Auteur Topic: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet  (gelezen 16361 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #160 Gepost op: 9-02-2022, 21:46:34 »
Thomas lag letterlijk in het verschiet, tussen de pijlen in het water.


Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #161 Gepost op: 10-02-2022, 11:32:51 »
Dus als Sahil wat beter op zijn kistjes gepast had en met een stuk of 3 van die dingen naar buiten gekomen was, dan had Kim niet zo goed gemold? Beetje krom.
Ja... maar er waren 2 badmeesters en door de afwezigheid van Kim konden die zich volledig focussen op de twee overgeblevenen in het water.
Citaat
Dat Kim een kistje niet open kreeg komt omdat er in het fort een sleutel niet gevonden is.
Nee, dat ging over het kistje dat helemaal niet open ging. Het 4e kistje maakte Thomas open, dat kreeg KL niet open.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #162 Gepost op: 10-02-2022, 12:04:40 »
Nee, dat ging over het kistje dat helemaal niet open ging. Het 4e kistje maakte Thomas open, dat kreeg KL niet open.
Er zijn 5 kistjes gevonden, 4 gingen er open de 5e niet. De enige die echt heeft lopen kloten hier was Sahil en die was zeker niet de mol. Thomas vind twee kistjes, brengt er in totaal 3 naar de finish en laat zijn kistjes niet afpakken, Kim opent alleen de kistjes, er verdwijnt geen geld en 4 van de 5 kistjes openen is in lijn met 7 van de 10 pijlen die verschoten zijn. Als Kim kandidaat is, is het slim dat ze de positie met het openen van de kistjes kiest, dat zou de mol namelijk ook doen.
Het opvissen van een stuur is niet vreemd, je voelt dat er iets aan je magneet zit, als het geen kistje is, dan zal het er toch af moeten om verder te kunnen vissen. Bewust op zoek gaan naar een metalen voorwerp op de bodem, daar geloof ik dan weer niet in.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #163 Gepost op: 10-02-2022, 13:07:31 »
Ja... maar er waren 2 badmeesters en door de afwezigheid van Kim konden die zich volledig focussen op de twee overgeblevenen in het water.
Je bent het toch met me eens dat als Sahil beter zijn best gedaan had op het bewaken van de kistjes, dat hij er dan zeker een stuk of 2 mee naar buiten had kunnen nemen. Dat lag echt aan Sahil, niet aan Kim Lian.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #164 Gepost op: 10-02-2022, 15:02:23 »
Bij In het Verschiet rennen Laetitia, Fresia en Everon met drie sleutels naar buiten. Fresia rent recht op de voorste koffer af. Daar zitten twee pijlen in, Everon heeft een kist met drie pijlen en Laetitia een kist met twee pijlen. In de vierde kist zaten ook drie pijlen.
Met voor de boeg en in het verschiet in het achterhoofd gekeken welke pijlen nou door wie geschoten zijn.
De pijlen met codes 193 (roodzwartgeel) uit de kist van Everon en een zwartwitte pijl met code 276 (kist Everon) kun je M en O maken. De code van de derde pijl van de kist van Everon, ook een zwart witte pijl zien we niet. Maar de twee kisten met drie pijlen bevatten mogelijk beide een setje van drie pijlen met het woord mol.
De kist van Fresia bevat een gele en een roodwitte pijl. De gele pijl bevat code 163 ook wel de A F C. Deze wordt later door Thomas genoemd bij de pijl die Kim niet open kreeg.

De kist van Laetitia bevat een oranjezwarte en een zwarte pijl en is voor deze hint niet relevant. Deze kunnen we ook niet linken aan een code.
Dat de voorste kist en een kist met drie pijlen in het spel zouden komen was waarschijnlijk. En Fresia rent ook op de voorste kist af.
Rik kan met zijn verhaaltje aan de moltelefoon ook wel eens heel sturend zijn geweest wie welke kant op werd gestuurd.

Door de edit kom ik niet verder dan dit, maar het verhaal is duidelijk.
We hebben een M een O en waarschijnlijk een L (want drie pijlen uit 1 koffer, waarvan twee de M en de O vormen)
En we hebben pijl 163 AFC. 631 zou ik mooier gevonden hebben.

Opvallend ook dat Fresia nog mekkert terwijl Everon zijn kist openmaakt, over alleen laten in het donker. En er vervolgens in overdrive "He drie pijlen", alsof dat iets bijzonders is. Ze wist wel beter.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2022, 19:26:46 door foxhunter »

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #165 Gepost op: 10-02-2022, 16:41:15 »
Dus bij de ene pijl tel je op, bij de andere pijl direct omzetten én letters husselen? Tja.. soms is iets gewoon toeval :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #166 Gepost op: 10-02-2022, 16:43:25 »
Dus bij de ene pijl tel je op, bij de andere pijl direct omzetten én letters husselen? Tja.. soms is iets gewoon toeval :)
Bij de pijlen uit het kistje van Everon tel je op, bij de pijl uit de kist van Fresia zijn het de letters.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #167 Gepost op: 10-02-2022, 16:44:54 »
Ja dat bedoel ik, ik geloof nooit in hints met verschillende methodes… dan is t toeval naar mijn mening :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #168 Gepost op: 10-02-2022, 16:52:49 »
Ja dat bedoel ik, ik geloof nooit in hints met verschillende methodes… dan is t toeval naar mijn mening :)
Hoef ook niet hoor.
Maar dit is wel het eerlijke verhaal, met kloppende nummers. Meer valt er niet van te maken.
Jij zou dan bij MO.. J uitkomen bij consequent toepassen en dat is niks.
Ik kom ergens anders uit, die 163 (AFC) die Thomas noemt stond op een pijl die Fresia uit de kist haalt, de kist waar ze op afrende. En zoals gezegd had ik liever gezien dat het 631 (FCA) zou zijn.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #169 Gepost op: 10-02-2022, 18:58:07 »
Bij In het Verschiet rennen Laetitia, Fresia en Everon met drie pijlen naar buiten. Fresia rent recht op de voorste koffer af. Daar zitten twee pijlen in, Everon heeft een kist met drie pijlen en Laetitia een kist met twee pijlen. In de vierde kist zaten ook drie pijlen.

Als de mol in het fort zat én wist hoeveel pijlen er in de koffers zaten, kiest die voor een koffer met maar twee pijlen. Een pijl minder is een geldkist minder. Molpuntje erbij voor Fresia en Laetitia, kandidaatpuntje voor Everon. Gezien de stand van de pot is mollen best lastig dit seizoen, en dan verwacht ik dat de mol pakt wat ie pakken kan.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #170 Gepost op: 10-02-2022, 19:40:44 »
Bij In het Verschiet rennen Laetitia, Fresia en Everon met drie sleutels naar buiten. Fresia rent recht op de voorste koffer af. Daar zitten twee pijlen in, Everon heeft een kist met drie pijlen en Laetitia een kist met twee pijlen. In de vierde kist zaten ook drie pijlen.
Met voor de boeg en in het verschiet in het achterhoofd gekeken welke pijlen nou door wie geschoten zijn.
De pijlen met codes 193 (roodzwartgeel) uit de kist van Everon en een zwartwitte pijl met code 276 (kist Everon) kun je M en O maken. De code van de derde pijl van de kist van Everon, ook een zwart witte pijl zien we niet. Maar de twee kisten met drie pijlen bevatten mogelijk beide een setje van drie pijlen met het woord mol.
De kist van Fresia bevat een gele en een roodwitte pijl. De gele pijl bevat code 163 ook wel de A F C. Deze wordt later door Thomas genoemd bij de pijl die Kim niet open kreeg.

De kist van Laetitia bevat een oranjezwarte en een zwarte pijl en is voor deze hint niet relevant. Deze kunnen we ook niet linken aan een code.
Dat de voorste kist en een kist met drie pijlen in het spel zouden komen was waarschijnlijk. En Fresia rent ook op de voorste kist af.
Rik kan met zijn verhaaltje aan de moltelefoon ook wel eens heel sturend zijn geweest wie welke kant op werd gestuurd.

Door de edit kom ik niet verder dan dit, maar het verhaal is duidelijk.
We hebben een M een O en waarschijnlijk een L (want drie pijlen uit 1 koffer, waarvan twee de M en de O vormen)
En we hebben pijl 163 AFC. 631 zou ik mooier gevonden hebben.

Opvallend ook dat Fresia nog mekkert terwijl Everon zijn kist openmaakt, over alleen laten in het donker. En er vervolgens in overdrive "He drie pijlen", alsof dat iets bijzonders is. Ze wist wel beter.
Mooi gevonden. Maar voor een hint zouden we alle codes moeten hebben. Ook de 3de in de kist van Everon, zodat we daadwerkelijk mol kunnen maken.
Ik vind het ook speciaal dat er nu letterlijk 7x een schot voor de boeg wordt uitgevoerd en in de 1ste aflevering werd gevraagd naar hun schot voor de boeg-mol. Ik dacht aan de volgorde van de leader, bvb Kim 1 verdenkt Suzanne 11, maakt code 111. Aangezien 10 pijlen zou die van de mol er niet tussen zitten, zoiets. Maar het is helaas niets.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #171 Gepost op: 10-02-2022, 19:45:41 »
Je precies, ik zit ook op zo’n combinatie spoor. Misschien nog iets met die rare vingers van Rik. 
Het valt me ook op dat de codes die ik kon ontdekken allemaal met 1 of 2 beginnen.
Leuk speuren in elk geval!

Offline JanneMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #172 Gepost op: 12-02-2022, 11:27:49 »
Hoef ook niet hoor.
Maar dit is wel het eerlijke verhaal, met kloppende nummers. Meer valt er niet van te maken.
Jij zou dan bij MO.. J uitkomen bij consequent toepassen en dat is niks.

Je kan er altijd nog EJH IS DE MOL van maken! En hoe mooi zou het dan zijn als de mol ook nog eens de pijlen met MOL ver schiet?

Klopt het dat dit de enige codes zijn die we op de pijlen zelf hebben gezien?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #173 Gepost op: 12-02-2022, 13:56:55 »
In de tweede groep is wel degelijk gemold. Kim-Lian is alweer snel naar buiten gegaan en kon mogelijk ongecontroleerd iets met de codes/kistjes doen, Thomas heeft naar een ijzeren 'stuur van een duikboot' gevist ipv kistjes. Maar Sahil heeft als wannabemol bijna al het werk voor de mol gedaan. Als mol wil je denk ik het liefst bij zo'n kandidaat zitten.
€1.400 is 40% van het max te behalen bedrag, mind you. (en iets meer dan de helft van wat groep 1 heeft gevonden)
De eerste groep heeft 70% van het max te behalen bedrag gehaald, dat is toch een veel betere score.

En als groep 1 het voor groep twee had verprutst, door veel te lang te blijven zoeken, of pijlen niet goed te schieten, of geen sleutels vinden hoefde je als mol in de tweede groep helemaal niets meer te doen èn de schuld in andere schoenen schuiven.
Dat is zeker geen betere score, beide groepen hebben 1050 euro laten liggen ;)



iets anders, KL maakt in de laatste paar seconden (weer!) nog een kistje open. Onmolse actie.



Ik vond het raar dat Fresia zo vroeg wou stoppen met zoeken, maar ze roept het wel snel als de andere 2 nog in een ander deel willen zoeken, dus ze wil ze belemmeren om daar een sleutel te vinden, wat mols is. Maar het blijft gek dat ze dan niet zelf die sleutel vindt en verstopt en wat langer doorzoekt.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2022, 14:04:16 door Theovv »

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #174 Gepost op: 12-02-2022, 14:06:47 »
Dat is zeker geen betere score, beide groepen hebben 1050 euro laten liggen ;)



iets anders, KL maakt in de laatste paar seconden (weer!) nog een kistje open. Onmolse actie.



Ik vond het raar dat Fresia zo vroeg wou stoppen met zoeken, maar ze roept het wel snel als de andere 2 nog in een ander deel willen zoeken, dus ze wil ze belemmeren om daar een sleutel te vinden, wat mols is. Maar het blijft gek dat ze dan niet zelf die sleutel vindt en verstopt en wat langer doorzoekt.

Ze is niet mijn mol maar mocht ze de mol zijn is het kans aanwezig dat ze niet wist waar het lag. 

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #175 Gepost op: 12-02-2022, 19:00:18 »
Ok ik denk dat ik -eindelijk- iets gevonden heb. De pijlen in de kisten zijn verdeeld als 3-2-2-3.
Met de codes die zeker zijn kom ik via stapeltellen op de letters M O en D. De D komt dan van de orginele code 103, die mogelijk veranderd is in 163.

Door dan heel goed de kleuren van de pijlen te mappen op de codes en de verdeling in de 4 kisten aan te houden, kom ik op de mogelijkheid KIM IS DE MOL.
(Lees dit dus echt als mogelijkheid, want er zitten wat aannames in, gemixt met wat gezond realisme.)

Zal het helaas later pas kunnen dubbel checken en toelichten…
« Laatst bewerkt op: 12-02-2022, 19:16:49 door annebeestje »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #176 Gepost op: 12-02-2022, 19:17:54 »
Klinkt creatief, maar met 163 ging een kistje open dus die is niet aangepast.
En die 193 is ook niet aangepast want daarvoor is het 0 gedeelte van de negen echt te klein.

Grappig in dit verband is dat inmiddels alle voornamen zijn afgekort tot: Eef, Fre, Tho en Kim.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2022, 19:59:18 door foxhunter »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #177 Gepost op: 13-02-2022, 11:46:55 »
Toch is er iets vreemds aan de hand hier..

De pijen die afgeschoten zijn, zijn niet exact de pijlen die uiteindelijk bij de onderzeebootloods gebruikt worden. Er is in elk geval een pijl met een neon topje bij gekomen. En ik zie een pijl met een blauw stickertje.

De pijl 163 die wij te zien krijgen op het shot (hierboven) voor de opdracht heeft een rood topje. De pijl die Thomas benoemt heeft een neon geel topje.

Kim geeft de pijl met het neon geel topje aan Thomas, want "die krijg ik niet open geplukt". En Thomas leest daar 163 op. We zien niet of dat uiteindelijk een pijl is waarmee ze een kistje open krijgen. De montage suggereert het alleen.

« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 12:14:17 door annebeestje »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #178 Gepost op: 14-02-2022, 23:23:25 »
1= A
6= F
3= C

FCA= Fresia
Wordt deze code opzettelijk zo duidelijk in beeld gebracht? Hint! ::jaja::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] opdracht 1 - In het verschiet
« Reactie #179 Gepost op: 25-02-2022, 12:24:24 »
Toch is er iets vreemds aan de hand hier..

De pijen die afgeschoten zijn, zijn niet exact de pijlen die uiteindelijk bij de onderzeebootloods gebruikt worden. Er is in elk geval een pijl met een neon topje bij gekomen. En ik zie een pijl met een blauw stickertje.

De pijl 163 die wij te zien krijgen op het shot (hierboven) voor de opdracht heeft een rood topje. De pijl die Thomas benoemt heeft een neon geel topje.

Kim geeft de pijl met het neon geel topje aan Thomas, want "die krijg ik niet open geplukt". En Thomas leest daar 163 op. We zien niet of dat uiteindelijk een pijl is waarmee ze een kistje open krijgen. De montage suggereert het alleen.
Alle getallen op die briefjes kunnen ook prima een afleidingsmanoeuvre zijn voor het feit dat er ook wel eens iets in de pijl zelf kan zitten, bijvoorbeeld een briefje met de naam van de mol. Die getallen zitten namelijk om het verschiet en niet in het verschiet.
De evt. briefjes in de pijl, daarvoor hoef je alleen maar een plastic dopje los te maken, briefje te lezen en dopje weer terug te zetten (op de verkeerde pijl, zoals je aangeeft). Het kan ook zijn dat Kim daar gekeken heeft en niks gevonden heeft.