatenpagina met een overzicht van haar belangrijkste acties is bijgewerkt tot en met aflevering 9 en vind je hier

Online Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #473 Gepost op: 27-02-2022, 16:25:15 »
Het is toch wel duidelijk dat Fresia de eerste mol gaat worden die niet ontmaskerd is?
Ze zei ook weer Toto 😀Maar ze liet zich weer drie keer afschieten en ze wist  heel handig de verkeerde persoon erdoorheen te drukken . -1000 euro. Dan mag je in de supermarkt wel triomfantelijk een step afrekenen. En intussen ook even Kim er even op wijzen dat ze keukenpapier heeft meegenomen ipv toiletpapier. Fresia kan mollen zonder verdacht te worden. Terwijl Everon en Kim er met hun neus bovenop staan ::bravo::.

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #474 Gepost op: 27-02-2022, 17:03:12 »
Ik denk inderdaad ook dat Fresia de omroepster is in de supermarkt. Wij lagen in een deuk in elk geval gisteravond  ::rofl::

Het kan beslist mijn tunnelvisie zijn, maar ik hoor het echt.
Ma how, zeg!

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #475 Gepost op: 27-02-2022, 18:43:33 »
Grappig genoeg was aflevering 9 haar verdachtste aflevering en tegelijk de aflevering die haar definitief zou moeten afschrijven als Mol als de makers inderdaad koste wat het kost een winnaar willen die de Mol heeft gevonden. Hoe dan ook fijn dat ze erbij was!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #476 Gepost op: 28-02-2022, 12:04:41 »
Die Fresia... bij het testvragen maken, maakt ze voor ons nog even een M-teken

 ::bravo::

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #477 Gepost op: 28-02-2022, 12:26:17 »
Ik denk inderdaad ook dat Fresia de omroepster is in de supermarkt. Wij lagen in een deuk in elk geval gisteravond  ::rofl::

Het kan beslist mijn tunnelvisie zijn, maar ik hoor het echt.
Als je goed luistert is dit toch echt een andere stem, niet die van Fresia.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #478 Gepost op: 28-02-2022, 12:39:04 »
De stem van de omroepster lijkt inderdaad op dat van Fresia maar is het niet.

De enige echt onmolse actie van Fresia is in aflevering 2 duidelijke foto's te maken met lichttechniek waardoor alle kandidaten - op één na - ze herkenden, reden waarom ik haar toen minder verdacht. Maar nu realiseer ik mij dat de foto's goed moesten zijn. Als niemand zijn foto had herkend was het reconstrueren van de schilderijen wellicht niet doorgegaan aangezien ze geen geld zou opleveren.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #479 Gepost op: 28-02-2022, 14:13:54 »
De enige echt onmolse actie van Fresia is in aflevering 2 duidelijke foto's te maken met lichttechniek

Het corrigeren van het portokanaal niet vergeten.