Poll

Wie is de Mol?

Sven
11 (8.9%)
Uma
67 (54%)
Yens
46 (37.1%)

Totaal aantal stemmen: 124

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 29492 keer)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #40 Gepost op: 22-03-2022, 13:42:03 »
Meestal ben ik de eerste die roept van "dat kan niet" met twist kandidaten (zoals vorig jaar met Noah), maar mijn gevoel gaat toch naar Jens als mol. De vraag gaat zijn of ie meer geld gaat verdienen volgende aflevering of dan echt steken gaat laten vallen. Maar iets klopt niet helemaal voor mijn gevoel.

De makers weten dat zo'n bijzonder geval als Jens (net zoals Noah vorig jaar, of Eva die een rood scherm kreeg en mocht blijven) juist altijd heel erg verdacht gaat worden door kandidaten en kijkers. Ideale bliksemafleider voor de Mol. :D

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #41 Gepost op: 22-03-2022, 17:33:16 »
Ik heb een hele rare vibe bij Bert, ergens vind ik hem teveel Alpha speler om mol te kunnen zijn, maar aan de andere kant heeft hij al in elke opdracht zich wel heel verdacht bezig gehouden met aansturen van gedrag wat niet altijd het juiste bleek te zijn.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #42 Gepost op: 22-03-2022, 21:40:13 »
Bert  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #43 Gepost op: 23-03-2022, 01:00:16 »
Bert vooralsnog.
Blijf Toon, Yens en Anke ook goed in de gaten houden.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #44 Gepost op: 23-03-2022, 02:14:51 »
De makers weten dat zo'n bijzonder geval als Jens (net zoals Noah vorig jaar, of Eva die een rood scherm kreeg en mocht blijven) juist altijd heel erg verdacht gaat worden door kandidaten en kijkers. Ideale bliksemafleider voor de Mol. :D
Maar Noah was vorig jaar toch helemaal niet echt verdacht onder kandidaten en kijkers? ::nieuwsgierig::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #45 Gepost op: 23-03-2022, 08:16:35 »
Dat is zo maar de aandacht kwam wel meteen op hem te liggen zoals nu bij Jens.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #46 Gepost op: 23-03-2022, 13:11:38 »
Emanuelle ::bravo::

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #47 Gepost op: 23-03-2022, 14:55:24 »
Bert (al zint het me niet dat er al zoveel op hem gestemd wordt hier..)
Philippe (goede posities, wacht op reacties van anderen en reageert dan ook, commentaar op Nele maar laat Jens veel te dicht op de cactus staan, verduistert roosjes?)



Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #48 Gepost op: 23-03-2022, 16:29:52 »
Ik neig naar Philippe maar het cactussenspel deed ie dan misschien weer te goed bij de 1500 euro, al is het uiteindelijk Nele die Jens de verdubbelaar laat pakken.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #49 Gepost op: 23-03-2022, 17:07:06 »
Mijn radar gaat af bij Phillipe en Toon

Phillipe noemt zo snel t goede antwoord ENG dat ik t mega verdacht vind. En staat op de juiste posities

Zelfde geldt voor Toon die meteen riep dat t om Dolly Parton ging. Knap voor iemand van die leeftijd dus valt me op.

Slim om goede antwoorden te geven als de 🌷🌷jes al weg zijn

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #50 Gepost op: 23-03-2022, 22:43:58 »
Verborgen Mollen: Manu en Toon
in your face mollen: Uma en Bert
Niet geschrapt: Jens
Een beetje geschrapt: Sven, Yens
Geschrapt: Philippe, Nele, Anke.

Philippe en Nele geschrapt vanwege hun reactie op het nieuws van Gilles dat Jens de bijzondere gast is.
« Laatst bewerkt op: 23-03-2022, 22:47:29 door foxhunter »

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #51 Gepost op: 23-03-2022, 22:56:57 »
Verborgen Mollen: Manu en Toon
in your face mollen: Uma en Bert
Niet geschrapt: Jens
Een beetje geschrapt: Sven, Yens
Geschrapt: Philippe, Nele, Anke.
Oeh, gedurfd hoor. Ik heb Uma, Jens, Yens en Nele al een beetje geschrapt. Manu blijft zo lekker onder de radar, Anke zorgt er voor dat Yens door de doos trapt. Sven is een beetje stil, vreemde uitspraak ook dat Gretel voor hem geen 51 was, maar 23. Bert steelt tijd van de anderen in het hokje en Toon, die zit wel op molposities maar lijkt een beetje te ontsnappen aan de aandacht. Philippe doet het dan weer goed, maar zit ook wel op molposities.

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #52 Gepost op: 24-03-2022, 08:53:52 »
Toon , Philippe en Anke

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #53 Gepost op: 24-03-2022, 09:30:50 »
Anke en Uma

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #54 Gepost op: 24-03-2022, 10:36:50 »
Mijn eerste ingeving na afl 1 is
1 Bert
2 Philippe
3 Toon

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #55 Gepost op: 24-03-2022, 11:49:25 »
Manu of Anke.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #56 Gepost op: 24-03-2022, 16:48:32 »
Na lang nadenken volgende top 3:
1. Toon
2. Philippe
3. Uma

Uma stond eigenlijk op 1 qua 'gut instinct' en daarmee zat ik vorig seizoen meteen goed. Maar anderzijds vond ik ze te opvallend wat de mol meestal niet doen.
De verdwenen roosjes en de zeer beperkte montage daar omtrent doen me naar die personages neigen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #57 Gepost op: 24-03-2022, 22:02:56 »
Het is het meest logisch dat de mol bij de eerste 4 kandidaten zit. Dat betekent invloed hebben op alle vragen die belangrijk zijn om de bom te laten ontploffen:
-Twee kandidaten, die mee kunnen helpen met 3 van de vier vragen, in het graf laten liggen.
-De vier meest bijdehante kandidaten laten vastketenen.
-Onderweg roosjes kwijt raken.

Philippe is mijn hoofdverdachte, hij valt op door zijn gedrag. Tegelijkertijd vraag ik me af of het zo gemakkelijk is en we in afl. 1 de mol al gevonden hebben dus Sven, die  nauwelijks opvalt maar toch ook belangrijke beslissingen neemt en net zoals Philppe en Toon op molpositie zit, in alle 3 opdrachten, staan hoog op mijn lijstje.

-De discussie over wel/niet wachten op Manu en Yens is  niet duidelijk in de montage. Er komt actie als   Gretel voorstelt weg te gaan, Philippe krijgt dan haast. 
-Opvallend dat Philippe ineens met de taart in zijn handen staat als Nele aankomt lopen, wat heeft hij hiermee gedaan?
-Eenmaal bij Jens in de taxi valt op dat Philippe afwachtend is bij de discussies en pas iets goeds zegt als het er niet meer toe doet zoals ENG roepen en de leeftijd van Dolly Parton.
-Voor het oog van iedereen een roosje opeten en dat dan later ook heel onschuldig melden.
-Bij “prikkelbaar”, kan Philippe niet voorkomen dat  Nele Jens de verdubbelaar laat pakken (Nele grijpt goed in door Jens weer naar achteren te laten stappen) maar als de groep weer bij elkaar komt roept Philippe ineens triomfantelijk en heel enthousiast dat het ze gelukt is de verdubbelaar te pakken. Hij komt net zoals in de vorige opdracht over als een goede  kandidaat maar ondertussen is er heel wat misgegaan bij de ballonprikkers en hun leiders.

Ik vond zijn reacties soms secundair en nep zoals bij de aanrijding en het ontbijt als Gilles uitlegt dat er een vrijstelling in de klok ligt. Maar tsja, het was pas de eerste aflevering dus volgende week weer met open vizier kijken. De vier geketenen zijn ook niet uit te sluiten.

Emanuelle, Jens en Yens zijn vooralsnog het minst verdacht.

« Laatst bewerkt op: 24-03-2022, 22:06:50 door Moedermol »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #58 Gepost op: 25-03-2022, 12:20:29 »

Ik vond zijn reacties soms secundair en nep zoals bij de aanrijding en het ontbijt als Gilles uitlegt dat er een vrijstelling in de klok ligt. Maar tsja, het was pas de eerste aflevering dus volgende week weer met open vizier kijken.

Ik vind Philippe ook nogal extra reageren als de mol geen voorkennis heeft. Voor mij een kandidaat voor nu.

Interessant shot vanaf 1:18:48




Yens lijkt (alleen) Bert of Anke's reactie te peilen:




Toon wordt veel verdacht hier, maar lijkt ook aandachtig te luisteren. Kandidaats puntje erbij.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2022, 13:04:29 door Amethyst »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #59 Gepost op: 25-03-2022, 13:11:21 »
De enige met n afwijkende reactie is dus Philippe  ::vergroot::