Auteur Topic: Aflevering 18 (28 oktober)  (gelezen 1713 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Aflevering 18 (28 oktober)
« Gepost op: 28-10-2021, 17:46:07 »
Ook de tweedekansers hebben hun samensmeltingsproef! Alle afvallers vervoegen zich bij hen. Sommigen zullen een leuk bandanaatje verdienen, anderen blijven bandanaloos. En wie weet valt er ook nog iemand onmiddellijk af. Genoeg te bespreken dus! En dat kan hier.

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Aflevering 18 (28 oktober)
« Reactie #1 Gepost op: 28-10-2021, 20:45:40 »
Bandana spoiler:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 18 (28 oktober)
« Reactie #2 Gepost op: 28-10-2021, 20:59:46 »
6 + 4 = 10 - 1 = 9
5 + 4 = 9
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline slin

  • Forumlid
Re: Aflevering 18 (28 oktober)
« Reactie #3 Gepost op: 28-10-2021, 21:27:41 »
Blijft toch altijd een leuke aflevering (of twee in dit geval) de samensmelting

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 18 (28 oktober)
« Reactie #4 Gepost op: 28-10-2021, 21:33:23 »
Volgende keer wordt leuk, met de big reveal  :o
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline slin

  • Forumlid
Re: Aflevering 18 (28 oktober)
« Reactie #5 Gepost op: 28-10-2021, 21:35:08 »
In de vooruitblik lieten ze enkel winnaars- en 'bandana eiland' zien. Denk dus inderdaad dat het andere eiland op Donderdag wordt uitgezonden.

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Aflevering 18 (28 oktober)
« Reactie #6 Gepost op: 28-10-2021, 21:44:42 »
Ik had toch minstens 1 definitieve afvaller verwacht, maar we gaan blijkbaar nog even door met 19 kandidaten

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 18 (28 oktober)
« Reactie #7 Gepost op: 28-10-2021, 21:48:05 »
In de vooruitblik lieten ze enkel winnaars- en 'bandana eiland' zien. Denk dus inderdaad dat het andere eiland op Donderdag wordt uitgezonden.

Dat lijkt mij ook. En dan wordt bij Eilandpraat op donderdag waarschijnlijk zowel nagepraat over de zondag- als de donderdaguitzending. Zondags immuniteitsproef bandana-eiland, duel winnaarseiland en eilandraad bandana-eiland en donderdagen immuniteitsproef niet-bandana-eiland en eilandraad niet-bandana-eiland.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 18 (28 oktober)
« Reactie #8 Gepost op: 28-10-2021, 22:22:24 »
Zouden de 2 weggestemden van ieder eiland nog een duel spelen en dat de winnaar dan weer naar een nieuw afvallerseiland gaan?
En dat als dat eiland vol is ze weer samensmelten met het restant op de eilanden?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 18 (28 oktober)
« Reactie #9 Gepost op: 28-10-2021, 22:24:04 »
Ik vind alleen de teamverdeling op bandana-eiland een beetje scheef nu.

Bandana-eiland

Loiza, Anouk, Loek, Wietze en Jasmine

komen bij

René, Britte en Defano.

Dat is gelijk al 5-3, en ik zie niemand van die 5 switchen aangezien niemand wat met de andere 3 heeft. Jasmine is zelfs geblindside door Britte dus die zal zich eerder tegen haar keren.

Niet-bandana-eiland:

Do, Jayjay, Sterrin, Annemiek en Rob

komen bij

Dyanta, Robbert, Sylvana en Sandra.

Die vind ik interresanter omdat Rob nog wel eens zou kunnen switchen.
« Laatst bewerkt op: 28-10-2021, 22:25:48 door Mollenmania »

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 18 (28 oktober)
« Reactie #10 Gepost op: 28-10-2021, 22:38:35 »
Ja klopt. De 3 op bandana eiland zijn zwaar in het nadeel, terwijl ze eigenlijk een voordeel zouden moeten hebben omdat ze zonder weggestemd te zijn ver gekomen zijn.

Dat nadeel komt natuurlijk vooral door dat megav oordeel dat tweedekanseiland kreeg door ze steeds een nieuw iemand te geven die ze konden wegstemmen waardoor zij bij elkaar konden blijven.

Verder vind ik het ook wel oneerlijk dat Yuki en Sterrin weggestemd zijn en toch gewoon door mogen.

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Aflevering 18 (28 oktober)
« Reactie #11 Gepost op: 28-10-2021, 22:44:38 »
Ik denk dat de verliezer van het duel op winnaarseiland ook naar bandana eiland gaat na het duel. Dan is het daar ook 5-4.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline slin

  • Forumlid
Re: Aflevering 18 (28 oktober)
« Reactie #12 Gepost op: 28-10-2021, 22:44:45 »
Dat is gelijk al 5-3, en ik zie niemand van die 5 switchen aangezien niemand wat met de andere 3 heeft. Jasmine is zelfs geblindside door Britte dus die zal zich eerder tegen haar keren.

Anouk is er natuurlijk wel uitgestemd dus zou ik niet blind op rekenen eigenlijk.

Verder ben ik in ieder geval blij dat Loiza nu eindelijk gescheiden is van haar meidengroep (en niet bij Robbert terecht is gekomen) want dat zou een partijtje klef worden :-X

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 18 (28 oktober)
« Reactie #13 Gepost op: 29-10-2021, 09:05:22 »
Ik verwacht dat de planning van de expeditie er nu ongeveer zo uit gaat zien:

Oktober / november
31e afvaller bandana
4e niet bandana
7e bandana
11e niet bandana
14e bandana
18e niet bandana
21e bandana
25e niet bandana

Daarna alsnog een soort samensmelting van beide bandana/niet bandana eilanden

Eind november en daarna december
28e naar 9 spelers
2 dec 8 spelers
5 dec naar 7 spelers
9 dec naar 6 spelers
12 dec naar 5 spelers
16 dec naar 4 spelers
19 dec finale? Zoiets?

Beetje bij benadering dit hoor want ik ben ook het overzicht een beetje kwijt ;) :P
« Laatst bewerkt op: 29-10-2021, 09:08:59 door MollenvangR »

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Aflevering 18 (28 oktober)
« Reactie #14 Gepost op: 29-10-2021, 13:23:50 »
Anouk is er natuurlijk wel uitgestemd dus zou ik niet blind op rekenen eigenlijk.

Verder ben ik in ieder geval blij dat Loiza nu eindelijk gescheiden is van haar meidengroep (en niet bij Robbert terecht is gekomen) want dat zou een partijtje klef worden :-X

En als winnaarseiland mee mag stemmen hebben ze nog 2 mensen die waarschijnlijk wel met heen meestemmen.

Wat ik me vooral afvraag… krijgen die eilandbewoners evenveel kans op een finaleplek? Want dan had je liever geen bandana gehad.. of is er plek voor 3 bandana’ers en 1 bandanaloze in de halve finale oid? Als ze evenveel kans hebben dan vind ik het raar dat ze niet gemixed hebben (de 4 winnaars van de ene combineren met de 6 verliezers van de ander en vice versa)

Offline Tristan

  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Aflevering 18 (28 oktober)
« Reactie #15 Gepost op: 29-10-2021, 13:33:04 »
De eilandverdeling vind ik eigenlijk ook wel raar: bandana-eiland heeft alleen de beste deelnemers van de samensmeltingsproef, de bewoners op niet-bandana-eiland zijn de mindere deelnemers van de samensmeltingsproef. Die verdeling lijkt mij niet geheel fair.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Aflevering 18 (28 oktober)
« Reactie #16 Gepost op: 29-10-2021, 13:34:06 »
De eilandverdeling vind ik eigenlijk ook wel raar: bandana-eiland heeft alleen de beste deelnemers van de samensmeltingsproef, de bewoners op niet-bandana-eiland zijn de mindere deelnemers van de samensmeltingsproef. Die verdeling lijkt mij niet geheel fair.

Dit dus

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Aflevering 18 (28 oktober)
« Reactie #17 Gepost op: 29-10-2021, 14:35:08 »
Misschien dat degene die wordt weggestemd op bandana-eiland naar niet-bandana-eiland gaat en degene die wordt weggestemd op niet-bandana-eiland definitief het spel moet verlaten?
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: Aflevering 18 (28 oktober)
« Reactie #18 Gepost op: 29-10-2021, 20:28:39 »
Misschien dat degene die wordt weggestemd op bandana-eiland naar niet-bandana-eiland gaat en degene die wordt weggestemd op niet-bandana-eiland definitief het spel moet verlaten?

Maar dat zou betekenen dat er maar 1 kandidaat per week naar huis moet; dan zou ER nog 14/15 weken duren  ???

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 18 (28 oktober)
« Reactie #19 Gepost op: 29-10-2021, 23:19:16 »
Wanneer gaat er eindelijk iemand naar huis? Ze kunnen toch niet oneindig door blijven gaan met eilandhoppen? Het spel wordt steeds oneerlijker. Heel gek dat de afvallers evenveel kans hadden in de proef als de tweede kansers. Wat had het wegstemmen van Sterrin dan voor effect?

Ik verwacht dit voor de volgende afleveringen:
Kamp zonder bandana doet proef, de winnaar krijgt immuniteit en mag strijden om op bandana-eiland te komen. De verliezer gaat direct naar huis of krijgt een zwarte stem op de eilandraad. Uit dit kamp gaat iemand definitief naar huis; qua aantal afleveringen liefst twee (een bij de proef, een bij de eilandraad).
Kamp met bandana doet ook een proef (hopelijke een andere proef!), de winnaar gaat naar winnaarseiland (waar maar plek is voor 1 en dus geduelleerd moet worden). De verliezer strijdt tegen de winnaar van bandanaloos-eiland om zijn plek op het eiland te behouden. Lukt dit niet valt de verliezer terug naar bandanaloos-eiland; hetzelfde geldt voor de persoon die weggestemd wordt op de eilandraad.

Ik hoop trouwens op verschillende proeven. Ik vond het erg saai om twee keer dezelfde proef te zien.