Auteur Topic: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij  (gelezen 78235 keer)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #360 Gepost op: 3-02-2022, 10:52:56 »
Hoe dan ook: als Kim die zwarte doeken wel had gepakt had ze hetzelfde resultaat gescoord, maar was ze een stuk onverdachter gebleven.

Als Kim de Mol is dan lijkt het onderdeel van haar strategie te zijn om ook weleens verdachte dingen te doen. Voor ons is dat misschien raar omdat de meeste mollen graag zo onverdacht mogelijk zijn, maar het kan een keuze zijn. Het is een stuk makkelijker mollen als je er niet mee zit om verdacht gevonden te worden en het betekent ook dat kandidaten en kijkers juist aan je molschap gaan twijfelen.

Iedereen molt op zijn eigen manier. Als iedereen volgens het boekje zou mollen zouden we allemaal Thomasjes (WIDM 17) krijgen die vervolgens ook nog eens snel ontmaskerd worden door de molloten juist omdat ze in de groep zo keurig onverdacht weten te blijven.

Een voorbeeldje van dezelfde opdracht (foto-opdracht aflevering 2): Kim-Lian spoort de anderen aan vlug te vertrekken terwijl de tijd nog niet in is gegaan. Kim-Lian: "Super leuk, let's go!" Everon: "Heb je 'm echt (onthouden)?" Kim-Lian: "Nee, natuurlijk niet, maar we gaan."

Je kan zeggen: wat een duidelijke (nep)molactie dus Kim-Lian is niet de Mol of het zou stom zijn als ze de Mol is. Je kan ook zeggen: met flair en humor gemold op zo'n manier dat je gaat twijfelen of het mollen is of juist niet.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2022, 11:02:33 door Heinz »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #361 Gepost op: 3-02-2022, 11:18:54 »
Een beetje verdacht doen lijkt haar inderdaad niet veel te kunnen schelen, maar het gaat steeds om bedragen van 100 tot maximaal 250 euro. Dat vind ik een riskante strategie. De kandidaten denken niet zo gauw aan nepmollen, dat blijkt ook wel uit de verdenkingen richting Sahil. Dat breekt haar dan op bij bv. vakbondje en tijdsbeeld. Daar moet ze zich weer inhouden, wat heel veel meer geld in de pot brengt.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #362 Gepost op: 3-02-2022, 11:29:09 »
Als Kim de Mol is dan lijkt het onderdeel van haar strategie te zijn om ook weleens verdachte dingen te doen. Voor ons is dat misschien raar omdat de meeste mollen graag zo onverdacht mogelijk zijn, maar het kan een keuze zijn. Het is een stuk makkelijker mollen als je er niet mee zit om verdacht gevonden te worden en het betekent ook dat kandidaten en kijkers juist aan je molschap gaan twijfelen.

Een strategie die mij wel kan bekoren, en ook vrij goed lijkt te lukken.

Citaat
Je kan zeggen: wat een duidelijke (nep)molactie dus Kim-Lian is niet de Mol of het zou stom zijn als ze de Mol is. Je kan ook zeggen: met flair en humor gemold op zo'n manier dat je gaat twijfelen of het mollen is of juist niet.

Goed dat je er zo positief over nadenkt. Het is jammer van sommige iets te hoge bedragen, maar ze zou wel een leuke mol zijn met veel humor ;D

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #363 Gepost op: 3-02-2022, 11:31:37 »
Een beetje verdacht doen lijkt haar inderdaad niet veel te kunnen schelen, maar het gaat steeds om bedragen van 100 tot maximaal 250 euro. Dat vind ik een riskante strategie. De kandidaten denken niet zo gauw aan nepmollen, dat blijkt ook wel uit de verdenkingen richting Sahil. Dat breekt haar dan op bij bv. vakbondje en tijdsbeeld. Daar moet ze zich weer inhouden, wat heel veel meer geld in de pot brengt.

Bij Vakbondje zou Kim als ze de Mol is inderdaad slim buitenspel gezet zijn door Welmoed. Pech voor de Mol maar goed gespeeld van de kandidaat, ook dat hoort bij het spel.

Bij Tijdsbeeld zie ik Kim weer precies zoals ik haar in andere opdrachten zie: gedurfd zich uitspreken voor all-in en zelfs de meerderheid daarin meekrijgen. Vervolgens maar weinig tillen en ook qua denkwerk wat waarheen moet maar een beetje meelopen maar wel op zo'n manier dat ze goed bezig lijkt. Ze herhaalt zelfs wat Thomas al doorgaf: dat "de vaas" naar het paleis moet en krijgt dan de credits van Fresia. Als een clown moedigt ze Everon en Thomas aan door te sjouwen en ze profileert zich als fanatieke kandidaat met haar "spuug erop en door" en haar (rare niet spontane) gegil wanneer de opdracht gehaald blijkt.

Dit alles vind ik behoorlijk mols en zegt mij meer dan een kille berekening die uitwijst dat andere keuzes minder geld in de pot op hadden geleverd.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #364 Gepost op: 3-02-2022, 11:53:15 »
Dit alles vind ik behoorlijk mols en zegt mij meer dan een kille berekening die uitwijst dat andere keuzes minder geld in de pot op hadden geleverd.
Jawel dat zie ik ook wel, en zo sta ik er ook in. Heel veel mols gedrag te zien bij KL. Maar dat ze dan (op dit moment) bovenaan in FTM staat vind ik gewoon een beetje jammer. Dat had niet gehoeven, en is ook niet de bedoeling van het spel.
Maar misschien is het beter te kijken naar het aantal molacties of opdrachten waarin ze probeert te mollen, ongeacht wat ze opleveren. En niet naar de totaalbedragen. En dan is KL absoluut niet slecht bezig! Alleen bij vakbondje en luidsprekers neemt ze even een adempauze, bij de rest gaat ze ervoor! ;D

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #365 Gepost op: 3-02-2022, 12:05:52 »
Maar misschien is het beter te kijken naar het aantal molacties of opdrachten waarin ze probeert te mollen, ongeacht wat ze opleveren. En niet naar de totaalbedragen. En dan is KL absoluut niet slecht bezig!

De eerste keer dat ik alles helemaal in overzichten bijhield was in 2005 en ik weet nog wel dat niet degene die het meeste geld uit de pot gehaald had de Mol was maar wel degene die verreweg de meeste tekst in rood ("negatieve acties"/molacties) had staan. Yvon was dan ook niet de meest subtiele Mol, mogelijk vergelijkbaar met Kim-Lian.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #366 Gepost op: 3-02-2022, 12:42:49 »
Jawel dat zie ik ook wel, en zo sta ik er ook in. Heel veel mols gedrag te zien bij KL. Maar dat ze dan (op dit moment) bovenaan in FTM staat vind ik gewoon een beetje jammer. Dat had niet gehoeven, en is ook niet de bedoeling van het spel.
Dat ze bovenaan staat heeft natuurlijk alles te maken met of en hoe je haar de 1500 uit Vakbondje kunt aanrekenen, nog even los van het feit dat er door Hila er 1500 uit de pot ging. Over beide is hier natuurlijk al uitgebreid gesproken. In het FTM overzicht van de therMOLmeter staat KL juist onderaan. Het is maar hoe je het bekijkt.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2022, 12:46:56 door Delightz »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #367 Gepost op: 3-02-2022, 12:59:09 »
Maar de verschillen waren uiteindelijk:
- de bijbel
- de witte kap
- ?

Het kan zijn dat de zwarte doeken het derde verschil waren, maar dan had Kim-Lian net zo goed wèl haar foto kunnen herkennen. Immers dat derde element was dan fout geweest. Nu is dit dubbelop mollen voor hetzelfde element, en dan maakt ze zichzelf meer verdacht dan nodig.


We weten inderdaad niet of de zwarte doeken het derde verschil waren en of Kim-Lian bewust witte doeken meenam. Ze kon echter ook niet weten met welke objecten Everon en Laetitia zouden komen. Stel dat Laetitia wel een bijbel had gevonden?

Ik kijk e.e.a. terug om Everon nogmaals te observeren (Hij blijft op mijn netvlies staan) maar als Everon de mol was had hij zich toch nooit laten afschepen met mensen zoeken en vervolgens niets doen?? De kans dat Kim-Lian en Laetitia de juiste objecten vonden en de goede compositie zouden maken was groot. Bovendien was hij het zelf die nogal lette op de details en de rozenkrans goed hing. Everon zou dan afhankelijk zijn van de foto die Fresia en Thomas gemaakt hadden en als die niet te ontkennen viel tja.....

Kim-Lian molt opvallend en volgens mij is het Everon die verdacht gemaakt wordt in de edit.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2022, 13:05:22 door Moedermol »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #368 Gepost op: 3-02-2022, 13:03:04 »
Dat ze bovenaan staat heeft natuurlijk alles te maken met of en hoe je haar de 1500 uit Vakbondje kunt aanrekenen, nog even los van het feit dat er door Hila er 1500 uit de pot ging. Over beide is hier natuurlijk al uitgebreid gesproken. In het FTM overzicht van de therMOLmeter staat KL juist onderaan. Het is maar hoe je het bekijkt.
Yup. In het FTM overzicht op het forum staat het volgende:

Alleen in het duo van Welmoed en Kim-Lian wordt geld verdiend. Op het forum ontstond discussie of dit het initiatief van Welmoed was, of dat de twee samen hadden afgesproken om om voor de 1500 euro te gaan (buiten de montage om). Op basis hiervan is besloten om Kim-Lian een (kleiner) deel van dat bedrag toe te rekenen.

De 400 euro die ze krijgt toebedeeld, lijkt me heel redelijk. Omdat pushen voor de vrijstelling een goeie kans van slagen had en geen argwaan hoefde te wekken, als de juiste argumenten naar voren kwamen. Dat we niets van de discussie hebben gezien, is wel raar. In het beste geval betekent het dat Kim het wel geprobeerd heeft, maar niet overtuigend genoeg overkwam of juist hier uit de wind moest worden gehouden in de montage. Terwijl dat bij andere opdrachten dan weer niet hoeft, blijkbaar. (Of, zoals ook wel gedacht wordt, dat ze het gewoon met Welmoed eens was).

NB: ook zonder die 400 euro staan Fresia en Sahil nog steeds onder haar.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2022, 13:04:48 door Molest »

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #369 Gepost op: 3-02-2022, 13:07:27 »
Yup. In het FTM overzicht op het forum staat het volgende:

Alleen in het duo van Welmoed en Kim-Lian wordt geld verdiend. Op het forum ontstond discussie of dit het initiatief van Welmoed was, of dat de twee samen hadden afgesproken om om voor de 1500 euro te gaan (buiten de montage om). Op basis hiervan is besloten om Kim-Lian een (kleiner) deel van dat bedrag toe te rekenen.

De 400 euro die ze krijgt toebedeeld, lijkt me heel redelijk. Omdat pushen voor de vrijstelling een goeie kans van slagen had en geen argwaan hoefde te wekken, als de juiste argumenten naar voren kwamen. Dat we niets van de discussie hebben gezien, is wel raar. In het beste geval betekent het dat Kim het wel geprobeerd heeft, maar niet overtuigend genoeg overkwam of juist hier uit de wind moest worden gehouden in de montage. Terwijl dat bij andere opdrachten dan weer niet hoeft, blijkbaar. (Of, zoals ook wel gedacht wordt, dat ze het gewoon met Welmoed eens was).

NB: ook zonder die 400 euro staan Fresia en Sahil nog steeds onder haar.

Ik denk dat ze het wel met Welmoed eens was (of dat ze het wel iig niet genoeg geprobeerd heeft). Welmoed ging er die aflevering uit toch? Als Kim de mol is en ze is daar ook “mols” geweest, dan was Welmoed er niet uit gegaan lijkt me

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #370 Gepost op: 3-02-2022, 13:39:36 »
Als Kim de Mol is dan lijkt het onderdeel van haar strategie te zijn om ook weleens verdachte dingen te doen.

In een biecht over Sahil zegt ze: ‘Mijn probleem met Sahil is dat al het saboteren dat hij doet, zo openlijk en opzichtig is dat ik soms denk: dat kun je niet menen. Als je echt de Mol bent, had je wel iets sneakyer gedaan.’ Als ze zelf ook bewust verdachte dingen zou doen als Mol, lijkt het me vreemd om dit te beweren. Of moeten de kijkers denken dat zij juist níét de Mol is omdat ze soms hetzelfde opvallende gedrag vertoont als Sahil en de tv-kijkers dus zullen denken: dat kun je niet menen, jij bent niet de Mol, Kim-Lian? Die optie vind ik wat vergezocht, maar deze is theoretisch mogelijk.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2022, 13:44:16 door Molzkovicz »

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #371 Gepost op: 3-02-2022, 13:53:58 »

NB: ook zonder die 400 euro staan Fresia en Sahil nog steeds onder haar.
Dan nog zegt dit niet zo veel. We zijn pas op de helft van het seizoen.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #372 Gepost op: 3-02-2022, 13:54:57 »
De eerste keer dat ik alles helemaal in overzichten bijhield was in 2005 en ik weet nog wel dat niet degene die het meeste geld uit de pot gehaald had de Mol was maar wel degene die verreweg de meeste tekst in rood ("negatieve acties"/molacties) had staan. Yvon was dan ook niet de meest subtiele Mol, mogelijk vergelijkbaar met Kim-Lian.

Ja, maar Yvon was ook niet metéén de Mol. Eigenlijk zou je die berekeningen opnieuw moeten uitvoeren vanaf aflevering 4 of daaromtrent.  ;D
Woosie down?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #373 Gepost op: 3-02-2022, 14:13:24 »
Ik vond Kim erg onmols en wat timide bij dat mindfuckspel. Ze liet Welmoed  bepalen en zei alleen maar is goed. Normaal heeft ze altijd het hoogste woord. En als je weet dat Welmoed voor geld of een vrijstelling gaat, kun je het verwachten dat ze voor de 1500 euro gaat. Volgens mij zal de mol hier altijd proberen te sturen en de leiding te pakken indien nodig en niet het risico lopen dat er 1500 euro in de pot komt >:D.

Verder vind ik het niet mols van Kim-Lian dat ze voor de 2000 euro wil gaan. Als mol zou je dan de opdracht nog moeten laten mislukken met steeds kandidaten in je buurt. Ik denk dat mol veel liever voor de 200 euro per beeld gaat.Dat is is ook een stuk logischer. Als je molactie dan mislukt komt er veel minder geld in de pot ::jaja::

Verder kan ik me niet voorstellen dat Kim-Lian bij het lasergamen wil wisselen van groepje als zij de mol zou zijn. Hila was haar maatje en Welmoed verdacht ze niet. Een goede reden om te willen wisselen. Dan ga je als mol wel ver om zo’n toneelstukje op te voeren
 
Tuurlijk zie ik opvallende dingen bij Kim.  Maar die worden ook dankbaar in beeld gebracht. Ik denk dat ze de bliksemafleider is van de echte mol. En ik denk dat ze de winnares wordt ::)
« Laatst bewerkt op: 3-02-2022, 14:15:22 door Lonneke*L »

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #374 Gepost op: 3-02-2022, 15:07:42 »
Ik vond Kim erg onmols en wat timide bij dat mindfuckspel.
Daar zien we met een reden niet alles. Dat kan twee kanten op qua redenering, al denk ik dat het aannemelijker is dat ze zich onverdacht maakt in het weggelaten stukje.

Verder vind ik het niet mols van Kim-Lian dat ze voor de 2000 euro wil gaan. Als mol zou je dan de opdracht nog moeten laten mislukken met steeds kandidaten in je buurt. Ik denk dat mol veel liever voor de 200 euro per beeld gaat.Dat is is ook een stuk logischer. Als je molactie dan mislukt komt er veel minder geld in de pot ::jaja::
Ook dat kan kun je op twee manieren interpreteren. De gemiste opbrengt van een molactie is bij alles of niets is (potentieel) 2000 euro ten opzichte van 1000 euro (plus misschien een gemiste combinatie a 200) als je voor de optie per beeld zou zijn gegaan.

Tuurlijk zie ik opvallende dingen bij Kim.  Maar die worden ook dankbaar in beeld gebracht. Ik denk dat ze de bliksemafleider is van de echte mol. En ik denk dat ze de winnares wordt ::)
Ja, het ligt er soms (te?) dik bovenop. Dat zit me ook niet helemaal lekker bij Kim-Lian als mogelijke mol.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #375 Gepost op: 3-02-2022, 22:45:44 »
We weten inderdaad niet of de zwarte doeken het derde verschil waren en of Kim-Lian bewust witte doeken meenam. Ze kon echter ook niet weten met welke objecten Everon en Laetitia zouden komen. Stel dat Laetitia wel een bijbel had gevonden?

Ik denk ook dat het derde verschil “de rozenkrans” is.
Viel mij op dat Kim-Lian bij deze opdracht daar onmiddellijk voor kruisje een rozenkransje koopt, dat ze daarna ostentatief aan haar hand draagt tijdens het niet herkennen van haar Zweedse vlag foto.
Ze eigent zich ook het zoeken naar de doeken toe, en brengt “witte “doeken mee en ontkent dat er een bijbel op de foto stond, en tekent de afbeelding van Maria op het wit blad.

Rozenkrans bidden is trouwens
10 weesgegroetjes + 1 Onze Vader = 11 !
Het mysterie van 11 kandidaten ipv 10 kandidaten.

Bij Huis(ont)houden, haar lievelingopdracht, wijst ze ook dadelijk naar de witte rozenkrans die fout hangt, dacht ik (ik zou dit nog moeten nakijken).
En in haar biecht naar doet schilderij met de “witte rozen”
En ze wijst ook op de religieuze afbeeldingen, waar er eentje ontbreekt.
En dan hebben we nog rare kerstboom in de zomer…

Waarom zoveel nadruk op religie?
De belangrijkste gekende persoon in Albanië is “Moeder Theresa” er is in oktober (18 de of 19de) een nationale feestdag voor haar.
De nationale luchthaven in Tirana is naar haar vernoemd, en er staat ook een standbeeld in Tirana voor haar.

Misschien iets voor de nutteloze hints, moet het allemaal nog zelf eens nakijken.
Maar voor het fotomuseum van Marubi staat er ook een Moeder Theresa standbeeld.
Enfin, leuke weetjes alleszins ::)


Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #376 Gepost op: 4-02-2022, 00:47:03 »
Bij Huis(ont)houden, haar lievelingopdracht, wijst ze ook dadelijk naar de witte rozenkrans die fout hangt, dacht ik (ik zou dit nog moeten nakijken).

Nee hoor, die rozenkrans hangt gewoon op dezelfde plek wat ook benoemd wordt in de aflevering. Niks mols dus.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #377 Gepost op: 4-02-2022, 12:53:22 »
Ik blijf moeite hebben met het grotere tunnelwerk van het forum aan het adres van Kim-Lian. Want ik snap het, zeker gezien de
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
maar ik kan het gewoon niet zien. Ik kan écht niet geloven dat wij als forum zonder bovenstaande spoiler zo massaal op Kim zaten als dat we nu zitten. In elk ander seizoen zou zij af worden gedaan als nepmol/montagemol/schaduwmol maar nu wordt ze gezien als hoofdverdachte... Ja weet niet, daarmee loop ik gewoon vast in m'n hoofd. Ze zou het kunnen zijn, ze is nu de nummer 3 op mijn lijstje, maar laten we ons niet te veel leiden door [zie spoiler]?
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #378 Gepost op: 4-02-2022, 13:11:32 »
Ik blijf moeite hebben met het grotere tunnelwerk van het forum aan het adres van Kim-Lian. Want ik snap het, zeker gezien de
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
maar ik kan het gewoon niet zien. Ik kan écht niet geloven dat wij als forum zonder bovenstaande spoiler zo massaal op Kim zaten als dat we nu zitten. In elk ander seizoen zou zij af worden gedaan als nepmol/montagemol/schaduwmol maar nu wordt ze gezien als hoofdverdachte... Ja weet niet, daarmee loop ik gewoon vast in m'n hoofd. Ze zou het kunnen zijn, ze is nu de nummer 3 op mijn lijstje, maar laten we ons niet te veel leiden door [zie spoiler]?

Allicht speelt dat mee. Ook ik heb het spoilertopic in een vroeg stadium gelezen, en je kunt dingen nu eenmaal niet 'ontweten'. Tegelijkertijd zie ik dat er in dat topic veel - soms tamelijk amechtige -pogingen worden gedaan de spoiler te neutraliseren. Wie weet krijgen die mensen alsnog gelijk.

Maar ook zonder de spoiler zou Kim-Lian heel hoog op mijn lijstje staan, en niet alleen bij gebrek aan echte alternatieven. De montage spaart haar evenmin, met het in beeld brengen van verdachte acties. Dat laatste geldt echter tevens voor Sahil en, zij het in mindere mate, Fresia. Toch lijkt het erop dat Kim-Lian ook door de groep het meest verdacht wordt.

De al eerder gemaakte vergelijking met Annemarie en Yvon is vrees ik terecht: Kim-Lian is geen subtiele mol, en zij wordt kennelijk zo enorm verdacht door de groep dat dit niet weg te monteren is.

(Maar als een ander de mol blijkt te zijn zou dat - mits er leuke acties zijn uitgevoerd - allicht een prettige verrassing zijn).

Woosie down?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Kim-Lian van der Meij
« Reactie #379 Gepost op: 4-02-2022, 14:36:23 »
Yup. In het FTM overzicht op het forum staat het volgende:

Alleen in het duo van Welmoed en Kim-Lian wordt geld verdiend. Op het forum ontstond discussie of dit het initiatief van Welmoed was, of dat de twee samen hadden afgesproken om om voor de 1500 euro te gaan (buiten de montage om). Op basis hiervan is besloten om Kim-Lian een (kleiner) deel van dat bedrag toe te rekenen.

De 400 euro die ze krijgt toebedeeld, lijkt me heel redelijk. Omdat pushen voor de vrijstelling een goeie kans van slagen had en geen argwaan hoefde te wekken, als de juiste argumenten naar voren kwamen. Dat we niets van de discussie hebben gezien, is wel raar. In het beste geval betekent het dat Kim het wel geprobeerd heeft, maar niet overtuigend genoeg overkwam of juist hier uit de wind moest worden gehouden in de montage. Terwijl dat bij andere opdrachten dan weer niet hoeft, blijkbaar. (Of, zoals ook wel gedacht wordt, dat ze het gewoon met Welmoed eens was).
Follow the Money is een klassieke moltheorie, maar lang niet zaligmakend. Als Kim-Lian de Mol blijkt te zijn, dan zal het initiatief dat nu aan haar wordt toegerekend onterecht zijn. Maar ja, als het wel klopt, dan is het inderdaad een goede reden om van haar af te stappen. En zo kom je weer in een cirkelredenering. Zie zo'n overzicht dus vooral als naslagwerk om je eigen afweging voor te maken ;)

Ze is overigens van de troon gestoten in het nieuwe overzicht ::joehoe::
...óf niet!