Auteur Topic: Aflevering 12 (7 oktober)  (gelezen 1277 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Aflevering 12 (7 oktober)
« Gepost op: 7-10-2021, 20:09:26 »
Blijven dezelfde kampen als vorige week tegen elkaar strijden? En wat is daar dan de uitkomst van? Bekijk het lekker en bespreek het hier!

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 12 (7 oktober)
« Reactie #1 Gepost op: 7-10-2021, 20:47:42 »
Ook leuk wanneer spontaan ineens live tv op videoland eruit ligt.  ???
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12 (7 oktober)
« Reactie #2 Gepost op: 7-10-2021, 20:50:59 »
Ben bang dat Sterrin het niet gaat redden vandaag.
Hopelijk gat het Loiza nog slechter af.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 (7 oktober)
« Reactie #3 Gepost op: 7-10-2021, 21:02:46 »
Wel netjes van de mannen dat ze niet expres verliezen om Sterrin er uit te krijgen
Wit is ook een kleur!

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12 (7 oktober)
« Reactie #4 Gepost op: 7-10-2021, 21:04:52 »
Hehe eindelijk.

Ze hadden er al die weken geen enkele moeite mee om iedere afvaller er uit te stemmen.
En nu hebben ze het zo zwaar omdat ze 1 van hun eruit moeten stemmen.

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12 (7 oktober)
« Reactie #5 Gepost op: 7-10-2021, 21:15:59 »
En ze hebben al eens in eigen vlees gesneden maar dat zijn ze massaal vergeten...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Aflevering 12 (7 oktober)
« Reactie #6 Gepost op: 7-10-2021, 21:31:41 »
Zo jammer dat Anouk eruit werd gestemd. Hoop dat ze volgende week het duel wint.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline slin

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 (7 oktober)
« Reactie #7 Gepost op: 7-10-2021, 21:37:22 »
Ik vond de sfeer bij de mannen wel iets té gelaten na het winnen van de proef hoor. Snap dat ze het bij elkaar willen houden, maar feitelijk gezien zijn de vrouwen nog geen moment teamgenoten geweest. Dan mag je best even blij zijn als je zelf veilig bent.

En verder erg jammer dat Jasper en Anouk samen een duel gaan spelen. Ik vind beide toffe kandidaten, waarvan er dus één Zondag al weg gaat.

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 (7 oktober)
« Reactie #8 Gepost op: 7-10-2021, 21:40:36 »
Ik was oprecht blij dat het vrouwenteam verloor. Niet omdat ik ze onsympathiek vind, maar dat kleffe bondje van die 4 stoort me enorm. Daarnaast ben ik blij dat Sterrin er daardoor nog in blijft, wat een topper is dat.
When life knocks you down, fight back!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 (7 oktober)
« Reactie #9 Gepost op: 7-10-2021, 21:43:47 »
Ja ik vind het ook jammer dat er een proef is tussen de twee die afgevallen zijn, en ondertussen de anderen op afvallerseiland een free-ride krijgen.

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Aflevering 12 (7 oktober)
« Reactie #10 Gepost op: 7-10-2021, 21:47:03 »
Het werd tijd dat er eens iemand van de herkansers weggestemd werd. Dat 'last in, first out' principe is voorspelbaar en saai.

Het maakte me weinig uit of Do, Loiza of Anouk weggestemd zou worden, als het Saar maar niet was.

En Sterrin is weer een aflevering verder.
Ik zou serieus kijken naar de spinoff 'Jay-Jay en Sterrin de natuur in'.  Die twee zijn heel leuk samen  ::bravo::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 (7 oktober)
« Reactie #11 Gepost op: 7-10-2021, 21:48:05 »
Wat ik me trouwens afvraag; waar slapen de weggestemden in de nacht na de eilandraden?

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 12 (7 oktober)
« Reactie #12 Gepost op: 7-10-2021, 21:59:54 »
Rob en John worden er snel genoeg uitgespeeld, dus dat ze er nog steeds inzitten is alleen maar irritatievoer...
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 (7 oktober)
« Reactie #13 Gepost op: 7-10-2021, 22:07:44 »
Ja ik vind het ook jammer dat er een proef is tussen de twee die afgevallen zijn, en ondertussen de anderen op afvallerseiland een free-ride krijgen.

Ik denk dat er op afvallerseiland een nieuw team gecreëerd gaat worden, die uiteindelijk tegen *een ander team(s)* gaan strijden. Daar zijn Rob, John en Jasmine al definitef deel van nu ze een proef hebben gewonnen tegen respectievelijk Eva, Stefano en Sieneke. Jasper of Anouk gaat daar dan ook deel van zijn en zo zal het nog even doorgaan. Tot dit team tegen een ander team gaat strijden.

Wel jammer dat ze Anouk eruit stemden, ik gunde het haar ook het meest omdat ze het minst ver was gekomen in de vorige expeditie. Zij lag er toen voor de samensmelting uit, Loiza en Saar haalden die ruim. En Do stopte zelf, dat is een verhaal apart :P Wat dat betreft jammer dat Anouk er niet wat langer zit. Jasper tegen Anouk lijkt me een fair game voor het duel en ik ben dan ook benieuwd wie die gaat winnen.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12 (7 oktober)
« Reactie #14 Gepost op: 7-10-2021, 22:13:11 »
Ze geven allemaal aan Anouk het sterkst te vinden, dan heb je die juist nodig om de mannen & Sterrin te verslaan. Waarschijnlijk waren de andere 3 gewoon closer. We zullen zien of het een slimme zet geweest is. Overigens vind ik Do niet perse de zwakste, ze was nu ook met Anouk als eerste klaar en ze heeft die immuniteitsring gewonnen, dat doe je niet als je de fysiek zwakste van de 4 bent. Het ligt gewoon dicht bij elkaar bij de dames.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12 (7 oktober)
« Reactie #15 Gepost op: 7-10-2021, 22:32:54 »
Volgens mij was het Anouk die vorige week deze groepsindeling voorstelde.
Ik kan me voorstellen dat ze nu spijt heeft dat ze er mannen tegen vrouwen van gemaakt hebben.

Ik vermoed dat de vrouwen gezamenlijk afgesproken hebben om Anouk eruit te stemmen. Want hoe kon Do anders weten dat ze haar immuniteitsring niet hoefde in te zetten.
Die is bij opnieuw verlies dan veilig en kan dan helemaal alleen bepalen wie er weg moet.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 (7 oktober)
« Reactie #16 Gepost op: 7-10-2021, 23:04:45 »
Ze geven allemaal aan Anouk het sterkst te vinden, dan heb je die juist nodig om de mannen & Sterrin te verslaan. Waarschijnlijk waren de andere 3 gewoon closer. We zullen zien of het een slimme zet geweest is. Overigens vind ik Do niet perse de zwakste, ze was nu ook met Anouk als eerste klaar en ze heeft die immuniteitsring gewonnen, dat doe je niet als je de fysiek zwakste van de 4 bent. Het ligt gewoon dicht bij elkaar bij de dames.

Ik denk ook dat Anouk gewoon het minst close was van alle 4. Do en Loiza lijken een onverbrekelijk bondje. Ik vind het wel heftig dat al zo vroeg in de expeditie een eilandraad is met maar 4 deelnemers. Dan is de kans zo vroeg in de expeditie al 25% dat je er uitgestemd wordt.

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 12 (7 oktober)
« Reactie #17 Gepost op: 7-10-2021, 23:15:49 »
Ik vond het een beetje een gekke aflevering. Die proef was overduidelijk een individuele proef, het komt nogal bedacht over om er een groepswedstrijd van te maken. Tegelijkertijd snap ik de keuze wel, want het breekt het last in first out principe. Jammer dat er geen nieuwe teams zijn gemaakt. Dit was geen eerlijke strijd als je kijkt naar hoe zwaar de dames het hadden vergeleken met de heren.

Anouk lag duidelijk het slechtste binnen de vier vrouwen. Dat wist ze zelf ook. Jammer dat de andere teamleden niet mee mochten stemmen. Dat had de uitslag nog kunnen veranderen. Ik ga ervan uit dat ze het duel wel zal winnen. Wel vind ik het niet helemaal eerlijk dat Rob, John en Jasmine weer veilig zijn. Waarom wordt dit eiland zo gevuld met mensen!?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 12 (7 oktober)
« Reactie #18 Gepost op: 8-10-2021, 11:25:11 »
Eindelijk is dat vrouwenpact doorbroken en krijgen we een totaal nieuwe dynamiek op het Tweede Kans eiland. JayJay weer de beste speler, die gaat nog eens een keer weggestemd worden vrees ik. Loek en Wietze zijn toch ook best goede proef spelers hoor. Had liever Loiza zien gaan in plaats Anouk omdat ze me van de vier vrouwen in dat pact nog het meest irriteert (al is dat niet het goede woord).

Wat me verder opvalt is dat ze zowel bij de nieuwe Expeditieleden als bij de groep van de Tweede kansers ze zich 'zo bewust zijn' dat ze iemand hun expeditie ontnemen. Maar wat ik dan wel hypocriet vind is dat er zo dramatisch wordt gedaan over snijden in eigen vlees, terwijl ze toch echt Rob al weggestemd hebben.

Ik vermoed ook dat afvallerseiland een soort derde kamp gaat worden. Want nu zitten Jasmine, Rob, John, Anouk en Jasper daar. Daar komt iemand bij, zijn ze met vier. Daarna komen er weer 2 afvallers waarvan er 1 blijft, zitten we op 5. Andere optie, die me meer logisch lijkt is dat we het volgende krijgen:

Kamp noord en zuid (8 kandidaten)
Kamp tweede kans (5-6 kandidaten)
Afvallerseiland (rond de 6 kandidaten)

Op afvallerseiland halen er 2 de samensmelting, de rest niet, bij de tweedekansers vallen er 2 af en 3-4 gaan er door en bij kamp noord en zuid ook 6 van de 8 door. Kom je op een samensmeltingsgroep van 12-14 kandidaten zoiets. Maar dat is allemaal een beetje wikken, wegen, koffiedik kijken wat ik nu doe. Feit blijft dat ik het eerste systeem van kandidaten wegsturen bij afvallerseiland en tweedekans raar vind t.o.v hoe ze het nu doen met een duel tussen beide afvallers en de andere eilandbewoners die safe zijn.

Ik vind het wel heftig dat al zo vroeg in de expeditie een eilandraad is met maar 4 deelnemers. Dan is de kans zo vroeg in de expeditie al 25% dat je er uitgestemd wordt.
Wat zou er eigenlijk gebeurd zijn als de dames hadden besloten echt bij elkaar te willen blijven en de loophole te gebruiken waarin ze allemaal 1 stem op elkaar in te zetten? Herstemming met de andere kampleden erbij? Eerdere stemmingen erbij pakken? Er zijn geen zwarte of extra stemmen er is geen echte tie-breaker of het moeten de resultaten in de laatste proef of proeven zijn. Ik vond het ook wel raar dat er geen stemming met de hele groep was omdat er nog maar 4 spelers over waren.
« Laatst bewerkt op: 8-10-2021, 11:29:25 door MollenvangR »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 12 (7 oktober)
« Reactie #19 Gepost op: 8-10-2021, 12:06:48 »
Zou best kunnen wat je zegt over de kampen idd. Ik meen me te herinneren dat in het jaar van Saar ze zelf moesten terugvaren van afvallerseiland naar de expeditie om terug in de expeditie te komen. Zo’n race lijkt me wel weer leuk om te bepalen wie er door mag naar de samensmelting en wie afvalt.
Of de slaapproef ::love::

Wat zou er eigenlijk gebeurd zijn als de dames hadden besloten echt bij elkaar te willen blijven en de loophole te gebruiken waarin ze allemaal 1 stem op elkaar in te zetten? Herstemming met de andere kampleden erbij? Eerdere stemmingen erbij pakken? Er zijn geen zwarte of extra stemmen er is geen echte tie-breaker of het moeten de resultaten in de laatste proef of proeven zijn.

Ik denk dat dan stemmingen uit eerdere rondes erbij worden gehaald, in dit geval zou Do dan de meeste stemmen hebben door de stem van Sieneke. Als dat ook gelijkspel zou zijn denk ik dat ze een duel ter plekke doen. Zo ging het volgens mij de laatste keren dat dit voorkwam.