Auteur Topic: [Kandidaat] Hila Noorzai  (gelezen 21289 keer)

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Hila Noorzai
« Reactie #100 Gepost op: 28-01-2022, 15:42:40 »
Dan moet ze vast wel stijgen bij Thomas, want die ziet dat er geen rode bank is. Oud ze hebben het samen bedacht om  verdachter te worden hoewel Thomas dat niet nodig lijkt te hebben.
Heel vreemd zal Thomas dat niet vinden dat hij gevraagd wordt te nepmollen, maar hij is wel zo slim om haar te gaan verdenken denk ik. Áls hij haar al verdacht, en zij weet dat, kan zij verder niet veel uithalen.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2022, 15:44:36 door Run »

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #101 Gepost op: 28-01-2022, 16:13:21 »
Schilderij mogelijk omwisselen allemaal mooi en wel, maar vinden jullie niet dat ze de opdracht verder echt onnodig goed doet? Echt zelf goede verschillen aanwijzen terwijl het niet zo nodig had gemoeten.
Wat Run zei... Thomas is iemand die haar zou kunnen verdenken. Hij spreidde op haar bij de 2e test en vond haar verdacht bij het lasergamen.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #102 Gepost op: 28-01-2022, 17:14:49 »
Als ze de Mol is, dan wordt het hoog tijd dat ze eens echt gaat mollen, want 1500 euro uit de pot trekken dankzij de productie die het haar aanbood met de 'grotere kans'* op een Zwarte Vrijstelling vind ik wel erg mager.

* dikke kans dat in elke envelop dat kaartje met 'Zwarte Vrijstelling' zat en dit dus gewoon gescript was...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Cornelis

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #103 Gepost op: 28-01-2022, 17:26:38 »
Als ze de Mol is, dan wordt het hoog tijd dat ze eens echt gaat mollen, want 1500 euro uit de pot trekken dankzij de productie die het haar aanbood met de 'grotere kans'* op een Zwarte Vrijstelling vind ik wel erg mager.

* dikke kans dat in elke envelop dat kaartje met 'Zwarte Vrijstelling' zat en dit dus gewoon gescript was...

Zoals elders op dit forum al aangegeven, zijn er tot nu toe niet zo gek veel opdrachten geweest waar de mol Hila haar invloed kon uitoefenen. Dat ligt meer aan het type opdrachten dan aan de mol. Daarnaast laat de regie bijna alle molacties buiten beeld. Dat neemt niet weg dat ze tot nu toe ‘voorzichtig’ opereert.
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 28-01-2022, 19:12:55 »
Hila zou de mol kunnen zijn die door de regie volledig buiten beeld wordt gehouden, zoals we ook bij Jeroen zagen. Ik hoop het niet, want dat vond ik om die reden het slechtste seizoen.

Offline Emmel

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 28-01-2022, 19:16:11 »
Hila zou de mol kunnen zijn die door de regie volledig buiten beeld wordt gehouden, zoals we ook bij Jeroen zagen. Ik hoop het niet, want dat vond ik om die reden het slechtste seizoen.

Ik heb dat destijds niet zo ervaren (Jeroen was snel op mijn radar).

Wel mee eens dat Hila op de achtergrond gehouden wordt. Ja die enveloppen weg kopen… maar ja, dat zou iedereen gedaan hebben.

Offline Groundhog860

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 28-01-2022, 19:58:56 »

Ik had dat bij Thomas Cammaert. Het komt er dus inderdaad op neer dat je op zoek moet naar iemand die door de regie buiten beeld wordt gehouden. En dan komen we inderdaad uit bij, surprise, surprise.....Hila !
Aan de andere kant is ze toch echt wel regelmatig in beeld, alleen krijg je de meeste molacties pas te zien na de onthulling.
Met het opeisen van de pot neem je toch ook wel risico's, net als met het schreeuwen dat je de mol bent, alleen wil blijkbaar niemand het horen want niemand gelooft het meer. Dus goed getimed.
En vergeet niet alle overeenkomsten met
Spoiler: Vlaamse Mol (klik om te tonen/verbergen)
Klaas van Kruistum vond ik een hele irritante mol omdat ik 'm totaal niet verdacht. Alleen Jan Versteegh gaf al in de eerste aflevering een dijk van een hint, die ik wel opmerkte maar toch weer wist te vergoeilijken. Hij zei namelijk door de telefoon "Waar in Kiev zijn jullie ?" Een normale kandidaat zou nooit "in Kiev" toegevoegd hebben, dit was een duidelijke opdracht van de regie om de kandidaten er achter te laten komen dat ze allemaal in andere landen zaten.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2022, 20:23:15 door Heinz »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #107 Gepost op: 28-01-2022, 20:22:31 »
Nogmaals: wanneer je naar een buitenlandse Mol verwijst, doe dit dan in spoilertags voor de WIDM-kijkers die nog (oude) buitenlandse molseries willen zien. Als je naar oud-mollen van WIDM verwijst hoeft dit niet in spoilertags omdat in het programma zelf ook regelmatig naar oud-mollen verwezen wordt.

Offline Nemi

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 28-01-2022, 22:10:44 »

Áls ze de mol is dan moet dit wel. Want ze konden niet het risico lopen dat ze die zwarte vrijstelling niet kreeg. Want wat nou als alle kandidaten voor vrijstellingen waren gegaan? Dan de mol maar naar huis omdat die de enige is zonder vrijstelling?

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 28-01-2022, 23:08:48 »
Nou ja.. alleen als iedereen elkaar zou vertrouwen en voor de dubbele vrijstelling zou gaan én iedereen die ook nog eens direct zou inzetten.

En zelfs dan hadden ze altijd nog ervan kunnen maken dat, als je de vrijstelling in zou zetten en de test het slechtste zou maken, niemand naar huis zou gaan...

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 28-01-2022, 23:29:30 »
Áls ze de mol is dan moet dit wel. Want ze konden niet het risico lopen dat ze die zwarte vrijstelling niet kreeg. Want wat nou als alle kandidaten voor vrijstellingen waren gegaan? Dan de mol maar naar huis omdat die de enige is zonder vrijstelling?
De mol weet dat dit er zit aan te komen, kan die er ook voor kiezen om zich niet kandidaat te stellen voor het penningmeesterschap. Een kandidaat gaat meestal wel voor de zwarte vrijstelling in dit geval. Voor de mol maakt het niet uit, al die troeven, dan gaat desnoods de penningmeester maar naar huis.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 29-01-2022, 12:51:44 »
Voor een kandidaat had men vast de keuze gemaakt tussen gewone vrijstelling(en) of zwarte vrijstelling, maar er waren naast de zwarte vrijstelling vier lege enveloppen. Dat is niet logisch. Voor de mol maakt het niet uit want die krijgt natuurlijk de zwarte vrijstelling in handen.
Zonder zwarte vrijstelling was het een festijn van vrijstellingen geweest voor de andere kandidaten zonder enig risico, nu kreeg je het spelelement: wie gaat zijn vrijstelling inzetten, wie bewaart 'm? Dus was het belangrijk dat de zwarte vrijstelling in het spel kwam.

Je kunt zeggen zo wordt het de mol wel heel makkelijk gemaakt, maar misschien wil men geen risico's meer nemen zoals vorige keer met Renée toen kandidaten zulk onverwacht gedrag vertoonden dat je plannetje als mol in duigen viel.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2022, 13:03:51 door Run »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #112 Gepost op: 29-01-2022, 22:19:04 »
Wat jammer dat Hila eruit is. Super leuke kandidaat. ::bravo::

Offline Joey94

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 29-01-2022, 22:30:36 »
Heel jammer dat ze eruit ligt! Leuke, fijne kandidaat!

In Niet de Mol vertelt Hila dat zij en Kim-Lian samen vooraf hebben besloten om die 250 euro na het abseilen achter te houden. Kim-Lian nam het initiatief, Hila vond het eerst niet kunnen, maar is uiteindelijk toch meegegaan. Ik kreeg in Niet de Mol het idee dat ze Kim-Lian volledig vertrouwde.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #114 Gepost op: 29-01-2022, 22:32:04 »
Op dat moment misschien, maar nu mag ze daar natuurlijk niks meer over loslaten.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #115 Gepost op: 29-01-2022, 22:33:04 »
Ah, jammer van dat rode scherm!
Sympathieke kandidaat!  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #116 Gepost op: 30-01-2022, 08:18:31 »
Want wat nou als alle kandidaten voor vrijstellingen waren gegaan? Dan de mol maar naar huis omdat die de enige is zonder vrijstelling?

Nee, de mol krijgt gewoon groen. In dat geval was er géén afvaller.

Offline Grabmill

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 30-01-2022, 08:38:02 »
Precies. Er is sowieso maar 1 persoon (kandidaat) die de test als slechtste maakt. Dat is de enige persoon die een rood scherm te zien zou kunnen krijgen. Als die kandidaat een vrijstelling inzer, dan krijgt dus niemand een rood scherm. Het is niet zo dat dan de op een na slechtste een rood scherm zou krijgen ofzo.

Offline Groundhog860

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 30-01-2022, 10:34:48 »

Interessante vraag, want hoe zeker weten we dat eigenlijk, dat dan niet de op één na slechtste eruit vliegt ?
De kandidaten zijn niet voor niets bang voor vrijstellingen bij anderen.

Wel met je eens dat deze "aanname" er voor zorgt dat de mol er zonder extra verdacht te worden gewoon in het spel kan blijven.

Offline Grabmill

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 30-01-2022, 10:39:08 »
Interessante vraag, want hoe zeker weten we dat eigenlijk, dat dan niet de op één na slechtste eruit vliegt ?

In eerdere seizoenen is het wel vaker voorgekomen dat maar een deel van de groep hun scherm te zien kreeg (ondat de rest wel vrijstellingen hadden), en dat die dan allemaal groen waren.