Auteur Topic: [kandidaat] Nele  (gelezen 3357 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
[kandidaat] Nele
« Gepost op: 12-03-2022, 16:51:02 »


Bespreek hier alles over Nele. Een overzicht van haar acties vind je HIER.
« Laatst bewerkt op: 19-03-2022, 10:50:48 door putyourHANSup! »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Nele
« Reactie #1 Gepost op: 13-03-2022, 20:54:10 »
Nele omschrijft zichzelf als loemp en dat ze vaak valt. Mogelijk dat ze hierdoor bij de poll erg hoog staat, maar voor mij valt ze hiermee al wat teveel op . Voorlopig geen verdachte voor mij

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Nele
« Reactie #2 Gepost op: 14-03-2022, 22:35:57 »
Nele doet niet mee om de pot te winnen, een mol ook niet  ::vergroot:: (of ze gaat gewoon volle bak nepmollen en wordt de Philip van dit seizoen).

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nele
« Reactie #3 Gepost op: 15-03-2022, 08:29:13 »
Nele omschrijft zichzelf als loemp en dat ze vaak valt. Mogelijk dat ze hierdoor bij de poll erg hoog staat, maar voor mij valt ze hiermee al wat teveel op . Voorlopig geen verdachte voor mij

Is ook mijn idee over haar.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [kandidaat] Nele
« Reactie #4 Gepost op: 19-03-2022, 10:00:00 »
Nele komt over als een persoon van uitersten. Ze zet zich neer als “lomp”. Ze is erg met het spel bezig door goed erover na te denken. Lijkt oprecht te zijn en geeft mijn de indruk niet de mol te zijn.
« Laatst bewerkt op: 20-03-2022, 15:09:09 door ThaStayFan »

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nele
« Reactie #5 Gepost op: 20-03-2022, 00:08:08 »
Haar als Mol zou me een beetje door het 'lompe' kantje doen denken aan
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Nele
« Reactie #6 Gepost op: 21-03-2022, 07:24:35 »
Nele nam her vrijstellingen kaartje mee en liet Uma Bert en Anke achter. Dat kaartje bevatte informatie om Jens te  bevrijden. Dat spreekt tegen Nele, tenzij ze kon zien dat er maar 4 kandidaten aan het hek stonden en de informatie over Dolly Parton 75 jaar ontbrak. Maar ook met die leeftijd nam ze wel een risico met ouder dan 70 jaar.
Was met de ballonnenopdracht teveel in beeld als mol.
Struikelde bij alles is lava.
Ik zie na aflevering 1 even geen mol in Nele.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nele
« Reactie #7 Gepost op: 21-03-2022, 10:21:57 »
Wat ik heel opvallend vond is dat Nele door mol werd neergezet als een van de 4 die het meest onbetrouwbaar leken.

Sorry hoor maar als je Nele niet of amper kent dan lijkt ze juist een heel onschuldige en aardige vrouw en wilde ze deze positie heel graag. Ze leek ook haar woordje klaar te hebben dat ze de oudste was etc.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Nele
« Reactie #8 Gepost op: 21-03-2022, 11:06:44 »
Nog even teruggekeken, maar Nele kan heel goed gezien hebben dat er maar vier kandidaten bij het hek stonden te wachten en dus weten dat er al informatie ontbrak om Jens te bevrijden en vervolgens de ideale kandidaat spelen door het kaartje te pakken. Dat daar ook relevante informatie op stond om Jens te bevrijden is wel een risico. Het kan nou eenmaal zijn dat iemand gewoon weet dat Dolly Parton 75 jaar is en dan speel je als mol informatie in het spel via dat kaartje. Zeer risicovol voor een mol die toch echt die 3000 euro van de bijzondere kandidaat zal willen wegspelen.
Vergelijk die strategie met een Yens die lekker treuzelt in zijn graf en dus niet wordt meegenomen samen met Manou. Een veel zekere keuze voor een mol.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nele
« Reactie #9 Gepost op: 21-03-2022, 11:12:22 »
Dat kaartje bevatte informatie om Jens te  bevrijden. Dat spreekt tegen Nele, tenzij ze kon zien dat er maar 4 kandidaten aan het hek stonden en de informatie over Dolly Parton 75 jaar ontbrak.


Dat kaartje had sowieso in het spel gekomen. De 4e zou vrije doortocht naar het kaartje hebben gehad.

Wat juist wel tegen nele spreekt is dat ze het kaartje als eerste pakte. Als mol wil je dat dit spel zo lang mogelijk duurt (20 minuten) zodat er veel minder tijd is om Jens te bevrijden. Door deze actie van Nele heeft ze juist 15 minuten extra tijd opgeleverd
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [kandidaat] Nele
« Reactie #10 Gepost op: 21-03-2022, 11:16:54 »
Team Nele! ::cheerleader::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Nele
« Reactie #11 Gepost op: 21-03-2022, 12:32:57 »

Dat kaartje had sowieso in het spel gekomen. De 4e zou vrije doortocht naar het kaartje hebben gehad.

Wat juist wel tegen nele spreekt is dat ze het kaartje als eerste pakte. Als mol wil je dat dit spel zo lang mogelijk duurt (20 minuten) zodat er veel minder tijd is om Jens te bevrijden. Door deze actie van Nele heeft ze juist 15 minuten extra tijd opgeleverd

Maar ook 600 euro minder in de pot door drie kandidaten achter te laten  ::vergroot::. Die 15 minuten extra tijd mol je makkelijker weg als je meer kandidaten achterlaat. Je weet dan ook minder goed hoeveel kinderen iedereen heeft bijvoorbeeld.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Nele
« Reactie #12 Gepost op: 21-03-2022, 14:53:56 »


Bekijk Nele's kandidatenpagina hier. En vermeld het in dit topic als je interessante aanvullingen hebt. ::vergroot::

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Nele
« Reactie #13 Gepost op: 21-03-2022, 17:03:57 »
Nele's look die gebruikt is in de morph foto:


Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nele
« Reactie #14 Gepost op: 22-03-2022, 11:07:09 »
dat iemand gewoon weet dat Dolly Parton 75 jaar is en dan speel je als mol informatie in het spel via dat kaartje. Zeer risicovol voor een mol die toch echt die 3000 euro van de bijzondere kandidaat zal willen wegspelen.
Vergelijk die strategie met een Yens die lekker treuzelt in zijn graf
De fout zat niet bij 75 want dat hadden ze goed op het eind.

Ik vond Yens ook wel treuzelen en dat gaf bij mij meteen molvibes maar goedbeschouwd geeft Nelle hier een veel grotere molactie.

Ze speelt EN 600 weg EN ze zit erbij op het einde waardoor ze nog kan afleiden van het goede antwoord. De mol wil daar wel controle op hebben! EEN foutje moet blijven.

Maar omdat ze zich meteen zo in de kijker speelt bij die andere 3 denk ik niet dat ze de mol is. Anders wordt ze echt een Margriet achtige mol. Ze drukte echt door dat ze met die kettingen naar voren mocht, precies zoals Margriet zou doen. Ik zou dat wel weer eens willen zien, zo'n mol, maar ik denk toch dat het 'gewoon Toon' is die er ook bij was op het eind en de 3000 voorkwam.



De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Nele
« Reactie #15 Gepost op: 22-03-2022, 11:12:03 »
De fout zat niet bij 75 want dat hadden ze goed op het eind.

Ik vond Yens ook wel treuzelen en dat gaf bij mij meteen molvibes maar goedbeschouwd geeft Nelle hier een veel grotere molactie.

Op een plek waar je net niet moet treuzelen, je speelt maar 400 euro weg en verliest alle invloed.

Citaat
Ze speelt EN 600 weg EN ze zit erbij op het einde waardoor ze nog kan afleiden van het goede antwoord. De mol wil daar wel controle op hebben! EEN foutje moet blijven.

Maar omdat ze zich meteen zo in de kijker speelt bij die andere 3 denk ik niet dat ze de mol is. Anders wordt ze echt een Margriet achtige mol. Ze drukte echt door dat ze met die kettingen naar voren mocht, precies zoals Margriet zou doen.
Goede analyse, hier ga ik mee akkoord.

Citaat
Ik zou dat wel weer eens willen zien, zo'n mol, maar ik denk toch dat het 'gewoon Toon' is die er ook bij was op het eind en de 3000 voorkwam.

Wederom een jonge mol? Ik betwijfel het. En vond niet echt iets verdacht aan toon.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nele
« Reactie #16 Gepost op: 22-03-2022, 11:27:37 »
Oops, ik heb voorgaande seizoenen gemist, ik was voor het laatst bij Elisabeth, zie avatar hhihi.

Philippe, Sven en Toon vind ik de meest verdachte personen op basis van hun eindpositie, het voorkomen van de 3000. Nelle was daar weliswaar ook maar had ook kunnen verliezen. Aan de andere kant had ze ook als 2e of 3e nog de nepvrijstelling kunnen pakken. In elk geval houdt zij wel het meeste geld uit de pot van allemaal maar zie ik in haar gedrag geen mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Nele
« Reactie #17 Gepost op: 22-03-2022, 11:37:17 »
Goede vergelijking met Margriet. (En ik moest ook aan
Spoiler: buitenlandse Mol (klik om te tonen/verbergen)
.) Ik zou het wel leuk vinden zo'n Mol maar meestal is het zo simpel niet in België. ;)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Nele
« Reactie #18 Gepost op: 22-03-2022, 12:07:32 »
De fout zat niet bij 75 want dat hadden ze goed op het eind.
Daarom viel mij ook op dat Philippe heel triomfantelijk dat juiste antwoord geeft. Lekker de ideale kandidaat spelen als je weet dat de code toch fout is en dit de laatste poging was.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Nele
« Reactie #19 Gepost op: 22-03-2022, 12:17:02 »
Daarom viel mij ook op dat Philippe heel triomfantelijk dat juiste antwoord geeft. Lekker de ideale kandidaat spelen als je weet dat de code toch fout is en dit de laatste poging was.

Misschien is het de montage maar die 75 leek inderdaad uit de lucht te vallen. Jij noemt het triomfantelijk maar ik zou het resoluut noemen hoe Philippe: "Dan is het 75" zegt. Sven gaat er in mee. Nele (van wie dit topic is) lijkt juist iets tegenin te willen brengen.