Poll

Wie is de Mol?

Sven
11 (8.9%)
Uma
67 (54%)
Yens
46 (37.1%)

Totaal aantal stemmen: 124

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 29378 keer)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #200 Gepost op: 11-04-2022, 00:18:46 »
Yens of Uma gok ik. Anke zou me verbazen, Manu zou niet anders kunnen dan klunzerig  mollen na dit begin en dat willen ze niet, Bert hoop ik niet (lang niet zo’n leuke kandidaat als bijvoorbeeld Sven vorig jaar), Sven is te stoïcijns.

Ze hebben een beetje spektakel nodig. Daarom gok ik Uma en Yens dus 2.

Volgens mij hebben we trouwens volgende week 6 mollen (waarvan 1 echte), want de groepsdynamiek is zeker veranderd.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #201 Gepost op: 11-04-2022, 00:38:48 »
Ik ga voor Yens. Lekker onvoorspelbaar.
Graven, graven, graven...

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #202 Gepost op: 11-04-2022, 00:40:04 »
Ja geen idee natuurlijk ::rofl::

Eerste gedachten zijn:
Anke niet - kan haar gezicht het lastigste in de plooi houden, teveel geprofileerd als kandidaat en zou een te grote omslag moeten maken als mol.
Bert niet - lijkt te twijfelen of hij het wel wil, op dit moment is dat het laatste wat je wilt. Leek ook Philippe het meest in de gaten te hebben dus misschien ziet hij juist wel winkansen omdat het goed ging in de eerste afleveringen.
Manu niet - Iemand die wel gemakkelijk haar normale gedrag kan voortzetten op een geloofwaardige manier, maar als de rest van de kandidaten dan gelijk blijven gaat ze het erg lastig krijgen. Ook een risicovolle keuze waardoor ze mogelijk afvalt.

Uma vind ik de meest logische keuze. Mentaal misschien wel de sterkste persoon in de groep, kan erg goed liegen en wil super graag. Op basis van gevoel dacht ik ook iets te zien na het zien van haar scherm in haar gezicht.

Yens en Sven zie ik ook als goede mogelijkheden. Sven is wel een logische maar ietwat saaie optie in mijn optiek. Yens zou ook een hele solide keuze zijn denk ik.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #203 Gepost op: 11-04-2022, 10:59:47 »
Toch Sven. Ik zat de hele tijd al op hem, en nu is hij eindelijk écht de mol  ::rofl::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #204 Gepost op: 11-04-2022, 11:01:08 »
Aan de reacties op het scherm zal niks af te lezen zijn, dankzij meerdere opnames en een montage.

Wat zijn de mogelijke wapens van een nieuwe mol?
1) Pokerface
2) Chaos kunnen creëren (algemeen toepasbaar)
3) Nergens wakker van liggen
4) Communicatief al aanwezig zijn, zodat alleen de boodschap anders is dan voorheen en niet ook de houding.
5) Keuzes durven maken en niet twijfelen.


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #205 Gepost op: 11-04-2022, 11:15:15 »
Gilles geeft de tip in Café de Mol om de komende afleveringen eens goed te letten op wie er zich anders gaat gedragen. Er zullen dus wel verschillende kandidaten zijn die dat gaan doen, als kandidatentactiek of door keuzes in de montage. Bij de mol zal dit niet het opvallendst zijn, anders had Gilles deze tip niet meegegeven.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #206 Gepost op: 11-04-2022, 12:49:11 »
Kijkend naar de kandidaten denk ik dat Sven degene is die het minst hoeft de veranderen, hij was toch al wat moeilijker te lezen. Maar Uma lijkt het meest nerveus na de herverdeling. En Scen het meest neutraal.
Voor een van deze twee ga ik!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #207 Gepost op: 11-04-2022, 13:54:05 »
Verwacht Uma of Sven

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #208 Gepost op: 11-04-2022, 14:01:48 »
Aan de ene kant ligt een veiligere keuze nu misschien voor de hand (Uma, Sven, Yens), aan de andere kant is dat daarom misschien te duidelijk en worden de minder veilige keuzes (Anke, Manu) ineens veiliger. Ik ben er nog niet uit, maar ik denk wel dat ik het allemaal leuke Mollen kan vinden :)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #209 Gepost op: 11-04-2022, 15:42:04 »
Gok Anke of Sven.
Gaat nu zeer moeilijk worden om te mollen. Je moet nu zeker kiezen voor een subtiele mol.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #210 Gepost op: 11-04-2022, 15:52:43 »
Bij nader inzien: Anke (die tot nu toe onderaan op mijn mollijst stond  ;) ) of Uma als mol: beide zijn voor mij het meest evenwichtig + een veilige keuze voor de makers. Ze zijn volgens mij allebei prima in staat om de mollenrol - die nu extra zwaar is, denk ik (onvoorbereid, kleinere groep kandidaten) - vol te houden.

Misschien de mol: Bert en Yens. Bert, omdat hij goed kan acteren en de groep kan beïnvloeden (maar ik twijfel, omdat hij twijfelt). Yens, omdat hij onvoorspelbaar is (maar misschien is dat nu een risico voor de makers).

Niet de mol: Sven en Manu (die tot nu toe bovenaan op mijn mollijst stonden  ::rofl::) Sven niet, omdat ik het idee heb dat hij snel verdacht wordt ('moeilijk te lezen') en Manu is misschien wat te onvoorspelbaar, hoewel ze wel haar acteer-skills mee heeft.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2022, 16:19:35 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #211 Gepost op: 11-04-2022, 15:56:15 »
Kan er nog niks over zeggen

Ik ga letten op bij wie er spanning op staat. Niet zozeer wie zich anders gedraagt aangezien de tactische spelers dit toch wel n beetje zullen doen .. zou wel slim zijn dat niet te overdrijven .. maar dat is iets anders dan spanning.

Edit: vraag me opeens af of ze bij de keuze rekening houden met de mate waarin iemand al verdacht werd.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2022, 16:17:08 door FS »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #212 Gepost op: 11-04-2022, 16:20:03 »
Edit: vraag me opeens af of ze bij de keuze rekening houden met de mate waarin iemand al verdacht werd.

Goed punt! Ik vermoed dat het wel meegespeeld heeft als ze twee potentiële kandidaten hadden die ze verder gelijkwaardig vonden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #213 Gepost op: 11-04-2022, 16:23:47 »
1. Anke
2. Uma
3. Bert
Alle drie evenwichtig genoeg voor de rol. Voorkeur voor Anke, omdat ik toch al in die tunnel zat. :) Maar ook omdat ze nergens echt close met iemand was - misschien met Philippe, maar die is weg. De tortelduifjes Bert en Uma hebben elkaar veel beter leren kennen. Die zullen misschien sneller iets aan elkaar merken of dingen op de man af vragen, en dat is een risico.
De andere drie zie ik voorlopig niet zitten. Sven naar mijn smaak te mysterieus, Yens te dik erop bij de mollicitatie, en Manu te onberekenbaar. Ze had de molkeuze kunnen zijn, maar ik denk niet in deze situatie.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #214 Gepost op: 11-04-2022, 19:17:33 »
"De mol met rood scherm" ...... "2 mollen theorie"

We zijn er hoor  ::rofl::

Als ik Gilles was dan zou ik nu voor Emanuelle gaan.

Het is toch al een bizarre editie, wat kan er nog stuk? Niks.

Laat haar maar lekker blijven aanklunzen, wat kan het schelen?  ::bravo::

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #215 Gepost op: 11-04-2022, 20:28:25 »
Het is ook nog maar de vraag of iemand het wil doen. Yens zei dat hij niet minder fel ging spelen. Als je al ver van België woont en een kans van 1:5 hebt om een leuk bedrag te winnen, lonkt dat natuurlijk ook. Hoef je ook niet steeds heen en weer naar België voor een interview, cafe de mol etc.

Offline SuperFurry

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #216 Gepost op: 11-04-2022, 22:53:44 »
Ik ga voor Jens. Bij Anke en Manu droop de teleurstelling er vanaf. Die zijn het niet. Uma en Sven zouden het kunnen zijn. Bert gaf duidelijk aan te twijfelen of hij de mol wel wilde zijn, dus je bent geneigd te denken dat hij het niet is. Maar ik zou het een superstunt vinden als hij het toch is.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2022, 23:02:28 door SuperFurry »
Ma how zeg!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #217 Gepost op: 11-04-2022, 22:55:45 »
Ik ga voor Jens.

Echt? Ik ben benieuwd met welke smoes ze hem deze keer een vliegtuig naar de Canarische Eilanden inlokken!    ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline SuperFurry

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #218 Gepost op: 11-04-2022, 23:01:38 »
Echt? Ik ben benieuwd met welke smoes ze hem deze keer een vliegtuig naar de Canarische Eilanden inlokken!    ::rofl::

Oeps... Yens bedoel ik!  ::rofl::
Ma how zeg!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #219 Gepost op: 11-04-2022, 23:02:48 »
Snapte ik hoor, maar kon het niet laten.  ;)
Ben een groot Jens-fan. Hoop hem nog vaak in Café de Mol te zien.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!