Hila zou de mol kunnen zijn die door de regie volledig buiten beeld wordt gehouden, zoals we ook bij Jeroen zagen. Ik hoop het niet, want dat vond ik om die reden het slechtste seizoen.
Ik had dat bij Thomas Cammaert. Het komt er dus inderdaad op neer dat je op zoek moet naar iemand die door de regie buiten beeld wordt gehouden. En dan komen we inderdaad uit bij, surprise, surprise.....Hila !
Aan de andere kant is ze toch echt wel regelmatig in beeld, alleen krijg je de meeste molacties pas te zien na de onthulling.
Met het opeisen van de pot neem je toch ook wel risico's, net als met het schreeuwen dat je de mol bent, alleen wil blijkbaar niemand het horen want niemand gelooft het meer. Dus goed getimed.
En vergeet niet alle overeenkomsten met
het Belgische molletje Alina van een jaar of 2 terug. Ook zij kwam uit verweggistan, ook bij hen liepen ze allemaal met "eyes wide shut" capes om. Ook zij werd door niemand verdacht.
Klaas van Kruistum vond ik een hele irritante mol omdat ik 'm totaal niet verdacht. Alleen Jan Versteegh gaf al in de eerste aflevering een dijk van een hint, die ik wel opmerkte maar toch weer wist te vergoeilijken. Hij zei namelijk door de telefoon "Waar in Kiev zijn jullie ?" Een normale kandidaat zou nooit "in Kiev" toegevoegd hebben, dit was een duidelijke opdracht van de regie om de kandidaten er achter te laten komen dat ze allemaal in andere landen zaten.